Kan die dikke koningin ook over zo'n kartonnen brug meeverhuizen? Leuke nestjes heb jequote:Op maandag 3 september 2012 23:39 schreef Levolution het volgende:
Over verhuizen gesproken, ik heb de Myrmica rubra maar aan het verhuizen gezet middels een brug. Ben nu elders en heb ze zo achtergelaten dus hopelijk gaat alles goed. Daarna doe ik mijn Lasius niger (hun nieuwe formicarium is ook te zien op de foto).
Links dus de oude bak (op het nog lege formicarium voor L. niger) waar een paar reageerbuisjes in liggen, rechts hun nieuwe formicarium:
[ afbeelding ]
Detailfoto met focus op de verkeerde mier:
[ afbeelding ]
Ik denk goedquote:
Moet kunnen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:40 schreef Fopje het volgende:
[..]
Kan die dikke koningin ook over zo'n kartonnen brug meeverhuizen? Leuke nestjes heb je
Als ik zo naar een koningin kijk zie ik vooral een lui en log beest. Zal wel niet zo zijn, maar lijkt me knap als ze zo stijl kan klimmen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:17 schreef Levolution het volgende:
[..]
Moet kunnen.Op karton hebben ze wel goed grip denk ik. Ze zijn overigens nog niet verhuisd.
Dan ga ik dat maar niet proberenquote:Op zaterdag 8 september 2012 01:51 schreef Levolution het volgende:
Mwah, zitten zoetstoffen en conserveermiddelen in (waarvan enkelen een insecticide werking hebben, ook al weet ik niet of die in siroop dat ook hebben).
Nice nice!quote:Op maandag 3 september 2012 23:39 schreef Levolution het volgende:
Over verhuizen gesproken, ik heb de Myrmica rubra maar aan het verhuizen gezet middels een brug. Ben nu elders en heb ze zo achtergelaten dus hopelijk gaat alles goed. Daarna doe ik mijn Lasius niger (hun nieuwe formicarium is ook te zien op de foto).
Links dus de oude bak (op het nog lege formicarium voor L. niger) waar een paar reageerbuisjes in liggen, rechts hun nieuwe formicarium:
[ afbeelding ]
Detailfoto met focus op de verkeerde mier:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.
quote:Op zondag 9 september 2012 16:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En een nieuwe mier is geboren!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die mier die geen cocon kon spinnen ziet er wel apart uit.Wow, jij hebt echt superveel eitjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ze liggen ook gewoon allemaal waar je ze kan zien
Die witte mier is vet![]()
Heb net een filmpje gemaakt van mijn gelbakmieren tegen een langpootmugff uploaden.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
Ja het lijkt erop dat de koningin gewoon door blijft persen.quote:Op zondag 9 september 2012 23:29 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wow, jij hebt echt superveel eitjesEn ze liggen ook gewoon allemaal waar je ze kan zien
Die witte mier is vet![]()
Heb net een filmpje gemaakt van mijn gelbakmieren tegen een langpootmugff uploaden.
Echt een hele hoop manquote:Op zondag 9 september 2012 23:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja het lijkt erop dat de koningin gewoon door blijft persen.
Hahaha fucking vet.quote:Op zondag 9 september 2012 23:40 schreef Fopje het volgende:
Die aan zn kont hangt die hangt er ongeveer al een half uur aan![]()
Nicequote:Op zondag 9 september 2012 23:40 schreef Fopje het volgende:
Die aan zn kont hangt die hangt er ongeveer al een half uur aan![]()
Ja was echt niet normaal, die bleef zich maar vastbijtenquote:Op maandag 10 september 2012 00:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha fucking vet.![]()
Ook inderdaad die ene mier die alle kanten op geslingerd wordt.
Mijn ouders keken datquote:Op maandag 10 september 2012 01:26 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Nice
Leuk Studio Voetbal Ouwehoer op de achtergrond
Levo, mijn koningin lijkt helemaal geen eitjes te leggen. In die paar weken is er nog niets bijgekomen. Ze krijgen af en toe een vliegje en om de dag doe ik er suikerwater bij. Mis ik nog iets?quote:Op maandag 10 september 2012 11:59 schreef Levolution het volgende:
Mooie foto's en mooi filmpje allebei.Erg duidelijk dit keer.
Maar liggen er wel eitjes? Kan namelijk zijn dat dit hun 'maximale capaciteit' is en dat ze niet bij leggen omdat het aantal werksters dat niet aankan qua verzorging. Misschien legt ze meer als je meer vliegjes voert. Een beginnende kolonie gaat natuurlijk niet honderden eitjes tegelijk leggen.quote:Op maandag 10 september 2012 12:03 schreef Fopje het volgende:
[..]
Levo, mijn koningin lijkt helemaal geen eitjes te leggen. In die paar weken is er nog niets bijgekomen. Ze krijgen af en toe een vliegje en om de dag doe ik er suikerwater bij. Mis ik nog iets?
Ze drinken vast wel eens, maar de kolonie verbruikt nog niet zoveel dus bijtanken hoeft niet zo vaak.quote:Op maandag 10 september 2012 12:38 schreef Fopje het volgende:
En ze lijken wel te drinken van het watje in het 2e reageerbuisje maar niet van het suikerwater
Nee, er liggen misschien 2 van die kleine worstenbroodjes met zwarte puntjes en thats it. Heb er nu net weer een geroosterde vlieg bij gegooid. Bij Yuri zie je ook dat ze ze open en bloot hebben liggen en netjes gesorteerd. Die 2 worstenbroodjes van mij liggen helemaal onder de koninginquote:Op maandag 10 september 2012 13:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar liggen er wel eitjes? Kan namelijk zijn dat dit hun 'maximale capaciteit' is en dat ze niet bij leggen omdat het aantal werksters dat niet aankan qua verzorging. Misschien legt ze meer als je meer vliegjes voert.
Haha, je mieren zijn skkltjes.quote:Op maandag 10 september 2012 13:08 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee, er liggen misschien 2 van die kleine worstenbroodjes met zwarte puntjes en thats it. Heb er nu net weer een geroosterde vlieg bij gegooid. Bij Yuri zie je ook dat ze ze open en bloot hebben liggen en netjes gesorteerd. Die 2 worstenbroodjes van mij liggen helemaal onder de koningin
Hun afval ( half opgegeten vliegen e.d.) bewaren ze ook in het reageerbuisjeDus kan ik dat ook niet opruimen. Heb ik domme mieren?
quote:Op maandag 10 september 2012 13:18 schreef Levolution het volgende:
[..]
Haha, je mieren zijn skkltjes.
Nee, afval zou ik me niet druk om maken, zo'n reageerbuis is best groot voor ze dus dat kan wel. Op een gegeven moment gooien ze het wel naar buiten.
Over het broed kan ik niet veel zeggen, gewoon zorgen dat je blijft voeren en niet te veel storen, dan moet het wel goedkomen. Probeer grote vliegen anders even open te snijden ofzo.
quote:Op maandag 10 september 2012 13:30 schreef Levolution het volgende:
Moet kunnen, ik knip levende moriowormen doormidden en het gedeelte met de pootjes loopt dan vrolijk verder.
Gewoon veel voeren, heb ik ook gedaan.quote:Op maandag 10 september 2012 12:03 schreef Fopje het volgende:
[..]
Levo, mijn koningin lijkt helemaal geen eitjes te leggen. In die paar weken is er nog niets bijgekomen. Ze krijgen af en toe een vliegje en om de dag doe ik er suikerwater bij. Mis ik nog iets?
Wat is veel?quote:Op maandag 10 september 2012 14:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gewoon veel voeren, heb ik ook gedaan.
Ik gaf ze elke dag/om de dag een vlieg.quote:Op maandag 10 september 2012 14:11 schreef Fopje het volgende:
[..]
Wat is veel?En ik wilde het niet te veel doen omdat ze de helft laten liggen en in dat buisje houden
Maar daar moet ik dus schijt aan hebben
Hoeveel voer jij ze?
Ga ik ook maar eens doen danquote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik gaf ze elke dag/om de dag een vlieg.
Wat moeten wij hiermee?quote:Op maandag 10 september 2012 20:53 schreef sausagin het volgende:
Sinds vandaag is het in België illegaal om Heineke te drinken. Artikel 9678.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |