abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116196096
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:28 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik was er vanochtend nog. Best gezellig en opbouwend. 8-)
ik ben.er 24 uur per week..
En Troel wat jij zegt over ots en uhp klopt niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:07:25 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_116197994
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ben.er 24 uur per week..
En Troel wat jij zegt over ots en uhp klopt niet...
Het is nog meer bedoel je? :? :+ Deze cijfers werden namelijk niet ontkend hier voor deze regio ;)

(Sorry, ik hoop echt heel erg dat jij een van die mensen bent die wel echt hart voor de kinderen heeft (en dat geloof ik ook wel), maar ik hoop ook dat jij desondanks gewoon eerlijk bent tegen de ouders. Dus gewoon eerlijk tegen de ouders vertellen wat een OTS is en het niet mooier voor doen laten komen dan het werkelijk is. )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116198180
Nee... Bij ons iig niet.

En kinderen worden echt njet zomaar uit huis geplaatst...
Ik.ben geen gezinsvoogd trouwens..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116200738
Troel, kind met beperking heb je niet per definitie met BJZ te maken te krijgen hoor, althans wij hebben niks met BJZ (en daar hoef ik geloof ik niet rouwig om te zijn...).
Fake it till you make it...
pi_116201097
naar wat ik er tot nu toe van gezien heb is bjz iets om echt hard bij weg te blijven. maar ja. hier laatst gezien hoe 1 rancuneuze buurvrouw een melding deed waarna dus een onderzoek gestart werd. sure, je hebt niks te verbergen. maar ze gaan wel in gesprek met juf, huisarts, cb en buren en het dossier sluit pas echt als het jongste kind 18 is. en zo op een dorp zijn er echt wel mensen die redeneren "waar rook is, is vuur".
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116201220
Als er geennreden is voor een ondetoezichtstelling blijft een dossier helemaal niet open tot het 18e levensjaar..

En er komt pas een ots als er een raadsonderzoek en een zitting geweest is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:21:44 #57
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116201330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:17 schreef simmu het volgende:
naar wat ik er tot nu toe van gezien heb is bjz iets om echt hard bij weg te blijven. maar ja. hier laatst gezien hoe 1 rancuneuze buurvrouw een melding deed waarna dus een onderzoek gestart werd. sure, je hebt niks te verbergen. maar ze gaan wel in gesprek met juf, huisarts, cb en buren en het dossier sluit pas echt als het jongste kind 18 is. en zo op een dorp zijn er echt wel mensen die redeneren "waar rook is, is vuur".
Je bent schuldig tot het tegendeel is bewezen.

Jeugdzorg in duitsland is NOG erger. :r
pi_116201395
In sommige gevallen zou ik willen dat er wat vaker uit huis werd geplaatst. Kinderen die in een verschrikkelijke situatie opgroeien...

Kinderen met een beperking hebben inderdaad niet standaard met jeugdzorg te maken. Heel veel niet juist.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:23:10 #59
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_116201396
Ik heb een tijdje geleden een vrij heftige documentaire gezien waar Jeugdzorg ook een flink aandeel in had.. :{

Voor wie het eventueel wil zien, dat kan hier

Zowiezo vind ik documentaires van Margit Balogh vrij interessant, maar heftig!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_116201452
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:19 schreef Vicky het volgende:
Als er geennreden is voor een ondetoezichtstelling blijft een dossier helemaal niet open tot het 18e levensjaar..
dat is niet wat die mensen verteld is :) er is hen verteld dat er direct een dossier aangelegd was na de melding en dat die dus open blijft, ook al zijn ze netjes "ok" bevonden na dat onderzoek. rancuneuze buuv loert nog altijd trouwens. heel sneu.....
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:30:23 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_116201707
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:19 schreef Vicky het volgende:

En er komt pas een ots als er een raadsonderzoek en een zitting geweest is.
Ja, maar de manier waarop raadsonderzoeken plaatsvinden en hoe alles mooi negatief (en soms feitelijk onjuist!) in een rapport komt en dat er al standaard een gezinsvoogd aanwezig is bij de zitting, terwijl er nog niet eens een uitspraak gedaan is, geeft al meteen aan dat het een kat-en-muisspelletje is.

Het feit dat er MOGELIJK later een probleem ZOU KUNNEN ontstaan bij kinderen is tegenwoordig al reden om een OTS te krijgen, ook al is er OP DIT MOMENT niets aan de hand bij de kinderen.

En ik hoop maar dat zoals het bij ons ging, dat dat de grote uitzondering was, maar volgens mij was het dat niet.

(Ja, het zit me dwars. Juist door het vuile spelletje dat er gespeeld wordt door de instanties. Het niet hebben van een eerlijke kans. Niet als ouder, maar als kind zeker niet. Ach, en zo'n heerlijk dossier en rapport vol fouten, toegegeven door de Raad, maar desondanks goed genoeg voor een ots, dat zit ook tig jaar vast aan een kind. Dus echt, mensen die bij zulke instanties werken: kom eens met feiten aanzetten en ga achter de waarheid aan. Maar het "we doen niet aan waarheidsvinding", is zeker in het geval van kinderen echt zwaar, zwaar ouderwets en gevaarlijk!)

[ Bericht 19% gewijzigd door Troel op 30-08-2012 20:39:22 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116202493
S
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:23 schreef YPPY het volgende:
In sommige gevallen zou ik willen dat er wat vaker uit huis werd geplaatst. Kinderen die in een verschrikkelijke situatie opgroeien...

Kinderen met een beperking hebben inderdaad niet standaard met jeugdzorg te maken. Heel veel niet juist.
Dit dus....
Al hebben wij met de wsg en niet met bjz te maken.

Gezinsvoogden zijn ook maar mensen. Waarvan iig de meesten met veel passie en motivatie hun werk doen.

Een systeem is nooit perfect denk ik dan altijd maar.
pi_116203141
Troel, kan me voorstellen dat dat frustrerend is.
Er is sws altijd een klachtecommissie waar je naartoe kunt schrijven.

En een ots hoeft niettot het 18e levensjaar te blijven. Er kan altijd tussendoor afgesloten worden.

Tja verder wat Yps en piglet zeggen... Soms snap ik niet dat er niet eerder een uithuisplaatsing plaas vindt...

En ik zeg echt niet dat alle otssen/uhp gerechtvaardigd zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116203661
Ergernis tv!!! RTL 4.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116203844
Yeah!!! Maak een tyfuszooi van je huis en je leven en voilà gratis huis inrichting!!!

Door John himself!
pi_116204580
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:23 schreef YPPY het volgende:

Dat is waar, maar ik maak ook mee dat de manier waarop bjz er soms mee omgaat ook geen schoonheidsprijs verdient. Of de manier waarop een uithuisplaatsing gebeurt, daarvan schieten de tranen soms in je ogen.

Of dat het soms, door de vele wisselingen, heel onduidelijk is wie op dit moment de GV is. Dat er vanuit BJZ heel slecht gecommuniceerd wordt met de andere, bij het gezin betrokken, hulpverleners waardoor je niet allemaal dezelfde kant opgaat.

Hmm, ja puntje werkfrustratie voor mij. ;)
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_116204729
Maa da is ook een frustratiepuntje van mij hoor she...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116204909
ik maak het hier alleen vanaf een afstand mee. Drie pleegouders hier op school, waarvan één crisisopvang heeft. Heftige verhalen hoor je de kinderen dan mee thuis komen.

@tico, ik wil ook ruzie met mijn buren. Ben wel toe aan een nieuw interieur.
pi_116205019
Ik maak het alleen mee vanuit het standpunt van advocaten, die natuurlijk juist vaak vechten tegen de OTS en UHP. En toch heb ik een positiever beeld van de organisatie dan Troel :o
Van alle tientallen (!) strijdende ouders bij mij op werk zijn er maar twee of drie die met een OTS te maken krijgen.
En van alle cliënten die schelden en zaniken over BJZ ben ik in 99% van de gevallen het wel eens met de punten van BJZ..
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_116205061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:08 schreef Ticootje het volgende:
Yeah!!! Maak een tyfuszooi van je huis en je leven en voilà gratis huis inrichting!!!

Door John himself!
Zijn het weer shag rokers met een duur fitness abbo en een motor voor de deur?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:29:21 #71
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_116205127
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:27 schreef innepin het volgende:
Ik maak het alleen mee vanuit het standpunt van advocaten, die natuurlijk juist vaak vechten tegen de OTS en UHP. En toch heb ik een positiever beeld van de organisatie dan Troel :o
Van alle tientallen (!) strijdende ouders bij mij op werk zijn er maar twee of drie die met een OTS te maken krijgen.
En van alle cliënten die schelden en zaniken over BJZ ben ik in 99% van de gevallen het wel eens met de punten van BJZ..
:Y Same here idd...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_116205186
quote:
17s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:27 schreef innepin het volgende:
dat zegt alleen iets over het idee dat de mensen waar het niet terecht bij is minder schelden en zaniken. niet over hoevaak het al dan niet terecht is :+
pi_116205343
quote:
8s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zijn het weer shag rokers met een duur fitness abbo en een motor voor de deur?
Nee 5 bypasses is goed voor een nieuwe keuken en een nieuwe vloer en een aangelegde tuin blijkbaar.
pi_116205391
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee 5 bypasses is goed voor een nieuwe keuken en een nieuwe vloer en een aangelegde tuin blijkbaar.
Hmmm nieuwe keuken is al snel > 10.000 euro's incl. montage, nieuwe vloer d'r bij, tuintje... hmmm ik zeg deal! ^O^ .
pi_116205482
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hmmm nieuwe keuken is al snel > 10.000 euro's incl. montage, nieuwe vloer d'r bij, tuintje... hmmm ik zeg deal! ^O^ .
Die tuin was ook wel zoiets hoor. Zonnewering meuk wat nog niet in de winkel verkrijgbaar was. Bla bla bla.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')