Dat hangt ook van je verdere levensontwikkeling af.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:04 schreef the85mc het volgende:
Wel grappig wat opvoeding doet. Mijn vader stemt VVD (eigen zaak) en mn moeder (in onderwijs) wisselt wel eens wat maar meestal D66, PvdA. En ik zit daar weer tussenin. Nooit zo over nagedacht maar opvoeding bepaalt denk ik grotendeels je politieke voorkeur..
Je ziet het voor je he?!quote:
^^quote:Op donderdag 30 augustus 2012 10:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat hangt ook van je verdere levensontwikkeling af.
Meestal komt het erop neer dat ik één van die partijen kies.. Dr zit niks tussenin. Ga denk ik geen VVD stemmen, ik vind het tijd worden dat er wat aan de HRA wordt gedaan. HRA is in mij optiek een verkapte bankensteun en je zet mensen aan tot extra hoge leningen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:14 schreef Phaidra het volgende:
85, ik ben nu wel heel benieuwd wat er tussen VVD en D66/PvdA in zit.
Vorige verkiezingen heeft mijn moeder na veel wikken en wegen voor het eerst in haar leven géén CDA gestemd. Ik was flabbergasted!
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:23 schreef the85mc het volgende:
[..]
Meestal komt het erop neer dat ik één van die partijen kies.. Dr zit niks tussenin. Ga denk ik geen VVD stemmen, ik vind het tijd worden dat er wat aan de HRA wordt gedaan. HRA is in mij optiek een verkapte bankensteun en je zet mensen aan tot extra hoge leningen.
Wel apart trouwens dat mensen die niet in Nederland wonen mogen stemmen. Jij doet toch een beroep op Zweedse voorzieningen en niet op Nederlandse? Als je bijvoorbeeld werkloos raakt, dan vraag je toch een uitkering aan in Zweden?quote:
ik ben en blijf toch Nederlands staatsburger....En zal vast ooit in Nederland terugkeren..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wel apart trouwens dat mensen die niet in Nederland wonen mogen stemmen. Jij doet toch een beroep op Zweedse voorzieningen en niet op Nederlandse? Als je bijvoorbeeld werkloos raakt, dan vraag je toch een uitkering aan in Zweden?
Ja, maar in Zweden mag ze niet stemmen. Tenminste, ik mag niet stemmen in Duitsland.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wel apart trouwens dat mensen die niet in Nederland wonen mogen stemmen. Jij doet toch een beroep op Zweedse voorzieningen en niet op Nederlandse? Als je bijvoorbeeld werkloos raakt, dan vraag je toch een uitkering aan in Zweden?
ik mag europees stemmen hier, en voor de gemeente, that's it. En uiteindelijk stem je ook voor heel veel zaken die jezelf niet direct aangaan. Ik heb bijvoorbeeld me vooral gefocussed op onderwijs, europese zaken en ontwikkelingssamenwerking...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar in Zweden mag ze niet stemmen. Tenminste, ik mag niet stemmen in Duitsland.
Passief stemrechtis gekoppeld aan staatsburgerschap, niet aan woonland.
Gaat om sociale wetenschappen, ik betwijfel of je dat door kunt trekken naar andere studies. Ik heb me 2 weken voor het begin van het studiejaar ingeschreven en heb toch mn bachelor nominaal afgerond en ben nog man ook. Dus volgens dat model is dat erg onwaarschijnlijk dat dat kon gebeuren..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
http://www.dub.uu.nl/arti(...)indstreep-haalt.html
grappig
Jij wonderkind jijquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:52 schreef the85mc het volgende:
[..]
Gaat om sociale wetenschappen, ik betwijfel of je dat door kunt trekken naar andere studies. Ik heb me 2 weken voor het begin van het studiejaar ingeschreven en heb toch mn bachelor nominaal afgerond en ben nog man ook. Dus volgens dat model is dat erg onwaarschijnlijk dat dat kon gebeuren..
ik vind het ook een kwestie van we gooien een helehoop variabelen in een regressie en zien wat statististisch significant is. Een beetje datamining.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:52 schreef the85mc het volgende:
[..]
Gaat om sociale wetenschappen, ik betwijfel of je dat door kunt trekken naar andere studies. Ik heb me 2 weken voor het begin van het studiejaar ingeschreven en heb toch mn bachelor nominaal afgerond en ben nog man ook. Dus volgens dat model is dat erg onwaarschijnlijk dat dat kon gebeuren..
haha, ik geloof niet zo in voorspellende modellen. Je kunt alleen data van het verleden gebruiken om iets over de toekomst te zeggen en je kunt dat heel erg 'curve fitten' zeg maar, net zo lang tweaken tot je model perfect matcht met de oude data. Maar of je daarmee de toekomst kunt voorspellen? Ik denk het niet, de studenten van nu gaan denk ik toch anders studeren dan studenten uit 2006/2007.quote:
In mijn vakgebied werken we natuurlijk erg veel met voorspellende modellen, dus ik geloof er wel inquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:56 schreef the85mc het volgende:
[..]
haha, ik geloof niet zo in voorspellende modellen. Je kunt alleen data van het verleden gebruiken om iets over de toekomst te zeggen en je kunt dat heel erg 'curve fitten' zeg maar, net zo lang tweaken tot je model perfect matcht met de oude data. Maar of je daarmee de toekomst kunt voorspellen? Ik denk het niet, de studenten van nu gaan denk ik toch anders studeren dan studenten uit 2006/2007.
Ik heb zelf ook veel met modelleren gewerkt en ik heb wel gezien dat je eruit kan laten komen wat je eruit wil hebben..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
In mijn vakgebied werken we natuurlijk erg veel met voorspellende modellen, dus ik geloof er wel in
Ik denk dat er gemiddeld wel te zeggen valt dat hoe vroeger je je keuze maakt hoe gemotiveerder je bent voor deze/een studie. Daarnaast valt velen de hoeveelheid statistiek tegen, dus begrijp ik de toevoeging van het cijfer voor wiskunde aan het model.
Ik ben ouder en statistiek zat toch echt in wiskunde A.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmmm ik had wel statistiek met wiskunde B. misschien is dit veranderd en dus een teken dat ik oud word
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |