LOL uhuquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:33 schreef Jahr00n het volgende:
voorschotje.nl
betrouwbaar en handig
Ach laten we vooral niet het meest logische doen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Defecte onderdeel vervangen geen optie?
Maar dat is niet zo, TS kan w.s. de nieuwste spelletjes niet meer spelen, en wil dus NU een nieuwe PC hebben maar kan dat NU niet betalen en kan dat ook niet uitstaan, heeft -terwijl t ding al aan vervanging toe was- ook geen cent opzij gezet, en wil dus maar een leninkje aangaan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef Allantois het volgende:
Als je perse een zware PC nodig hebt, dan ga ik er vanuit dat je het voor je werk of studie nodig hebt. Beide zou te financieren moeten zijn door jezelf of je opleiding.
Zoniet, dan gebruik je hem voor plezier en dan is het een beetje
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:40 schreef Flurry het volgende:
Waarom heb je ineens ook een nieuwe monitor nodig dan? En waarom heb je zo'n zware pc nodig?
Eigenlijk is het defecte moederbord en de defecte processor (door een piekspanning) niet het grootste probleem, die zal wel worden vervangen. Maar, de pc staat bij mijn ouders, die gebruiken we allemaal en ik ga nu verhuizen, vandaar dat ik naast een nieuwe pc ook een nieuwe monitor nodig heb.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Defecte onderdeel vervangen geen optie?
Ik heb al 10 jaar niet gegamed op m'n pc en ik ben ook niet van plan dat in de toekomst te gaan doenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo, TS kan w.s. de nieuwste spelletjes niet meer spelen, en wil dus NU een nieuwe PC hebben maar kan dat NU niet betalen en kan dat ook niet uitstaan, heeft -terwijl t ding al aan vervanging toe was- ook geen cent opzij gezet, en wil dus maar een leninkje aangaan.
Wat een domme mensen zijn er toch
Oh het verhaal wordt ineens heel anders. Maar dat neemt nog steeds niet weg waarom je geen geld opzij hebt gezet als je blijkbaar al wist dat de huidige PC aan vervanging toe was?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:03 schreef Mark_nl het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is het defecte moederbord en de defecte processor (door een piekspanning) niet het grootste probleem, die zal wel worden vervangen. Maar, de pc staat bij mijn ouders, die gebruiken we allemaal en ik ga nu verhuizen, vandaar dat ik naast een nieuwe pc ook een nieuwe monitor nodig heb.
Ik heb een zware pc nodig omdat ik de pc ook gebruik voor video editing en converting.
Sommige programma's gebruiken soms wel tot 16GB aan werkgeheugen en vergen ook veel van de videokaart en processor.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, als je op de huidige machine (die nu stuk is) videobewerking deed, dan lijkt het mij dat een nieuwe pc in een wat minder dure categorie dan 1500 euro daar ook prima toe in staat is. Immers, de huidige PC is ouder dan het meeste spul wat nu voor een schappelijke prijs de deur uit gaat, dus een nieuwe PC in een goedkopere categorie zal net zo goed zijn als de defecte PC.
Waarom er dan per se een machine van ongeveer 1500 euro moet komen is me dan een raadsel, vooral omdat je dat geld ook niet hebt.
De pc was zo langzamerhand wel aan vervanging toe ja, en daar heb ik geen geld voor opzij gezet want als ik nog thuis had gewoond hadden mijn ouders die pc gewoon betaald omdat zij 'm dan zelf ook zouden gebruiken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh het verhaal wordt ineens heel anders. Maar dat neemt nog steeds niet weg waarom je geen geld opzij hebt gezet als je blijkbaar al wist dat de huidige PC aan vervanging toe was?
Dit, als je exact dezelfde machine zou kopen, kom je niet aan de 1500 Euro.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom er dan per se een machine van ongeveer 1500 euro moet komen is me dan een raadsel, vooral omdat je dat geld ook niet hebt.
Comfort card, comfortabel in de schuldenquote:
Is het video-editting hobby-matig of professioneel?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:05 schreef Mark_nl het volgende:
[..]
Ik heb al 10 jaar niet gegamed op m'n pc en ik ben ook niet van plan dat in de toekomst te gaan doen
Professioneelquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:16 schreef Allantois het volgende:
[..]
Is het video-editting hobby-matig of professioneel?
That's the question my friend
Lol, nee ik spreek het niet tegen. Money makes the world go ound, maar als je geen geld hebt moet je het ook niet willen uitgeven.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:16 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Dit, als je exact dezelfde machine zou kopen, kom je niet aan de 1500 Euro.
@CoolGuy: Je spreekt je onderschrift wel een beetje tegen ...
Maar je moet je eigen pc gebruiken voor dit professionele werk? Kun je van het bedrijf waar je gaat werken geen machine krijgen?quote:
Mijn baas ziet me aankomen, net begonnen en nu al een voorschot op salaris vragen, nee bedankt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:20 schreef z0rz0r het volgende:
vraag een voorschot op je salaris als het voor je werk is, of misschien kan je zelfs een gedeelte uit de zak van je baas kloppen, als jij een toppertje op je gebied bent dan he
edit: te snelquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar je moet je eigen pc gebruiken voor dit professionele werk? Kun je van het bedrijf waar je gaat werken geen machine krijgen?
Nee helaas, als dat het geval was geweest had ik dat wel gedaanquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar je moet je eigen pc gebruiken voor dit professionele werk? Kun je van het bedrijf waar je gaat werken geen machine krijgen?
Raar eigenlijk, dat je je thuis-PC nodig hebt voor je werk, maar dit niet vergoed wordt. Kan je niet op je werk werken?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:28 schreef Mark_nl het volgende:
[..]
Nee helaas, als dat het geval was geweest had ik dat wel gedaan
Ook, maar daarvoor heb ik dan weer niet perse zo'n zware pc nodigquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Allantois het volgende:
[..]
Misschien werkt hij als zelfstandige, maar kan het me haast niet voorstellen.
Vast een ZZP'er. Anders zou zijn baas wel in de appartuur voorzien. Ik ben er overigens van overtuigt dat je voor 600 euro een prima pc in elkaar kan sleutelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Thuis kun je beter je eigen tijd indelen, lekker je eigen gang gaan. Daar ben je niet gebonden aan tijden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:28 schreef Allantois het volgende:
[..]
Raar eigenlijk, dat je je thuis-PC nodig hebt voor je werk, maar dit niet vergoed wordt. Kan je niet op je werk werken?
Tja, dan moet je je niet toch tijdelijk binden in de periode dat je moet sparen voor een nieuwe PC. En als je een voltijd baan hebt en je woont nog bij je ouders, moet je toch sneller dan 4-5 maanden een redelijk bedrag voor een PC bij elkaar kunnen harken? Maar goed, ik heb geen zicht in je financien.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef Mark_nl het volgende:
[..]
Thuis kun je beter je eigen tijd indelen, lekker je eigen gang gaan. Daar ben je niet gebonden aan tijden.
Natuurlijk ik kan er nu wel voor kiezen zolang de edit-sets op m'n werk gebruiken, maar ik heb thuis toch ook een pc nodig. Ik kan nu wel een pc van 600 euro gaan kopen, maar dan geef ik dubbel geld uit omdat ik over een paar maanden (als ik het wel in één keer kan betalen) toch een nieuwe (zwaardere) pc nodig heb.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:33 schreef Allantois het volgende:
[..]
Tja, dan moet je je niet toch tijdelijk binden in de periode dat je moet sparen voor een nieuwe PC. En als je een voltijd baan hebt en je woont nog bij je ouders, moet je toch sneller dan 4-5 maanden een redelijk bedrag voor een PC bij elkaar kunnen harken? Maar goed, ik heb geen zicht in je financien.
Kan je niet tijdelijk een PC van je werk mee naar huis nemen?
OT: ik zou proberen te lenen bij je ouders/familie. Misschien is er ergens een koop nu en betaal dan actie?
Je kan nu ook een basis PC kopen en die upgraden als je geld heb voor de upgrade componenten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef Mark_nl het volgende:
[..]
Natuurlijk ik kan er nu wel voor kiezen zolang de edit-sets op m'n werk gebruiken, maar ik heb thuis toch ook een pc nodig. Ik kan nu wel een pc van 600 euro gaan kopen, maar dan geef ik dubbel geld uit omdat ik over een paar maanden (als ik het wel in één keer kan betalen) toch een nieuwe (zwaardere) pc nodig heb.
Dan kies ik er liever voor het meteen goed te doen en daarvoor een lening af te sluiten en die binnen 12 maanden af te lossen.
Ik heb het allemaal nog eens nagerekend, maar strikt genomen zou ik wel tot 300 euro per maand kunnen aflossen, alleen houdt ik dan heel weinig over.
De standaard looptijd van een dergelijke lening is ook vaak 12-18 maanden, vandaar dat ik op circa 125 p/m kwam.
voorschotje.nlquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Mark_nl het volgende:
Volgens mij hebben jullie allemaal een andere openingspost gelezen want mijn vraag was niet "willen jullie voor mij beoordelen of en hoe hard ik een nieuwe pc nodig heb?"
Mijn vraag is: Wat is een betrouwbare partij om een lening van max ¤ 1.500,- af te sluiten voor de aanschaf van een pc?
Je hebt hier niet op geantwoord. Is dit mogelijk of niet voor jou zo nee waarom niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:57 schreef StormS.A het volgende:
kijk je ouders lief aan als je het van hen mag lenen. Terug betalen elke maand aan je ouders a ¤125.-
hoef je geen rente te betalen
Pas op Lenen hoeft geen geld te kosten
ja hoezo een betrouwbare partij? Kun je je dat zelf niet bedenken? Als je moet kiezen tussen een lening bij een bedrijf als Dikke Ronnie's geldleningen of de Rabobank (ik noem maar wat) dan weet je toch zelf wel wat betrouwbaarder is?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Mark_nl het volgende:
Volgens mij hebben jullie allemaal een andere openingspost gelezen want mijn vraag was niet "willen jullie voor mij beoordelen of en hoe hard ik een nieuwe pc nodig heb?"
Mijn vraag is: Wat is een betrouwbare partij om een lening van max ¤ 1.500,- af te sluiten voor de aanschaf van een pc?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |