Wat dacht jij van niet betalen en grijnzen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
Wat dacht je van gewoon betalen en niet miepen?
Dit dus. Zielige vent.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
Dat.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:30 schreef kwiwi het volgende:
Gewoon retour sturen met de mededeling dat die persoon niet op dit adres woont.
Ik heb me gelukkig nog net in kunnen houden, de brief zit dus nog netjes dicht.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat.
Moet TS wel de enveloppe dicht houden natuurlijk.
dit inderdaadquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
Dit, wel zwartrijden maar niet willen boeten voor je daden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
Ah joh, die ene keer dat je eens het geluk hebt dat ze een fout maken...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:35 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Dit, wel zwartrijden maar niet willen boeten voor je daden.
quote:Is het handiger om te bellen dat ik een boete op het verkeerde adres heb ontvangen of om simpelweg de brief retour te sturen?
Hoe weet je dat het een boete is als je de brief niet hebt opengemaakt?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:33 schreef Raaides het volgende:
[..]
Ik heb me gelukkig nog net in kunnen houden, de brief zit dus nog netjes dicht.
Is het handiger om te bellen dat ik een boete op het verkeerde adres heb ontvangen of om simpelweg de brief retour te sturen?
sorry maar je reist dus vaker zwart en probeert nu ook nog onder de boete uit te komen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:53 schreef Raaides het volgende:
Aangezien het een brief van Arriva is, en ik al eens eerder een dergelijke boete heb mogen ontvangen.
Als nou alleen de voorletter verkeerd was oke, maar een achternaam die er in de verste verte niet op lijkt... Die post mag je niet eens open maken, want het is niet voor jouquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:53 schreef eleusis het volgende:
Het handigst is gewoon betalen. Dit soort kleine foutjes worden sowieso gecorrigeerd voor de zitting maar uiteraard is het dan te laat voor een transactievoorstel dus zal het je meer gaan kosten.
Dan stuur je het terug, krijgen ze beter, vullen het zorgvuldiger in en dan krijgt TS een boete met zijn naam erop. Geen probleem toch. Betalen zal hij toch wel moeten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als nou alleen de voorletter verkeerd was oke, maar een achternaam die er in de verste verte niet op lijkt... Die post mag je niet eens open maken, want het is niet voor jou
Ook al zo'n briljant goed ideequote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:42 schreef Kandijfijn het volgende:
Als ze nog net zo als vroeger zijn, gewoon negeren hoor je nooit meer wat van
Het werkte toch echt,..quote:
Wij bleven vroeger de politie ook nog voor. Want onze wijkagent reed op een oude fiets en wij hadden crossfietsjesquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:02 schreef Kandijfijn het volgende:
Het werkte toch echt,..
Kreeg ik weer eens een boete van 37,50 omdat die achterlijke kaartjesautomaten niet werkten met mijn pinpas en geen groot geld accepteerden.
Ze sturen nog 1 keer aanmaning daarna hoor je er nimmer meer wat van.
Topquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wij bleven vroeger de politie ook nog voor. Want onze wijkagent reed op een oude fiets en wij hadden crossfietsjes
Wut? Daar heb jij toch geen last van zwartrijder?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:32 schreef Raaides het volgende:
Los van het morele dilemma, waar ik zelf overigens niet zo mee zit aangezien je dagelijks genaaid wordt met vertragingen en de prijs van kaartjes, heb ik het puur over de geldigheid van deze brief.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:33 schreef Raaides het volgende:
[..]
Ik heb me gelukkig nog net in kunnen houden, de brief zit dus nog netjes dicht.
Is het handiger om te bellen dat ik een boete op het verkeerde adres heb ontvangen of om simpelweg de brief retour te sturen?
Volgens mij heb je je moeten legitimeren?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:19 schreef Raaides het volgende:
De brief zo net geretourneerd met 'bewoner onbekend op dit adres' er op geschreven. Bedankt en ik zal jullie laten weten hoe het verder is gegaan.
En niet te vergeten, dankzij TS en zijn zwartrijderskornuiten mag de rest van de bevolking die wel netjes betaalt, extra veel betalen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:57 schreef TallMan het volgende:
Wees een vent en denk maar dat al die andere keren dat je zwart hebt gereden je nog altijd flink goedkoop uitbent aan je vervoer.
Een fout geschreven bon van meneer agent is ook onrechtsgeldig (verkeerde BSN of verkeerde naam). Dus waarom van een NS-medewerker niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:53 schreef eleusis het volgende:
Het handigst is gewoon betalen. Dit soort kleine foutjes worden sowieso gecorrigeerd voor de zitting maar uiteraard is het dan te laat voor een transactievoorstel dus zal het je meer gaan kosten.
T is de NS. Als er 1 bedrijf is dat de consument af en toe een gratis iets verschuldigd is dan is het de NS wel.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
Dat is dus dom, met een beetje pech mag je verhoogde boete betalen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:19 schreef Raaides het volgende:
De brief zo net geretourneerd met 'bewoner onbekend op dit adres' er op geschreven. Bedankt en ik zal jullie laten weten hoe het verder is gegaan.
Het is helemaal niet de NSquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 04:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
T is de NS. Als er 1 bedrijf is dat de consument af en toe een gratis iets verschuldigd is dan is het de NS wel.
Oh, t is Arriva zie ik nu. Dan ligt het er aan wat voor ervaringen hij in het verleden heeft gehad met ze.quote:
Ongeacht of je gedrag nou afkeurenswaardig is of niet heb je dit goed gedaan. Ze hebben door deze fout ook geen grond om je een aanmaning te geven vanwege een late betaling, omdat de post niet aan jou geaddresseerd was. Waarschijnlijk krijg je over een paar weken een brief met de goede naam en kan je wat later betalen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:19 schreef Raaides het volgende:
Hoe zit het met jou zwartrij boete? Echt nooit meer wat van gehoord geloof ik.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:00 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heb je je moeten legitimeren?
Dus je kan het allemaal ontkennen maar ze komen echt wel weer bij je terug. Alleen is dan de betalingstermijn verstreken en betaal je het dubbele. Succes.
ja ik weet het, wat het zure is is dat ik ook netjes ben geweest en wel een kaartje van ze op de mat kreeg met zo'n gele afscheurstrookquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:26 schreef JJdJ1984 het volgende:
Nee toen was er geen legitimatieplicht. Je weet zelf dat ik netjes, eerlijk een kloppend adres heb gegeven. Dat de RET niets meer van zich liet horen vind ik dan ook jammer. Had met alle liefde deze terechte prent betaald.
Niet in geval van een mulder-feit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 04:24 schreef maarten1803 het volgende:
[..]
Een fout geschreven bon van meneer agent is ook onrechtsgeldig (verkeerde BSN of verkeerde naam). Dus waarom van een NS-medewerker niet?
Conclusie: de vertragingen e.d. komen door de zwartrijders.quote:Op zondag 2 september 2012 01:24 schreef TweakersOnly het volgende:
Wat mij enorm stoort is dat TS (maar ook een dozijn andere mensen) het zwartrijden goedpraat, omdat de treinen vertraging hebben, niet rijden, te vol zijn, enz.
Als deze mensen nu eens gewoon zoals alle andere Nederlanders kun kaartje betalen, dan is er meer budget voor onderhoud, storingen en dergelijke. En dáár profiteren ook de wel betalend mensen aan.
Contradictio in terminis.
Niet direct nee. Maar als alle mensen netjes betalen voor de diensten die ze gebruiken dan kan ofwel de kwaliteit van de diensten omhoog gaan ofwel hoeven de mensen minder te betalen voor de diensten.quote:Op zondag 2 september 2012 03:05 schreef 2cv het volgende:
Conclusie: de vertragingen e.d. komen door de zwartrijders.
Geloof je het zelf ?
Niemand verplicht je om met het OV te gaan, toch?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:32 schreef Raaides het volgende:
waar ik zelf overigens niet zo mee zit aangezien je dagelijks genaaid wordt met vertragingen en de prijs van kaartjes
Ga je nooit met de trein? Vaak genoeg gehad dat de stoptrein moet wachten omdat een zwartrijder de trein niet uit wilt en geen kaartje wilt betalen. Hup 20 minuten vertraging..quote:Op zondag 2 september 2012 03:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Conclusie: de vertragingen e.d. komen door de zwartrijders.
Geloof je het zelf ?
Zonet was het nog dat de NS wegens zwartrijden geld tekort komt, nu is het weer dat er gewoon gewacht moet worden op een aso die niet meewerkt. Dat is heel wat anders.quote:Op maandag 3 september 2012 15:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ga je nooit met de trein? Vaak genoeg gehad dat de stoptrein moet wachten omdat een zwartrijder de trein niet uit wilt en geen kaartje wilt betalen. Hup 20 minuten vertraging..
Daarnaast, als je in problemen wilt komen moet je dit soort dingen doen; even door die zure appel heen bijten en gewoon betalen. Ze hebben je adres gewoon dus betalen zal je hoe dan ook.
U reist nooit met de trein? Je komt de raarste mensen tegen.quote:Op maandag 3 september 2012 19:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zonet was het nog dat de NS wegens zwartrijden geld tekort komt, nu is het weer dat er gewoon gewacht moet worden op een aso die niet meewerkt. Dat is heel wat anders.
Even los van dat hij zou moeten betalen.quote:Op zondag 2 september 2012 01:24 schreef TweakersOnly het volgende:
Als deze mensen nu eens gewoon zoals alle andere Nederlanders kun kaartje betalen, dan is er meer budget voor onderhoud, storingen en dergelijke. En dáár profiteren ook de wel betalend mensen aan.
Waarom zou je ook miljoenen investeren in 1 week overlast per jaar? Dat is 1 van de 365 dagen.. zou ik ook niet doen.quote:Op maandag 3 september 2012 23:41 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Even los van dat hij zou moeten betalen.
Wat een slap gelul man.![]()
Bij prorail hebben ze een budget voor wissels winterklaarmaken niet gebruikt omdat ze gokten dat er geen 3 strenge winters na elkaar kwamen en de NS geeft 9% van hun winst aan Ierland omdat dat goedkoper is dan hier belasting te betalen (staatsbedrijf) maar het dividend dan wel hoger is.
ffs.
Lukt het?quote:Op maandag 3 september 2012 23:48 schreef xzaz het volgende:
in 1 week overlast per jaar? Dat is 1 van de 365 dagen
Waarom zou je miljoenen investeren in wissels waar je maar 1 keer per jaar last van heb. Ok.. 3 keer per jaar ligt er wat sneeuw. Waarom zou je het dan doen. Accepteer gewoon dat niet alles op tijd kan rijden wanneer er wat sneeuw is gevallen.. willen we dat wel? Dan moeten er miljoenen geïnvesteerd worden in nieuwe wissels en moeten de sporen drastisch vernieuwd worden waardoor er weer minder treinen mogen rijden omdat er mensen op het spoor bezig zijn enz enz..quote:
Hebben ze gedaan, ze hebben warmte elementen aangebracht bij de belangrijkste wissels.. oplossing van niks is dat gebleken die gas leidingen vriezen zo vast.quote:Op maandag 3 september 2012 23:51 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik zal even uitleggen.
Ze krijgen een budget om die wissels winterklaar te maken. Dat mag aan niets anders besteed worden. Dat doen ze niet.
Dat geld mag dus niet ergens anders in gestoken worden. Ze gebruiken het niet. Reizigers klagen. You get the point?
Nee, ik zou jou dus tegenkomen als ik met de trein ga reizen begrijp ik ?quote:Op maandag 3 september 2012 23:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
U reist nooit met de trein? Je komt de raarste mensen tegen.
Ha - Haquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:49 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, ik zou jou dus tegenkomen als ik met de trein ga reizen begrijp ik ?
quote:Op maandag 3 september 2012 23:48 schreef xzaz het volgende:
Mensen worden altijd helemaal para als de trein niet rijdt. "Dan kom ik te laat op me werk" Ja nou en.. dan kom je te laat op het werk boeie.
Sinds wanneer is een terechte boete betalen moraalridder gedrag?quote:Op maandag 10 september 2012 15:16 schreef korosu555 het volgende:
Beetje jammer van alle moraalridders hier. Ik hoop in ieder geval voor TS dat hij eronderuit komt, zou mooi zijn.
Beetje jammer, je had ook gewoon kunnen betalen en dan was je er helemaal vanaf.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:51 schreef Raaides het volgende:
Vandaag opnieuw dezelfde brief in de bus gekregen, die ook retour gestuurd met dezelfde boodschap.
Gelukkig is dom zijn niet strafbaar.....quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:03 schreef Raaides het volgende:
Het openen van post die niet aan mij geadresseerd is, is schending van het briefgeheim, en dus een strafbaar feit.
Omdat de beste man blijkbaar het geringe aantal hersencellen mist dat nodig is om mijn ID-kaart correct over te nemen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:26 schreef Sparqq het volgende:
Als ik bij de NS zou werken zou ik je een boete geven voor het opgeven van een valse naam...
Een boete die overduidelijk terecht is niet betalen is ook strafbaarquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:03 schreef Raaides het volgende:
Het openen van post die niet aan mij geadresseerd is, is schending van het briefgeheim, en dus een strafbaar feit.
Ik denk dat het in dit geval niet aan de NS medewerker heeft gelegenquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:31 schreef Raaides het volgende:
[..]
Omdat de beste man blijkbaar het geringe aantal hersencellen mist dat nodig is om mijn ID-kaart correct over te nemen?
Waarom niet? Mijn naam staat er gewoon op hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het in dit geval niet aan de NS medewerker heeft gelegen
Het moeilijk doen omdat iemand onder een boete uit probeert te komen, dat vind ik moraalridder gedrag. Men vindt het waarschijnlijk teveel moeite om onder een boete uit te komen als deze eenmaal op de mat valt. Terwijl als diezelfde mensen de keuze zouden krijgen om te betalen of niet, zij ook niet kiezen om wel te betalen. Terwijl je weet dat je je niet aan de regels hebt gehouden... Als het niet hoeft, dan niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een terechte boete betalen moraalridder gedrag?
Nee dat is niet prima. Dat mensen zich bij elke boete standaard gaan afvragen of ze er op een of andere manier onderuit kunnen komen vind ik niet prima, maar ronduit asociaal. Als een boete terecht is moet je die gewoon betalen en niet allerlei smoezen gaan verzinnen om er onderuit te komen. Een verkeerde naam kan gewoon aangepast worden en dan moet er alsnog betaald worden, dus wat ben je er dan uiteindelijk mee opgeschoten?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:16 schreef korosu555 het volgende:
[..]
Het moeilijk doen omdat iemand onder een boete uit probeert te komen, dat vind ik moraalridder gedrag. Men vindt het waarschijnlijk teveel moeite om onder een boete uit te komen als deze eenmaal op de mat valt. Terwijl als diezelfde mensen de keuze zouden krijgen om te betalen of niet, zij ook niet kiezen om wel te betalen. Terwijl je weet dat je je niet aan de regels hebt gehouden... Als het niet hoeft, dan niet.
Als de boete met de juiste gegevens was binnen gekomen, was er niks aan de hand en werd deze gewoon betaald. Nu staan er verkeerde gegevens op en vraagt TS zich af of daardoor de boete ongeldig is.. Prima toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |