Tsja, dat ligt tegenwoordig nou niet voor het oprapen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:51 schreef hercules4u het volgende:
Heb Sociaal juridische dienstverlening gedaan.
Ik zou het doen. Is trouwens vaak zo hoor dat HBO´ers alleen aangenomen worden als ze werkervaring hebben. Je bent niet de enige.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:52 schreef hercules4u het volgende:
Ben aan het denken of ik me niet beter kan omscholen maar dan heb ik nog geen garantie op een baan en kost me weer handenvol geld....
Dan ben ik niet met je eens. Ik word niet eens uitgenodigd voor een gesprek hoe kan ik dan een werkgever overtuigen. In mijn brief doe ik dit natuurlijk wel en ben er dan ook kritisch in maar ik kom er maar niet tussen....quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:59 schreef Tinkepink het volgende:
Als jij geen functie op "HBO-niveau" kunt vinden, lukt het je schijnbaar niet een potentiele werkgever ervan te overtuigen dat jij het gewenste niveau hebt.
Oh dat "hoor je wel eens". Tja, lekker vaag weer. Het ligt er allemaal maar net aan waar je voor opgeleid bent en de branche die je wil betreden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:57 schreef hercules4u het volgende:
Heb alleen HBO diploma maar hoor ook weleens dat WO ers ook moeite hebben met een functie op niveau te vinden vandaar mijn topic titel.
En als je niets meer hoort, wat doe je dan? Je lijkt me vrij passief als je een functie op hbo niveau wilt hebben. Als je echt graag die baan wilt hebben, dan moet je ervoor zorgen dat je opvalt voor die werkgever, desnoods stap je naar binnen bij dat bedrijf.quote:Je doet veel moeite om een brief te schrijven en vaak hoor je dan niks meer
Hoe vaak wordt je dan uitgenodigd? Wellicht moet je eens goed naar je brief kijken of laten kijken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:00 schreef hercules4u het volgende:
[..]
Dan ben ik niet met je eens. Ik word niet eens uitgenodigd voor een gesprek hoe kan ik dan een werkgever overtuigen. In mijn brief doe ik dit natuurlijk wel en ben er dan ook kritisch in maar ik kom er maar niet tussen....
Ik heb nog nooit een baan gekregen door een brief te schrijven. Zoek je netwerk op, benader mensen persoonlijk, stroom desnoods een niveautje lager in. Jij bent niet de enige die 4 jaar gestudeerd heeft en een baan zoekt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:00 schreef hercules4u het volgende:
[..]
Dan ben ik niet met je eens. Ik word niet eens uitgenodigd voor een gesprek hoe kan ik dan een werkgever overtuigen. In mijn brief doe ik dit natuurlijk wel en ben er dan ook kritisch in maar ik kom er maar niet tussen....
Dat doe je toch al met je 1200 euro per maand?quote:Ik heb soms het gevoel dat ik de enige ben. Ik ben niet van plan om onder mijn niveau ( HBO ) wat te gaan zoeken aangezien ik dan een stuk minder verdien en niet voor niks 4 jaar gestudeerd.
¤1200,- netto is bruto al ong. ¤1800,-quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat doe je toch al met je 1200 euro per maand?
Rondkomen van weinig 1200 euro...
1200 netto is iets van 1500 bruto, wat iets aan de lage kant is, maar verwacht niet het dubbele als je wel werkt doet op hbo niveau. Met jouw opleiding denk ik dat je blij moet zijn met 1800 bruto per maand, dat is iets van 150-200 euro meer per maand.
nee hoor, behalve als je pensioen eraf haalt, anders niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:34 schreef Luxuria het volgende:
[..]
¤1200,- netto is bruto al ong. ¤1800,-
Oke je hebt gelijkquote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee hoor, behalve als je pensioen eraf haalt, anders niet.
even snel globaal berekend:
1800*12.96=23328
33% belasting=7698.23 (het zou kunnen dat je net in het 42% tarief zit, maar dat is dan maar net, dus dat zal het algemene percentage van 33% nauwelijks beinvloeden)
min heffingskorting en arbeidskorting is dat ongeveer 4048 euro, wat neerkomt op 337 euro per maand belasting. Dat is dus 1450 euro per maand en niet 1200 euro.
Dit is globaal, en ik kan er zo 50 euro naastzitten hoor.
Ik ben na 160 afwijzingen (ook mbo banen, in een winkel etc) opgehouden met tellen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:49 schreef hercules4u het volgende:
Na zeker 100 brieven te schrijven en op uitzendbanen te hebben gereageerd en een paar keer op kennismakinggesprekken uitgenodigd te zijn geworden heb ik nog steeds geen baan op niveau gevonden. Ik word steeds afgewezen vanwege te weinig werkervaring en wordt er langzaam moe van allemaal. Je doet veel moeite om een brief te schrijven en vaak hoor je dan niks meer. Moet wel zeggen dat ik alleen op functies reageer op HBO niveau maar vraag me af of het nog zin heeft allemaal. Wat is jullie ervaring hierin? Ik heb soms het gevoel dat ik de enige ben. Ik ben niet van plan om onder mijn niveau ( HBO ) wat te gaan zoeken aangezien ik dan een stuk minder verdien en niet voor niks 4 jaar gestudeerd.
Dit dus. Heb me ook kapot staat solliciteren voor een baan in het HBO onderwijs (ben afgestudeerd docent). Nooit geselecteerd voor de baan omdat ik geen werkervaring had (stage vonden ze geen werkervaring). Nu heb ik een administratieve baan op een universiteit zodat ik een beetje aansluiting houd.... Maar ik begin langzaam de hoop op te geven dat ik ooit geselecteerd wordt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:30 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik ben na 160 afwijzingen (ook mbo banen, in een winkel etc) opgehouden met tellen.
Heb nu 20 uur werk in de thuiszorg, blijf wel solliciteren maar ik verwacht er niks meer van. Er is gewoon erg weinig werk, en starters zijn niet erg gewild.
Wat heb jij dan voor opleiding?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:45 schreef Blastoise het volgende:
Flauwe reacties hier, het is toch WGZ. Antwoord dan gewoon serieus, en ga niet TS af zitten zeiken terwijl 99 % van de fokkers zelf ook een totaal gebrek aan assertiviteit hebben..
Maar ontopic : Zelf word ik er ook een beetje verdrietig van hoor. Altijd wordt je op school verteld dat je goed je best moet doen, want dan kom je later goed terecht!
Nu heb ik in mijn leven veel dingen niet goed aangepakt, maar een ding heb ik wel altijd gedaan met het oog op de toekomst, en dat is mezelf helemaal het schompes gestudeerd.
Echter is het ook voor mij nu tijd om een baan te zoeken, maar ik werk al 2 jaar als Teamleider bij de AH, omdat ik simpelweg nergens een vast contract kan krijgen, en er zelfs in salaris op achteruit ga![]()
Kan ook wel eens nijdig worden dat al die MBO'ers die een of andere metsel/secretaresse/etc opleiding hebben gevolgd zonder enig probleem aan de bak lijken te komen. De enige werklozen die ik ken zijn HBO of WO opgeleid, MBO'ers zijn gewoon ALLEMAAL aan de bak...
Ik heb rechten gestudeerd, cum laude afgestudeerd. Heb 3 semesters als vrijwilliger bij een rechtswinkel gewerkt en 2 zomervakanties stage gelopen op een advocatenkantoor...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heb jij dan voor opleiding?
En wat is jouw niveau dan volgens jou? Vers van het HBO héb je voor werkgevers nog geen niveau; je hebt laten zien dat je in staat bent geweest een HBO-opleiding af te ronden, maar of je ook zo gis bent om daar in de praktijk iets mee te doen, moet nog blijken. Oftewel: ook voor jou begint een ladder gewoon bij de eerste sport.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:49 schreef hercules4u het volgende:
Ik ben niet van plan om onder mijn niveau ( HBO ) wat te gaan zoeken aangezien ik dan een stuk minder verdien en niet voor niks 4 jaar gestudeerd.
Momenteel even niet. Ik heb een dijk van een huur en heb gewoon mijn 45 uren per week aan salaris nodig..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Nee, het is geen beste tijd.
Doe je überhaupt nog wel iets wat gerelateerd is aan je studie?
ArbeidsMARKT; vraag en aanbod. Lullig, maar het is zo het is.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:45 schreef Blastoise het volgende:
Kan ook wel eens nijdig worden dat al die MBO'ers die een of andere metsel/secretaresse/etc opleiding hebben gevolgd zonder enig probleem aan de bak lijken te komen. De enige werklozen die ik ken zijn HBO of WO opgeleid, MBO'ers zijn gewoon ALLEMAAL aan de bak...
Hier moet ik wel om lachenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:00 schreef Blastoise het volgende:
Wat me nog meer stoort is dat ik ook geen voorrang heb op MBO functies met mijn opleiding en CVZe zouden toch blij moeten zijn als ik daar administratief werk wil gaan doen, in plaats van die MBO tuttebellen die een managementassistente - opleiding hebben gevolgd
Sterker nog, je hebt een achterstand op die MBO-er, want hoewel je het werk ws beter zal doen: (1) jij zal naar verwachting meer problemen hebben met je motivatie omdat je je gaat vervelen; (2) zo gauw je iets op je eigen niveau vindt, ben je weg...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:00 schreef Blastoise het volgende:
[..]
Wat me nog meer stoort is dat ik ook geen voorrang heb op MBO functies met mijn opleiding en CVZe zouden toch blij moeten zijn als ik daar administratief werk wil gaan doen, in plaats van die MBO tuttebellen die een managementassistente - opleiding hebben gevolgd
Als eerste ''De FOK!-er'' bestaat niet daarvoor is FOK! veel te divers. Dat 99% van de FOK!-ers niet assertief is slechts een loze aanname waar van ik niet weet waar je hem vandaan hebt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:45 schreef Blastoise het volgende:
Flauwe reacties hier, het is toch WGZ. Antwoord dan gewoon serieus, en ga niet TS af zitten zeiken terwijl 99 % van de fokkers zelf ook een totaal gebrek aan assertiviteit hebben..
Het kan helpen, maar in het echte leven werkt spelen er veel meer dingen meequote:Maar ontopic : Zelf word ik er ook een beetje verdrietig van hoor. Altijd wordt je op school verteld dat je goed je best moet doen, want dan kom je later goed terecht!
Waarom word je nijdig als MBO-ers met een vakgerichte opleiding snel een baan vinden? Blijkbaar doen ze iets wat jij niet kan.quote:Nu heb ik in mijn leven veel dingen niet goed aangepakt, maar een ding heb ik wel altijd gedaan met het oog op de toekomst, en dat is mezelf helemaal het schompes gestudeerd.
Echter is het ook voor mij nu tijd om een baan te zoeken, maar ik werk al 2 jaar als Teamleider bij de AH, omdat ik simpelweg nergens een vast contract kan krijgen, en er zelfs in salaris op achteruit ga![]()
Ja nogal logisch vind ik zelfs..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hier moet ik wel om lachen
Vind je eigenlijk dat je méér rechten hebt op de arbeidsmarkt omdat je hoger bent opgeleid?
En nee, werkgevers zitten absoluut niet te wachten op mensen die overgekwalificeerd zijn. Die zijn namelijk lastig en blijven niet plakken. Je bent simpelweg niet geschikt voor zo'n functie.
Je tweede punt kan ik me in vinden, je eerste punt is puur persoonlijk. Ik acht de kans zelfs groter dat je met een ongemotiveerde MBO'er komt te zitten..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:09 schreef eleusis het volgende:
[..]
Sterker nog, je hebt een achterstand op die MBO-er, want hoewel je het werk ws beter zal doen: (1) jij zal naar verwachting meer problemen hebben met je motivatie omdat je je gaat vervelen; (2) zo gauw je iets op je eigen niveau vindt, ben je weg...
Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat ik het ook kan..quote:[b]Op
Waarom word je nijdig als MBO-ers met een vakgerichte opleiding snel een baan vinden? Blijkbaar doen ze iets wat jij niet kan.
Het verbaast me dat je zo denkt, maar het is je gegund. In elk geval ben ik bang dat je eraan zult moeten wennen dat het in de echte wereld zo niet werkt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:13 schreef Blastoise het volgende:
Ja nogal logisch vind ik zelfs..
Ik heb altijd goed mijn best gedaan, terwijl die gasten altijd stonden te blowen op het schoolplein en tot 1 uur snachts met hun scooter op het parkeerplein bleven hangen...
Iedereen heeft gelijke rechten, maar ik vind inderdaad dat hard werken moet worden beloond, en door hard werken hoor je eigenlijk in een bevoorrechte positie te verkeren. Mijn ervaring is momenteel het tegenovergestelde.
Het zou zomaar kunnen. Maar ik denk nogmaals dat je moet afstappen van het idee dat je meer recht hebt op een MBO-functie omdat je hoger opgeleid bent. Beter laat je je WO-studie van je CV als je op zo'n studie solliciteert.quote:Je tweede punt kan ik me in vinden, je eerste punt is puur persoonlijk. Ik acht de kans zelfs groter dat je met een ongemotiveerde MBO'er komt te zitten..
Daarnaast zijn WO'ers vaak meer carrieregericht en MBO'ers krijgen over het algemeen eerder kinderen, gaan eerder samenwonen etc. Daar zou je ze ook aan kunnen verliezen..
Kom je bij me metselen danquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:14 schreef Blastoise het volgende:
Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat ik het ook kan..
Tuurlijk kun je dat maar werkgevers zitten niet te wachten op overgekwalificeerde krachten die weer weg zijn als ze iets op hun eigen niveau hebben gevonden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:14 schreef Blastoise het volgende:
[..]
Leuk voor je, blijkbaar ben je er niet goed in mensen hierin te overtuigen. Maar blijf vooral denken dat je beter bent dan mbo-ers.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:14 schreef Blastoise het volgende:
[..]
Dit slaat simpelweg helemaal nergens op..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:28 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Leuk voor je, blijkbaar ben je er niet goed in mensen hierin te overtuigen. Maar blijf vooral denken dat je beter bent dan mbo-ers.. Misschien brengt afgunst en jaloezie en neerkijken op mensen je vanzelf nog ergens.
Oké, in je reactie's lijk je best arrogant maar dit terzijde.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:33 schreef Blastoise het volgende:
[..]
Dit slaat simpelweg helemaal nergens op..
Ik zeg niet dat ik beter ben, maar ik ben nu eenmaal hoger opgeleid. Dat is een feit.
Als je mij bijvoorbeeld als lasser zou neerzetten zou het een groot fiasco worden, daar heb je een goede (mbo) opleiding voor nodig. Maar je kunt mij echt prima inzetten op een administratieve afdeling oid..
Het heeft helemaal niets met arrogantie te maken dit..
In hoeverre sluit jouw opleiding meer aan op het werk van een managementassistente dan iemand die hier speciaal op getraind is? Het feit dat jij makkelijker leert of een rechtenstudie succesvol hebt afgerond maakt je niet beter geschikt voor dit soort werk hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:00 schreef Blastoise het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |