Hema mieren zijn zeker van goede kwaliteitquote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:38 schreef MediaThom het volgende:
Ik koop mieren altijd bij de Hema xd.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:18 schreef dnbrainwash het volgende:
Ik heb mijn antworld bak binnen, van het weekend is wat mieren zoeken.
Haha vet, hebben ze hem al opgegeten?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:18 schreef Fopje het volgende:
Ze hebben hem inmiddels genadeloos het nest ingesleept.
Jaquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha vet, hebben ze hem al opgegeten?
Haha vet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:26 schreef Fopje het volgende:
[..]
Jaze hebben nu 2 vliegjes en 1 minivliegje en een mug naar binnen gesleept
Zitten ze bij jou ook trouwens altijd op een dotje op de eitjes? Ik zie geen fuck
Die koningin van mij zit constant op die eitjes, eerst dacht ik dat ze allemaal weg waren maar vanmiddag zag ik er weer 2. Bijna niet te zienquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha vet.
Ja de koningin zit er wel op, niet zo heel lang trouwens. Misschien kan het een teken zijn dat ze uitkomen? Mijn mieren doen wel raar trouwens. Ik heb dus zo'n pillendingetje in het voeder bakje liggen waar ik die suikerwater in heb gedaan. Ik snap niet waarom ze deze dingen doen.Had het gisteren al schoongemaakt en opnieuw suikerwater in gedaan maar nu hebben ze weer alles verneukt.
![]()
[ afbeelding ]
Anders even bewegen, misschien gaat ze er dan vanaf (om te kijken).quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:34 schreef Fopje het volgende:
[..]
Die koningin van mij zit constant op die eitjes, eerst dacht ik dat ze allemaal weg waren maar vanmiddag zag ik er weer 2. Bijna niet te zien
haha ze slopen die folie eraf?Misschien had je er suikerwater over gemorst? Of iets van nestmateriaal ofzo?
![]()
btw check mijn edit het bericht hierboven
Ik durf er niet te veel aan te zittenquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Anders even bewegen, misschien gaat ze er dan vanaf (om te kijken).
Nee dat niet, maar ze halen dat gemixte zand uit dat Ant World ding en leggen het daar dus neer, stoten het bakje om, geen idee. Snap ook niet waarom ze dat doen.
Ja zoals je ziet doe ik het in zo'n pillending. Gewoon een kopje pakken, wat suiker en water in doen, laten oplossen en in dat pillending doen.
De negers kunnen wel wat hebben volgens Levo.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:39 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik durf er niet te veel aan te zittenIk ben een schijterd maar ik wil ze niet verstoren ofzo
Ik had het ook in een pillenstrip, ik zie ze er alleen nooit uit drinken. ( niet dat ik 24/7 kijk) Drinken ze er bij jou volop van?
Hoeveel mieren zitten er eigenlijk in jouw buisje?
Ik heb ze nog nooit echt zien drinken, zal het ff in de gaten houden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De negers kunnen wel wat hebben volgens Levo.
Nee af en toe, op een gegeven moment zitten ze ook wel vol.
Volgens mij heb ik acht mieren en één koningin, maar ik moet ze eens een keer tellen, is alleen lastig.
Ik zag ze vaak drinken als ik ze het net gaf en even aan het kijken was.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:49 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik heb ze nog nooit echt zien drinken, zal het ff in de gaten houden.
Ja krijg ze ook bijna niet geteldZe zijn ook echt klein, had ze wel wat groter verwacht
Ik heb er ook ongeveer 8 a 10.
Bij mij zitten ze alleen maar in het buisjequote:Op zaterdag 1 september 2012 00:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik zag ze vaak drinken als ik ze het net gaf en even aan het kijken was.
Morgen zal ik ze eens tellen, ben wel nieuwsgierig nu.
Ze moeten misschien wennen, verkennen, die dingen. Bij mij duurde het ook een tijdje voordat zij zich veilig voelden. Inderdaad eens kijken of het stripje niet te hoog is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:01 schreef Fopje het volgende:
[..]
Bij mij zitten ze alleen maar in het buisjeZal morgen ff kijken of ik ze makkelijker suikerwater kan geven. Dit pillenstripje wat ik nu heb ik misschien ook te hoog ofzo.
Cool ben benieuwd
Dat zou ook nog kunnen jaquote:Op zaterdag 1 september 2012 01:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ze moeten misschien wennen, verkennen, die dingen. Bij mij duurde het ook een tijdje voordat zij zich veilig voelden. Inderdaad eens kijken of het stripje niet te hoog is.
Ik ben pitten man, helemaal kapot.
Trusten mi mang.
Oke daar stond iets verkeerds onder mijn Ctrl Vquote:Op zondag 2 september 2012 01:53 schreef Fopje het volgende:
Even een update van mijn gelbakje.
Die eikels willen alleen maar naar beneden en naar boven graven terwijl ik een dikke horizontale tunnel wil
Oplossing:
[ afbeelding ]
Rechts beginnen ze met een tunnel naar beneden. Zodra ze daar aankomen zet ik hem weer recht
quote:Op zondag 2 september 2012 01:54 schreef Fopje het volgende:
[..]
Oke daar stond iets verkeerds onder mijn Ctrl V
Dit is dus de oplossing:
[ afbeelding ]
Onufjequote:
Hahaha, ja misschien gaan ze vanzelf dood ofzo?quote:Op zondag 2 september 2012 12:23 schreef Fopje het volgende:
[..]
Onufje
Trouwens Yuri, Ik heb mijn fruitvliegjes in een bakje gedaan met natte watjes. Ze gaan massaal op hun rug liggen en ik denk niet dat ze slapen
Haha vet man! Hij is er wel lang mee bezig.quote:Op zondag 2 september 2012 13:33 schreef Fopje het volgende:
Heb weer een filmpje op het YT kanaal gezet
Zie je hoe een fruitvlieg het nest wordt ingesleept en vervolgens springen alle mieren op de vlieg
quote:Op zondag 2 september 2012 17:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vraag je voor Levo trouwens.
In de cirkels zie je iets wat lijkt op een mieren lichaam, zijn die larven die poppen worden of zijn dit mieren die ontpoppen?
[ afbeelding ]
Klopt maarja, hoelang heb ik ze nu, iets meer dan een maandje? Komt bij jou ook wel, geduld.quote:Op zondag 2 september 2012 22:25 schreef Fopje het volgende:
Bij jou ligt er trouwens echt veel broed. Bij mij valt er niks te zien
Naaktpoppen. Soms lukt het een larve niet om een cocon te spinnen. Niks om je zorgen om te maken.quote:Op zondag 2 september 2012 17:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vraag je voor Levo trouwens.
In de cirkels zie je iets wat lijkt op een mieren lichaam, zijn die larven die poppen worden of zijn dit mieren die ontpoppen?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |