abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116883705
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:18 schreef 3-voud het volgende:
Als je die foto onder de loep neemt is er aardig wat mis:

Origineel:
http://forum.fok.nl/templ(...)0580LR_ap17_area.jpg

1. De uitvergroting van de Challenger Stage in de afbeelding zelf is minder scherp dan wanneer je het zelf uitvergroot in een beeldverwerkingsprogramma. Waarom?
2. De schaduwen van de artifacten zijn wel erg amateuristisch. Met name de CDS en LRV. Overgangen van schaduw naar licht oppervlak van 100%. Gewoon zwart vlakje met harde randen. Maan of niet, dat is onmogelijk gezien het landschap zelf dit niet vertoont.
3. Waarom in het jaar 2009 met HD camera's een zwart/wit compilatie afleveren terwijl de maan niet zwart/wit is? Is dat om psychologisch de associatie met de originele maanlanding te vergroten?

Vaag en onbetrouwbaar.
Daarbij is het zeer eenvoudig om in een paar uurtjes werk dit soort elementen toe te voegen aan een foto met zulks erbarmelijke kwaliteit.
Als het moet teken ik nog meer sporen en zet ik de maanlander er 6x bij in. En nog geloofwaardiger dan dit materiaal.
Eens. Wel grappig dat debunkers zelf met crappy foto's komen om hun mening kracht bij te zetten terwijl ze er als de kippen bij zijn indien de "tegenpartij" dat ook doet.
pi_116883818
Even een vraag over die val en weer omhoog dat er volgens sommigen heel onnatuurlijk uitziet en dat het daarom nep is. Denk je werkelijk dat als het een hoax was, en allemaal in scene gezet, dat ze dat stukje dan niet even opnieuw konden opnemen zodat het er wat beter uitzag?

Gewoon een logische vraag, niet om iemand aan te vallen.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_116883884
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:30 schreef essnhills het volgende:
Even een vraag over die val en weer omhoog dat er volgens sommigen heel onnatuurlijk uitziet en dat het daarom nep is. Denk je werkelijk dat als het een hoax was, en allemaal in scene gezet, dat ze dat stukje dan niet even opnieuw konden opnemen zodat het er wat beter uitzag?

Gewoon een logische vraag, niet om iemand aan te vallen.
Misschien een leuke site voor jou en meteen een antwoord op je vraag :)

http://www.moviemistakes.com/

Verder is het natuurlijk een mooie cirkelredenatie die je daar maakt. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2012 11:35:29 ]
pi_116883953
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Misschien een leuke site voor jou en meteen een antwoord op je vraag :)

http://www.moviemistakes.com/
Een fout maken in een film die gemaakt wordt voor vermaakt is toch wel iets anders dan een dergelijke fout maken in een film wat echt zou moeten zijn al dan niet echt is. ;) Daar zitten namelijk geen consequenties aan vast die van wezenlijk belang zijn.
pi_116883994
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:35 schreef essnhills het volgende:

[..]

Een fout maken in een film die gemaakt wordt voor vermaakt is toch wel iets anders dan een dergelijke fout maken in een film wat echt zou moeten zijn al dan niet echt is. ;) Daar zitten namelijk geen consequenties aan vast die van wezenlijk belang zijn.
Mja ach... nog steeds gelooft het merendeel van de mensen dat we op de maan zijn geweest, dus zo kwalijk is dat foutje niet. Toch?
  maandag 17 september 2012 @ 11:37:23 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116884034
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Haal je nu werkelijk een hobbywebsite aan als bewijs waar je anderen die daar het lef voor hebben het forum uitlacht?
Je valt steeds verder door de mand, wetenschapper van me.

Voor de rest: je hebt uiteraard gelijk enzo. dus
Als je goed kijkt op die site zie je dat ze ook doorlinken naar de site van de telescoop zelf. Die heeft nog wat dingen uit hun eigen archief geplaatst. Dit is allemaal vooral wat makkelijker te lezen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_116884043
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mja ach... nog steeds gelooft het merendeel van de mensen dat we op de maan zijn geweest, dus zo kwalijk is dat foutje niet. Toch?
Mwah, ik vind het afdoen als 'gebeurt ook in Hollywood film' toch een beetje een slap argument hoor. Ik wacht even op andere ideeën. ;)
  maandag 17 september 2012 @ 11:44:52 #258
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116884231
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:18 schreef 3-voud het volgende:
Als je die foto onder de loep neemt is er aardig wat mis:

Origineel:
http://forum.fok.nl/templ(...)0580LR_ap17_area.jpg

1. De uitvergroting van de Challenger Stage in de afbeelding zelf is minder scherp dan wanneer je het zelf uitvergroot in een beeldverwerkingsprogramma. Waarom?
2. De schaduwen van de artifacten zijn wel erg amateuristisch. Met name de CDS en LRV. Overgangen van schaduw naar licht oppervlak van 100%. Gewoon zwart vlakje met harde randen. Maan of niet, dat is onmogelijk gezien het landschap zelf dit niet vertoont.
3. Waarom in het jaar 2009 met HD camera's een zwart/wit compilatie afleveren terwijl de maan niet zwart/wit is? Is dat om psychologisch de associatie met de originele maanlanding te vergroten?

Vaag en onbetrouwbaar.
Daarbij is het zeer eenvoudig om in een paar uurtjes werk dit soort elementen toe te voegen aan een foto met zulks erbarmelijke kwaliteit.
Als het moet teken ik nog meer sporen en zet ik de maanlander er 6x bij in. En nog geloofwaardiger dan dit materiaal.

NASA is hiermee ook in verlegenheid gebracht.
Schijnbaar zijn ze de camera vergeten die de take-off van de lunar Apollo 11 missie opnam, in de foto's vergeten te plaatsen. NASA wil er niet op reageren.
Resultaat is dat de originele foto's (HD groot formaat) niet meer op NASA website te bekijken zijn. Enkel verkleiningen naar web resolutie. Wellicht dat ze later met betere aangepaste foto's komen en dan de ouwe zooi verwijderen. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze dat gedaan hebben.
Dat is niet het origineel. "Image brightness and contrast have been altered to highlight surface details."
Ik denk dat LRO vooral veel te snel gaat om kleurenfoto's te schieten. Tegen de tijd dat ze alle 3 de filters hebben gehad is de scene ondertussen zo ver opgeschoven. Bovendien is het niet nodig voor de missie van dat ding.
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 11:45:14 #259
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_116884242
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Eens. Wel grappig dat debunkers zelf met crappy foto's komen om hun mening kracht bij te zetten terwijl ze er als de kippen bij zijn indien de "tegenpartij" dat ook doet.
Dat is ook zo typisch inderdaad. Geeft wel aan hoe serieus je ze moet nemen als debunker.
Het is maar goed dat ze zelf telkens zeggen wetenschappers te zijn...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 11:48:55 #260
341203 3-voud
pi_116884353
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is niet het origineel. "Image brightness and contrast have been altered to highlight surface details."
Ik denk dat LRO vooral veel te snel gaat om kleurenfoto's te schieten. Tegen de tijd dat ze alle 3 de filters hebben gehad is de scene ondertussen zo ver opgeschoven. Bovendien is het niet nodig voor de missie van dat ding.
Snap geen maanhout van wat je probeert te zeggen. Nouja, wel waar je naartoe wilt, maar niet hoe je dit toepast.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 11:51:59 #261
341203 3-voud
pi_116884445
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:37 schreef essnhills het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het afdoen als 'gebeurt ook in Hollywood film' toch een beetje een slap argument hoor. Ik wacht even op andere ideeën. ;)
Vrij simpel hoor. Met veel beeldmateriaal kijk je er zo overheen. Tel erbij op dat NASA zelf ook overtuigt is dat ze er geland zijn.
Eenmaal in de buitenwereld is het te opvallend het aan te passen. Ze kunnen moeilijk al het "oude" terug eisen omdat ze "beter" materiaal hebben inmiddels.
  maandag 17 september 2012 @ 12:03:56 #262
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116884782
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Snap geen maanhout van wat je probeert te zeggen. Nouja, wel waar je naartoe wilt, maar niet hoe je dit toepast.
Zo moeilijk is het toch niet? Van die foto is het contrast bewerkt. Daarom zijn die schaduwen zo.
LRO maakt geen kleurenfoto's, want waarom zouden ze? Staat niet in de missie, en is technisch gezien niet heel triviaal om toe te passen. Kost extra gewicht, meer dingen die fout kunnen gaan etc, naast het probleem van de snelheid van dat ding. Met een rover kan je rustig stil staan en een paar plaatjes schieten met de benodigde filters.
Onikaan ni ov dovah
pi_116884822
Misschien hebben 'debunkers' 'n probleem met het feit dat ze zijn ook verschrikkelijk in de maling genomen.....en ze zijn bang van het feit dat er zijn onbetrouwbaar mensen in die authoriteiten dat de debunkers hebben zoveel vertrouw in (media,politiek,NASA 'science')

Sorry bout crappy nederlands :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_116884869
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als je wat stukjes maanhout verzamelen kan je misschien 'n leuke stoeltje of zo van maken.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_116884925
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:37 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik heb er even een gifje van gemaakt:

Met droge ogen beweren dat dit komt doordat de astronaut stevig afzet gecombineerd met 1/6 G is in mijn optiek gewoon :')
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 12:13:39 #266
341203 3-voud
pi_116885075
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het toch niet? Van die foto is het contrast bewerkt. Daarom zijn die schaduwen zo.
Contradictie.
Waarom heeft de rest van het maanoppervlak op diezelfde foto er geen last van?

quote:
LRO maakt geen kleurenfoto's, want waarom zouden ze? Staat niet in de missie, en is technisch gezien niet heel triviaal om toe te passen. Kost extra gewicht, meer dingen die fout kunnen gaan etc, naast het probleem van de snelheid van dat ding. Met een rover kan je rustig stil staan en een paar plaatjes schieten met de benodigde filters.
Ik lees zelden zoveel onzin.
Een kleurcamera neemt extra gewicht in? :') Er gaan meer "dingen" fout met een kleurcamera dan een zwart/wit camera? :')

en een kleurcamera ondervind meer last van de snelheid dan een zwart/wit camera? :')
Kleine correctie: vermoed dat je de snelheid van die LROC bedoeld die over het maanoppervlak vliegt.
Beetje onzin ofcourse, eigenlijk veel.
Spionage satellieten uit de jaren 60 en 70 vlogen nog hoger met een snelheid van 15.000km/u gemiddeld, om de horizon voor te blijven, en maakten zelfs betere foto's.
Maar we moeten aannemen dat het anno 2009 niet te reproduceren is, enkel in geval van de maan dan. De spionage satellieten die al sinds 2009 de dampkring ingeschoten worden kunnen het enkel beter en scherper. Tot documenten uitlezen op het aardoppervlak toe.

We hebben het over een CCD of heel misschien een CMOS beeldchip op een printplaat. Digitaal. Sterker, kleurencamera's zijn huidige standaard. Je moet een verzoek indienen om een camera te bemachtigen die enkel zwart/wit kan schieten. Dan nog lacht de leverancier je uit aangezien je de camera dan maar op zwart/wit modus zet.

[ Bericht 6% gewijzigd door 3-voud op 17-09-2012 12:40:32 ]
pi_116885098
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:06 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als je wat stukjes maanhout verzamelen kan je misschien 'n leuke stoeltje of zo van maken.
Ik heb thuis een vloer van maanhout. Ik raad het iedereen aan :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2012 12:14:27 ]
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 12:15:29 #268
341203 3-voud
pi_116885143
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maak even een foto van je pantoffeltjes en stuur me die op. Dan zet ik ze naast de Lunar in die onomstotelijke foto en kun je aantonen het hout zelf opgehaald te hebben.
pi_116885151
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Met droge ogen beweren dat dit komt doordat de astronaut stevig afzet gecombineerd met 1/6 G is in mijn optiek gewoon :')
Ik ben niet overtuigd. Ik zou het zelf wel eens willen ervaren, in een omgeving met 1/6 zwaartekracht, en dan kijken op wat voor manieren je allemaal kan opstaan als je op de grond ligt.
  maandag 17 september 2012 @ 12:17:00 #270
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_116885198
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

jij denkt studio en kabeltjes?
heb je de aflevering van mythbusters gezien ze probeerden het na te doen aan kabels en zo en later in een vliegtuig in vrije val. :P
ik geloof dat daarmee al heel wat dingen ontkracht zijn :o
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_116885231
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik ben niet overtuigd. Ik zou het zelf wel eens willen ervaren, in een omgeving met 1/6 zwaartekracht, en dan kijken op wat voor manieren je allemaal kan opstaan als je op de grond ligt.
Als je goed kijkt zie je dat iets hem ongeveer vanaf zijn torso omhoog trekt. Pure hocus pocus.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 12:19:59 #272
341203 3-voud
pi_116885275
Hier beter te zien dan die gif:

Vanaf 1:17

Je ziet die astronaut enorme moeite hebben om de balans/evenwicht te bewaren door de zware bepakking. Zelfs wanneer hij nog over de steun beschikt van beide handen en voeten, EN de hulp van zijn collega (maximum available input), lukt het hem niet op te staan.

Maar dan, als hij enkel nog op de tenen staat met 1 been (minmum available input), simsalabim omhoog zonder enige moeite.

[ Bericht 5% gewijzigd door 3-voud op 17-09-2012 13:08:06 ]
pi_116885280
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wow!
Heb je het op je inbedoels verzekering genoteerd? :)
pi_116885282
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

jij denkt studio en kabeltjes?
heb je de aflevering van mythbusters gezien ze probeerden het na te doen aan kabels en zo en later in een vliegtuig in vrije val. :P
ik geloof dat daarmee al heel wat dingen ontkracht zijn :o
Heb ik niet gezien. Heb je toevallig een linkje naar die aflevering? :)
pi_116885289
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als je goed kijkt zie je dat iets hem ongeveer vanaf zijn torso omhoog trekt. Pure hocus pocus.
Ik denk dat het een gevalletje is je ziet wat je wilt zien. Mensen die geloven dat er mensen op de maan zijn geland zien iets dat volledig in overeenstemming is met de situatie daar; een onhandig pak om je heen en 1/6 zwaartekracht. Mensen die geloven dat het een hoax is zien duidelijk iemand die met behulp van touwtjes o.i.d. omhoog wordt getrokken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')