abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116150739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hij lijkt wel met het jaar minder explosief te worden. In 2008 vierde bij de Waalse Pijl, het jaar ervoor reed hij hem ook ongeveer als snelste op maar begon 'ie veel te ver van achter. Dat is nu ondenkbaar, terwijl je juist verwacht dat hij met de jaren explosiever zou moeten (kunnen) worden.
Ik snap nooit zo goed dat veel mensen denken dat renners altijd maar beter worden. Er zijn zat voorbeelden van mensen die niet of nauwelijks verder groeien.

Ook de argumentaties als "gesink is wel goed, maar dit is niet zijn klim'. Tja, als je echt goed bent zou je ook mee moeten kunnen op het parcours wat je niet 100% ligt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_116150744
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dat zo bij wielrennen? Bij de meeste sporten juist andersom namelijk.
Hij bedoelt denk ik tot een leeftijd van 28 waar je aan je top bent. Daarna zal dat wel afnemen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_116150796
Tony Martin nu 19 seconden verloren op Meyer.
pi_116150907
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tony Martin nu 19 seconden verloren op Meyer.
Hmm, dat valt toch niet mee. Kan me niet voorstellen dat hij dat nog even dichtrijdt in de laatste 15 km.
pi_116150942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:35 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Hmm, dat valt toch niet mee. Kan me niet voorstellen dat hij dat nog even dichtrijdt in de laatste 15 km.
Dat gedeelte loopt natuurlijk vooral bergaf, dus met dat grote verzet is er nog veel terug te pakken.
pi_116150995
Zou Froome als #2 Rodriquez in de time trial kunnen inhalen? Zou wel mooi zijn
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:39:19 #157
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_116151025
quote:
6s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:38 schreef Syntix het volgende:
Dan moet ie m eerst voor laten gaan 8-)
pi_116151050
Iig, toch wel zoals verwacht, gaat Martin niet winnen vandaag.
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 15:41:44 #159
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116151134
quote:
:')!
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_116151252
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dat zo bij wielrennen? Bij de meeste sporten juist andersom namelijk.
Ja, en je ziet zelfs bij vroege 30'ers vaak geen extreme afname van explosiviteit. Maar bij Gesink zie je een afname in explosiviteit tussen zijn 21ste en 26ste levensjaar...
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed dat veel mensen denken dat renners altijd maar beter worden. Er zijn zat voorbeelden van mensen die niet of nauwelijks verder groeien.

Ook de argumentaties als "gesink is wel goed, maar dit is niet zijn klim'. Tja, als je echt goed bent zou je ook mee moeten kunnen op het parcours wat je niet 100% ligt.
Je hebt wel een punt inderdaad, misschien speelt de vaderende wens daar ook wel een rol. Maar je zou theoretisch toch tot je 30ste wel beter moeten kunnen worden. Buiten opbouw van lichamelijke capaciteiten ook meer ervaring met trainingen en kennis over wat goed voor je is. Wielrenners die heel vroeg heel goed zijn en daarna flink stagneren geven mij wel vaak een vermoeden van (verminderd) dopinggebruik.

Er wordt ook wel eens gezegd dat het een beetje per afkomst verschilt hoe lang wielrenners blijven groeien. Dat bijvoorbeeld Nederlandse renners eerder op hun top zijn dan Spaanse renners.
pi_116151269
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:39 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dan moet ie m eerst voor laten gaan 8-)
quote:
Aaah I see what I did there ;) Zou alleen opgaan als Froome #1 was en later zou vertrekken dan Rodriquez.
pi_116151330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:35 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dit is wel een tijdrit waarin een andere indeling van renners voor een vertekend beeld bij de tussenpunten kan zorgen.
pi_116151342
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:44 schreef Syntix het volgende:

[..]

[..]

[..]

Aaah I see what I did there ;) Zou alleen opgaan als Froome #1 was en later zou vertrekken dan Rodriquez.
Hoe bevalt dat nou, zo je eerste grote ronde volgen?
pi_116151367
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:')
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:48:43 #165
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_116151438
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

quote:
Kan je bij een tijdrit eigenlijk ook te laat binnen komen
:').
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_116151481
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:48 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

[..]

~O>
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:51:28 #167
62913 Blik
The one and Only!
pi_116151570
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik vind niet dat we echt iets kunnen zeggen over de progressie van Gesink tot nu toe. Hij komt terug van een enorm zware blessure waar je soms niet eens van herstelt, eigenlijk is dit een jaar om weer op te bouwen. Dat Gesink hier in de top-5 fietst is eigenlijk boven verwachting
pi_116151634
quote:

[..]

[..]

Precies hetzelfde inderdaad :')
pi_116151686
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja, en je ziet zelfs bij vroege 30'ers vaak geen extreme afname van explosiviteit. Maar bij Gesink zie je een afname in explosiviteit tussen zijn 21ste en 26ste levensjaar...

[..]

Je hebt wel een punt inderdaad, misschien speelt de vaderende wens daar ook wel een rol. Maar je zou theoretisch toch tot je 30ste wel beter moeten kunnen worden. Buiten opbouw van lichamelijke capaciteiten ook meer ervaring met trainingen en kennis over wat goed voor je is. Wielrenners die heel vroeg heel goed zijn en daarna flink stagneren geven mij wel vaak een vermoeden van (verminderd) dopinggebruik.

Er wordt ook wel eens gezegd dat het een beetje per afkomst verschilt hoe lang wielrenners blijven groeien. Dat bijvoorbeeld Nederlandse renners eerder op hun top zijn dan Spaanse renners.
in theorie en over het algemeen zijn dingen waar je met een specifieke renner niet zoveel meer kan. Zeker niet omdat 99,9& door blijft groeien. Dat is een veel lager percentage, dus je weet nooit of die ene renner daar bijhoort.
Daarnaast heb je nog vele zaken die van invloed zijn of iemand het gaat maken. De situatie met zijn been en vader kan je er dan beter niet bij hebben. En ja, misschien neemt de explosiviteit wel gewoon af, zijn tijdritten worden wel beter. Kan je wel kleinere rondes mee winnen.
Gesink, Mollema, Kruiswijk en wat daarachter komt zijn talenten. Maar of het echte wereldtop word of is, is maar de vraag. Hoeft van mij ook niet. Mijn verwachtingen zijn niet zo hoog. Valt alleen op dat ze te vaak te ver van achter zitten en ze soms meer hadden kunnen winnen. Er wordt altijd een excuus gevonden door fans waarom ze er net niet bij zitten. ze moeten nog groeien, niet de goede klim, kunnen niet tegen harde aanloop, hoogtestage etc. Het idee dat ze misschien gewoon op de max van hun kwaliteiten rijden en soms een uitschieter hebben komt bijna nooit op.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_116151764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind niet dat we echt iets kunnen zeggen over de progressie van Gesink tot nu toe. Hij komt terug van een enorm zware blessure waar je soms niet eens van herstelt, eigenlijk is dit een jaar om weer op te bouwen. Dat Gesink hier in de top-5 fietst is eigenlijk boven verwachting
Ow zeker, maar de aanname dat al die jonkies maar blijven groeien wordt er ook veel te gauw bijgehaald als er iets tegenzit.
And that is the news.''
pi_116151766
quote:

[..]

[..]

:D!
pi_116151780
Martin nog paar seconde verloren.
pi_116151838
Ja hoor, daar is Kessiakoff opeens weer in een tijdrit _O-
pi_116151872
En dat terwijl die echt totaal onzichtbaar in de rondte rijdt tot nu toe :D
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:59:41 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_116151928
Die ging vorig jaar de eerste week of 2 toch ook gewoon met de besten mee omhoog om daarne gruwelijk door de mand te vallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')