abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:06:58 #51
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_116245780
Gisteren contact gehad met een juriste van de Consumentenbod, omdat Media Markt mij deze site toonde waarop staat dat je een product niet mag gebruiken in de zichtperiode.
Zij was het met mij eens dat je een laptop mag testen, maar vond het moeilijk om de grens van testen en gebruiken te trekken.

Vanmorgen werd ik gebeld door Consuwijzer, ook daar waren ze het met mij eens. Ik kan volgens hem ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor de kosten voor de registratie en verdere kosten om pc weer te verkopen. Je mag een product testen zoals je het in de winkel kan testen, met als doel om te beoordelen of het apparaat is wat je ervan verwacht. Dat het registreren automatisch gaat in dit proces is voor risico van de webshop en frabrikant.
Maar ook hij kon mij niets zwart op wit laten zien, maar als dit voor een rechter zou komen dan was het een gewonnen zaak.

Media Markt is bij geen enkele geschillencommisie of webwinkel waarborg aangesloten, dus een gang naar de rechter is dan alleen maar mogelijk.

Dit is het mailtje van Media Markt, toen ik ze een linkje stuurde van Consuwijzer. Ik had in de winkel geen bewijs bij me, maar zelfs aan de site van de overheid wordt geen waarde gehecht.

Geachte meneer,

Consuwijzer maakt hierin een vergissing, omdat na het opstarten van een laptop al allerlei zaken worden geregistreerd, o.a. in het logboek van de laptop.

Consuwijzer spreekt zichzelf hierin tegen wanneer ze zeggen dat een product weer verkocht moet kunnen worden, dit is namelijk niet mogelijk wanneer een notebook doorgeinstalleerd is.

Om de notebook weer te kunnen verkopen zal deze gerefubisched moeten worden. Hiermee wordt de notebook teruggebracht naar de fabrieksinstellingen. De website van de consumentenbond zoals u gisteren in de winkel is getoont verstrekt hierin wel de juiste informatie.

Voor het refurbischen van een notebook zal Media Markt kosten moeten maken bij een externe partij. Indien u deze kosten op u wilt nemen dan voldoet u wel aan de voorwaarden dat u een verkoopbaar product retourneerd. In dat geval is Media Markt ook bereidt de notebook retour te nemen.

In de staat waarin de notebook zich nu bevint is Media Markt volgens de wet Koop op afstand niet verplicht de notebook terug te nemen.

Hopende u voldoende op de hoogte te hebben gebracht.

Met vriendelijke groet,

M....
BackOffice Manager
Media Markt Breda
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:09:24 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116245888
wow, die DT fouten zijn een backoffice manager onwaardig.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116245963
Waarom heb je nou nogmaals contact opgenomen met de vestiging en niet met de website? Bel daar nou eerst eens mee, het is namelijk niet de eerste keer dat vestigingen niet goed op de hoogte zijn van koop op afstand regels. De webshop kan je bereiken op 0900 - 6334262758.

Edit: Hier nog eens de voorwaarden van retourname:
quote:
Producten die zijn gekocht in de Media Markt-Webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd.

Uitzonderingen op de bedenktermijn (retourtermijn):
Bij abonnementen die na afsluiting direct in gaan, komt de bedenktermijn ter vervallen.
Bij CD/DVD/Games waarvan de verzegeling is verbroken, komt de bedenktermijn te vervallen.
Bij alle producten die speciaal voor u gemaakt zijn ( foto boeken en prints) , komt de bedenk termijn ter vervallen.

Wij bieden u 4 mogelijkheden voor retournering / omruil:
Via een Media Markt vestiging
U kunt uw product retourneren of omruilen in een van onze winkels . Neemt u in dit geval het product en de factuur mee. In de winkel kunt u direct het product omruilen of uw geld retour ontvangen.
Aanmelden op www.mediamarkt.nl
U kunt uw retour / omruiling aanmelden via onze website, www.mediamarkt.nl .
U ontvangt van ons per e-mail de retourlabels voor verzending van uw pakket. Vervolgens kunt u het pakket afgeven bij een postkantoor voor verzending.
Verzenden via een postkantoor
U kunt uw retourzending ook afgeven bij een postkantoor. Vult u dan het retour aantal en de gewenste actie in, op de pakbon. De ingevulde pakbon kunt u in het pakket bijvoegen.
Groot witgoed / TV 32 inch en groter
Indien uw product te groot is voor verzending via reguliere post of pakketpost (groot witgoed, TV van 32 inch en groter ) kunt u contact opnemen met ons service center op telefoonnummer 0900-mediamarkt*. Wij zullen dan een afspraak met u maken voor het kosteloos af laten halen van het product.

Retourneren of ruilen via een Media Markt vestiging heeft voordelen:
Het product kan direct worden omgeruild.
Wanneer omruil niet wenselijk is, krijgt u direct uw aankoopbedrag terug.
U hoeft niet voor verpakkingsmateriaal te zorgen om het product te verzenden en geen risico op vervoerschade of vermissing van uw product tijdens het verzenden naar Media Markt-Online.

Voorwaarden zijn:

Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.
U dient het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw bedenktermijn gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) te retourneren.
Uit niets van dit blijkt dat je een computer die je hebt aangezet niet meer mag retourneren, dus het lijkt mij eigenlijk zo opgelost als je met de webshop belt.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:30:14 #54
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_116246646
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:11 schreef Dennis101 het volgende:
Waarom heb je nou nogmaals contact opgenomen met de vestiging en niet met de website? Bel daar nou eerst eens mee, het is namelijk niet de eerste keer dat vestigingen niet goed op de hoogte zijn van koop op afstand regels. De webshop kan je bereiken op 0900 - 6334262758.

Edit: Hier nog eens de voorwaarden van retourname:

[..]

Uit niets van dit blijkt dat je een computer die je hebt aangezet niet meer mag retourneren, dus het lijkt mij eigenlijk zo opgelost als je met de webshop belt.
Ik ga de laptop naar de webshop retour sturen.
De webshop heeft dezelfde voorwaarden, dit zie je als je een retour ticket gaat aanmaken en moet verklaren dat het ongebruikt is. Aan de telefoon konden ze niet zeggen of ik mijn geld terug krijg, of dat de laptop om mijn kosten weer terug komt naar mij
pi_116259661
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:09 schreef Maanvis het volgende:
wow, die DT fouten zijn een backoffice manager onwaardig.
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')