Ik snap nooit zo goed dat veel mensen denken dat renners altijd maar beter worden. Er zijn zat voorbeelden van mensen die niet of nauwelijks verder groeien.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij lijkt wel met het jaar minder explosief te worden. In 2008 vierde bij de Waalse Pijl, het jaar ervoor reed hij hem ook ongeveer als snelste op maar begon 'ie veel te ver van achter. Dat is nu ondenkbaar, terwijl je juist verwacht dat hij met de jaren explosiever zou moeten (kunnen) worden.
Hij bedoelt denk ik tot een leeftijd van 28 waar je aan je top bent. Daarna zal dat wel afnemen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is dat zo bij wielrennen? Bij de meeste sporten juist andersom namelijk.
Hmm, dat valt toch niet mee. Kan me niet voorstellen dat hij dat nog even dichtrijdt in de laatste 15 km.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tony Martin nu 19 seconden verloren op Meyer.
Dat gedeelte loopt natuurlijk vooral bergaf, dus met dat grote verzet is er nog veel terug te pakken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:35 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Hmm, dat valt toch niet mee. Kan me niet voorstellen dat hij dat nog even dichtrijdt in de laatste 15 km.
Dan moet ie m eerst voor laten gaanquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:38 schreef Syntix het volgende:
Zou Froome als #2 Rodriquez in de time trial kunnen inhalen? Zou wel mooi zijn
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:38 schreef Syntix het volgende:
Ja, en je ziet zelfs bij vroege 30'ers vaak geen extreme afname van explosiviteit. Maar bij Gesink zie je een afname in explosiviteit tussen zijn 21ste en 26ste levensjaar...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is dat zo bij wielrennen? Bij de meeste sporten juist andersom namelijk.
Je hebt wel een punt inderdaad, misschien speelt de vaderende wens daar ook wel een rol. Maar je zou theoretisch toch tot je 30ste wel beter moeten kunnen worden. Buiten opbouw van lichamelijke capaciteiten ook meer ervaring met trainingen en kennis over wat goed voor je is. Wielrenners die heel vroeg heel goed zijn en daarna flink stagneren geven mij wel vaak een vermoeden van (verminderd) dopinggebruik.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed dat veel mensen denken dat renners altijd maar beter worden. Er zijn zat voorbeelden van mensen die niet of nauwelijks verder groeien.
Ook de argumentaties als "gesink is wel goed, maar dit is niet zijn klim'. Tja, als je echt goed bent zou je ook mee moeten kunnen op het parcours wat je niet 100% ligt.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:38 schreef Syntix het volgende:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan moet ie m eerst voor laten gaan
Aaah I see what I did therequote:
Dit is wel een tijdrit waarin een andere indeling van renners voor een vertekend beeld bij de tussenpunten kan zorgen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:35 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Hmm, dat valt toch niet mee. Kan me niet voorstellen dat hij dat nog even dichtrijdt in de laatste 15 km.
Hoe bevalt dat nou, zo je eerste grote ronde volgen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:44 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
[..]
Aaah I see what I did thereZou alleen opgaan als Froome #1 was en later zou vertrekken dan Rodriquez.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe bevalt dat nou, zo je eerste grote ronde volgen?
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoe bevalt dat nou, zo je eerste grote ronde volgen?
quote:Kan je bij een tijdrit eigenlijk ook te laat binnen komen
quote:
Ik vind niet dat we echt iets kunnen zeggen over de progressie van Gesink tot nu toe. Hij komt terug van een enorm zware blessure waar je soms niet eens van herstelt, eigenlijk is dit een jaar om weer op te bouwen. Dat Gesink hier in de top-5 fietst is eigenlijk boven verwachtingquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed dat veel mensen denken dat renners altijd maar beter worden. Er zijn zat voorbeelden van mensen die niet of nauwelijks verder groeien.
Ook de argumentaties als "gesink is wel goed, maar dit is niet zijn klim'. Tja, als je echt goed bent zou je ook mee moeten kunnen op het parcours wat je niet 100% ligt.
in theorie en over het algemeen zijn dingen waar je met een specifieke renner niet zoveel meer kan. Zeker niet omdat 99,9& door blijft groeien. Dat is een veel lager percentage, dus je weet nooit of die ene renner daar bijhoort.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja, en je ziet zelfs bij vroege 30'ers vaak geen extreme afname van explosiviteit. Maar bij Gesink zie je een afname in explosiviteit tussen zijn 21ste en 26ste levensjaar...
[..]
Je hebt wel een punt inderdaad, misschien speelt de vaderende wens daar ook wel een rol. Maar je zou theoretisch toch tot je 30ste wel beter moeten kunnen worden. Buiten opbouw van lichamelijke capaciteiten ook meer ervaring met trainingen en kennis over wat goed voor je is. Wielrenners die heel vroeg heel goed zijn en daarna flink stagneren geven mij wel vaak een vermoeden van (verminderd) dopinggebruik.
Er wordt ook wel eens gezegd dat het een beetje per afkomst verschilt hoe lang wielrenners blijven groeien. Dat bijvoorbeeld Nederlandse renners eerder op hun top zijn dan Spaanse renners.
Ow zeker, maar de aanname dat al die jonkies maar blijven groeien wordt er ook veel te gauw bijgehaald als er iets tegenzit.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind niet dat we echt iets kunnen zeggen over de progressie van Gesink tot nu toe. Hij komt terug van een enorm zware blessure waar je soms niet eens van herstelt, eigenlijk is dit een jaar om weer op te bouwen. Dat Gesink hier in de top-5 fietst is eigenlijk boven verwachting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |