abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116181196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:14 schreef Phaidra het volgende:
85, ik ben nu wel heel benieuwd wat er tussen VVD en D66/PvdA in zit :+.

Vorige verkiezingen heeft mijn moeder na veel wikken en wegen voor het eerst in haar leven géén CDA gestemd. Ik was flabbergasted!
Meestal komt het erop neer dat ik één van die partijen kies.. Dr zit niks tussenin. Ga denk ik geen VVD stemmen, ik vind het tijd worden dat er wat aan de HRA wordt gedaan. HRA is in mij optiek een verkapte bankensteun en je zet mensen aan tot extra hoge leningen.
  Vis een optie? donderdag 30 augustus 2012 @ 11:30:26 #282
70532 loveli
N
pi_116181377
*mompelt iets over Wouter Bos en onverkapte banksteun*
crap in = crap out
pi_116181444
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:23 schreef the85mc het volgende:

[..]

Meestal komt het erop neer dat ik één van die partijen kies.. Dr zit niks tussenin. Ga denk ik geen VVD stemmen, ik vind het tijd worden dat er wat aan de HRA wordt gedaan. HRA is in mij optiek een verkapte bankensteun en je zet mensen aan tot extra hoge leningen.
^O^
pi_116181570
ik heb al gestemd!
pi_116181599
oh en nu ben ik thuis. Lekker in gemakkelijke kleren verder werken, en af en toe een dutje doen denk ik....
  donderdag 30 augustus 2012 @ 11:41:41 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116181675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:37 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb al gestemd!
Wel apart trouwens dat mensen die niet in Nederland wonen mogen stemmen. Jij doet toch een beroep op Zweedse voorzieningen en niet op Nederlandse? Als je bijvoorbeeld werkloos raakt, dan vraag je toch een uitkering aan in Zweden?
Niet meer actief op Fok!
pi_116181798
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wel apart trouwens dat mensen die niet in Nederland wonen mogen stemmen. Jij doet toch een beroep op Zweedse voorzieningen en niet op Nederlandse? Als je bijvoorbeeld werkloos raakt, dan vraag je toch een uitkering aan in Zweden?
ik ben en blijf toch Nederlands staatsburger....En zal vast ooit in Nederland terugkeren..
  donderdag 30 augustus 2012 @ 11:50:28 #289
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116181898
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, maar in Zweden mag ze niet stemmen. Tenminste, ik mag niet stemmen in Duitsland.
Passief stemrechtis gekoppeld aan staatsburgerschap, niet aan woonland.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116181947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, maar in Zweden mag ze niet stemmen. Tenminste, ik mag niet stemmen in Duitsland.
Passief stemrechtis gekoppeld aan staatsburgerschap, niet aan woonland.
ik mag europees stemmen hier, en voor de gemeente, that's it. En uiteindelijk stem je ook voor heel veel zaken die jezelf niet direct aangaan. Ik heb bijvoorbeeld me vooral gefocussed op onderwijs, europese zaken en ontwikkelingssamenwerking...
pi_116181959
quote:
Gaat om sociale wetenschappen, ik betwijfel of je dat door kunt trekken naar andere studies. Ik heb me 2 weken voor het begin van het studiejaar ingeschreven en heb toch mn bachelor nominaal afgerond en ben nog man ook. Dus volgens dat model is dat erg onwaarschijnlijk dat dat kon gebeuren..
pi_116182008
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:52 schreef the85mc het volgende:

[..]

Gaat om sociale wetenschappen, ik betwijfel of je dat door kunt trekken naar andere studies. Ik heb me 2 weken voor het begin van het studiejaar ingeschreven en heb toch mn bachelor nominaal afgerond en ben nog man ook. Dus volgens dat model is dat erg onwaarschijnlijk dat dat kon gebeuren..
Jij wonderkind jij O+

:P
pi_116182039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:52 schreef the85mc het volgende:

[..]

ik vind het ook een kwestie van we gooien een helehoop variabelen in een regressie en zien wat statististisch significant is. Een beetje datamining.

Verder heb ik havo gedaan, zesjes op m'n eindlijst en een vier voor wiskunde, en ben ik toch nominaal afgestudeerd. En heb ik een sociaal wetenschappelijke studie gedaan...
pi_116182104
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

Jij wonderkind jij O+

:P
haha, ik geloof niet zo in voorspellende modellen. Je kunt alleen data van het verleden gebruiken om iets over de toekomst te zeggen en je kunt dat heel erg 'curve fitten' zeg maar, net zo lang tweaken tot je model perfect matcht met de oude data. Maar of je daarmee de toekomst kunt voorspellen? Ik denk het niet, de studenten van nu gaan denk ik toch anders studeren dan studenten uit 2006/2007.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 11:57:57 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116182139
Hier havo, vooral zevens en achten op eindlijst (zes voor wiskunde :P), niet nominaal afgestudeerd (maar dat had niet te maken met mijn capaciteiten maar met de onrust in mijn hoofd destijds).

Tjaaaa... om allerlei redenen zou ik moeten falen in het leven (doofheid, met HBO-P uni afgerond etc), maar ik heb the odds maar mooi gebeat :6.
Niet meer actief op Fok!
pi_116182191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:56 schreef the85mc het volgende:

[..]

haha, ik geloof niet zo in voorspellende modellen. Je kunt alleen data van het verleden gebruiken om iets over de toekomst te zeggen en je kunt dat heel erg 'curve fitten' zeg maar, net zo lang tweaken tot je model perfect matcht met de oude data. Maar of je daarmee de toekomst kunt voorspellen? Ik denk het niet, de studenten van nu gaan denk ik toch anders studeren dan studenten uit 2006/2007.
In mijn vakgebied werken we natuurlijk erg veel met voorspellende modellen, dus ik geloof er wel in :)

Ik denk dat er gemiddeld wel te zeggen valt dat hoe vroeger je je keuze maakt hoe gemotiveerder je bent voor deze/een studie. Daarnaast valt velen de hoeveelheid statistiek tegen, dus begrijp ik de toevoeging van het cijfer voor wiskunde aan het model.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:02:32 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116182289
Lekker dan. Wilde kaas op m'n brood: schimmel. En de verpakking is nog niet open geweest en is de tht-datum is ergens in november.
Vanavond maar even mee naar appie en een nieuw pak scoren dan :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116182317
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In mijn vakgebied werken we natuurlijk erg veel met voorspellende modellen, dus ik geloof er wel in :)

Ik denk dat er gemiddeld wel te zeggen valt dat hoe vroeger je je keuze maakt hoe gemotiveerder je bent voor deze/een studie. Daarnaast valt velen de hoeveelheid statistiek tegen, dus begrijp ik de toevoeging van het cijfer voor wiskunde aan het model.
Ik heb zelf ook veel met modelleren gewerkt en ik heb wel gezien dat je eruit kan laten komen wat je eruit wil hebben..
Dit onderzoek geldt alleen voor dit type studenten. Het is niet zo dat je dit bijvoorbeeld naar natuurkundestudenten door kunt trekken. Ik ben zo door statistiek heen gerold en ik had verder maar 1 vak echt wiskunde op de uni. Dus mijn wiskunde cijfer op de middelbare zei niet zoveel, want met wiskunde B krijg je echt 0 statistiek.
pi_116182361
Hmmm ik had wel statistiek met wiskunde B. misschien is dit veranderd en dus een teken dat ik oud word :+
  Vis een optie? donderdag 30 augustus 2012 @ 12:10:43 #300
70532 loveli
N
pi_116182554
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmmm ik had wel statistiek met wiskunde B. misschien is dit veranderd en dus een teken dat ik oud word :+
Ik ben ouder en statistiek zat toch echt in wiskunde A.
crap in = crap out
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:11:36 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116182578
Zo, hardgelopen...
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')