abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116150328
Ben in januari dit jaar in het ziekenhuis geweest voor een consult gesprek bij een plastische chirurg, nu ben ik daar 5 minuten binnen geweest of zelfs nog korter, er is niks gedaan alleen een gesprek gehad en ik stond weer buiten. Nu krijg ik zojuist een brief binnen dat ik 220 euro eigen risico moet betalen (volledige bedrag wat gedeclareerd is is 270 euro, eigen risico tot maximaal 220).

Heb met het ziekenhuis gebeld en ze wist niet precies te vertellen wat het normale tarief was maar dat het wel zou kunnen kloppen, ook mijn zorgverzekeraar zei dat het ziekenhuis dit bedrag wettelijk kan declareren.

Kan ik hier bezwaar tegen maken? Het is toch te gek voor woorden dat ik er voor een gesprek van een paar minuten 270 euro gedeclareerd word en ik 220 moet betalen. En dan vinden ze het gek dat ze zorgkosten in dit land oplopen. Ben hier echt boos over, als ik dit vooraf had geweten was ik niet op consult geweest er is mij niets over verteld.
Land of the free. Home of the brave.
pi_116150478
Ja maar ze hebben het in teams moeten bespreken en dat meerdere malen en dat duurde in totaal meer dan 2 uur.

Zo flikt de GGZ dat ook.
pi_116150491
Als ik in een restaurant ga eten eet ik ook eerst mijn buik vol en roep dan dat ik niet wist dat het eten zo duur was ...

Misschien de volgende keer toch eens vooraf nagaan wat zoiets je gaat kosten.

Voor nu, gewoon dokken!
pi_116150530
Mij is ook zoiets overkomen, niet met een plastische chirurg maar goed. Ik moest 200 euro betalen voor een consult van 2-3 minuten en er is niks nuttigs uit gekomen. Ben er naar toe gegaan en zei dat ik het niet zou betalen en dat hij er maar werk van moet maken. Uiteindelijk niks meer van gehoord :')
pi_116150614
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:23 schreef Egberts het volgende:
Als ik in een restaurant ga eten eet ik ook eerst mijn buik vol en roep dan dat ik niet wist dat het eten zo duur was ...

Misschien de volgende keer toch eens vooraf nagaan wat zoiets je gaat kosten.

Voor nu, gewoon dokken!
Dat is onzin natuurlijk en een vergelijking die kant noch wal raakt. Ze hadden dit vooraf best kunnen melden, ik vroeg of het verzekerd werd en antwoord was ja, maar ze hebben er niet bij verteld dat het van het eigen risico af gaat. 270 euro declareren voor een gesprek van een paar minuten is absurd.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:24 schreef Zeepvloertje het volgende:
Mij is ook zoiets overkomen, niet met een plastische chirurg maar goed. Ik moest 200 euro betalen voor een consult van 2-3 minuten en er is niks nuttigs uit gekomen. Ben er naar toe gegaan en zei dat ik het niet zou betalen en dat hij er maar werk van moet maken. Uiteindelijk niks meer van gehoord :')
Was dit ook in een ziekenhuis dan?
pi_116150792
Nee het was een privé kliniek TS
pi_116150809
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat is onzin natuurlijk en een vergelijking die kant noch wal raakt. Ze hadden dit vooraf best kunnen melden, ik vroeg of het verzekerd werd en antwoord was ja, maar ze hebben er niet bij verteld dat het van het eigen risico af gaat. 270 euro declareren voor een gesprek van een paar minuten is absurd.

Het is ook verzekerd... het gaat hen immers niets aan of jij al door je eigen risico heen bent of niet...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:33:19 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116150815
Eens met klacht, en dan zie je ook meteen WAAROM de zorg in NL zo belachelijk duur is GEMAAKT.
pi_116150825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:32 schreef Zeepvloertje het volgende:
Nee het was een privé kliniek TS
Dan kun je hier nog wel mee weg komen denk ik, anders moeten ze een juridische procedure opstarten wat meer geld kost. Maar denk dat het in een ziekenhuis een lastig verhaal gaat worden als ik niet betaal.
pi_116150862
Ziekenhuiskosten gaan dan ook altijd in beginsel van het eigen risico af. Het valt immers onder de basisverzekering.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:36:47 #11
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_116150934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Als het wordt verzekerd gaat het altijd eerst van je eigen risico af! Alles wat boven je eigen risico komt wordt vergoed
  PR/Manusje van alles woensdag 29 augustus 2012 @ 15:39:27 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116151030
En terecht, iedereen die maar denkt dat die artsen niets te doen hebben de hele dag. Het is de mediamarkt niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_116151094
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:36 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Als het wordt verzekerd gaat het altijd eerst van je eigen risico af! Alles wat boven je eigen risico komt wordt vergoed
Dat snap ik. Maar dit had vooraf wel gemeld mogen worden lijkt me. Het gaat immers niet om een klein bedrag.

quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En terecht, iedereen die maar denkt dat die artsen niets te doen hebben de hele dag. Het is de mediamarkt niet.
Reageer dan niet als je niks nuttigs te melden hebt. Je hebt geen idee waarvoor ik langs ben geweest lijkt me of wel?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:41:58 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116151149
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Net doen alsof het normaal is dat een orienterend gesprekje van 5 minuten meer dan 200 euro moet kosten...(!) :')

Hoe ver heen ben je dan, en de betere vraag is dan wellicht: Worden die medicijnen die je overduidelijk nodig hebt volledig vergoed!?
  PR/Manusje van alles woensdag 29 augustus 2012 @ 15:43:56 #15
Toezicht is gezond!
pi_116151240
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Reageer dan niet als je niks nuttigs te melden hebt. Je hebt geen idee waarvoor ik langs ben geweest lijkt me of wel?
Nou, waarom mag het dan geen geld kosten?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:44:39 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116151271
Ik neem aan dat er sowieso een standaard tijd voor je gereserveerd is, dus als er in praktijk maar een paar minuten van gebruikt worden maakt dat de rekening niet lager.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_116151339
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Mag wel geld kosten, maar geen 2400 euro per uur, dat is ietwat aan de hoge kan vind ik .
  PR/Manusje van alles woensdag 29 augustus 2012 @ 15:46:24 #18
Toezicht is gezond!
pi_116151346
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Net doen alsof het normaal is dat een orienterend gesprekje van 5 minuten meer dan 200 euro moet kosten...(!) :')

Hoe ver heen ben je dan, en de betere vraag is dan wellicht: Worden die medicijnen die je overduidelijk nodig hebt volledig vergoed!?
Wat moet zo'n gesprekje dan kosten? 50 euro? tientje per minuut? en welk tarief moet je rekenen voor een operatie? is een consult over iets lulligs minder waard dan een consult over iets ergers?
pi_116151349
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Het mag best geld kosten, 50 euro voor zo'n gesprek was realistischer geweest. Maar je zult het toch met me eens zijn dat 270 euro declaratie nogal absurd is of niet?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:44 schreef Mark het volgende:
Ik neem aan dat er sowieso een standaard tijd voor je gereserveerd is, dus als er in praktijk maar een paar minuten van gebruikt worden maakt dat de rekening niet lager.
Al zou er dan een kwartier zijn gereserveerd, dan nog is het geen realistisch bedrag.
pi_116151361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:33 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dan kun je hier nog wel mee weg komen denk ik, anders moeten ze een juridische procedure opstarten wat meer geld kost. Maar denk dat het in een ziekenhuis een lastig verhaal gaat worden als ik niet betaal.
Je kan het ook in termijnen betalen, zo heb ik 55x4 betaald. Niet helemaal wat je wilde horen maar goed.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:47:25 #21
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116151380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Scarface88 het volgende:
Al zou er dan een kwartier zijn gereserveerd, dan nog is het geen realistisch bedrag.
Wat denk je dat een halfuurtje bij een advocaat kost?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_116151387
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wat moet zo'n gesprekje dan kosten? 50 euro? tientje per minuut? en welk tarief moet je rekenen voor een operatie? is een consult over iets lulligs minder waard dan een consult over iets ergers?
Kan je een eindje doorfietsen? :) Naar ONZ of weet ik veel waar je thuishoort?
pi_116151396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Je kan het ook in termijnen betalen, zo heb ik 55x4 betaald. Niet helemaal wat je wilde horen maar goed.
Ja ik ga het in 5 termijnen van 44 euro betalen, maar alsnog, gaat meer om het principe.
pi_116151414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:47 schreef Mark het volgende:

[..]

Wat denk je dat een halfuurtje bij een advocaat kost?
Ja goede vergelijking ook weer.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:48:54 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116151448
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:48 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja goede vergelijking ook weer.
Jazeker
Dommage arachide-fromage
pi_116151450
10 minuten inlezen in dossier, 5 minuten gesprek, 5 minuten nagedacht over consult bij de koffieautomaat, 10 minuten gespreksverslag geschreven. Te factureren: 30 minuten.

Zo worden die rekeningen opgesteld.
Ja, ik generaliseer.
  PR/Manusje van alles woensdag 29 augustus 2012 @ 15:48:56 #27
Toezicht is gezond!
pi_116151451
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het mag best geld kosten, 50 euro voor zo'n gesprek was realistischer geweest. Maar je zult het toch met me eens zijn dat 270 euro declaratie nogal absurd is of niet?

[..]

kijk eens naar advocaten en een notaris. Wat die vragen per uur of handeling. Zelfde laken een pak.
  PR/Manusje van alles woensdag 29 augustus 2012 @ 15:50:01 #28
Toezicht is gezond!
pi_116151506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:47 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Kan je een eindje doorfietsen? :) Naar ONZ of weet ik veel waar je thuishoort?
Wat moet de tijd van een arts kosten dan?
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:52:26 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116151613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

een arts hoort gewoon een normaal uurtarief te hebben, en dit soort gesprekken horen bij de basistaken die zo'n arts heeft.

Als zo'n arts dus al een idioot uurtarief heeft van 100 euro per uur, dan zou een gesprekje van 5-6 minuten gewoon een tientje mogen kosten. Maar goed, ik neem aan dat hij ook nog wat administratief werk moet verrichten, wellicht wat overleg, dus leg er dan 1-2 tientjes bij, en je hebt denk ik een acceptabel bedrag.

We moeten echt terug naar een situatie dat artsen geen idioot hoge bedragen met geld meer kunnen eisen voor de meest lullige dingetjes. Maak het maar gewoon weer allemaal ambtenaren die gewoon elke maand voor een vast salaris werken.

Van het geld dat je bespaard kun je weer veel meer mensen opleiden, zodat je de schaarste aanpakt, zodat alle graaiers gerust op kunnen rotten naar een ander land waar ze wel gewoon hun zakken kunnen vullen.
pi_116151615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:47 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja ik ga het in 5 termijnen van 44 euro betalen, maar alsnog, gaat meer om het principe.
Aangezien je ziekenfonds je niet eens steunt, vrees ik dat je erg zwak staat.
pi_116151810
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

een arts hoort gewoon een normaal uurtarief te hebben, en dit soort gesprekken horen bij de basistaken die zo'n arts heeft.

Als zo'n arts dus al een idioot uurtarief heeft van 100 euro per uur, dan zou een gesprekje van 5-6 minuten gewoon een tientje mogen kosten. Maar goed, ik neem aan dat hij ook nog wat administratief werk moet verrichten, wellicht wat overleg, dus leg er dan 1-2 tientjes bij, en je hebt denk ik een acceptabel bedrag.

We moeten echt terug naar een situatie dat artsen geen idioot hoge bedragen met geld meer kunnen eisen voor de meest lullige dingetjes. Maak het maar gewoon weer allemaal ambtenaren die gewoon elke maand voor een vast salaris werken.

Van het geld dat je bespaard kun je weer veel meer mensen opleiden, zodat je de schaarste aanpakt, zodat alle graaiers gerust op kunnen rotten naar een ander land waar ze wel gewoon hun zakken kunnen vullen.
We weten beiden dat het niet zo werkt. Het valt gewoon steeds meer en meer op dat de graaiers meer graaien en wij steeds meer en meer gaan verliezen. En dan doel ik niet alleen op medici.

Volgend jaar eigen risico 350, dan mag TS fijn 270 betalen ipv 220 als ze weer iets komt vragen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:58:41 #32
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116151886
Alsof die arts er iets over te zeggen heeft. De grote verzekeraars moet je maar eens aankijken.
Dommage arachide-fromage
pi_116151975
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:58 schreef Mark het volgende:
Alsof die arts er iets over te zeggen heeft. De grote verzekeraars moet je maar eens aankijken.
Onzin, de arts vraagt heel veel geld, daar hebben de grote verzekeraars niks over te vertellen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:02:16 #34
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116152056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:57 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

We weten beiden dat het niet zo werkt. Het valt gewoon steeds meer en meer op dat de graaiers meer graaien en wij steeds meer en meer gaan verliezen. En dan doel ik niet alleen op medici.

Volgend jaar eigen risico 350, dan mag TS fijn 270 betalen ipv 220 als ze weer iets komt vragen.
Ik weet dat het zo niet werkt, dus dan moeten we ervoor zorgen dat het WEL zo gaat werken. Want volgens mij is datgene wat ik zojuist vertelde absoluut niet onhaalbaar.
pi_116152128
lachwekkend:
quote:
Dat tarief ligt iets boven het werkplaatstarief van de dealer. totaal onrealistisch dus.

@TS schokkend om te lezen dat je niet was gegaan als je had geweten dat het je zelf geld kost. Als de verzekering/staat betaald dan is het prima...
pi_116152186
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:03 schreef Sparqq het volgende:
@TS schokkend om te lezen dat je niet was gegaan als je had geweten dat het je zelf geld kost. Als de verzekering/staat betaald dan is het prima...
Waar betaal ik premie voor? Ik betaal al jaren terwijl ik nooit gebruik maak van medische zorg.
pi_116152203
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik weet dat het zo niet werkt, dus dan moeten we ervoor zorgen dat het WEL zo gaat werken. Want volgens mij is datgene wat ik zojuist vertelde absoluut niet onhaalbaar.
Is al vaker geopperd, ipv meer en meer eigen risico te vragen, de prijzen omlaag te drukken of efficiëntere manieren vinden voor de zorg. Maar het is een cashcow, daar kom je niet zomaar aan. Zij zullen er alles aan doen om ons meer en meer uit te melken. Geloof me, het gaat niet beter worden de komende jaren.
pi_116152278
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
Eens met klacht, en dan zie je ook meteen WAAROM de zorg in NL zo belachelijk duur is GEMAAKT.
omdat we ten koste van alles zo lang mogelijk willen leven :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:07:29 #39
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_116152287
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:48 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

kijk eens naar advocaten en een notaris. Wat die vragen per uur of handeling. Zelfde laken een pak.
Dat advocaten en notarissen ook vaak idiote bedragen vragen maakt het niet ineens normaal.
Bedankt Hans.
pi_116152312
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

dat vindt jij.
pi_116152350
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:03 schreef Sparqq het volgende:
lachwekkend:

[..]

Dat tarief ligt iets boven het werkplaatstarief van de dealer. totaal onrealistisch dus.

TS betaalt toch premie? Dus gratis is het zeer zeker niet. Maar dan nog, als hij een realistische bedrag moest betalen zou hij er toch minder moeite mee hebben dan whoppa u vroeg iets, 270 euro! Wilt u nu van verbazing nog een vraag stellen? 540 euro!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:09:38 #42
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116152380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:05 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is al vaker geopperd, ipv meer en meer eigen risico te vragen, de prijzen omlaag te drukken of efficiëntere manieren vinden voor de zorg. Maar het is een cashcow, daar kom je niet zomaar aan. Zij zullen er alles aan doen om ons meer en meer uit te melken. Geloof me, het gaat niet beter worden de komende jaren.
Daarom de zorg gewoon weer terug in handen van de staat, iedereen in dienst van de zorg is weer ambtenaar die tegen normale uurlonen hun taken uitvoeren, en die hele verzekeringsbranche die sloop je er sowieso tussenuit...

Ik weet dat het niet GAAT gebeuren, maar zo zou het wel MOETEN gebeuren.

DAT het niet gaat gebeuren geeft ook al meteen aan dat de overheid absoluut niet opkomt voor de belangen van de bevolking, maar zich laat leiden door een kapitalistisch sprookje, waardoor het voor de eindgebruiker allemaal onbetaalbaar wordt, terwijl een klein select groepje er van profiteert.

Maar goed, mensen blijven gewoon VVD stemmen, dus blijkbaar wil het volk dit....(!)
pi_116152411
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daarom de zorg gewoon weer terug in handen van de staat, iedereen in dienst van de zorg is weer ambtenaar die tegen normale uurlonen hun taken uitvoeren, en die hele verzekeringsbranche die sloop je er sowieso tussenuit...

Ik weet dat het niet GAAT gebeuren, maar zo zou het wel MOETEN gebeuren.

DAT het niet gaat gebeuren geeft ook al meteen aan dat de overheid absoluut niet opkomt voor de belangen van de bevolking, maar zich laat leiden door een kapitalistisch sprookje, waardoor het voor de eindgebruiker allemaal onbetaalbaar wordt, terwijl een klein select groepje er van profiteert.

Maar goed, mensen blijven gewoon VVD stemmen, dus blijkbaar wil het volk dit....(!)
alsof de overheid het toppunt van efficiency is :')
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:10:31 #44
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116152423
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dat vindt jij.
Nee, dat IS zo.
pi_116152447
Heb daar een bron voor?
pi_116152464
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Ziekenhuiskosten gaan dan ook altijd in beginsel van het eigen risico af. Het valt immers onder de basisverzekering.
Vreemde is dat ik 4 maanden terug foto's heb laten maken van mijn pols, op verwijzing van de huisarts. Ik heb hier nooit een rekening van gekregen ivm eigen risico. Terwijl ik basis ben verzekerd en de verzekeraar normaal wel binnen een maand een nota stuurt. Mijn eigen risico is ook nog nier verbruikt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:12:23 #47
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116152510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

alsof de overheid het toppunt van efficiency is :')
Nee, maar zoals het nu gaat is het ook inefficient en ook nog eens reteduur.

Het kan ALTIJD beter, laat dat duidelijk zijn, maar de kwaliteit van de zorg hoeft echt niet achteruit te gaan wanneer je al het zorgpersoneel gewoon weer 'ambtenaar' is die voor een vast salaris werkt.

Sterker nog, wanneer je een deel van die bezuinigingen vervolgens inzet in meer en beter onderwijs voor nieuw personeel, zal het alleen maar beter worden.
pi_116152565
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vreemde is dat ik 4 maanden terug foto's heb laten maken van mijn pols, op verwijzing van de huisarts. Ik heb hier nooit een rekening van gekregen ivm eigen risico. Terwijl ik basis ben verzekerd en de verzekeraar normaal wel binnen een maand een nota stuurt. Mijn eigen risico is ook nog nier verbruikt.
Ik zou er wel rekening mee houden. Die van mij was in januari dus ruim 7 maanden later :')
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:13:52 #49
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116152578
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heb daar een bron voor?
Waarvoor?
pi_116152678
Ach, je hoeft maar 1 x ziek te zijn met een opname, of een keer wat breken heb je je eigen risico er wel uit, misschien je premies zelfs wel!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:17:39 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116152718
Dat is het mooie Nederlandse DBC-systeem met standaardbedragen voor elke verrichting.

Komt er iemand langs die in 5 minuten weg kan heeft het ziekenhuis mazzel. Komt er een lastig geval langs dat een uur de boel bij elkaar schreeuwt, krijgen ze evenveel en heeft het ziekenhuis pech.

Mij lijkt dat zo'n systeem alleen maar tot inefficienties kan leiden, maar ze hebben mij weer niets gevraagd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_116152727
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:09 schreef Yi-Long het volgende:
Want als we allemaal SP zouden stemmen zouden zij het hele systeem wel even binnen 4 jaar op z'n kop zetten?
Ja, ik generaliseer.
pi_116152766
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:13 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik zou er wel rekening mee houden. Die van mij was in januari dus ruim 7 maanden later :')
Ah oke, normaal dus. Naja als hij komt dan is het geen probleem, vond het ook al vreemd.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116152767
Grappig hoor, ik heb premie betaalt dus het maakt niet meer uit of de kosten tegen de baten wegen.

Met deze instelling krijg je met z'n allen de verzekeringspot wel leeg, heb je geen dure specialisten voor nodig.
pi_116152842
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:00 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Onzin, de arts vraagt heel veel geld, daar hebben de grote verzekeraars niks over te vertellen.
:')

De tarieven van de basiszorg worden vastgesteld. Daar heeft de arts echt geen invloed op.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_116152885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:18 schreef Sparqq het volgende:
Grappig hoor, ik heb premie betaalt dus het maakt niet meer uit of de kosten tegen de baten wegen.

Met deze instelling krijg je met z'n allen de verzekeringspot wel leeg, heb je geen dure specialisten voor nodig.
Je bent echt totaal wereldvreemd of niet?
pi_116152905
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nog lang niet alle onderhandelingen tussen ziekenhuis en zorgverzekeraar zijn afgerond. Dus geef het nog even, die rekening komt vast nog wel.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_116153091
quote:
Je bent echt totaal wereldvreemd of niet?
Totaal niet, maar als je een product of dienst afneemt moet je afvragen of het de kosten waard zijn. Blijkbaar wilde jij graag met een specialist praten, maar niet als je het zelf moet betalen.

Als iedereen onbeperkt zorg afneemt omdat het je persoonlijk niks kost, want ik betaal braaf mijn premie, dan vliegen de kosten door het plafond.
pi_116153221
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:27 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Totaal niet, maar als je een product of dienst afneemt moet je afvragen of het de kosten waard zijn. Blijkbaar wilde jij graag met een specialist praten, maar niet als je het zelf moet betalen.

Als iedereen onbeperkt zorg afneemt omdat het je persoonlijk niks kost, want ik betaal braaf mijn premie, dan vliegen de kosten door het plafond.
Heb nergens beweerd dat wanneer het geld had gekost ik niet was gegaan, en alleen als het gratis was. 50 euro had ik een prima bedrag gevonden (al is dat ook al vrij veel voor een gesprekje van 3 a 5 minuten). Maar 270 euro declareren voor zo'n kort gesprek is precies wat er mis is met ons zorgstelsel. Zo raakt die pot wel op ja waar jij eerder aan refereerde. Het is een bedrag wat totaal uit verhouding is.

En ja, je bent in dit land verplicht premie te betalen maar zodra je aanspraak maakt op je verzekering moet je wel nog even je eigen risico aftikken, wat volgend jaar 350 wordt en over een aantal jaar op 500 euro zit. Is dat nog normaal? Nee.
pi_116153890
270 euro is een natuurlijk het standaard tarief voor een consult, soms zijn ze in 5 minuten klaar een andere keer duurt het 15 minuten. In mijn geval waren ze met z'n 3en en was het niet binnen 3 minuten klaar. Tel daarbij de tijd die administratie nodig heeft en de kosten van het gebouw en het gaat redelijk hard om die 270 euro vol te maken, zeker met de overhead in ziekenhuizen.
pi_116154042
Ooooo, is het een natuurlijk bedrag? 8)7 Dan zit het vast goed, ff mijn portomonnee trekken. Weet je wat, rond het maar af naar boven, 300. Doe maar wat leuks met die 80 euro.
pi_116154122
Je kunt vinden wat je wil van dat eigen risico, maar zonder dat had het je waarschijnlijk geen kont gescheeld. Wat bewustwording betreft werkt het dus wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door CafeRoker op 29-08-2012 17:02:26 ]
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:57:21 #63
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116154184
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:49 schreef Sparqq het volgende:
270 euro is een natuurlijk het standaard tarief voor een consult, soms zijn ze in 5 minuten klaar een andere keer duurt het 15 minuten. In mijn geval waren ze met z'n 3en en was het niet binnen 3 minuten klaar. Tel daarbij de tijd die administratie nodig heeft en de kosten van het gebouw en het gaat redelijk hard om die 270 euro vol te maken, zeker met de overhead in ziekenhuizen.
Straks bij de V&D mag je ook 5 euro betalen als je even moet plassen. Je hebt natuurlijk de WC-juffrouw, en sommige uren heeft ze het druk en heeft ze veel klanten, maar op een dinsdagmorgen zijn er misschien maar een paar klanten. Tja, dan zit je daar, met de kosten van het gebouw, het water, de WC-rollen, zo'n schoteltje is ook niet gratis natuurlijk, en als toiletjuffrouw moet je er ook een beetje verzorgd uitzien.....

... dus ja, dan is 5 euro best een redelijk bedrag om even een plasje te mogen plegen...

(!)

Rot toch op man. Dit soort bedragen voor een simpel gesprekje van 5 minuten zijn ALTIJDDDDDDDDDDDDDDDD compleet belachelijk.

En daar moet iets aan gedaan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yi-Long op 29-08-2012 17:06:32 ]
pi_116154227
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:17 schreef eleusis het volgende:
Dat is het mooie Nederlandse DBC-systeem met standaardbedragen voor elke verrichting.

Komt er iemand langs die in 5 minuten weg kan heeft het ziekenhuis mazzel. Komt er een lastig geval langs dat een uur de boel bij elkaar schreeuwt, krijgen ze evenveel en heeft het ziekenhuis pech.

Mij lijkt dat zo'n systeem alleen maar tot inefficienties kan leiden, maar ze hebben mij weer niets gevraagd.
Dit dus. Ik heb een soortgelijke ervaring achter de rug. Met droge ogen blijven ze ook nog beweren dat het een normaal bedrag is. We zouden het hier als bedrijf eens moeten proberen om potentiële klanten geld te vragen voor de tijd die aan een offerte is besteed... "Marktwerking in de zorg" noemen ze dat, maar de overheid bepaalt wel de tarieven en de DBC's, dat is geen marktwerking.
Don't let my username fool you...
pi_116154228
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:57 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Straks bij de V&D mag je ook 5 euro betalen als je even moet plassen. Je hebt natuurlijk de WC-jufvrouw, en sommige uren heeft ze het druk en heeft ze veel klanten, maar op een dinsdagmorgen zijn er misschien maar een paar klanten. Tja, dan zit je daar, met de kosten van het gebouw, het water, de WC-rollen, zo'n schoteltje is ook niet gratis natuurlijk, en als toiletjuffrouw moet je er ook een beetje verzorgd uitzien.....

... dus ja, dan is 5 euro best een redelijk bedrag om even een plasje te mogen plegen...

(!)

Rot toch op man. Dit soort bedragen voor een simpel gesprekje van 5 minuten zijn ALTIJDDDDDDDDDDDDDDDD compleet belachelijk.

En daar moet iets aan gedaan worden.
Helemaal eens.
pi_116154515
Het zijn net makke schaapjes hiero die braaf hun portomonnees trekken, elk jaar de huurlasten omhoog, waarvoor eigenlijk? Is mijn woning meer waard geworden of zo? De benzineprijzen stijgen ook steeds meer, waarom? Er is ergens oorlog. De oorlog is afgelopen? Nou ja, we gaan weer stijgen want de lucht is minder blauw. Zo kan ik nog wel heel veel meer dingen erbij halen. Omdat de meesten van jullie dit soort shit zo braaf doorslikken wordt het in stand gehouden.
pi_116154541
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:06 schreef Kloonhommel het volgende:
Het zijn net makke schaapjes hiero die braaf hun portomonnees trekken, elk jaar de huurlasten omhoog, waarvoor eigenlijk? Is mijn woning meer waard geworden of zo? De benzineprijzen stijgen ook steeds meer, waarom? Er is ergens oorlog. De oorlog is afgelopen? Nou ja, we gaan weer stijgen want de lucht is minder blauw. Zo kan ik nog wel heel veel meer dingen erbij halen. Omdat de meesten van jullie dit soort shit zo braaf doorslikken wordt het in stand gehouden.
REVOLUTIE! OP NAAR DEN HAAG!
Ja, ik generaliseer.
pi_116154570
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:07 schreef Northside het volgende:

[..]

REVOLUTIE! OP NAAR DEN HAAG!
Eindelijk, er is er 1 wakker geworden. De 2e kamer zal zich doodschrikken van 2 protesterende FOK!kers.... :')
pi_116154665
Maar dat is toch al jarenlang het probleem in Nederland? Vroeger ging men hier de straat op als men het met iets oneens was. In andere landen zie je regelmatig protesten op het nieuws verschijnen, maar wij Nederlanders zijn een braaf volkje dat alles slikt wat we door onze strot krijgen geduwd lijkt het wel.

En 12 september stemt iedereen weer op dezelfde kut partijen om achteraf te klagen hoe incompetent ze zijn.
pi_116155722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:11 schreef Scarface88 het volgende:
Maar dat is toch al jarenlang het probleem in Nederland? Vroeger ging men hier de straat op als men het met iets oneens was. In andere landen zie je regelmatig protesten op het nieuws verschijnen, maar wij Nederlanders zijn een braaf volkje dat alles slikt wat we door onze strot krijgen geduwd lijkt het wel.
Dat is omdat de gemiddelde leeftijd in Nederland nogal hoog is en we eigenlijk allemaal heel veel te verliezen hebben.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 17:53:42 #71
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116156257
Het heeft meer te maken met de jarenlange indoctrinatie dat demonstreren alleen maar iets is voor links langharig werkschuw tuig....

... en als gevolg daarvan zijn dat dan ook de enige mensen die dan nog op komen dagen bij zo'n demonstratie, want de rest van normaal Nederland heeft weinig trek om daar een dag tussen te staan... zelfs als ze het er inhoudelijk mee eens zijn.

Daarnaast hebben we inmiddels het internet en dus fora om op andere manieren onze onvrede te uiten aan de rest van de wereld en medestanders te vinden.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 17:55:14 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116156298
Waar wil je dan precies tegen demonstreren? De zorg kan goedkoper, maar dat moet uiteindelijk toch weer door alle burgers betaald worden.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:16:08 #73
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116156875
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:55 schreef Lienekien het volgende:
Waar wil je dan precies tegen demonstreren? De zorg kan goedkoper, maar dat moet uiteindelijk toch weer door alle burgers betaald worden.
Als de zorg goedkoper kan, en wordt, dan betaal je met zijn allen dus ook minder...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:18:45 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116156939
quote:
99s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:16 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als de zorg goedkoper kan, en wordt, dan betaal je met zijn allen dus ook minder...
Dat zou je denken. Als iedereen nou gewoon minder betaald krijgt voor hetzelfde. Tja. Niet erg reëel.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:21:40 #75
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116157014
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat zou je denken. Als iedereen nou gewoon minder betaald krijgt voor hetzelfde. Tja. Niet erg reëel.
Wel wanneer ze nu buitensporig verdienen aan hun basistaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')