ik neem aan dat als je garantie hebt je dus een nieuw mobieltje krijgt. Rekening kan je misschien wel krijgen, omdat er onderzoekskosten zijn. Daarvan weet ik niet of ze eventueel door garantie gedekt worden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:16 schreef bosskiss het volgende:
Ik heb persoonlijk 2 jaar geleden een Sony Ericson Vivaz gekocht op 25-08-2010 via typhone.nl.
Er werdt mij vertelt dat ik er 2 jaar garantie heb op de aankoop.
Nu is het zo dat de batterij hem rond 10 augustes 2012 het heeft begeven.
Ik heb daarna contact met hun opgenomen en er werd mij vertelt dat ik hem naar dynafix moest sturen inclusief de aankoop bon en een begeleidende brief.
Vandaag heb ik het pakket ontvangen en wordt er mij vertelt dat er geen garantie opzit
terwijl hij op de 15de aangeleverd is maar op de 28de gerepareerd
nu heb ik 2 vragen omtrent dit alles
1.had ik recht op garantie? [ik heb recht tot 25 Augustus. men heeft hem op 15 Augustus ontvangen en hij is gerepareerd op 28 Augustus]
2.indien ik recht had op garantie is het toegestaan dat hij onherstelbaar
retour gestuurd word inclusief een rekening a la 75¤
dank je wel voor de tijd om alles te lezen of om mee te denken.
Binnen garantie periode zijn onderzoekskosten normaliter voor de partij met ongelijk. Als de mobiel stuk is door schade die binnen de garantie gedekt wordt zijn de kosten van het onderzoek voor de garantie verstrekker.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:27 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik neem aan dat als je garantie hebt je dus een nieuw mobieltje krijgt. Rekening kan je misschien wel krijgen, omdat er onderzoekskosten zijn. Daarvan weet ik niet of ze eventueel door garantie gedekt worden.
Whut? Jij legt de schuld gelijk volledig verkoper? Wtf gast.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:41 schreef WrongAnswer het volgende:
Lees je garantie nog is na! waarschijnlijk heeft de verkoper geen verstand van zaken.
Zowel bij laptops als bij telefoons is in 99% van de gevallen de accu uitgesloten van garantie.
Vaak samen met nog wat standaard dingen die na verloop van tijd slechter worden.
Als het klopt dat de batterij niet onder de garantie valt:
-ga naar de winkel en spreek die verkoper erop aan en zeg hem dat hij die 75 euro verzend/onderzoeks kosten betaald. als je niet weet wie het was dan heb je gewoon pech.
Als die je zegt op te sturen als jij aangeeft een batterij probleem te hebben.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:44 schreef Chinless het volgende:
[..]
Whut? Jij legt de schuld gelijk volledig verkoper? Wtf gast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.the master quiz
Kan zijn maar dat moet TS ergens kunnen lezen. En zijn verkopende partij had hem dat nog eens moeten zeggen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:57 schreef Rolfieo het volgende:
Batterij vallen bijna nooit onder een lange garantie.
Daar had op zijn minst even vooraf een waarschuwing/prijs opgaaf bij gemogen.quote:Dus als jij hem opstuurt wegens een defecte batterij, kan is de kans heel groot dat jij hem terug gestuurd krijgt, en een onderzoeks-rekening krijgt.
TS is naar de verkopende partij gegaan en die heeft hem verzocht naar Dynafix te gaan omdat ze daar hun garantie dingen blijkbaar regelen.quote:Je had hem eigenlijk ook niet moeten opsturen, maar gewoon naar de verkopende partij gaan. Immers je hebt een overeenkomst met hun, niet met een raparatie toko.
Dat is leuk...maar toch wel een beetje makkelijk lullen achteraf.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:25 schreef UncleSam het volgende:
Je had gewoon n nieuw batterijtje moeten kopen van n paar tientjes.
Op het moment dat er garantie is, dan hoort TS helemaal geen bon te krijgen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:27 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik neem aan dat als je garantie hebt je dus een nieuw mobieltje krijgt. Rekening kan je misschien wel krijgen, omdat er onderzoekskosten zijn. Daarvan weet ik niet of ze eventueel door garantie gedekt worden.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:30 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Op het moment dat er garantie is, dan hoort TS helemaal geen bon te krijgen.
Punt is echter, dat je zegt dat de batterij kapot was. En juist daarop is die 2 jaar garantie niet van toepassing. Volgens de garantievoorwaarden.
Ik denk dat het verstandig is dat TS dit gewoon even na leest. Met "Ik meen" komen we hier niet verder. Je hebt gewoon ergens citaten nodig uit de voorwaarden die TS geaccepteerd heeft bij het kopen van zijn mobiel.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:38 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik meende dat op een accu en accessoires 6 maanden garantie zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |