abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116147951
Helaas heeft dit weekend mijn pc het begeven en ik heb eigenlijk op zeer korte termijn een nieuwe nodig (hij was ook al aan vervanging toe). Ik heb een zware pc nodig die mij inclusief een nieuwe monitor max. 1500 euro zal gaan kosten.

Ik kan nu even geen 1500 euro in één keer ophoesten dus ik wil graag mijn pc in termijnen betalen, elke maand 125 euro bijvoorbeeld.
Nu is het zo dat bij de winkel waar ik mijn pc wil laten samenstellen, niet mogelijk is in termijnen te betalen.
Er zijn wel webwinkels waar dat wel kan, maar daar kun je niet je hele pc zelf samenstellen en kun je alleen kiezen uit beperkt aantal configuraties.
Nu heb ik wel gegoogled naar een lening, maar dan kom je zoveel sites tegen, ik heb geen idee welke betrouwbaar is en welke niet.

Wie kan mij helpen/adviseren?
pi_116148026
Niet samenstellen en dus gewoon een dikke PV kopen bij mediamarkt. Anders sparen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_116148069
Ik zou sowieso niet in termijnen betalen.

Dat betekent inprincipe dat je een lening aangaat en dat afbetaald.

Mis je 1 betaling of de eindbetaling krijg je opeens 60% rente erbij ofzoiets achterlijks.

Vaak genoeg zulke verhalen voorbij zien komen.
pi_116148163
heb je hem echt op zeer korte termijn nodig, dan zou ik toch een beperkte lening aangaan bij één van de leeninstellingen en met dat geld je pc kopen.

Dan kun je hem in ieder geval zelf samenstellen.

Echter of het veel duurder dan op afbetaling bij de webshop zelf: sorry, geen idee.
pi_116148266
voorschotje.nl

betrouwbaar en handig
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:40:43 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_116148606
Waarom heb je ineens ook een nieuwe monitor nodig dan? En waarom heb je zo'n zware pc nodig?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:46:20 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116148911
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:33 schreef Jahr00n het volgende:
voorschotje.nl

betrouwbaar en handig
LOL uhu
pi_116148937
Defecte onderdeel vervangen geen optie?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:52:22 #9
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_116149198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Ach laten we vooral niet het meest logische doen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:54:04 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116149283
Koop een tussendoortje voor een paar honderd en spaar tot je de dope pc kan betalen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 14:54:53 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116149319
ah dus de PC was al aan vervanging toe, maar je hebt daar blijkbaar geen cent voor opzij gezet, aangezien je die hele 1500 euro wil gaan afbetalen?

Ik verbaas me elke keer weer hoeveel mensen er zijn die niet met geld om kunnen gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:56:26 #12
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116149398
Als je perse een zware PC nodig hebt, dan ga ik er vanuit dat je het voor je werk of studie nodig hebt. Beide zou te financieren moeten zijn door jezelf of je opleiding.

Zoniet, dan gebruik je hem voor plezier en dan is het een beetje 8)7
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:57:20 #13
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_116149444
kijk je ouders lief aan als je het van hen mag lenen. Terug betalen elke maand aan je ouders a ¤125.-

hoef je geen rente te betalen

Pas op Lenen hoeft geen geld te kosten
pi_116149493
Dat is echt het domste wat je kunt doen, een PC is al verouderd voordat je het uberhaupt hebt afbetaald, uiteindelijk betaal je ook veel meer (rente).
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:00:55 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_116149587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:56 schreef Allantois het volgende:
Als je perse een zware PC nodig hebt, dan ga ik er vanuit dat je het voor je werk of studie nodig hebt. Beide zou te financieren moeten zijn door jezelf of je opleiding.

Zoniet, dan gebruik je hem voor plezier en dan is het een beetje 8)7
Maar dat is niet zo, TS kan w.s. de nieuwste spelletjes niet meer spelen, en wil dus NU een nieuwe PC hebben maar kan dat NU niet betalen en kan dat ook niet uitstaan, heeft -terwijl t ding al aan vervanging toe was- ook geen cent opzij gezet, en wil dus maar een leninkje aangaan.

Wat een domme mensen zijn er toch :{
pi_116149599
Monitor ook gelijk stuk gegaan ja? Da's wel een verdomd onhandig toeval dan hè.

Een goedkopere PC zonder monitor lijkt me verstandiger :)
pi_116149718
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:40 schreef Flurry het volgende:
Waarom heb je ineens ook een nieuwe monitor nodig dan? En waarom heb je zo'n zware pc nodig?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:46 schreef Ceased2Be het volgende:
Eigenlijk is het defecte moederbord en de defecte processor (door een piekspanning) niet het grootste probleem, die zal wel worden vervangen. Maar, de pc staat bij mijn ouders, die gebruiken we allemaal en ik ga nu verhuizen, vandaar dat ik naast een nieuwe pc ook een nieuwe monitor nodig heb.
Ik heb een zware pc nodig omdat ik de pc ook gebruik voor video editing en converting.
Sommige programma's gebruiken soms wel tot 16GB aan werkgeheugen en vergen ook veel van de videokaart en processor.
pi_116149787
Gewoon meteen een hele dikke Mac kopen. Mediamarkt doet toch met afbetalen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116149806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat is niet zo, TS kan w.s. de nieuwste spelletjes niet meer spelen, en wil dus NU een nieuwe PC hebben maar kan dat NU niet betalen en kan dat ook niet uitstaan, heeft -terwijl t ding al aan vervanging toe was- ook geen cent opzij gezet, en wil dus maar een leninkje aangaan.

Wat een domme mensen zijn er toch :{
Ik heb al 10 jaar niet gegamed op m'n pc en ik ben ook niet van plan dat in de toekomst te gaan doen
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:06:10 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_116149821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:03 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

[..]

Eigenlijk is het defecte moederbord en de defecte processor (door een piekspanning) niet het grootste probleem, die zal wel worden vervangen. Maar, de pc staat bij mijn ouders, die gebruiken we allemaal en ik ga nu verhuizen, vandaar dat ik naast een nieuwe pc ook een nieuwe monitor nodig heb.
Ik heb een zware pc nodig omdat ik de pc ook gebruik voor video editing en converting.
Sommige programma's gebruiken soms wel tot 16GB aan werkgeheugen en vergen ook veel van de videokaart en processor.
Oh het verhaal wordt ineens heel anders. Maar dat neemt nog steeds niet weg waarom je geen geld opzij hebt gezet als je blijkbaar al wist dat de huidige PC aan vervanging toe was?
pi_116149859
Comfort card enzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:09:03 #22
16180 crew  CoolGuy
pi_116149948
Overigens, als je op de huidige machine (die nu stuk is) videobewerking deed, dan lijkt het mij dat een nieuwe pc in een wat minder dure categorie dan 1500 euro daar ook prima toe in staat is. Immers, de huidige PC is ouder dan het meeste spul wat nu voor een schappelijke prijs de deur uit gaat, dus een nieuwe PC in een goedkopere categorie zal net zo goed zijn als de defecte PC.

Waarom er dan per se een machine van ongeveer 1500 euro moet komen is me dan een raadsel, vooral omdat je dat geld ook niet hebt.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:16:21 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116150211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Overigens, als je op de huidige machine (die nu stuk is) videobewerking deed, dan lijkt het mij dat een nieuwe pc in een wat minder dure categorie dan 1500 euro daar ook prima toe in staat is. Immers, de huidige PC is ouder dan het meeste spul wat nu voor een schappelijke prijs de deur uit gaat, dus een nieuwe PC in een goedkopere categorie zal net zo goed zijn als de defecte PC.

Waarom er dan per se een machine van ongeveer 1500 euro moet komen is me dan een raadsel, vooral omdat je dat geld ook niet hebt.
pi_116150223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh het verhaal wordt ineens heel anders. Maar dat neemt nog steeds niet weg waarom je geen geld opzij hebt gezet als je blijkbaar al wist dat de huidige PC aan vervanging toe was?
De pc was zo langzamerhand wel aan vervanging toe ja, en daar heb ik geen geld voor opzij gezet want als ik nog thuis had gewoond hadden mijn ouders die pc gewoon betaald omdat zij 'm dan zelf ook zouden gebruiken.
Daarnaast was deze pc voor thuis nog wel redelijk, maar ik heb nu ander werk waarvoor ik een zwaardere pc nodig heb (een maand geleden wist ik nog niet dat ik nu een andere baan zou hebben en een zwaardere pc nodig zou hebben)

Maar dat doet er ook helemaal niet toe, want mijn vraag was niet of jullie voor mij willen beoordelen of en hoe hard ik een nieuwe pc nodig heb, dat kan ik zelf prima beoordelen.
Mijn vraag was wat een betrouwbare partij is om een betrekkelijk kleine lening af te sluiten.
(ouders is voor mij geen optie)
pi_116150224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
Dit, als je exact dezelfde machine zou kopen, kom je niet aan de 1500 Euro.
@CoolGuy: Je spreekt je onderschrift wel een beetje tegen ... :+
pi_116150230
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:06 schreef Ticootje het volgende:
Comfort card enzo?
Comfort card, comfortabel in de schulden ^O^
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:16:54 #27
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116150234
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:05 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik heb al 10 jaar niet gegamed op m'n pc en ik ben ook niet van plan dat in de toekomst te gaan doen
Is het video-editting hobby-matig of professioneel?
That's the question my friend
pi_116150300
Waarom heb je persee een zware PC nodig en een nieuwe monitor.

Naar mijn idee ben je gewoon opzoek naar een excuus om toch die lening te rechtvaardigen voor die hele dikke pc die je eigenlijk niet nodig heb.
pi_116150346
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:16 schreef Allantois het volgende:

[..]

Is het video-editting hobby-matig of professioneel?
That's the question my friend
Professioneel
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:20:24 #30
16180 crew  CoolGuy
pi_116150347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:16 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Dit, als je exact dezelfde machine zou kopen, kom je niet aan de 1500 Euro.
@CoolGuy: Je spreekt je onderschrift wel een beetje tegen ... :+
Lol, nee ik spreek het niet tegen. Money makes the world go ound, maar als je geen geld hebt moet je het ook niet willen uitgeven.
pi_116150357
vraag een voorschot op je salaris als het voor je werk is, of misschien kan je zelfs een gedeelte uit de zak van je baas kloppen, als jij een toppertje op je gebied bent dan he
pi_116150440
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:20 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Professioneel
Maar je moet je eigen pc gebruiken voor dit professionele werk? Kun je van het bedrijf waar je gaat werken geen machine krijgen?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_116150629
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:20 schreef z0rz0r het volgende:
vraag een voorschot op je salaris als het voor je werk is, of misschien kan je zelfs een gedeelte uit de zak van je baas kloppen, als jij een toppertje op je gebied bent dan he
Mijn baas ziet me aankomen, net begonnen en nu al een voorschot op salaris vragen, nee bedankt.
Sowieso doen ze daar niet zo snel aan.

Ik heb nu nog geen geld omdat mijn inkomsten de afgelopen maanden een stuk lager waren dan wanneer nu, anders had ik die pc zo kunnen betalen.
Ik heb nu gewoon snel een pc nodig en kan niet even 4 of 5 maanden zonder
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:27:55 #34
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116150646
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar je moet je eigen pc gebruiken voor dit professionele werk? Kun je van het bedrijf waar je gaat werken geen machine krijgen?
edit: te snel
pi_116150657
Kleine lening bij je bank geen optie?
deal with it
pi_116150659
quote:

[..]

Nee helaas, als dat het geval was geweest had ik dat wel gedaan ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:28:57 #37
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116150682
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:28 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Nee helaas, als dat het geval was geweest had ik dat wel gedaan ;)
Raar eigenlijk, dat je je thuis-PC nodig hebt voor je werk, maar dit niet vergoed wordt. Kan je niet op je werk werken?
pi_116150685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Allantois het volgende:

[..]

Misschien werkt hij als zelfstandige, maar kan het me haast niet voorstellen.
Ook, maar daarvoor heb ik dan weer niet perse zo'n zware pc nodig
pi_116150714
quote:

[..]

Vast een ZZP'er. Anders zou zijn baas wel in de appartuur voorzien. Ik ben er overigens van overtuigt dat je voor 600 euro een prima pc in elkaar kan sleutelen.
pi_116150725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:28 schreef Allantois het volgende:

[..]

Raar eigenlijk, dat je je thuis-PC nodig hebt voor je werk, maar dit niet vergoed wordt. Kan je niet op je werk werken?
Thuis kun je beter je eigen tijd indelen, lekker je eigen gang gaan. Daar ben je niet gebonden aan tijden.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:33:47 #41
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116150833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Thuis kun je beter je eigen tijd indelen, lekker je eigen gang gaan. Daar ben je niet gebonden aan tijden.
Tja, dan moet je je niet toch tijdelijk binden in de periode dat je moet sparen voor een nieuwe PC. En als je een voltijd baan hebt en je woont nog bij je ouders, moet je toch sneller dan 4-5 maanden een redelijk bedrag voor een PC bij elkaar kunnen harken? Maar goed, ik heb geen zicht in je financien.
Kan je niet tijdelijk een PC van je werk mee naar huis nemen?

OT: ik zou proberen te lenen bij je ouders/familie. Misschien is er ergens een koop nu en betaal dan actie?
pi_116151219
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:33 schreef Allantois het volgende:

[..]

Tja, dan moet je je niet toch tijdelijk binden in de periode dat je moet sparen voor een nieuwe PC. En als je een voltijd baan hebt en je woont nog bij je ouders, moet je toch sneller dan 4-5 maanden een redelijk bedrag voor een PC bij elkaar kunnen harken? Maar goed, ik heb geen zicht in je financien.
Kan je niet tijdelijk een PC van je werk mee naar huis nemen?

OT: ik zou proberen te lenen bij je ouders/familie. Misschien is er ergens een koop nu en betaal dan actie?
Natuurlijk ik kan er nu wel voor kiezen zolang de edit-sets op m'n werk gebruiken, maar ik heb thuis toch ook een pc nodig. Ik kan nu wel een pc van 600 euro gaan kopen, maar dan geef ik dubbel geld uit omdat ik over een paar maanden (als ik het wel in één keer kan betalen) toch een nieuwe (zwaardere) pc nodig heb.
Dan kies ik er liever voor het meteen goed te doen en daarvoor een lening af te sluiten en die binnen 12 maanden af te lossen.

Ik heb het allemaal nog eens nagerekend, maar strikt genomen zou ik wel tot 300 euro per maand kunnen aflossen, alleen houdt ik dan heel weinig over.
De standaard looptijd van een dergelijke lening is ook vaak 12-18 maanden, vandaar dat ik op circa 125 p/m kwam.
pi_116151312
Koop nu een goeie mobo en proc en 8 gb ram. Prik er dan over een maand of twee een goeie videokaart en nog 8 gb bij.
pi_116151344
Volgens mij hebben jullie allemaal een andere openingspost gelezen want mijn vraag was niet "willen jullie voor mij beoordelen of en hoe hard ik een nieuwe pc nodig heb?"

Mijn vraag is: Wat is een betrouwbare partij om een lening van max ¤ 1.500,- af te sluiten voor de aanschaf van een pc?
pi_116151356
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:43 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Natuurlijk ik kan er nu wel voor kiezen zolang de edit-sets op m'n werk gebruiken, maar ik heb thuis toch ook een pc nodig. Ik kan nu wel een pc van 600 euro gaan kopen, maar dan geef ik dubbel geld uit omdat ik over een paar maanden (als ik het wel in één keer kan betalen) toch een nieuwe (zwaardere) pc nodig heb.
Dan kies ik er liever voor het meteen goed te doen en daarvoor een lening af te sluiten en die binnen 12 maanden af te lossen.

Ik heb het allemaal nog eens nagerekend, maar strikt genomen zou ik wel tot 300 euro per maand kunnen aflossen, alleen houdt ik dan heel weinig over.
De standaard looptijd van een dergelijke lening is ook vaak 12-18 maanden, vandaar dat ik op circa 125 p/m kwam.

Je kan nu ook een basis PC kopen en die upgraden als je geld heb voor de upgrade componenten.
pi_116151386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Mark_nl het volgende:
Volgens mij hebben jullie allemaal een andere openingspost gelezen want mijn vraag was niet "willen jullie voor mij beoordelen of en hoe hard ik een nieuwe pc nodig heb?"

Mijn vraag is: Wat is een betrouwbare partij om een lening van max ¤ 1.500,- af te sluiten voor de aanschaf van een pc?
voorschotje.nl
weykamp.nl

:')

Misschien kan je wel een mooi telefoon abbo scoren met gratis pc :D
pi_116151460
http://www.denederlandsek(...)g-af-te-sluiten.html

Lening voor elektronica en gadgets

De schreeuwerige folders van elektronicagiganten stellen ons gerust: betaal je televisie, tablet of home cinema in termijnen. Of, slimmer nog, neem hem nu al mee en begin pas in 2014 te betalen. Als je zo’n aankoop simpelweg doet omdat je een groter, beter en sneller apparaat wilt, zou je meteen al moeten terugdeinzen voor een lening.

Hahaha en dat staat op de site van een verstrekker van leningen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:49:50 #49
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_116151498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:57 schreef StormS.A het volgende:
kijk je ouders lief aan als je het van hen mag lenen. Terug betalen elke maand aan je ouders a ¤125.-

hoef je geen rente te betalen

Pas op Lenen hoeft geen geld te kosten
Je hebt hier niet op geantwoord. Is dit mogelijk of niet voor jou zo nee waarom niet?
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:53:11 #50
16180 crew  CoolGuy
pi_116151642
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Mark_nl het volgende:

ja hoezo een betrouwbare partij? Kun je je dat zelf niet bedenken? Als je moet kiezen tussen een lening bij een bedrijf als Dikke Ronnie's geldleningen of de Rabobank (ik noem maar wat) dan weet je toch zelf wel wat betrouwbaarder is?

Overigens is dat betrouwbaarder relatief, want allemaal zullen ze dezelfde soort regelingen hebben als jij niet aan je betalingsverplichting voldoet, al is t maar 1x, en ook al is t maar 1 euro.

Ik blijf erbij dat je niet met geld om kunt gaan. Want ook al woonde je thuis en hadden je ouders dat dan betaald etc...dan vraag ik me af waarom je ouders dat geld nu dan niet voor je kunnen voorschieten. DAarnaast is de gedachtengang 'ik verbras alles want ik woon toch nog thuis' er eentje die alleen wordt aangehangen door mensen die niet met geld om kunnen gaan.

Kom ik toch weer terug op mn eerste punt; jij kunt niet met geld omgaan.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:53:13 #51
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116151643
quote:

[..]

Kijk, dat is allemaal relevante informatie, waarmee je misschien niet de reacties opwekt die je nu gekregen hebt.
Kijk of je ergens een betaal pas in januari actie tegen komt.
En anders zou het meest betrouwbare zijn om een kortlopend krediet bij je eigen bank te nemen. Zoek uit waar je de gunstigste voorwaarden hebt (vervroegd aflossen, lage rentes e.d.) Bij 15% rente op jaarbasis en binnen een half jaar terugbetaald, zal het je ongeveer 100 euro extra kosten op een lening van 1500 euro.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:54:21 #52
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116151692
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja hoezo een betrouwbare partij? Kun je je dat zelf niet bedenken? Als je moet kiezen tussen een lening bij een bedrijf als Dikke Ronnie's geldleningen of de Rabobank (ik noem maar wat) dan weet je toch zelf wel wat betrouwbaarder is?

Overigens is dat betrouwbaarder relatief, want allemaal zullen ze dezelfde soort regelingen hebben als jij niet aan je betalingsverplichting voldoet, al is t maar 1x, en ook al is t maar 1 euro.

Ik blijf erbij dat je niet met geld om kunt gaan. Want ook al woonde je thuis en hadden je ouders dat dan betaald etc...dan vraag ik me af waarom je ouders dat geld nu dan niet voor je kunnen voorschieten. DAarnaast is de gedachtengang 'ik verbras alles want ik woon toch nog thuis' er eentje die alleen wordt aangehangen door mensen die niet met geld om kunnen gaan.

TS vroeg niet of hij kon omgaan met geld, volgens mij.
pi_116151770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef KroodjeBip het volgende:
Dat is echt het domste wat je kunt doen, een PC is al verouderd voordat je het uberhaupt hebt afbetaald, uiteindelijk betaal je ook veel meer (rente).
dit dus
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:56:57 #54
16180 crew  CoolGuy
pi_116151808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:54 schreef Allantois het volgende:

[..]

Nee, maar zijn vraag is een open deur, want dat kan hij zelf wel bedenken.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:58:11 #55
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_116151863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, maar zijn vraag is een open deur, want dat kan hij zelf wel bedenken.
Kennelijk niet.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:59:09 #56
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_116151905
[php][code][quote]iets van borderline ofzo TS[/quote]
[quote][/quote]
[quote][/quote][/code][/php]
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:59:50 #57
16180 crew  CoolGuy
pi_116151938
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:58 schreef Allantois het volgende:

[..]

Kennelijk niet.
Nee, terwijl het geen rocket science is. En dat wil dan even een leninkje afsluiten. Voor een PC. Maar niet eens kunnen bedenken wat de betrouwbaarste optie is om geld te lenen.
pi_116151977
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je kan nu ook een basis PC kopen en die upgraden als je geld heb voor de upgrade componenten.
Dat had ik ook echt wel willen doen, maar alleen voor het moederbord en de processor alleen ben ik al 568 euro kwijt, dan komt er nog een kast, voeding, harddisk, videokaart en monitor bij...

En als je'm zelf gaat samenstellen kunnen ze ook moeilijk doen over garantie enzo, daarom laat ik 'm liever samenstellen, maar dat terzijde
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 16:02:32 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_116152073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:00 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Dat had ik ook echt wel willen doen, maar alleen voor het moederbord en de processor alleen ben ik al 568 euro kwijt, dan komt er nog een kast, voeding, harddisk, videokaart en monitor bij...

En als je'm zelf gaat samenstellen kunnen ze ook moeilijk doen over garantie enzo, daarom laat ik 'm liever samenstellen, maar dat terzijde
het mobo en de CPU zijn al 568 euro. Dan ben ik wel benieuwd wat je voor overkill componenten uitzoekt als je tot nu toe op de huidige defecte PC hebt gewerkt.

Jij hebt die dergelijke snelle componenten helemaal niet nodig, jij WIL dat gewoon.
pi_116152121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik mag helaas niet thuiswerken, maar degenen die het wel mogen krijgen gewoon een laptop van het werk. Je wil als netwerkbeheerder toch niet allemaal huis tuin en keuken computers met je netwerk verbinden? Hoe werk jij precies thuis als je schijnbaar geen beschikking over je werkmail hebt en de belangrijkste applicaties?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_116152276
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Toch knap dat je dat van op een afstand zo goed kunt beoordelen.

Als ik nog thuis had gewoond had ik dus geen andere baan gehad en had ik geen zwaardere pc nodig gehad. En hadden mijn ouders een pc van 600 euro kunnen kopen.

Ik heb nu een andere baan waarvoor ik die zwaardere pc wél nodig heb, 600 euro zouden mijn ouders nog wel voor kunnen schieten, maar 1500 euro niet. Je ze kunnen het waarschijnlijk wel maar zij moeten ook rondkomen van 1 inkomen dus dat wil ik niet van ze vragen.

Jammer dat men hier vaak al meteen met (voor)oordelen klaar staat zonder er het fijne van te weten
pi_116152319
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

dit dus
Ik kan die pc in een jaar afbetalen, dan is hij nog niet zo verouderd dat ik alweer een nieuwe nodig heb hoor
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:08:37 #63
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_116152328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:07 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Toch knap dat je dat van op een afstand zo goed kunt beoordelen.

Als ik nog thuis had gewoond had ik dus geen andere baan gehad en had ik geen zwaardere pc nodig gehad. En hadden mijn ouders een pc van 600 euro kunnen kopen.

Ik heb nu een andere baan waarvoor ik die zwaardere pc wél nodig heb, 600 euro zouden mijn ouders nog wel voor kunnen schieten, maar 1500 euro niet. Je ze kunnen het waarschijnlijk wel maar zij moeten ook rondkomen van 1 inkomen dus dat wil ik niet van ze vragen.

Jammer dat men hier vaak al meteen met (voor)oordelen klaar staat zonder er het fijne van te weten
Je had er toch al 600 zei je net ergens en dan die van je ouders nog uns 600 en je kon elke maand 300 sparen heb je 1500
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:10:16 #64
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_116152413
quote:

[..]

pi_116152564
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij hebt die dergelijke snelle componenten helemaal niet nodig, jij WIL dat gewoon.
Ook nog helderziend, wow, je zou bij astro-tv moeten gaan werken
pi_116152726
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:08 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik kan die pc in een jaar afbetalen, dan is hij nog niet zo verouderd dat ik alweer een nieuwe nodig heb hoor
Probleem is dat je dan ook meestal dikke rente aan het betalen bent op een lening op een electronica product wat sneller afschrijft als jij de aflossing kan doen. Dat is gewoon niet slim. Want wat als over 2 maanden je auto of je wasmachine het begeeft. Ga je dat dan ook ff lenen.
Het gemak waarmee jij een lening wil afsluiten voor iets wat niet echt een basis behoefte is is best wel tekenend voor de problemen waar we tegenwoordig in zitten (KREDIET crisis). leer eens sparen en doe het zolang met een wat goedkopere computer.
pi_116152790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:08 schreef StormS.A het volgende:

[..]

Je had er toch al 600 zei je net ergens en dan die van je ouders nog uns 600 en je kon elke maand 300 sparen heb je 1500
Ik zei niet dat ik zelf 600 euro heb, ik zei:
quote:
Ik kan nu wel een pc van 600 euro gaan kopen, maar dan geef ik dubbel geld uit omdat ik over een paar maanden (als ik het wel in één keer kan betalen) toch een nieuwe (zwaardere) pc nodig heb.
Ik ga verhuizen dus het geld wat ik heb gaat eerst even op aan de noodzakelijke inrichting van mijn woning.
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 16:21:23 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_116152865
quote:
15s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:13 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ook nog helderziend, wow, je zou bij astro-tv moeten gaan werken
naja, je werkzaamheden kon je tot nu toe op de huidige PC bij je ouders. Die PC bevat echt geen componenten die vergelijkbaar zijn met de componenten die in een PC anno nu van 1500 euro zitten hoor. Dus als je op de huidige PC je werkzaamheden kon doen, dan kun je ook toe met een PC van minder dan 1500 euro. Maar jij WIL gewoon een PC van 1500 euro.

Maar nodig is t niet, immers, indien wel, dan had je ook niet op de PC van je ouders kunnen werken me dunkt.
pi_116152901
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Probleem is dat je dan ook meestal dikke rente aan het betalen bent op een lening op een electronica product wat sneller afschrijft als jij de aflossing kan doen. Dat is gewoon niet slim. Want wat als over 2 maanden je auto of je wasmachine het begeeft. Ga je dat dan ook ff lenen.
Het gemak waarmee jij een lening wil afsluiten voor iets wat niet echt een basis behoefte is is best wel tekenend voor de problemen waar we tegenwoordig in zitten (KREDIET crisis). leer eens sparen en doe het zolang met een wat goedkopere computer.
Een dan over een paar maanden (als ik die zwaardere pc wel in één keer kan betalen) die "budget-pc" maar weggooien? want dat doe je dan in principe, een tweedehands pc krijg je bijna niks voor als je die probeert te verkopen
pi_116152956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:22 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Een dan over een paar maanden (als ik die zwaardere pc wel in één keer kan betalen) die "budget-pc" maar weggooien? want dat doe je dan in principe, een tweedehands pc krijg je bijna niks voor als je die probeert te verkopen
Ken je niet iemand in je omgeving die het wat minder heeft. Geef je hem aan die persoon, zijn jullie alle beide blij en je hebt geen schulden.

Ik koop om de twee jaar een nieuwe en de oude die verder nog prima werkt geef ik altijd weg.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:24:42 #71
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_116152987
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:19 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ik zelf 600 euro heb, ik zei: DAT ZEI JE WEL Ik kan nu wel een pc van 600 euro gaan kopen Daarmee geef je aan dat je dat kunt!

[..]

Ik ga verhuizen dus het geld wat ik heb gaat eerst even op aan de noodzakelijke inrichting van mijn woning.

Dit is bijzaak achteraf oftewel een smoes om het recht te zetten
#schooier
pi_116152995
ik zou gewoon lenen bij de bank. limiet rood staan verhogen, of persoonlijke lening. je kunt ook een creditkaart aanvragen en daarmee betalen, en die vervolgens in termijnen aflossen.
pi_116153005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

naja, je werkzaamheden kon je tot nu toe op de huidige PC bij je ouders. Die PC bevat echt geen componenten die vergelijkbaar zijn met de componenten die in een PC anno nu van 1500 euro zitten hoor. Dus als je op de huidige PC je werkzaamheden kon doen, dan kun je ook toe met een PC van minder dan 1500 euro. Maar jij WIL gewoon een PC van 1500 euro.

Maar nodig is t niet, immers, indien wel, dan had je ook niet op de PC van je ouders kunnen werken me dunkt.
Ik zeg toch al de hele tijd dat ik nu een andere baan heb.
Voorheen had ik geen zware pc nodig, bij het werk wat ik nu doe wel en ik had niet voorzien dat ik dit werk zou gaan doen en dus moest gaan sparen voor een nieuwe pc. Als je mij een half jaar geleden zou hebben verteld dat ik nu een andere baan zou krijgen, dan had ik het afgelopen halfjaar wel gespaard en had ik die pc nu gewoon in één keer kunnen betalen.
pi_116153096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:25 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik zeg toch al de hele tijd dat ik nu een andere baan heb.
Voorheen had ik geen zware pc nodig, bij het werk wat ik nu doe wel en ik had niet voorzien dat ik dit werk zou gaan doen en dus moest gaan sparen voor een nieuwe pc. Als je mij een half jaar geleden zou hebben verteld dat ik nu een andere baan zou krijgen, dan had ik het afgelopen halfjaar wel gespaard en had ik die pc nu gewoon in één keer kunnen betalen.
Dan zou ik naar je baas gaan en de situatie uitleggen. Als je die pc echt zo hard voor het werk nodig hebt mag je in ieder geval een tegemoetkoming verwachten. Dat doen ze gewoon bij de meeste bedrijven. Hier werken mensen ook niet thuis met hun prive pc. Daar krijg je een bedrijfslaptop voor
pi_116153193
Om van het gezeur van al die zeikerds af af te zijn, TS:
http://www.rabobank.nl/pa(...)enen/waarvoor_lenen/
pi_116153338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Om van het gezeur van al die zeikerds af af te zijn, TS:
http://www.rabobank.nl/pa(...)enen/waarvoor_lenen/
Toevallig, daar zat ik ook net naar te kijken, denk dat ik dat ga doen.

Thanks
pi_116160287
Als je voor een tweedehands pc toch niets meer terugkrijgt.. waarom koop je nu dan geen tweedehands PC?

een redelijk recente dus
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:55:33 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116168767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:19 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ik zelf 600 euro heb, ik zei:

[..]

Als je nou eens op die inrichting bespaart en alleen de echt noodzakelijke dingen koopt (desnoods tweedehands) dan blijft er neem ik aan wel voldoende over voor een PC?
Of heb je eigenlijk geen bent en moet dat inrichten ook op de pof?

Misschien is FHF iets voor je?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:48:22 #80
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116221535
Ik vind het verhaal van TS heel duidelijk, hoor. Hij heeft nu echt wel goed verdedigd dat lenen een goede optie is.

TS, een collega van mij had dit ook; auto werd total-loss gereden op een financieel krap moment. Hij heeft bij zijn bank een lopend krediet aangevraagd. Die kon hij met zijn eindejaars-uitkering en vakantiegeld binnen een half jaar aflossen.

Klaar.

Hij heeft dus wat de ABN AMRO een flexibel krediet noemt:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/flexibel-krediet/index.html
Voordeel: afbetalen wanneer je wilt, werkt met een creditcard
Nadeel: flexibele rente

Je kan ook een persoonlijke lening nemen:
https://www.abnamro.nl/nl(...)ke-lening/index.html
Voordeel: bedrag in 1x, dus het lenen is daarmee een beetje afgebakend
Nadeel: dat is ook meteen het nadeel

Wat ik begrepen heb, is dat vrijwel alle banken zo'n louche dochtermaatschappij hebben die aan jan-en-alleman uitleent. Het kan lonen om de offertes even naast elkaar te leggen. Bijv. als je bij ABN AMRO zit, kun je misschien beter lenen via MoneYou.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_116221872
wat voor processor en moederbord heb je dan wel niet uitgezocht als je daar al 560 aan kwijt bent? Is een i7 2600K al te min voor je? Die is iets van 260 euro. Dan nog een moederbord. Voor 200 euro heb je echt een hele nette. Dan heb je al 100 euro minder.

Of wil je echt een 6-core intel ofzo?
  Moderator vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:28:23 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_116222275
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:07 schreef _VoiD_ het volgende:
wat voor processor en moederbord heb je dan wel niet uitgezocht als je daar al 560 aan kwijt bent? Is een i7 2600K al te min voor je? Die is iets van 260 euro. Dan nog een moederbord. Voor 200 euro heb je echt een hele nette. Dan heb je al 100 euro minder.

Die vraag heb ik ook gesteld, maar daar kwam geen antwoord op. Daarnaast wil TS het geld dat hij heeft bewaren voor de inrichting want hij gaat op zichzelf. Als je op jezelf gaat en je kunt geen 1500 euro van dat geld daarvan missen dan moet je misschien nog niet op jezelf gaan denk ik dan.
pi_116222356
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die vraag heb ik ook gesteld, maar daar kwam geen antwoord op. Daarnaast wil TS het geld dat hij heeft bewaren voor de inrichting want hij gaat op zichzelf. Als je op jezelf gaat en je kunt geen 1500 euro van dat geld daarvan missen dan moet je misschien nog niet op jezelf gaan denk ik dan.
precies. wel willen, maar niet kunnen. Maar dan toch gaan...
pi_116225462
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:54 schreef Allantois het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet want dat is duidelijk niet het geval.

En als ik lees dat hij een jaar nodig heeft om die 1500 euro af te betalen lijkt het me sowieso niet verstandig om zo'n (voor TS blijkbaar enorm groot) bedrag te lenen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_116228204
Snap niet waarom mensen zo'n dure computer ''nodig'' hebben wanneer ze het geld niet eens hebben.
Voor 800-900 heb je al een zeer nette pc die vele jaren voor video bewerking meegaat. maak daar 1000 euro van en je hebt een beest van een kast.
Ikzelf doe ook aan video bewerking en doe het met een computer van 700~

Succes met lenen.
pi_116229475
ik krijg straks een pc binnen van 1200. die betaal ik handje contantje omdat ik wel zo slim was om al 3 jaar lang elke maand geld apart te leggen
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:59:20 #87
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116231964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:28 schreef Allantois het volgende:

[..]

Dat inderdaad, de buschauffeur heeft toch ook geen aandeel in de bus waarmee hij rijdt?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116237887
Als mijn baas wil dat ik thuis iets doe dan zorgt hij maar voor spullen, uren moeten dan uiteraard ook betaald worden...

Lijkt mij de normale gang van zaken, van vrijwilligerswerk kan ik geen brood kopen...
pi_116255463
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:48 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind het verhaal van TS heel duidelijk, hoor. Hij heeft nu echt wel goed verdedigd dat lenen een goede optie is.

TS, een collega van mij had dit ook; auto werd total-loss gereden op een financieel krap moment. Hij heeft bij zijn bank een lopend krediet aangevraagd. Die kon hij met zijn eindejaars-uitkering en vakantiegeld binnen een half jaar aflossen.

Klaar.

Hij heeft dus wat de ABN AMRO een flexibel krediet noemt:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/flexibel-krediet/index.html
Voordeel: afbetalen wanneer je wilt, werkt met een creditcard
Nadeel: flexibele rente

Je kan ook een persoonlijke lening nemen:
https://www.abnamro.nl/nl(...)ke-lening/index.html
Voordeel: bedrag in 1x, dus het lenen is daarmee een beetje afgebakend
Nadeel: dat is ook meteen het nadeel

Wat ik begrepen heb, is dat vrijwel alle banken zo'n louche dochtermaatschappij hebben die aan jan-en-alleman uitleent. Het kan lonen om de offertes even naast elkaar te leggen. Bijv. als je bij ABN AMRO zit, kun je misschien beter lenen via MoneYou.
Ik zit bij de Rabobank, maar daar kan ik ook mijn kredietlimiet verhogen
pi_116255486
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:07 schreef _VoiD_ het volgende:

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=74051213

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel gespaard omdat ik geheel onverwachts moet verhuizen.
Het grootste gedeelte van de noodzakelijke inrichting heb ik al dus ik hoef daar ook geen paar duizend euro voor opzij te zetten. De was/droog-combinatie die ik al had heeft het echter ook begeven dus die moet vervangen worden. (kost ook weer een paar honderd euro).
Dus nee, ik heb nu even niet direct het geld om die pc in één keer te kunnen betalen.

Je kunt wel zeggen dat mijn "verhaal" steeds anders wordt, maar ik had gewoon geen zin om in de OP een onnodig lange uitgebreide uitleg te geven, omdat dat hele verhaal (waarom ik een pc nodig heb, waarom ik daar niet mee kan wachten, waarom ik geen geld van m'n ouders wil leven, waarom ik daar niet voor gespaard heb etc. etc.) totaal niet relevant was voor de vraag die ik had.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet want dat is duidelijk niet het geval.

En als ik lees dat hij een jaar nodig heeft om die 1500 euro af te betalen lijkt het me sowieso niet verstandig om zo'n (voor TS blijkbaar enorm groot) bedrag te lenen.

Ik heb niet perse een jaar nodig om die lening af te lossen, maar als je een lening afsluit is de looptijd vaak 12-18 maanden, vandaar dat ik 't over een jaar had

[ Bericht 32% gewijzigd door Mark_nl op 31-08-2012 23:46:06 ]
  zaterdag 1 september 2012 @ 02:16:32 #91
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116261039
Mark, ik ben ook van mening dat je voor consumptiegoed nooit een lening moet afsluiten, maar ik realiseer mij dat ik niet in jouw situatie zit dus soit. ;)
Ik zou gewoon eens bij je bank naar binnen lopen en kijken wat ze kwa lening in de aanbieding hebben. En bevalt het je niet, dan loop je vervolgens even binnen bij de concurrent.
En natuurlijk het internet even nachecken op rente en voorwaarden.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')