abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116136805
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_116137173
Mogguh :W

Kort nachtje gehad, kon de slaap niet vatten ofzo. Voel me nu eigenlijk niet eens moe :D. Vanavond sporten en daarna mag ik instorten.

Planning

O: kwark met muesli
T: witte boterham pindakaas, dadels, appel
L: pistoletje filet americain
T: boterham pindakaas, mineola
D: zilvervliesrijst, ajam paniki, sajoer boontjes, cassave kroepoek
S: bodyshape of fitness
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116137193
Goeiemorgen! Niet bijgelezen, alleen even snel het lijstje van gisteren:

O - kwark met yoghurt en bosvruchten
L - kop vermicellisoep met balletjes, bruine boterham met sambalkaas, bruin bolletje met lever, beker melk, hardgekookt ei, een minibeetje pastasalade
T - appel, beker vivit, schaaltje kroepoek
D - glas champagne, bavarois van rode biet met knapperige bacon, dungesneden pastrami van diamanthaas met ingelegde jonge groenten met een stroop van aceto balsamico en koriander (of nouja, die stroop was een dunne smaakloze sliert over m'n bord), gebakken hoenderfilet met crème van tuinerwtjes en met beukenzwammetjes en gekonfijte zilveruitjes (al zei de ober toch echt sjalotjes) en een romige saus van salie (die helemaal niet zo romig was), mousse van pure chocola en rode wijn met gepocheerde perziken (hadden ze goed gespeld op de kaart O+ ) en bosvruchten (lees: 1 braam en 1 framboos), glaasje pedro ximenez

En nu heb ik - stom! - geen ontbijt in huis, maar ik heb ook helemaal geen honger na gisteravond :')
pi_116137298
Ohai :D

Amsel je D :9 lekker hoor!
GB ik ben benieuwd wat je van de bodyshape vind.

Kwak, je hoeft je dat soort dingen niet persoonlijk aan te trekken hoor :D bedoelde meer mijn narrow minded View over het leven van een docent met jullie te delen. Ik hoop dat het heel leuk wordt vandaag en dat achteraf de zenuwen niet nodig waren *O*

Ik kon ook niet slapen, moest weer bonje maken thuis en heb het 3 uur zien worden, terwijl ik om half 7 op moest. Nou maar even doorbuffelen vandaag, vanavond sporten en dan crashen :7.
pi_116137309
Rooie bieten bavarois, wtf?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116137370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:07 schreef V1z0R het volgende:
Rooie bieten bavarois, wtf?
Krotenschuim klinkt toch minder appetijtelijk he.
pi_116137395
:D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116137401
Ik heb supervast geslapen, maar te kort :') en morgen weer er vroeg uit :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116137421
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:13 schreef Perruche het volgende:

[..]

Krotenschuim klinkt toch minder appetijtelijk he.
Ja :@

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_116137549
Was je diner wel lekker Amsel, ik meen door de regels heen te lezen van niet. :P En raar, ik heb juist 's ochtends altijd heel erg honger als ik de avond daarvoor veel gegeten heb.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:38:41 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116137639
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef Goodbye het volgende:
Was je diner wel lekker Amsel, ik meen door de regels heen te lezen van niet. :P En raar, ik heb juist 's ochtends altijd heel erg honger als ik de avond daarvoor veel gegeten heb.
Ik ook. Ook net na het eten trouwens. Net als uniek.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:38:43 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116137641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:31 schreef Goodbye het volgende:
Hahaha, scherp :P Alles wat tussen haakjes staat idd :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 08:39:25 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116137655
Ik ga morgen bij Sumo eten, denk ik. En daarna naar de film O+.

Al laat Sumo zich niet zo goed combineren met een film, bedenk ik me net... hmm...
Niet meer actief op Fok!
pi_116137692
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb dan altijd trek in zoetigheid. Gelukkig na ongeveer een half uurtje wel over.

Waarom laat uit eten zich niet combineren met de film, Vik?
pi_116137699
Ik ga vrijdag uit eten (sushi), zaterdag waarschijnlijk naar de sauna (daar iets eten) en zondag uit eten (frans). Oeps. :+
pi_116137701
Sumodrieterie?

Nou, doe rustig aan m'n lieve deernties, viezzz gaat een poosie pleite :W
pi_116137719
Kwak: http://www.funda.nl/koop/dordrecht/straat-hof/nr-1/

Alstu!

Vaiz: grappig detail voor mensen met hoogtevrees: je moet gewoon hoger gaan zitten. Als hoger dan 85 meter zit, wordt het door je hersenen niet meer geregisteerd als afstand. Veel mensen zijn er dan in 1 klap vanaf. (niet allemaal dus :+ )

Morgen :W
pi_116137736
Vertrek je vandaag v1z? Geniet ervan!!
pi_116137783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

ik ook. stom.
pi_116137816
oh, en m'n planning:

O: 3 boterhammen met hagelsalg, 1 volkorenbeschuit met jam
T: appel
L: gebakken rijst met foe yong hai (zelfgmeaakt, veel groente!)
T: yoghurt?
S: uurtje volleyballen, denk ik
D: of falafel of couscous. denk falafel met gegrilde groente.
pi_116137831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:46 schreef Perruche het volgende:
Vertrek je vandaag v1z? Geniet ervan!!
:Y ik ben halfblood te bewonderen in dit Amerikanen-gericht onding de komende twee weken :D

I'M JORAN, BITCHES!

:')

Nee, ik ga lekker genieten, af en toe wel even de 'gym' bezoeken maar vooral relaxen :)

/ben heus niet zenuwachtig :@
pi_116137847
Veel plezier V1z *O* De vliegreis gaat vast helemaal goed komen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116137859
V1z! Veel plezier! Gewoon relax weet je 8-) Gaat daar vanzelf! Enjoy :D
Be someone that makes you happy
pi_116137880
God :') lekker rustige trein. Komen we in r'dam, stapt er een hele delegatie weet veel wtas in, joelend en alles; "oh, wat lekker rustig in de trein".

Ja, nu niet meer nee :')
pi_116137910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:Y ik ben halfblood te bewonderen in dit Amerikanen-gericht onding de komende twee weken :D

I'M JORAN, BITCHES!

:')

Nee, ik ga lekker genieten, af en toe wel even de 'gym' bezoeken maar vooral relaxen :)

/ben heus niet zenuwachtig :@
veel plezier! En in het vliegtuig lekker slapen en stom filmpjes kijken, dan ben je er zo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')