abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116157375
Momenteel ben ik op kamerjacht in Amsterdam. Dit is niet gemakkelijk omdat er voor elke betaalbare kamer ongeveer 400 mensen in de rij staan.

Nu werd ik gebeld door een man van wie ik via een kennis een e-mail adres heb gekregen. Deze man zegt een kamer voor me te hebben op een gunstige locatie voor een leuke prijs.

Deze man wil mij, voordat we met elkaar in zee gaan, eerst zien. Hierbij wil hij mijn ID en zorgpas zien. Daarnaast wil hij mijn rekeningnummer weten. Hij zegt dat hij dit doet om te kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft, aangezien hij veel kamers verhuurt en ook veel nare ervaringen heeft.

Ik neem aan dat ze zonder pincode niet de mogelijkheid hebben om aan mijn rekening te zitten. Zelf twijfel ik al een beetje aan het zaakje, maar als het mij een kamer oplevert dan vind ik het prima.

Overigens ben ik nog niet van plan mijn rekeningnummer gelijk te geven. Eerst wil ik sowieso de kamer zien.

Nu is mijn vraag wat mensen eigenlijk met deze informatie kunnen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:35:23 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116157409
zorgpas?? hoe is dat relevant voor een kamer?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116157439
Pas maar op.. Ik zie totaal niet de toegevoegde waarde om je rekeningnummer aan deze persoon te geven. Zeker niet in combinatie met een kopie ID e.d. Met een beetje geluk probeert hij op die manier bij de bank informatie te achterhalen over jouw rekening of wie weet wat..
pi_116157514
Het stukje over welk vlees in de kuip gericht op een bankpas / zorgpas ontgaat mij een beetje. De desbetreffende man kan echt niet jouw saldo op je rekeningnummer o.i.d. ontfutselen bij de bank ( mits competente medewerkers ). Tevens zie ik het nut van een zorgpas niet in. Ik zou er voorzichtig mee zijn, je zou niet de eerste zijn die in dit soort geintjes trapt.

Dus ja gewoon een afspraak maken om de kamer samen met hem te bekijken en dan het geheel inschatten op betrouwbaarheid.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:39:06 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116157522
Zorgpas, bankrekening nummer, en ID? Slaat nergens op dat een kamerverhuurder die combinatie wil zien.
pi_116157559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:39 schreef kwiwi het volgende:
Zorgpas, bankrekening nummer, en ID? Slaat nergens op dat een kamerverhuurder die combinatie wil zien.
Meer heb je voor indentiteitdiefstal niet nodig. :D
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:41:23 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116157586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:40 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Meer heb je voor indentiteitdiefstal niet nodig. :D
Met minder kan het ook wel :')
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:42:32 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116157616
wat een experts hier, zou bijna zeggen dat ze zelf aan identiteitsdiefstal doen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116157749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:36 schreef Mallet het volgende:
Pas maar op.. Ik zie totaal niet de toegevoegde waarde om je rekeningnummer aan deze persoon te geven. Zeker niet in combinatie met een kopie ID e.d. Met een beetje geluk probeert hij op die manier bij de bank informatie te achterhalen over jouw rekening of wie weet wat..
Hij vroeg overigens niet naar een kopie. Het ging er alleen om dat hij zeker wist dat hij een Nederlandse huurder met een Nederlandse rekening had. Verder zei hij dat de zorgpas ter controle diende.

Ben benieuwd watvoor een man het is! Hij klonk aan de telefoon precies zoals Eurokok Martin :P
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:47:53 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116157779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:46 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Hij vroeg overigens niet naar een kopie. Het ging er alleen om dat hij zeker wist dat hij een Nederlandse huurder met een Nederlandse rekening had. Verder zei hij dat de zorgpas ter controle diende.
Ter controle van wat? Het is nou niet alsof hij voor je zorgkosten op moet draaien mocht je niet verzekerd zijn....
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:48:52 #11
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_116157813
quote:

[..]

Ben benieuwd watvoor een man het is! Hij klonk aan de telefoon precies zoals Eurokok Martin :P
Dan moet een kopie van je paspoort toch voldoende zijn? :')
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_116157986
Je moet weigeren. dan weet hij dat je een verstandige jongen bent die niet zomaar beinvloed kan worden en krijg je de kamer.
Het is een test :Y
pi_116159114
Ik wil niet lullig doen, maar als je hierin trapt ben je gewoon dom.
pi_116160185
Zo klinkt het wel ja. Maar eerst maar eens kijken wat hij me morgen te vertellen heeft
pi_116161276
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:24 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar als je hierin trapt ben je gewoon dom.
Trouwens, wat wil hij verder doen? Als ik zeg dat ik mijn informatie pas laat zien wanneer we zaken kunnen doen. Dus na bezichtiging van de kamer en na het doornemen van de regels (het contract).

Hij kan zich toch zomaar niet omkeren en weglopen?
pi_116161545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:21 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Trouwens, wat wil hij verder doen? Als ik zeg dat ik mijn informatie pas laat zien wanneer we zaken kunnen doen. Dus na bezichtiging van de kamer en na het doornemen van de regels (het contract).

Hij kan zich toch zomaar niet omkeren en weglopen?
Waarom kan hij dat niet?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 20:51:19 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116162404
quote:

[..]

En hij heet Henk, getrouwd met Ingrid?

Als hij geen kopie hoeft, en die dingen alleen maar hoeft te zien, dan valt het waarschijnlijk wel mee, alleen wel even uitkijken dat hij op dat moment niet joviaal roept dat hij er ff een kopietje van maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')