abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:16:51 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116201074
Fun fact: de Fyra die per 10 september tussen Amsterdam en Rotterdam zou gaan rijden (serie 1000) is nog niet in de reisplanner te vinden. De reisplanner is wél bijgewerkt, want de 'tijdelijke intercity' (Amsterdam - Schiphol - Rotterdam, serie 600) is verdwenen...
pi_116201102
Ik denk dat de 1000 serie niet gaat rijden.. :P
  donderdag 30 augustus 2012 @ 20:17:31 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116201114
Tevens heeft de (BR) 103 113 een grote revisie gehad. Dit heeft eerst al 250.000 gekost. Maar doordat er problemen waren, moest de loc direct terug naar Dessau. Helaas was het herstel op >50.000 geraamd, waardoor DB heeft gezegd voorlopig deze loc niet te repareren. Het probleem is ontstaan door 'niet-cirkelvormige as door ongelijke gewichtsverdeling'. Hierdoor staat een compleet gereviseerde BR103 nu werkloos.
Ook de Münchner 103 245, die aldaar voor rangeerwerk van CityNightLine werd gebruikt, is sinds Februari 2012 in Dessau aanwezig voor revisie. Dit is nog niet voltooid, en een exacte datum is nog niet bekend.

Daarnaast zijn er 10 BR218'en afgesteld in Bremen, die bestemd voor sloop zijn.

Tevens heeft DB op 16 augustus 2012 een bestelling van 32 nieuwe BR146'en gedaan twv 108 miljoen euro.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 20:24:25 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116201456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:17 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat de 1000 serie niet gaat rijden.. :P
ik denk zelf dat er eerst eentje in de 900 (Amsterdam - Breda) in gaat stromen. Daarna zal serie 1000 langzaam opgestart worden. De stammetjes met ICRm zullen als er meer materieel is wel op reserve komen te staan.

Het zou ook nog eens best kunnen zijn dat het vanaf december passen en meten wordt omdat de Benelux er ook tussendoor moet worden gefietst. Ik ga er vanuit dat op die datum nog niet al het ICRm verdwenen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:03:10 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116203553
Introductie van V250 in de huidige Fyra-dienst Amsterdam - Breda heeft geen hoge prioriteit. Prioriteit ligt bij de introductie van de 3e Fyra op Amsterdam - Rotterdam (serie 1000) en het ver-Fyra'en van de Beneluxtrein. Pas daarna komt de 900 aan de beurt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:14:41 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116204222
ik zou me wel voor kunnen stellen dat ze tijdelijk in de 900 gaan rijden om zo meer ervaring met die baanvegers op te doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:22:23 #32
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_116204701
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

DB Bauarbeiten (bauarbeiten.bahn.de) meldt daar nog niks over... Maar er zal vast iets volledig op de schop gaan.
FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.
pi_116204945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

FF googelen brengt mij bij de Zusammenstellung der Netzfahrplan-Baukorridore 2013 waarin staat dat er in de zomer ruim 2 maanden lang maar één spoor beschikbaar is tussen Dinslaken en Oberhausen. Vanwege spoorvernieuwing dus.
Zo zo. Hebben ze daar twee MAANDEN voor nodig ja? Het is nou ook weer niet alsof ze een complete HSL gaan aanleggen. :{

En het kan ook niet inclusief bovenbouw zijn want dan ging het hele traject er wel uit. Wat is daar aan de hand? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:30:04 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_116205167
Ja het verbaast me ook, zo lang werk voor maar 5 km. Ik had eerste gehoopt dat het iets te maken zou kunnen hebben met de ooit beloofde aanleg van het derde spoor maar daar lees ik verder niets over.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:39:09 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116205706
het valt me trouwens op dat de Arriva-stellen voor de Achterhoek ondanks het ontbreken van een toilet minder zitplaatsen hebben dan die hier in het Noorden rijden.

Verder moeten ze het stellen met 520 kW aan vermogen, terwijl het in het Noorden 600 kW is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:41:46 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116205838
Dat van die minder zitplaatsen is wel vreemd, maar het vermogen kan ik me wel voorstellen: de stellen in het noorden zijn immers toch ook teruggebracht in toerental/vermogen?

En die vijf kilometer wordt hier in een weekend vervangen zou ik haast zeggen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_116206214
Tijdje even weg geweest uit dit topic, druk met andere zaken.
Hoe zit het met de jongens die de opleidingen in gingen?
1 naar A'dam geloof ik. Er was nog iemand die naar STC Rotterdam ging meen ik ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:48:53 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116206223
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:41 schreef dennistd het volgende:
Dat van die minder zitplaatsen is wel vreemd, maar het vermogen kan ik me wel voorstellen: de stellen in het noorden zijn immers toch ook teruggebracht in toerental/vermogen?
Stadler zelf houdt het op 600 kW in de factsheet.

Hier in het noorden is om brandstof te besparen het vermogen idd teruggebracht. Machinisten hebben door middel van een druk op de knop wel de mogelijkheid om extra toeren beschikbaar te krijgen. Verder lijken de stellen op een arm mengsel te zijn gezet, al is dat niet makkelijk na te gaan natuurlijk.

Voor de Achterhoek ligt er een compleet nieuwe krachtbron in, dus het kan dat die toch minder vermogen heeft dan Stadler in eerste instantie aangeeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:49:25 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116206260
Overigens zie ik in de factsheets geen verschil in vermogen:
http://www.stadlerrail.co(...)10e_Arriva_DMU_E.pdf
http://www.stadlerrail.co(...)rriva_DMU_0506_e.pdf

Bij die van de Achterhoek staat als eigenschap 'extra wide seat pitch'. Dat zal het verschil wel zijn, samen met wat meer klapstoelen. En is het allemaal vierzits en geen coach-opstelling, dat zal ook plek innemen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:55:04 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116206636
denk dat dat het verschil maakt ja. Met een coachopstelling kun je de steek net iets kleiner maken en per bak één rij stoelen winnen tov compleet vierzits. Verklaart ook meteen de afwijkende raamindeling tov de al rijdende stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 21:56:43 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116206732
Overigens wel een aparte keuze: bij de Lintjes is ook veruit het meeste in coach-opstelling, dus dat was men al wel gewend. Hoewel de noordelijke GTW's dan wel weer heel erg veel coach-opstelling hebben... Bij de MLL-stellen is het al beter verdeeld.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:01:42 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116207035
daar reis ik nooit, dus die stellen kan ik me niet meer herinneren :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:04:16 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_116207209
Wel een dikke pluim voor Stadler omdat ze daar gewoon wél de raamindeling en de stoelopstelling op elkaar aanpassen! Zo hoort het bij een nieuwe trein.

In plaats van gewoon lukraak een paar stoeltjes in een standaardbak pleuren zoals bij de meeste treinenbouwers tegenwoordig gebruikelijk is.
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:04:59 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116207247
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
daar reis ik nooit, dus die stellen kan ik me niet meer herinneren :+
Zie http://www.stadlerrail.co(...)enblatt_EMU_engl.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:11:34 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116207590
quote:
ah ja, een heel klein beetje beter dan in het noorden. Heb de keer dat ik in een E-GTW daar gereden heb niet veel meer gezien dan een uiteinde van een van de bakken. Daar was nog plaats :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles donderdag 30 augustus 2012 @ 22:14:28 #46
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116207733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:59 schreef TeringHenkie het volgende:
Het heeft geen ruk met treintjes te maken maar wel cool om hier te posten:
krijg je berichten: gekantelde vrachtwagen vernielt bovenleiding. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport donderdag 30 augustus 2012 @ 22:25:43 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116208418
Ik snap trouwens niet dat ProRail de bovenleiding nog niet wil verwijderen... In dat geval ben je namelijk van draadbreuk als oorzaak van verstoringen af :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:44:59 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116209624
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/

Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september _O-
pi_116209944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ProRail de bovenleiding nog niet wil verwijderen... In dat geval ben je namelijk van draadbreuk als oorzaak van verstoringen af :P
Misschien kunnen ze ze zelfs wel aan Siemens verkopen! :P
  PR/Manusje van alles donderdag 30 augustus 2012 @ 22:54:51 #50
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116210180
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Klanttevredenheidsonderzoek van NS Hispeed gespot: http://www.blauw-survey.com/NSHispeed/

Helaas pas in te vullen voor reizen gemaakt op of na 1 september _O-
je kan hem alvast invullen ja. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')