abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116195521
Ik heb persoonlijk 2 jaar geleden een Sony Ericson Vivaz gekocht op 25-08-2010 via typhone.nl.
Er werdt mij vertelt dat ik er 2 jaar garantie heb op de aankoop.
Nu is het zo dat de batterij hem rond 10 augustes 2012 het heeft begeven.
Ik heb daarna contact met hun opgenomen en er werd mij vertelt dat ik hem naar dynafix moest sturen inclusief de aankoop bon en een begeleidende brief.
Vandaag heb ik het pakket ontvangen en wordt er mij vertelt dat er geen garantie opzit
terwijl hij op de 15de aangeleverd is maar op de 28de gerepareerd

nu heb ik 2 vragen omtrent dit alles

1.had ik recht op garantie? [ik heb recht tot 25 Augustus. men heeft hem op 15 Augustus ontvangen en hij is gerepareerd op 28 Augustus]
2.indien ik recht had op garantie is het toegestaan dat hij onherstelbaar
retour gestuurd word inclusief een rekening a la 75¤

dank je wel voor de tijd om alles te lezen of om mee te denken.
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2012 @ 18:20:19 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_116195709
1.Jij hebt de telefoon binnen de garantietermijn aangeboden ter reparatie. Als dat bedrijf ervoor kiest hem twee weken te laten liggen, doet dat niets aan je garantierecht af.
2. Hoe bedoel je onherstelbaar? Is ie nu kapot?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_116195769
Die vragen kun je toch ook wel zelf beantwoorden, of niet? Kan me niet voorstellen dat je ze met de antwoorden uit dit topic om de oren gaat slaan.
pi_116195997
quote:
5s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:16 schreef bosskiss het volgende:
Ik heb persoonlijk 2 jaar geleden een Sony Ericson Vivaz gekocht op 25-08-2010 via typhone.nl.
Er werdt mij vertelt dat ik er 2 jaar garantie heb op de aankoop.
Nu is het zo dat de batterij hem rond 10 augustes 2012 het heeft begeven.
Ik heb daarna contact met hun opgenomen en er werd mij vertelt dat ik hem naar dynafix moest sturen inclusief de aankoop bon en een begeleidende brief.
Vandaag heb ik het pakket ontvangen en wordt er mij vertelt dat er geen garantie opzit
terwijl hij op de 15de aangeleverd is maar op de 28de gerepareerd

nu heb ik 2 vragen omtrent dit alles

1.had ik recht op garantie? [ik heb recht tot 25 Augustus. men heeft hem op 15 Augustus ontvangen en hij is gerepareerd op 28 Augustus]
2.indien ik recht had op garantie is het toegestaan dat hij onherstelbaar
retour gestuurd word inclusief een rekening a la 75¤

dank je wel voor de tijd om alles te lezen of om mee te denken.
ik neem aan dat als je garantie hebt je dus een nieuw mobieltje krijgt. Rekening kan je misschien wel krijgen, omdat er onderzoekskosten zijn. Daarvan weet ik niet of ze eventueel door garantie gedekt worden.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 18:33:58 #5
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_116196434
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:27 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik neem aan dat als je garantie hebt je dus een nieuw mobieltje krijgt. Rekening kan je misschien wel krijgen, omdat er onderzoekskosten zijn. Daarvan weet ik niet of ze eventueel door garantie gedekt worden.
Binnen garantie periode zijn onderzoekskosten normaliter voor de partij met ongelijk. Als de mobiel stuk is door schade die binnen de garantie gedekt wordt zijn de kosten van het onderzoek voor de garantie verstrekker.

Als het mobieltje schade heeft door moedwillige cq zwaar onzorgvuldige akties die niet door de garantie gedekt worden kan ik me voorstellen dat het onderzoek op TS verhaald wordt.

De vraag is nu eigenlijk wat de schade aan het mobieltje is en dan weet TS of de reparatie al of niet onder de garantie valt :)
pi_116196857
Lees je garantie nog is na! waarschijnlijk heeft de verkoper geen verstand van zaken.
Zowel bij laptops als bij telefoons is in 99% van de gevallen de accu uitgesloten van garantie.
Vaak samen met nog wat standaard dingen die na verloop van tijd slechter worden.

Als het klopt dat de batterij niet onder de garantie valt:

-ga naar de winkel en spreek die verkoper erop aan en zeg hem dat hij die 75 euro verzend/onderzoeks kosten betaald. als je niet weet wie het was dan heb je gewoon pech.
the master quiz
pi_116197055
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:41 schreef WrongAnswer het volgende:
Lees je garantie nog is na! waarschijnlijk heeft de verkoper geen verstand van zaken.
Zowel bij laptops als bij telefoons is in 99% van de gevallen de accu uitgesloten van garantie.
Vaak samen met nog wat standaard dingen die na verloop van tijd slechter worden.

Als het klopt dat de batterij niet onder de garantie valt:

-ga naar de winkel en spreek die verkoper erop aan en zeg hem dat hij die 75 euro verzend/onderzoeks kosten betaald. als je niet weet wie het was dan heb je gewoon pech.
Whut? Jij legt de schuld gelijk volledig verkoper? Wtf gast.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_116197424
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:44 schreef Chinless het volgende:

[..]

Whut? Jij legt de schuld gelijk volledig verkoper? Wtf gast.
Als die je zegt op te sturen als jij aangeeft een batterij probleem te hebben.
Ja dan mag je er van uit gaan dat je hem op kan sturen.

Als ze dan 75 euro onderzoek/verzendkosten rekenen komt dat die verkoper toe.
Die hoort beter te weten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
the master quiz
pi_116200124
Batterij vallen bijna nooit onder een lange garantie.

Dus als jij hem opstuurt wegens een defecte batterij, kan is de kans heel groot dat jij hem terug gestuurd krijgt, en een onderzoeks-rekening krijgt.

Je had hem eigenlijk ook niet moeten opsturen, maar gewoon naar de verkopende partij gaan. Immers je hebt een overeenkomst met hun, niet met een raparatie toko.
pi_116201490
Je had gewoon n nieuw batterijtje moeten kopen van n paar tientjes.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:43:39 #11
14320 TR08
pi_116202381
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:57 schreef Rolfieo het volgende:
Batterij vallen bijna nooit onder een lange garantie.
Kan zijn maar dat moet TS ergens kunnen lezen. En zijn verkopende partij had hem dat nog eens moeten zeggen.
quote:
Dus als jij hem opstuurt wegens een defecte batterij, kan is de kans heel groot dat jij hem terug gestuurd krijgt, en een onderzoeks-rekening krijgt.
Daar had op zijn minst even vooraf een waarschuwing/prijs opgaaf bij gemogen.
quote:
Je had hem eigenlijk ook niet moeten opsturen, maar gewoon naar de verkopende partij gaan. Immers je hebt een overeenkomst met hun, niet met een raparatie toko.
TS is naar de verkopende partij gegaan en die heeft hem verzocht naar Dynafix te gaan omdat ze daar hun garantie dingen blijkbaar regelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:25 schreef UncleSam het volgende:
Je had gewoon n nieuw batterijtje moeten kopen van n paar tientjes.
Dat is leuk...maar toch wel een beetje makkelijk lullen achteraf.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:30:57 #12
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116205216
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:27 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Op het moment dat er garantie is, dan hoort TS helemaal geen bon te krijgen.

Punt is echter, dat je zegt dat de batterij kapot was. En juist daarop is die 2 jaar garantie niet van toepassing. Volgens de garantievoorwaarden.

Hoe het wettelijk met garantie op batterijen zit durf ik eigenlijk niet te zeggen omdat het verbruiksgoederen zijn. Die dus slijten naarmate ze meer gebruikt worden.
Ook hoi !
pi_116209247
Ik meende dat op een accu en accessoires 6 maanden garantie zit.
pi_116209419
Ik ben altijd blij als mn telefoon het langer dan 1,5 jaar trekt. Na 2 jaar is het toch echt meestal over.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:43:48 #15
14320 TR08
pi_116220849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:30 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Op het moment dat er garantie is, dan hoort TS helemaal geen bon te krijgen.

Punt is echter, dat je zegt dat de batterij kapot was. En juist daarop is die 2 jaar garantie niet van toepassing. Volgens de garantievoorwaarden.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:38 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik meende dat op een accu en accessoires 6 maanden garantie zit.
Ik denk dat het verstandig is dat TS dit gewoon even na leest. Met "Ik meen" komen we hier niet verder. Je hebt gewoon ergens citaten nodig uit de voorwaarden die TS geaccepteerd heeft bij het kopen van zijn mobiel.
pi_116221047
Een accu heeft geen twee jaar garantie. Je mag blij zijn met 3/6 maanden.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:11:33 #17
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_116221080
Waarom vragen mensen dat altijd hier? :') Vraag het aan de winkel, zij zijn verantwoordelijk.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_116240086
ik heb vandaag met Dynafix contact opgenomen en over de factuur gesproken.
Het is mischien een van de meest moeizame gesprekken die ik ooit met een bedrijf had.
Er werd netje na 10 minuten aan de telefoon gehangen te hebben opgenomen.
Om me daarna te vertellen dat de aankoopbon niet in orde was.
Na een moeizaam gesprek van dat het wel de juiste was.
Lag het probleem opeens aan een intern defect veroorzaakt door val en/of stoot schade(blijkt na even te googelen een veel voorkomende excuus te zijn met dynafix)
Na een paar boze woorden werd er me vertelt dat er foto's zijn gemaakt en gestuurd zullen worden inclusief een korte uitleg.

Na een kleine 2 uur was er bij mij nog niks binnen gekomen.
Waarna ik weer de gebruikelijke 10 minuten aan de lijn moest hangen om een medewerker te spreken.

Ik heb de foto net gekregen (zonder uitleg)
http://i45.tinypic.com/33o2mg3.png

Ik zelf weet wel het een en een ander over elektronica
maar ik zie hier zelf niet 1,2,3 een gebroken draadje of een gebroken component.

De adresbalk die aangeeft dat er waterschade is helpt ook niet echt

:edit: na nogmaals gebeldt te hebben blijkt het niet te gaan om een gebroken draadje/component maar lijm. zoals zeer duidelijk op de foto te zien is werkt de hele mobiel niet omdat de lijm van de connector gescheurd is door middel van val-stoot schade.
Je zou toch denken dat als een touchscreen mobiel valt er meer kans is dat de scherm het begeeft dan de lijm

op dit moment kunnen de mensen van de service balie vrij weinig doen ik zal dit proberen op te lossen met de gegeven e-mail adres

dank je wel iedereen voor de replies en de informatie omtrent garantie en dergelijke. :)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:39:02 #19
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_116242584
Bel ze nog eens op met de vraag wanneer (datum) ie precies gerepareerd is.
En lul ze dan klem met dat de bewuste opgestuurde foto van 23-8 is, met de vraag hoe het kan dat jouw toestel welk de 28e gerepareerd is, al op 23-8 op de foto is gezet.

Kennelijk werken die gasten dus met een standaardfoto die ze doorsturen om je af te poeieren. Triest :(
Ook hoi !
pi_116245011
En die foto ook waterschade in de beschrijving hebben staan. Volgens mij naaien ze je nogal TS :D.

Edit: Dat had je zelf ook al gezien zie ik nu ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')