abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:22:23 #32
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_116204701
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

DB Bauarbeiten (bauarbeiten.bahn.de) meldt daar nog niks over... Maar er zal vast iets volledig op de schop gaan.
FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.
pi_116204945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.
Zo zo. Hebben ze daar twee MAANDEN voor nodig ja? Het is nou ook weer niet alsof ze een complete HSL gaan aanleggen. :{

En het kan ook niet inclusief bovenbouw zijn want dan ging het hele traject er wel uit. Wat is daar aan de hand? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:30:04 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_116205167
Ja het verbaast me ook, zo lang werk voor maar 5 km. Ik had eerste gehoopt dat het iets te maken zou kunnen hebben met de ooit beloofde aanleg van het derde spoor maar daar lees ik verder niets over.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:09 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116205706
het valt me trouwens op dat de Arriva-stellen voor de Achterhoek ondanks het ontbreken van een toilet minder zitplaatsen hebben dan die hier in het Noorden rijden.

Verder moeten ze het stellen met 520 kW aan vermogen, terwijl het in het Noorden 600 kW is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:41:46 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116205838
Dat van die minder zitplaatsen is wel vreemd, maar het vermogen kan ik me wel voorstellen: de stellen in het noorden zijn immers toch ook teruggebracht in toerental/vermogen?

En die vijf kilometer wordt hier in een weekend vervangen zou ik haast zeggen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116206214
Tijdje even weg geweest uit dit topic, druk met andere zaken.
Hoe zit het met de jongens die de opleidingen in gingen?
1 naar A'dam geloof ik. Er was nog iemand die naar STC Rotterdam ging meen ik ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:48:53 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116206223
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef dennistd het volgende:
Dat van die minder zitplaatsen is wel vreemd, maar het vermogen kan ik me wel voorstellen: de stellen in het noorden zijn immers toch ook teruggebracht in toerental/vermogen?
Stadler zelf houdt het op 600 kW in de factsheet.

Hier in het noorden is om brandstof te besparen het vermogen idd teruggebracht. Machinisten hebben door middel van een druk op de knop wel de mogelijkheid om extra toeren beschikbaar te krijgen. Verder lijken de stellen op een arm mengsel te zijn gezet, al is dat niet makkelijk na te gaan natuurlijk.

Voor de Achterhoek ligt er een compleet nieuwe krachtbron in, dus het kan dat die toch minder vermogen heeft dan Stadler in eerste instantie aangeeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:49:25 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116206260
Overigens zie ik in de factsheets geen verschil in vermogen:
http://www.stadlerrail.co(...)10e_Arriva_DMU_E.pdf
http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf

Bij die van de Achterhoek staat als eigenschap 'extra wide seat pitch'. Dat zal het verschil wel zijn, samen met wat meer klapstoelen. En is het allemaal vierzits en geen coach-opstelling, dat zal ook plek innemen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:55:04 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116206636
denk dat dat het verschil maakt ja. Met een coachopstelling kun je de steek net iets kleiner maken en per bak één rij stoelen winnen tov compleet vierzits. Verklaart ook meteen de afwijkende raamindeling tov de al rijdende stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:56:43 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116206732
Overigens wel een aparte keuze: bij de Lintjes is ook veruit het meeste in coach-opstelling, dus dat was men al wel gewend. Hoewel de noordelijke GTW's dan wel weer heel erg veel coach-opstelling hebben... Bij de MLL-stellen is het al beter verdeeld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:01:42 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116207035
daar reis ik nooit, dus die stellen kan ik me niet meer herinneren :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:04:16 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_116207209
Wel een dikke pluim voor Stadler omdat ze daar gewoon wél de raamindeling en de stoelopstelling op elkaar aanpassen! Zo hoort het bij een nieuwe trein.

In plaats van gewoon lukraak een paar stoeltjes in een standaardbak pleuren zoals bij de meeste treinenbouwers tegenwoordig gebruikelijk is.
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:04:59 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116207247
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
daar reis ik nooit, dus die stellen kan ik me niet meer herinneren :+
Zie http://www.stadlerrail.co(...)enblatt_EMU_engl.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:11:34 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116207590
quote:
ah ja, een heel klein beetje beter dan in het noorden. Heb de keer dat ik in een E-GTW daar gereden heb niet veel meer gezien dan een uiteinde van een van de bakken. Daar was nog plaats :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles donderdag 30 augustus 2012 @ 22:14:28 #46
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116207733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:59 schreef TeringHenkie het volgende:
Het heeft geen ruk met treintjes te maken maar wel cool om hier te posten:
krijg je berichten: gekantelde vrachtwagen vernielt bovenleiding. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:25:43 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116208418
Ik snap trouwens niet dat ProRail de bovenleiding nog niet wil verwijderen... In dat geval ben je namelijk van draadbreuk als oorzaak van verstoringen af :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:44:59 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116209624
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/

Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september _O-
pi_116209944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ProRail de bovenleiding nog niet wil verwijderen... In dat geval ben je namelijk van draadbreuk als oorzaak van verstoringen af :P
Misschien kunnen ze ze zelfs wel aan Siemens verkopen! :P
  PR/Manusje van alles donderdag 30 augustus 2012 @ 22:54:51 #50
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116210180
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/

Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september _O-
je kan hem alvast invullen ja. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 23:12:51 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116211238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/

Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september _O-
is best een lange lijst ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116212178
quote:
Veel gestelde vraag:

De vragenlijst gaat niet verder ik kom steeds terug bij dezelfde vraag. Wat moet ik doen?

Soms lijken vragen erg op elkaar. Een vraag kan herhaald worden voor een ander aspect, waardoor het lijkt of u bij dezelfde vraag terugkomt.
Okee dit wordt een kat- en muis spel begrijp ik :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:29:29 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116212493
Kijken of je hetzelfde antwoord blijft geven ;) :')
pi_116212846
en dan bij elke vraag denken "Aan wie gaan ze dit antwoord verkopen?" :')

stervende kut NS en HiSpeed met die enquetes van ze. Ben er wel goed klaar mee eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 23:37:23 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116213114
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef greavy het volgende:
Kijken of je hetzelfde antwoord blijft geven ;) :')
vaak genoeg gedaan _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:42:59 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116213561
België, 30 augustus.


NMBS 977 - Charleroi Süd - Spoorlijn 140
NMBS rijdt een stoptreindienst op spoorlijn 140 tussen Charleroi Süd en Ottignies. Voor deze lijn worden de oude klassiekertjes gebruikt. Er is geen voorkeur van stel, er duiken rode, grijzen en de CityRail stellen op.
Deze rit die zojuist vertrokken is uit Charleroi Süd, werd door de 977 gereden, en gaat zometeen kruisen met de L-trein naar Charleroi Süd, ook vanuit Ottignies. Dit stukje spoor is enkelsporig tot aan Charleroi West. Helaas was er een kort zonnegat te bekennen bij passage van de trein.
Op de achtergrond zijn de vele hoogovens te zien die dit gebied rijk is, maar of er overal nog veel activiteit is? Bij ArcelorMittal, links buitenbeeld gelegen, zag ik wel wat activiteit.


NMBS 661 - Charleroi Süd - Spoorlijn 140
Een ander treinstel die actief was op spoorlijn 140 was de 661, die hier Charleroi Süd nadert. Na de kruising met soortgenoot 977 bij Charleroi West, heeft het vrij baan tot Süd, en passeert hier de industriën van Charleroi.


NMBS 4110 en 990 - Charleroi Süd
In Charleroi heb ik deze combifoto nog even kunnen schieten. Links staat MW41 4110 gereed als IR-trein naar Couvin, en rechts staat het klassiek motorstel 990 die zojuist is geaariveerd als L-trein uit 's-Gravenbrakel.


NMBS Desiro's 8516+8022 - Charleroi Süd
Staan hier tewachten om weer verder te mogen. Het treinstel is bezig met testritten door het land.


NMBS 1192+M4 - Denderleeuw - Piekuurtrein
Vanuit Charleroi ben ik via Brussel naar Haaltert afgereisd voor onder andere de HLE11.8 in de piekuurtreinen te fotograferen. De zon zou er keurig staan. Onderweg kwam er steeds meer bewolking, maar in Haaltert scheen er nog zon. Echter was er wel bewolking te bekennen. Ook kwamen er gitzwarte luchten aan, en de buienradar voorspelde niks goeds. Toen ben ik vanaf mijn stek maar retour gelopen naar het station, in de regen. Eenmaal op het station kwam de zon kort door, maar dat was ook erg kort. Toen mijn trein 10 minuten later vertrok, was het volop bewolkt en begon het opnieuw te regenen.
In Denderleeuw staat de CityRail Zottegem-Brussel een minuut of 7 stil voordat er vertrokken mag worden. Tot mijn verbazing scheen hier de zon, ik heb steeds regen gehad.
Ik snel de trein uitgesprint, en naar spoor 6. Op spoor 5 kwam namelijk een piekuurtrein met een HLE11.8.
Op deze foto staat de 1192 met een sleep M4-rijtuigen die zojuist Denderleeuw komt binnenrijden, met de watertoren op de achtergrond. Vlak na het maken van deze klik trad er zware bewolking op, en naderde de regen ook Denderleeuw. Ik ben toen maar huiswaarts gekeerd.

Nou, morgen misschien maar weer naar Haaltert. Even in de gaten houden wat het weer wordt. Moet toch nog 3 GoPass strippen opmaken vóór 13 oktober '12.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 30-08-2012 23:51:51 ]
pi_116214192
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:42 schreef greavy het volgende:
Onderweg deed de bewolking zich steeds meer toetreden,
Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 23:52:11 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116214286
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huh wat? gebruik geen moeilijke woorden als ze te moeilijk zijn voor jezelf.
Heb het aangepast. Dat klopt idd niet echt :')
pi_116220781
Die bovenste 2 foto's moest ik een paar keer bekijken. Bijna hetzelfde :p
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:22:05 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116222150
De een is met zon, de ander niet. En er staan 2 verschillende livreien op
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:29:54 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116237976
Arriva heeft op de website weer nieuwe data gezet van treinstellen over de grens. Tevens testritten zijn nu vermeld.
http://www.arriva.nl/spotdetrein/waar-en-wanneer/
pi_116238187
Wel cool dat ze daar überhaupt een website voor inrichten. Dat zie je toch niet zo vaak bij andere vervoerders?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')