terecht, slaat nergens op dat je je niet hoeft te legitimeren, heb dit in al die jaren bij FEWEB nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze worden nu echt strenger!!!!!
[..]
Bij feweb niet anders meegemaakt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ze worden nu echt strenger!!!!!
[..]
Heb je de technische facaliteiten gezien! Volgens mij is het vooral dat, maar verschilt natuurlijk per studie. Ik vind het prima daar op de VU bij wijsbegeerte.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:41 schreef mapima het volgende:
Net bij rechten geweest nu bijcriminologie en zometeen de studie Islam
Prima universiteit ik ga me denk ik gewoon inschrijven voor rechten sowieso duidelijk beter san de uva als je kijkt naar uitval
Waarom wordr de vu eigenlijk altijd zo laag beoordeeld bij rankings?
nee noet gezien. Maar echte beta's gaan wrs eerder naar delft dan de vuquote:Op maandag 4 november 2013 01:20 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Heb je de technische facaliteiten gezien! Volgens mij is het vooral dat, maar verschilt natuurlijk per studie. Ik vind het prima daar op de VU bij wijsbegeerte.
Linkse universiteit zonder enige kans op objectief onderzoek en discussie. De docenten die worden aangetrokken zijn voornamelijk antropologisch ingestelde nietsnutten, waarbij hun levensovertuiging de basis vormt voor het overbrengen van kennis en (veelal) verdrongen feiten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:41 schreef mapima het volgende:
Prima universiteit ik ga me denk ik gewoon inschrijven voor rechten sowieso duidelijk beter san de uva als je kijkt naar uitval
Mwah, het is wel fijn als er genoeg computerplekken zijn voor een practicum. Wordt bij ons opgeroepen toch vooral je eigen spullen mee te nemen (laptop e.d.), zodat je daar aan het practicum kan werken, anders heb je kans dat je niks kan doen. Plus het belachelijke feit dat FEW-studenten niet op de computers in het hoofdgebouw konden/kunnen (weet niet of het al opgelost is), aangezien inloggen onmogelijk wasquote:Op maandag 4 november 2013 08:34 schreef mapima het volgende:
[..]
nee noet gezien. Maar echte beta's gaan wrs eerder naar delft dan de vu
Nee, kan nog steeds niet. Zat voorheen altijd in het hoofdgebouw, computerplekken genoeg. Gebouw waar ik nu zit is dat helaas niet zoquote:Op maandag 4 november 2013 08:58 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Mwah, het is wel fijn als er genoeg computerplekken zijn voor een practicum. Wordt bij ons opgeroepen toch vooral je eigen spullen mee te nemen (laptop e.d.), zodat je daar aan het practicum kan werken, anders heb je kans dat je niks kan doen. Plus het belachelijke feit dat FEW-studenten niet op de computers in het hoofdgebouw konden/kunnen (weet niet of het al opgelost is), aangezien inloggen onmogelijk was
Informatica, scheikunde en biomedische wetenschappen zijn zeer goed aan de VU.quote:Op maandag 4 november 2013 01:20 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Heb je de technische facaliteiten gezien! Volgens mij is het vooral dat, maar verschilt natuurlijk per studie. Ik vind het prima daar op de VU bij wijsbegeerte.
Ze zijn alles behalve linksquote:Op maandag 4 november 2013 08:58 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Linkse universiteit zonder enige kans op objectief onderzoek en discussie. De docenten die worden aangetrokken zijn voornamelijk antropologisch ingestelde nietsnutten, waarbij hun levensovertuiging de basis vormt voor het overbrengen van kennis en (veelal) verdrongen feiten.
Faciliteiten zijn vrij matig. De VU was tien jaar geleden nog kleiner dan Universiteit Leiden. In tien jaar tijd zijn ze van 15.000 studenten naar 23.000 gegroeid. Die snelle groei konden ze niet aan en gaf wat problemen. Er wordt wel wat aan gedaan, zo wordt nu een nieuw bèta gebouw gebouwd naast het VuMC, maar het kost wel wat tijd voor het allemaal is opgelost.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:41 schreef mapima het volgende:
Voor engineering kun je beter bij delft zijn ja. Echter, Informatica bij de VU staat internationaal erg hoog aangeschreven, met name parallel & distributed systems omdat ze een aantal pioneers en hoogaanstaande professoren daarin hebben. De andere beta opleidingen zijn ook zeker niet slecht.quote:Op maandag 4 november 2013 08:34 schreef mapima het volgende:
[..]
Faciliteiten en voorzieningen erg verouderd zoals meerdere hier zeggen. Zo zijn er te weinig goede studieplaatsen en pc ruimtes beschikbaar. Tentamens heb ik af en toe al in hoorcollege zalen moeten maken...dat is bij andere universiteiten wel beter geregeld.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:41 schreef mapima het volgende:
ligt eraan of je voor de technische of theoretische variant kiest.quote:Op maandag 4 november 2013 08:34 schreef mapima het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij?quote:Het probleem dat de VU nu heeft is dat ze hun accreditie kwijt zijn op het moment, faciliteiten verouderen, en tegelijkertijd veel moeten bezuinigen waaronder bekwaam (management) personeel.
Gastquote:Op maandag 4 november 2013 23:15 schreef koffiegast het volgende:
Het probleem dat de VU nu heeft is dat ze hun accreditie kwijt zijn op het moment, faciliteiten verouderen, en tegelijkertijd veel moeten bezuinigen waaronder bekwaam (management) personeel.
Ja zeker, het onderwijs en het onderzoek aan de VU is heel goed.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:08 schreef mapima het volgende:
Oke dus als dd faciliteiten en voorzieningen beter waren scoorde vu heel veel hoger?
Sommige opleidingen zijn vrij matig, maar vooral qua organisatie. Anderzijds, de bètaopleidingen van de UvA zijn vrij sterk, vooral met wiskunde en natuur/sterrenkunde gooien ze hoge ogen.quote:Maar is de uva dan echt zo slecht als veel mensen hebben of valt her op die 30-50% uitval in het werste jaar rechten wel meewant ik heb het idee dat de vu stukken beter is
Desondanks is dit een zeer serieus probleem. Daarnaast probeert VU bij de betakant maar al te graag fuseren met UvA en proberen ze op elke manier mensen erin te trekken. Mijn oom, prof aan de UvA (scheikunde), heeft me het ene en andere uitgelegd dat de VU serieuze problemen heeft qua bestuur.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gast![]()
Alle opleidingen van de VU zijn NVAO geaccrediteerd. De instellingsaccreditatie die vooral betrekking heeft op het bestuur en de organisatie en niet zo zeer op het onderwijs moet nog plaatsvinden.
Tot die tijd blijft de vorige accreditatie staan en die is gewoon goed.
Tja dergelijke verhalen doen ook de ronde over de UvA, als ik studenten/werknemers van de VU mag geloven.quote:Op dinsdag 5 november 2013 03:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Desondanks is dit een zeer serieus probleem. Daarnaast probeert VU bij de betakant maar al te graag fuseren met UvA en proberen ze op elke manier mensen erin te trekken. Mijn oom, prof aan de UvA (scheikunde), heeft me het ene en andere uitgelegd dat de VU serieuze problemen heeft qua bestuur.
Nou ja, dat de VU problemen heeft in het bestuur lijkt mij een vrij publiekelijk geheim. Heb vorig jaar de AdValvas een aantal keer gelezen (ja, echt waar) en dan gaan bij sommige stukken toch echt je haren van overeind staan. Ik weet niet hoe het bij de UvA zit, maar ik mag hopen voor de UvA-studenten dat daar minder bestuurlijke problemen zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2013 04:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tja dergelijke verhalen doen ook de ronde over de UvA, als ik studenten/werknemers van de VU mag geloven.
Iets met korrel, zout, gekleurd en rivaliteit
Ik hoop het ook want ik zit er aan te denken om volgend jaar de master software engineering daar te doen. Aangezien het mijn tweede master betreft zal ik wellicht de 12.000 euro instellingstarief moeten betalen, dus ik hoop niet dat ik dan problemen krijg. Dat zou zonde zijn van het geld (en tijd).quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:59 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nou ja, dat de VU problemen heeft in het bestuur lijkt mij een vrij publiekelijk geheim. Heb vorig jaar de AdValvas een aantal keer gelezen (ja, echt waar) en dan gaan bij sommige stukken toch echt je haren van overeind staan. Ik weet niet hoe het bij de UvA zit, maar ik mag hopen voor de UvA-studenten dat daar minder bestuurlijke problemen zijn.
Ook een paar keer de AdValvas gelezen omtrent de bestuurlijke perikelen, daarnaast zijn er vorig jaar ook een aantal mails verstuurd om vooral de student gerust te stellen dat hun opleiding nog van goed niveau is, ondanks de problemen in de organisatie van de universiteit en faculteiten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:59 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nou ja, dat de VU problemen heeft in het bestuur lijkt mij een vrij publiekelijk geheim. Heb vorig jaar de AdValvas een aantal keer gelezen (ja, echt waar) en dan gaan bij sommige stukken toch echt je haren van overeind staan. Ik weet niet hoe het bij de UvA zit, maar ik mag hopen voor de UvA-studenten dat daar minder bestuurlijke problemen zijn.
Als de verhalen omtrent de bestuurlijke perikelen kloppen, dan staan die sowieso los van de kwaliteit van het onderwijs (en onderzoek) neem ik aan.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:26 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Ook een paar keer de AdValvas gelezen omtrent de bestuurlijke perikelen, daarnaast zijn er vorig jaar ook een aantal mails verstuurd om vooral de student gerust te stellen dat hun opleiding nog van goed niveau is, ondanks de problemen in de organisatie van de universiteit en faculteiten.
Klopt, ik haalde het aan om te laten zien dat het inderdaad niet echt een geheim is hoe het zit met de organisatie van de VU.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als de verhalen omtrent de bestuurlijke perikelen kloppen, dan staan die sowieso los van de kwaliteit van het onderwijs (en onderzoek) neem ik aan.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik hoop het ook want ik zit er aan te denken om volgend jaar de master software engineering daar te doen. Aangezien het mijn tweede master betreft zal ik wellicht de 12.000 euro instellingstarief moeten betalen, dus ik hoop niet dat ik dan problemen krijg. Dat zou zonde zijn van het geld (en tijd).
Ik heb vakken op de VU en UvA gedaan. Sinds ik mijn master ben begonnen (bij de VU) is UvA alleen maar beter geworden en is het nieuwe beta faculteit fantastisch. VU daarintegen is alleen maar achteruit gegaan qua management, regels en voorzieningen (nog altijd problemen met wifi in het Wis/IT faculteit..).quote:Op dinsdag 5 november 2013 04:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Tja dergelijke verhalen doen ook de ronde over de UvA, als ik studenten/werknemers van de VU mag geloven.
Iets met korrel, zout, gekleurd en rivaliteit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |