abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116181858
Na zeker 100 brieven te schrijven en op uitzendbanen te hebben gereageerd en een paar keer op kennismakinggesprekken uitgenodigd te zijn geworden heb ik nog steeds geen baan op niveau gevonden. Ik word steeds afgewezen vanwege te weinig werkervaring en wordt er langzaam moe van allemaal. Je doet veel moeite om een brief te schrijven en vaak hoor je dan niks meer. Moet wel zeggen dat ik alleen op functies reageer op HBO niveau maar vraag me af of het nog zin heeft allemaal. Wat is jullie ervaring hierin? Ik heb soms het gevoel dat ik de enige ben. Ik ben niet van plan om onder mijn niveau ( HBO ) wat te gaan zoeken aangezien ik dan een stuk minder verdien en niet voor niks 4 jaar gestudeerd.
pi_116181889
Wat meer informatie zou wel nuttig zijn. Wat voor opleiding heb je bijv. gevolgd?
pi_116181893
Welke richting?
pi_116181933
Heb Sociaal juridische dienstverlening gedaan.
pi_116181943
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:51 schreef hercules4u het volgende:
Heb Sociaal juridische dienstverlening gedaan.
Tsja, dat ligt tegenwoordig nou niet voor het oprapen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_116181958
Ben aan het denken of ik me niet beter kan omscholen maar dan heb ik nog geen garantie op een baan en kost me weer handenvol geld....
  donderdag 30 augustus 2012 @ 11:53:02 #7
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_116181975
Mijn broertje heeft 2 masters en die werkt nu sinds een maand of 3 in een call-center.
Hij is nog wel steeds bezig met solliciteren en is inmiddels zelfs bereid om naar het buitenland te gaan.

Hij wilde eerst ook afwachten, maar heeft uiteindelijk toch maar gewoon het werk wat er op zijn pad kwam aangepakt.

Succes in ieder geval! :)
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_116181981
Je kunt ook gewoon wel "onder je niveau" gaan werken. Als de werkgelegenheid aantrekt sta je er dan een stuk beter voor. En thuiszitten zal toch niet minder verdienen dan werken op een lager niveau?
pi_116182037
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:52 schreef hercules4u het volgende:
Ben aan het denken of ik me niet beter kan omscholen maar dan heb ik nog geen garantie op een baan en kost me weer handenvol geld....
Ik zou het doen. Is trouwens vaak zo hoor dat HBO´ers alleen aangenomen worden als ze werkervaring hebben. Je bent niet de enige.
pi_116182063
Wat is er mis met onder je zogenaamde niveau te beginnen. Ikzelf MBO opleiding en doe werk wat een gemiddelde HBO'er in start fase ook niet kan en mag (MBO-er ook niet trouwens). Kan het mischien zo zijn dat je iets te hoog jezelf inschaalt mischien ?????
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_116182077
Je bent niet de enige, veel meer mensen hebben hier last van.

Ik heb CMV gestudeerd, en het is eigenlijk hetzelfde. Na bijna een jaar solliciteren uiteindelijk op MBOniveau aan de slag gegaan. Er moet toch geld binnenkomen. En op dit moment werk ik helaas maar 12 uur, wegens geen contractverlenging bij mijn tweede baan. Mijn gedeeltelijke WW stopt half oktober. Ik denk erover om maar bij de Action vakken te gaan vullen ofzo. Of om weer te gaan schoonmaken... werk is werk, geld is geld.
En dat ik er 4 (5 jaar) voor gestudeerd heb, tja... Het is helaas niet anders. Veel banen worden wegbezuinigd.
pi_116182106
Ik mis trouwens ook de relevantie naar een `WO diploma`, die heb jij toch niet TS?
pi_116182135
Heb alleen HBO diploma maar hoor ook weleens dat WO ers ook moeite hebben met een functie op niveau te vinden vandaar mijn topic titel.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 11:59:28 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116182187
Als jij geen functie op "HBO-niveau" kunt vinden, lukt het je schijnbaar niet een potentiele werkgever ervan te overtuigen dat jij het gewenste niveau hebt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116182238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:59 schreef Tinkepink het volgende:
Als jij geen functie op "HBO-niveau" kunt vinden, lukt het je schijnbaar niet een potentiele werkgever ervan te overtuigen dat jij het gewenste niveau hebt.
Dan ben ik niet met je eens. Ik word niet eens uitgenodigd voor een gesprek hoe kan ik dan een werkgever overtuigen. In mijn brief doe ik dit natuurlijk wel en ben er dan ook kritisch in maar ik kom er maar niet tussen....
pi_116182271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:57 schreef hercules4u het volgende:
Heb alleen HBO diploma maar hoor ook weleens dat WO ers ook moeite hebben met een functie op niveau te vinden vandaar mijn topic titel.
Oh dat "hoor je wel eens". Tja, lekker vaag weer. Het ligt er allemaal maar net aan waar je voor opgeleid bent en de branche die je wil betreden.
pi_116182276
quote:
Je doet veel moeite om een brief te schrijven en vaak hoor je dan niks meer
En als je niets meer hoort, wat doe je dan? Je lijkt me vrij passief als je een functie op hbo niveau wilt hebben. Als je echt graag die baan wilt hebben, dan moet je ervoor zorgen dat je opvalt voor die werkgever, desnoods stap je naar binnen bij dat bedrijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door WillieW op 30-08-2012 12:03:59 (woordje vergeten :)) ]
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
  Redactie Frontpage donderdag 30 augustus 2012 @ 12:04:52 #18
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_116182371
Ik heb na mijn afstuderen (hbo, CMS gedaan) een traject gevolgd voor hbo'ers/wo'ers die geen werk konden vinden. Je gaat op zoek naar een werkervaringsplaats, gaat ervaring opdoen op je eigen niveau, binnen jouw vakgebied met behoud van uitkering, en dan krijg je tenminste werkervaring.

Ik heb er een baan aan overgehouden.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:17:50 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_116182769
100 brieven, sure :')?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_116182776
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:00 schreef hercules4u het volgende:

[..]

Dan ben ik niet met je eens. Ik word niet eens uitgenodigd voor een gesprek hoe kan ik dan een werkgever overtuigen. In mijn brief doe ik dit natuurlijk wel en ben er dan ook kritisch in maar ik kom er maar niet tussen....
Hoe vaak wordt je dan uitgenodigd? Wellicht moet je eens goed naar je brief kijken of laten kijken.
Zelf werd ik op gegeven moment op ongeveer 30% van m'n brieven uitgenodigd, dus 1 op de 3. En de functies waarop ik solliciteerde, reageerde zomaar 100 man... Dus ook ik zit in een moeilijke branche (marketing / communicatie)
Leven is meervoud van lef - loesje
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:19:14 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116182808
quote:

[..]

Ik heb nog nooit een baan gekregen door een brief te schrijven. Zoek je netwerk op, benader mensen persoonlijk, stroom desnoods een niveautje lager in. Jij bent niet de enige die 4 jaar gestudeerd heeft en een baan zoekt.

Zorg ervoor dat je er op de een of andere manier postief uitspringt.
Dat kan zijn door veel niveau tegen een lagere kostprijs te bieden, of bijzondere werkervaring te hebben, of.... iets dat jou bijzonder maakt en waar een werkgever behoefte aan heeft.
pi_116182995
quote:
Ik heb soms het gevoel dat ik de enige ben. Ik ben niet van plan om onder mijn niveau ( HBO ) wat te gaan zoeken aangezien ik dan een stuk minder verdien en niet voor niks 4 jaar gestudeerd.
Dat doe je toch al met je 1200 euro per maand?
Rondkomen van weinig 1200 euro...

1200 netto is iets van 1500 bruto, wat iets aan de lage kant is, maar verwacht niet het dubbele als je wel werkt doet op hbo niveau. Met jouw opleiding denk ik dat je blij moet zijn met 1800 bruto per maand, dat is iets van 150-200 euro meer per maand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:34:34 #23
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116183260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat doe je toch al met je 1200 euro per maand?
Rondkomen van weinig 1200 euro...

1200 netto is iets van 1500 bruto, wat iets aan de lage kant is, maar verwacht niet het dubbele als je wel werkt doet op hbo niveau. Met jouw opleiding denk ik dat je blij moet zijn met 1800 bruto per maand, dat is iets van 150-200 euro meer per maand.
¤1200,- netto is bruto al ong. ¤1800,- ;)
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:35:07 #24
206580 Luxuria
pi_116183276
En wat zeggen ze aan de telefoon als je ze belt als je niks gehoord hebt?
pi_116183307
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:34 schreef Luxuria het volgende:

[..]

nee hoor, behalve als je pensioen eraf haalt, anders niet.
even snel globaal berekend:
1800*12.96=23328
33% belasting=7698.23 (het zou kunnen dat je net in het 42% tarief zit, maar dat is dan maar net, dus dat zal het algemene percentage van 33% nauwelijks beinvloeden)
min heffingskorting en arbeidskorting is dat ongeveer 4048 euro, wat neerkomt op 337 euro per maand belasting. Dat is dus 1450 euro per maand en niet 1200 euro.
Dit is globaal, en ik kan er zo 50 euro naastzitten hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:49:44 #26
206580 Luxuria
pi_116183686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee hoor, behalve als je pensioen eraf haalt, anders niet.
even snel globaal berekend:
1800*12.96=23328
33% belasting=7698.23 (het zou kunnen dat je net in het 42% tarief zit, maar dat is dan maar net, dus dat zal het algemene percentage van 33% nauwelijks beinvloeden)
min heffingskorting en arbeidskorting is dat ongeveer 4048 euro, wat neerkomt op 337 euro per maand belasting. Dat is dus 1450 euro per maand en niet 1200 euro.
Dit is globaal, en ik kan er zo 50 euro naastzitten hoor.
Oke je hebt gelijk ;)
pi_116184938
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:49 schreef hercules4u het volgende:
Na zeker 100 brieven te schrijven en op uitzendbanen te hebben gereageerd en een paar keer op kennismakinggesprekken uitgenodigd te zijn geworden heb ik nog steeds geen baan op niveau gevonden. Ik word steeds afgewezen vanwege te weinig werkervaring en wordt er langzaam moe van allemaal. Je doet veel moeite om een brief te schrijven en vaak hoor je dan niks meer. Moet wel zeggen dat ik alleen op functies reageer op HBO niveau maar vraag me af of het nog zin heeft allemaal. Wat is jullie ervaring hierin? Ik heb soms het gevoel dat ik de enige ben. Ik ben niet van plan om onder mijn niveau ( HBO ) wat te gaan zoeken aangezien ik dan een stuk minder verdien en niet voor niks 4 jaar gestudeerd.
Ik ben na 160 afwijzingen (ook mbo banen, in een winkel etc) opgehouden met tellen.
Heb nu 20 uur werk in de thuiszorg, blijf wel solliciteren maar ik verwacht er niks meer van. Er is gewoon erg weinig werk, en starters zijn niet erg gewild.
pi_116185035
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik ben na 160 afwijzingen (ook mbo banen, in een winkel etc) opgehouden met tellen.
Heb nu 20 uur werk in de thuiszorg, blijf wel solliciteren maar ik verwacht er niks meer van. Er is gewoon erg weinig werk, en starters zijn niet erg gewild.
Dit dus. Heb me ook kapot staat solliciteren voor een baan in het HBO onderwijs (ben afgestudeerd docent). Nooit geselecteerd voor de baan omdat ik geen werkervaring had (stage vonden ze geen werkervaring). Nu heb ik een administratieve baan op een universiteit zodat ik een beetje aansluiting houd.... Maar ik begin langzaam de hoop op te geven dat ik ooit geselecteerd wordt.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:45:37 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116185392
Je moet hoe dan ook werkervaring zien te krijgen op je terrein. Desnoods door naar een baan te solliciteren die wel met je werkveld te maken heeft, maar misschien niet HBO is ingeschaald en desnoods door vrijwilligerswerk in bijv. een bureau voor rechtshulp o.i.d. Overigens ook goed voor je netwerkcontacten.

Heb je eenmaal werkervaring op je cv staan, dan kom je veel gemakkelijker binnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116185403
Flauwe reacties hier, het is toch WGZ. Antwoord dan gewoon serieus, en ga niet TS af zitten zeiken terwijl 99 % van de fokkers zelf ook een totaal gebrek aan assertiviteit hebben..

Maar ontopic : Zelf word ik er ook een beetje verdrietig van hoor. Altijd wordt je op school verteld dat je goed je best moet doen, want dan kom je later goed terecht!

Nu heb ik in mijn leven veel dingen niet goed aangepakt, maar een ding heb ik wel altijd gedaan met het oog op de toekomst, en dat is mezelf helemaal het schompes gestudeerd.

Echter is het ook voor mij nu tijd om een baan te zoeken, maar ik werk al 2 jaar als Teamleider bij de AH, omdat ik simpelweg nergens een vast contract kan krijgen, en er zelfs in salaris op achteruit ga :')

Kan ook wel eens nijdig worden dat al die MBO'ers die een of andere metsel/secretaresse/etc opleiding hebben gevolgd zonder enig probleem aan de bak lijken te komen. De enige werklozen die ik ken zijn HBO of WO opgeleid, MBO'ers zijn gewoon ALLEMAAL aan de bak...
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:48:09 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116185481
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:45 schreef Blastoise het volgende:
Flauwe reacties hier, het is toch WGZ. Antwoord dan gewoon serieus, en ga niet TS af zitten zeiken terwijl 99 % van de fokkers zelf ook een totaal gebrek aan assertiviteit hebben..

Maar ontopic : Zelf word ik er ook een beetje verdrietig van hoor. Altijd wordt je op school verteld dat je goed je best moet doen, want dan kom je later goed terecht!

Nu heb ik in mijn leven veel dingen niet goed aangepakt, maar een ding heb ik wel altijd gedaan met het oog op de toekomst, en dat is mezelf helemaal het schompes gestudeerd.

Echter is het ook voor mij nu tijd om een baan te zoeken, maar ik werk al 2 jaar als Teamleider bij de AH, omdat ik simpelweg nergens een vast contract kan krijgen, en er zelfs in salaris op achteruit ga :')

Kan ook wel eens nijdig worden dat al die MBO'ers die een of andere metsel/secretaresse/etc opleiding hebben gevolgd zonder enig probleem aan de bak lijken te komen. De enige werklozen die ik ken zijn HBO of WO opgeleid, MBO'ers zijn gewoon ALLEMAAL aan de bak...
Wat heb jij dan voor opleiding?
pi_116185658
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat heb jij dan voor opleiding?
Ik heb rechten gestudeerd, cum laude afgestudeerd. Heb 3 semesters als vrijwilliger bij een rechtswinkel gewerkt en 2 zomervakanties stage gelopen op een advocatenkantoor...

Stagelopertjes vinden ze leuk, en als je iets voor niets komt doen vinden ze ook oke, maar zodra ze je een contract aan moeten bieden dan houden ze het voor het gezien..

En bij de rechtswinkel was ik een zeer gewaardeerde medewerker, had goede recensies.... Misschien heb ik gewoon even pech maar het lijkt er steeds meer op alsof de markt gewoon dood is momenteel..
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:55:48 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116185723
Nee, het is geen beste tijd.

Doe je überhaupt nog wel iets wat gerelateerd is aan je studie?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:58:15 #34
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116185812
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:49 schreef hercules4u het volgende:
Ik ben niet van plan om onder mijn niveau ( HBO ) wat te gaan zoeken aangezien ik dan een stuk minder verdien en niet voor niks 4 jaar gestudeerd.
En wat is jouw niveau dan volgens jou? Vers van het HBO héb je voor werkgevers nog geen niveau; je hebt laten zien dat je in staat bent geweest een HBO-opleiding af te ronden, maar of je ook zo gis bent om daar in de praktijk iets mee te doen, moet nog blijken. Oftewel: ook voor jou begint een ladder gewoon bij de eerste sport.

Kom van je high horse af en ga aan de slag.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_116185872
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Nee, het is geen beste tijd.

Doe je überhaupt nog wel iets wat gerelateerd is aan je studie?
Momenteel even niet. Ik heb een dijk van een huur en heb gewoon mijn 45 uren per week aan salaris nodig..

Bij de rechtswinkel ga ik niet nog een keer werken, alle oppervlakkige conflicten heb ik nu wel gezien, en na anderhalf jaar leer je er niet zo veel meer bij..

En om nu bij een advocatenkantoor aan de slag te gaan om in het archief te gaan spitten voor 5 euro per uur minder dan bij de AH zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten..

Vergeleken met mijn leeftijdsgenoten heb ik al best veel ervaring in deze sector..

Wat me nog meer stoort is dat ik ook geen voorrang heb op MBO functies met mijn opleiding en CV :') Ze zouden toch blij moeten zijn als ik daar administratief werk wil gaan doen, in plaats van die MBO tuttebellen die een managementassistente - opleiding hebben gevolgd 8)7
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:03:56 #36
33954 ElisaB
pi_116185997
quote:

ArbeidsMARKT; vraag en aanbod. Lullig, maar het is zo het is.

Niet in staat iets voor jezelf te gaan doen?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:05:52 #37
33954 ElisaB
pi_116186060
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:00 schreef Blastoise het volgende:

Wat me nog meer stoort is dat ik ook geen voorrang heb op MBO functies met mijn opleiding en CV :') Ze zouden toch blij moeten zijn als ik daar administratief werk wil gaan doen, in plaats van die MBO tuttebellen die een managementassistente - opleiding hebben gevolgd 8)7
Hier moet ik wel om lachen :D

Vind je eigenlijk dat je méér rechten hebt op de arbeidsmarkt omdat je hoger bent opgeleid?

En nee, werkgevers zitten absoluut niet te wachten op mensen die overgekwalificeerd zijn. Die zijn namelijk lastig en blijven niet plakken. Je bent simpelweg niet geschikt voor zo'n functie.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:09:20 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116186155
quote:

[..]

Sterker nog, je hebt een achterstand op die MBO-er, want hoewel je het werk ws beter zal doen: (1) jij zal naar verwachting meer problemen hebben met je motivatie omdat je je gaat vervelen; (2) zo gauw je iets op je eigen niveau vindt, ben je weg...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_116186164
quote:
Als eerste ''De FOK!-er'' bestaat niet daarvoor is FOK! veel te divers. Dat 99% van de FOK!-ers niet assertief is slechts een loze aanname waar van ik niet weet waar je hem vandaan hebt.
quote:
Het kan helpen, maar in het echte leven werkt spelen er veel meer dingen mee :).
quote:

Waarom word je nijdig als MBO-ers met een vakgerichte opleiding snel een baan vinden? Blijkbaar doen ze iets wat jij niet kan.
pi_116186292
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Hier moet ik wel om lachen :D

Vind je eigenlijk dat je méér rechten hebt op de arbeidsmarkt omdat je hoger bent opgeleid?

En nee, werkgevers zitten absoluut niet te wachten op mensen die overgekwalificeerd zijn. Die zijn namelijk lastig en blijven niet plakken. Je bent simpelweg niet geschikt voor zo'n functie.
Ja nogal logisch vind ik zelfs..

Ik heb altijd goed mijn best gedaan, terwijl die gasten altijd stonden te blowen op het schoolplein en tot 1 uur snachts met hun scooter op het parkeerplein bleven hangen...

Iedereen heeft gelijke rechten, maar ik vind inderdaad dat hard werken moet worden beloond, en door hard werken hoor je eigenlijk in een bevoorrechte positie te verkeren. Mijn ervaring is momenteel het tegenovergestelde.

Het is mij ook echt niet allemaal aan komen waaien...
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:09 schreef eleusis het volgende:

[..]

Sterker nog, je hebt een achterstand op die MBO-er, want hoewel je het werk ws beter zal doen: (1) jij zal naar verwachting meer problemen hebben met je motivatie omdat je je gaat vervelen; (2) zo gauw je iets op je eigen niveau vindt, ben je weg...
Je tweede punt kan ik me in vinden, je eerste punt is puur persoonlijk. Ik acht de kans zelfs groter dat je met een ongemotiveerde MBO'er komt te zitten..

Daarnaast zijn WO'ers vaak meer carrieregericht en MBO'ers krijgen over het algemeen eerder kinderen, gaan eerder samenwonen etc. Daar zou je ze ook aan kunnen verliezen..
pi_116186316
quote:
0s.gif [b]Op

Waarom word je nijdig als MBO-ers met een vakgerichte opleiding snel een baan vinden? Blijkbaar doen ze iets wat jij niet kan.
Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat ik het ook kan..
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:17:17 #42
33954 ElisaB
pi_116186407
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:13 schreef Blastoise het volgende:

Ja nogal logisch vind ik zelfs..

Ik heb altijd goed mijn best gedaan, terwijl die gasten altijd stonden te blowen op het schoolplein en tot 1 uur snachts met hun scooter op het parkeerplein bleven hangen...

Iedereen heeft gelijke rechten, maar ik vind inderdaad dat hard werken moet worden beloond, en door hard werken hoor je eigenlijk in een bevoorrechte positie te verkeren. Mijn ervaring is momenteel het tegenovergestelde.
Het verbaast me dat je zo denkt, maar het is je gegund. In elk geval ben ik bang dat je eraan zult moeten wennen dat het in de echte wereld zo niet werkt.

quote:
Je tweede punt kan ik me in vinden, je eerste punt is puur persoonlijk. Ik acht de kans zelfs groter dat je met een ongemotiveerde MBO'er komt te zitten..

Daarnaast zijn WO'ers vaak meer carrieregericht en MBO'ers krijgen over het algemeen eerder kinderen, gaan eerder samenwonen etc. Daar zou je ze ook aan kunnen verliezen..
Het zou zomaar kunnen. Maar ik denk nogmaals dat je moet afstappen van het idee dat je meer recht hebt op een MBO-functie omdat je hoger opgeleid bent. Beter laat je je WO-studie van je CV als je op zo'n studie solliciteert.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:18:52 #43
33954 ElisaB
pi_116186457
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:14 schreef Blastoise het volgende:
Kom je bij me metselen dan :D

Probeer er eens anders naar te kijken: je kan het wel, maar je bent er niet voor geschikt. Want jij hebt de hersens en de discipline om een WO-studie aan te kunnen, dus je hoort in een andere werkgroep thuis.
pi_116186459
quote:

[..]

Tuurlijk kun je dat maar werkgevers zitten niet te wachten op overgekwalificeerde krachten die weer weg zijn als ze iets op hun eigen niveau hebben gevonden.
pi_116186766
quote:

[..]

Leuk voor je, blijkbaar ben je er niet goed in mensen hierin te overtuigen. Maar blijf vooral denken dat je beter bent dan mbo-ers. ^O^. Misschien brengt afgunst en jaloezie en neerkijken op mensen je vanzelf nog ergens.
pi_116186908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:28 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Leuk voor je, blijkbaar ben je er niet goed in mensen hierin te overtuigen. Maar blijf vooral denken dat je beter bent dan mbo-ers. ^O^. Misschien brengt afgunst en jaloezie en neerkijken op mensen je vanzelf nog ergens.
Dit slaat simpelweg helemaal nergens op..

Ik zeg niet dat ik beter ben, maar ik ben nu eenmaal hoger opgeleid. Dat is een feit.

Als je mij bijvoorbeeld als lasser zou neerzetten zou het een groot fiasco worden, daar heb je een goede (mbo) opleiding voor nodig. Maar je kunt mij echt prima inzetten op een administratieve afdeling oid..

Het heeft helemaal niets met arrogantie te maken dit..
pi_116187317
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:33 schreef Blastoise het volgende:

[..]

Dit slaat simpelweg helemaal nergens op..

Ik zeg niet dat ik beter ben, maar ik ben nu eenmaal hoger opgeleid. Dat is een feit.

Als je mij bijvoorbeeld als lasser zou neerzetten zou het een groot fiasco worden, daar heb je een goede (mbo) opleiding voor nodig. Maar je kunt mij echt prima inzetten op een administratieve afdeling oid..

Het heeft helemaal niets met arrogantie te maken dit..
Oké, in je reactie's lijk je best arrogant maar dit terzijde.

Waarom zou een werkgever jouw moeten kiezen i.p.v. een mbo-er? De mbo-er en jij kunnen beiden het basisniveau neer zetten.

-Jij zoekt op lange termijn werk op niveau
-Grotere kans op demotivatie vanwege werk onder niveau.

Een mbo-er blijft makkelijker gemotiveerd en gaan minder snel weg. In een andere reactie schep je een beeld over hangjeugd. Maar daartegen staan 10 typen die wel gewoon gemotiveerd zijn en een vak leren.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:50:35 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116187482
quote:
In hoeverre sluit jouw opleiding meer aan op het werk van een managementassistente dan iemand die hier speciaal op getraind is? Het feit dat jij makkelijker leert of een rechtenstudie succesvol hebt afgerond maakt je niet beter geschikt voor dit soort werk hoor :D

Edit: ik spreek trouwens uit ervaring. Heb met een hbo-opleiding een tijdje als managementassistente gewerkt. En ja, ik kon het werk makkelijk aan, maar verveelde me ook kapot. Gevolg: ik begon me met het werk van de manager te bemoeien. Maar daar was ik neit voor aangenomen...
pi_116192623
Klinkt wel bekend hoor. Persoonlijk heb ik de kansen die ik wel kreeg met 2 handen aangepakt en m'n lange termijn plannen erop aangepast. Je tekent niet voor 40 jaar.

En uitdaging kun je opzoeken.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:03:26 #50
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116215231
TS heeft wel degelijk een punt. Het is echt niet zo dat je als je maar hoog genoeg bent opgeleid, je 'dus' gemakkelijk een baan vindt. Sterker nog, zodra je in de buurt van de 35+ komt, dan zul je vaker dan niet de afwijzing 'te hoog opgeleid', of 'past niet in het profiel' horen. Dank-u-wel voor de geleverde inspanningen - NOT! Het enige wat dan nog resteert is voor jezelf beginnen als zzp'er.
Dus TS, ervan uitgaande dat je nog jong (lees: 30-) bent, zorg dat je in ieder geval IETS gaat doen, maakt niet uit wat, maar...

@Tinkepink: jouw verhaal komt me heel erg bekend voor. De valkuil van 'lager gekwalificeerd' werk doen.
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, betekent die goedwillendheid om werk onder je niveau te doen (wat dat ook mag betekenen) helemaal NIET dat dat ook altijd wordt gewaardeerd.
In tegenstelling: kijk uit dat je niet juist blijft hangen in dat 'lagere' niveau, want heel veel bazen vinden het wel prima als daar iemand zit die dat werk dus heel erg goed doet omdat hij/zij is overgekwalificeerd...
One Way Ticket to boredom en burnout. :X

Ja, ook ik spreek uit ervaring. -O-
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:11:37 #51
206580 Luxuria
pi_116223497
Na mijn opleiding zou ik graag in de schuldhulpverlening willen werken.
Daarvoor moet ik nog een opleiding van een jaar volgen.
Het liefste zou ik dat willen doen met een combinatie van werken/leren.
Maar die kans zal wel klein zijn dat ze me ergens aannemen op deze basis.
Of misschien juist wel, omdat ik dan goedkoper ben?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:16:01 #52
206580 Luxuria
pi_116223611
Ik heb sowieso eigenlijk niet echt een idee van hoe makkelijk/moeilijk ik een baan kan vinden met mijn huidige opleiding (personeel en arbeid/HRM).
Om me heen zie ik wel dat studenten die ik ken die deze opleiding al afgerond hebben, wel redelijk snel aan een baan komen.
pi_116231933
Het blijft lastig
pi_116232303
tenzij je een heel bijzonder truukje kunt of gemiddeld 9 staat op je cijferlijst kun je de strijd aangaan, maar die verlies je. Want geen werkervaring en zeee ruime markt (niches daargelaten).

Dus zoeken onder je niveau :)
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116234111
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:33 schreef kipptje het volgende:

[..]

Dit dus. Heb me ook kapot staat solliciteren voor een baan in het HBO onderwijs (ben afgestudeerd docent). Nooit geselecteerd voor de baan omdat ik geen werkervaring had (stage vonden ze geen werkervaring). Nu heb ik een administratieve baan op een universiteit zodat ik een beetje aansluiting houd.... Maar ik begin langzaam de hoop op te geven dat ik ooit geselecteerd wordt.
Woon je dan in het westen van het land? Ik leefde in de veronderstelling dat er een leraren tekort was
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_116234774
quote:

[..]

Momenteel even niet. Ik heb een dijk van een huur en heb gewoon mijn 45 uren per week aan salaris nodig..

Bij de rechtswinkel ga ik niet nog een keer werken, alle oppervlakkige conflicten heb ik nu wel gezien, en na anderhalf jaar leer je er niet zo veel meer bij..

En om nu bij een advocatenkantoor aan de slag te gaan om in het archief te gaan spitten voor 5 euro per uur minder dan bij de AH zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten..

Vergeleken met mijn leeftijdsgenoten heb ik al best veel ervaring in deze sector..

Blaas je bij sollicitaties ook zo hoog van de toren?
Ik heb dan een vaste baan, maar ik wordt gewoon door bedrijven benaderd om te komen solliciteren. Maar ja, ik doe dan ook vrij specialistisch werk
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:16:44 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116235288
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Woon je dan in het westen van het land? Ik leefde in de veronderstelling dat er een leraren tekort was
Volgens mij enkel op middelbare scholen.
pi_116236706
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Woon in Den Haag, maar ik kijk op ongeveer alle sites van de hogescholen op groningen en maastricht na denk ik.
Ik dacht inderdaad ook dat er een tekort was aan leraren. Dat is een van de redenen dat ik de minor HBO docent had genomen op mijn opleiding. Ik ben er uiteindelijk dus bedrogen uit gekomen.... Hoewel ik het wel erg naar mijn zin had tijdens de opleiding en mijn stage.
Misschien dat het ook deels door de branche komt hoor. Ik kan bijvoorbeeld aalleen maar les geven op de (para)medische opleidingen, maar heb geen HBO-v, fysiotherapie of geneeskunde gestudeerd (hoewel ik qua anatomie en fysiologie dezelfde kennis ongeveer heb). En laten ze bij de meeste vacatures nou iemand vragen die wel een van deze diploma's heeft.
pi_116236902
Ik zie nog heel veel starters functies voorbij komen hoor; werktuigbouw, civiel en elektrotechniek.
pi_116237603
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Blaas je bij sollicitaties ook zo hoog van de toren?
Ik heb dan een vaste baan, maar ik wordt gewoon door bedrijven benaderd om te komen solliciteren. Maar ja, ik doe dan ook vrij specialistisch werk
Je bent ook heel speciaal
pi_116237844
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:20 schreef Blastoise het volgende:

[..]

Je bent ook heel speciaal
:') , blijkbaar specialer als jou, want ik heb een vaste baan en wordt gewoon benaderd door andere werkgevers _O- _O-

Mensen zouden niet alleen moeten kijken naar wat ze leuk vinden, maar ook naar waar vraag in is. Er zijn gewoon teveel mensen met een rechten achtergrond. Dan moet je je echt onderscheiden van de rest. En met dat toontje wat jij in dit topic hebt hoef je bij een werkgever niet aan te komen, ik zou je als werkgever ook links laten liggen. In jouw gebied geldt nog gewoon voor jou 10 anderen.
pi_116237982
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

:') , blijkbaar specialer als jou, want ik heb een vaste baan en wordt gewoon benaderd door andere werkgevers _O- _O-

Mensen zouden niet alleen moeten kijken naar wat ze leuk vinden, maar ook naar waar vraag in is. Er zijn gewoon teveel mensen met een rechten achtergrond. Dan moet je je echt onderscheiden van de rest. En met dat toontje wat jij in dit topic hebt hoef je bij een werkgever niet aan te komen, ik zou je als werkgever ook links laten liggen. In jouw gebied geldt nog gewoon voor jou 10 anderen.
ik wordt?
pi_116238063
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:30 schreef Gengar het volgende:

[..]

ik wordt?
:D , ik zit niet in de advocatuur dus hoef niet altijd perfect Nederlands te schrijven. En reacties controleren op fok voordat ik ze post gaat me net iets te ver.
pi_116244794
quote:

[..]

Zou het geen idee zijn om vrijwilligerswerk te gaan doen, dat raakvlakken heeft met je opleiding, zo kom je wel aan relevante werkervaring. En kijk ook eens naar MBO functies, zou ik zeggen
Are you nuts??
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:59:28 #65
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116276053
Decadentie in dit topic :{.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:50:38 #66
206580 Luxuria
pi_116279376
Je kunt trouwens ook bij een groot bedrijf op een lagere functie reageren en je vanuit daar binnen die organisatie opwerken.
  zondag 2 september 2012 @ 21:45:01 #67
297051 schaal_9
Caissière B
pi_116325294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:34 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Bij de overheid tegenwoordig wel ja met de oplopende pensioenpremies :P
Zonder het na te controleren denk ik dat je bij een salaris van 1440 bruto (SV-loon) uitkomt op 1200 euro netto.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_116339868
En weer afgewezen bij een HBO instelling..... ;(
  maandag 3 september 2012 @ 11:52:16 #69
206580 Luxuria
pi_116340456
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:31 schreef kipptje het volgende:
En weer afgewezen bij een HBO instelling..... ;(
Waarom dat? :o
pi_116340678
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:52 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarom dat? :o
Ik heb te weinig ervaring :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')