abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2012 @ 13:08:55 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117269862
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:50 schreef HD9 het volgende:

[..]

het beste is alle toeslagen en kortingen en subsidies te stoppen en de markt vrij te laten ook de bouw vrij laten en regios bouwgrond
Maar dan nog hè.... zelfs als je zelf kunt bouwen is het niet gratis ofzo.
Een casco 2-onder-1-kap kost toch echt zo'n 2 ton, en dan de afwerking nog.
Afhankelijk van het formaat en de locatie van die lap grond, zal een 2-onder-1-kap dan toch al snel 1½ ton moeten kosten, en dan hebben we het dus niet over een enorme lap grond op een a-locatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 september 2012 @ 13:10:03 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117269905
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind jou heel tof :D
Ik maak me vooral zorgen of ik niet begin te alzheimeren als ik zo makkelijk zulke oude gegevens weet op te lepelen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117269967
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ik ben wel van mening dat het allemaal een stuk beter kan met de huizenmarkt hoor, zonder meer. Niks aan de hand zou ik dus zeker niet willen zeggen. Maar voor mij persoonlijk is er niks aan de hand. Ik heb de HRA niet nodig, maar ik sla 'm natuurlijk ook niet af als ik 'm toch krijg.
ook als dat in je omgeving allerlij ellende oplevert?
heb jij alleen maar vrienden die net zo ruim als jij in de slappe was zitten?

probeer het meer op ons hele volk te betrekken dan alleen op jezelf.
er hangt 'ons' (jij persoonlijk dan niet, en voor mijzelf zie ik ook bij flinke verslechtering van de economie nog geen drama gebeuren) als volk nog een flinke bak ellende boven het hoofd waar we op de beste manier mee moeten omgaan, om de schade zoveel mogelijk te beperken.
vind ik..

veel regeltjes worden toch nog vanuit bepaalde belangen partijen genomen, zodat de netto damage voor het hele land uiteindelijk veel groter zal zijn.

ironisch genoeg gaat dit dan ook weer zijn doorslag hebben op deze belangen groepen die hun eigen belang gepromoot hebben, omdat alle lagen van de economie onlosmakelijk met elkaar verboden zijn.
pi_117270008
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:02 schreef Artimunor het volgende:

[..]

droom lekker verder... denk je echt dat mensen die deze topics lezen EN in de hypotheekpenarie zitten dat hier gaan posten?
nee alleen de zelfingenomen varianten van HRA-afnemers posten hier dat er niets aan de hand is met het huizenmarkt-systeem.
er zijn zelfs posters met hypotheek, die er niet gebaat bij zijn dat de hypotheek rente afgeschaft zou worden (op korte termijn) posten zelfs dat ze HRA ook van de gekken vinden, en dat het systeem aangepast moet worden.
DAT is pas annecdotisch bewijs...
Dan worden huizenbezitter hier consequent door een user als schuldenslaaf weggezet die niets kan onderbouwen en dan nu ook nog een als zelfingenomen. Het gaat geod met de onderbouwde argumenten. :D

Ik vraag gewoon netjes om cijfers die de klaagzang van xeno en remco over het aantal hypotheekverstrekkers die echt afhankelijk zijn van de HRA om maandelijks rond te komen zouden kunnen onderbouwen. Ipv het heel veel om de hete brij heen geneuzel waar ze steeds mee aan komen zetten. Dat noem ik pas zelfingenomen niet je verhaal met cijfers willen onderbouwen maar wel steeds hetzelfde verhaal bijven herhalen.
pi_117270119
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan worden huizenbezitter hier consequent door een user als schuldenslaaf weggezet die niets kan onderbouwen en dan nu ook nog een als zelfingenomen. Het gaat geod met de onderbouwde argumenten. :D

Ik vraag gewoon netjes om cijfers die de klaagzang van xeno en remco over het aantal hypotheekverstrekkers die echt afhankelijk zijn van de HRA om maandelijks rond te komen zouden kunnen onderbouwen. Ipv het heel veel om de hete brij heen geneuzel waar ze steeds mee aan komen zetten. Dat noem ik pas zelfingenomen niet je verhaal met cijfers willen onderbouwen maar wel steeds hetzelfde verhaal bijven herhalen.
ik zou zeggen, zit er niet teveel mee, en laat je zelf niet door hun anti-postitioneren, maar probeer er een genuanceerde mening op na te houden.
dat een ander onzin uitkraamt wil nog niet zeggen dat jij het tegenovergestelde wat ook onzin is moet uitkramen.
de waarheid zal denk ik ergens in het midden liggen.
  Moderator woensdag 26 september 2012 @ 13:18:35 #281
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117270217
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:11 schreef Artimunor het volgende:

[..]

ook als dat in je omgeving allerlij ellende oplevert?
heb jij alleen maar vrienden die net zo ruim als jij in de slappe was zitten?

probeer het meer op ons hele volk te betrekken dan alleen op jezelf.
er hangt 'ons' (jij persoonlijk dan niet, en voor mijzelf zie ik ook bij flinke verslechtering van de economie nog geen drama gebeuren) als volk nog een flinke bak ellende boven het hoofd waar we op de beste manier mee moeten omgaan, om de schade zoveel mogelijk te beperken.
vind ik..

veel regeltjes worden toch nog vanuit bepaalde belangen partijen genomen, zodat de netto damage voor het hele land uiteindelijk veel groter zal zijn.

ironisch genoeg gaat dit dan ook weer zijn doorslag hebben op deze belangen groepen die hun eigen belang gepromoot hebben, omdat alle lagen van de economie onlosmakelijk met elkaar verboden zijn.
Al mijn vrienden, op 1 na, zitten inderdaad ruim in de slappe was. Soort zoekt soort he ;) Een jongen zit niet ruim in de slappe was, en die heeft toch een huis gekocht, maximaal geleend op 2 salarissen. Daar gaat het straks grandioos mis als er iets gebeurd, maar daar is hij herhaaldelijk voor gewwaarschuwd, door verschillende mensen.

Maar, dat is er eentje in de categorie alles willen hebben, zelfs als het niet kan toch doen, dus ja, euh...succes ermee dan denk ik dan bij mezelf.

edit: niet helemaal waar wat ik zeg, want ik had het hier over de vrienden die een huis gekocht hebben. Ik heb ook vrienden die geen huis gekocht hebben, maar die wonen nog thuis (jaja, op je 27e nog thuis wonen (in zijn geval)) omdat ze nog aan het sparen zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 26 september 2012 @ 13:19:29 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117270247
De HRA is het grootste probleem niet; de aflossingsvrije hypotheekvarianten veroorzaken een te groot HRA-gebruik.
De HRA bestaat al decennia, maar het levert nu pas problemen op, de nationale hyptheekschuld is tussen 1996 (138 miljard euro) en 2011 (639 miljard euro) meer dan 4½ keer zo hoog geworden, terwijl de huizenprijzen tussen 1996 en 2008 maar 2½ keer zo hoog geworden zijn.
(Gezien ze in 2008 hoger waren dan in 2011 hou ik die prijs voor de huizen even aan in de vergelijking).

Conclusie; er klopt iets niet, geen wonder dat de HRA failliet gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117270326
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:01 schreef Leandra het volgende:

De vorige crash was in 1980-1982 (hypotheekrente in 1980: > 12%)... daarvoor werd er weinig gebubbeld en snel verdiend aan grote prijsstijgingen want voor de jaren 80 waren er vrijwel geen premie-koopwoningen.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:10 schreef Leandra het volgende:

Ik maak me vooral zorgen of ik niet begin te alzheimeren als ik zo makkelijk zulke oude gegevens weet op te lepelen :')
Ken je feiten :7

En laat je even checken bij een neuroloog :Y

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117270338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Al mijn vrienden, op 1 na, zitten inderdaad ruim in de slappe was. Soort zoekt soort he ;) Een jongen zit niet ruim in de slappe was, en die heeft toch een huis gekocht, maximaal geleend op 2 salarissen. Daar gaat het straks grandioos mis als er iets gebeurd, maar daar is hij herhaaldelijk voor gewwaarschuwd, door verschillende mensen.

Maar, dat is er eentje in de categorie alles willen hebben, zelfs als het niet kan toch doen, dus ja, euh...succes ermee dan denk ik dan bij mezelf.
ik zou het wel erg vinden als er op grote schaal drama's gaan plaatsvinden, ook al zijn dat mensen zoals die 1e vriend van jou.
maar ik ben bang dat ook mensen die hier geen schuld aan hebben geraakt zullen worden, bijvoorbeeld kinderen van zulk soort mensen, om maar een voorbeeld te noemen
  woensdag 26 september 2012 @ 13:26:35 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117270573
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[..]

Ken je feiten :7

En laat je even checken bij een neuroloog :Y

[ afbeelding ]
Je vergelijkt een kortdurende (4 jaar) piek met de bubbel van de 30 jaar daarna?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117270585
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:19 schreef Leandra het volgende:

Conclusie; er klopt iets niet, geen wonder dat de HRA failliet gaat.
Tja.... als banksters hun slaafjes weten te overtuigen van het feit dat je beter niet kan aflossen dan moet je als overheid nog eens goed gaan nadenken.... Ooh wacht... als onze politici zitten net zo hard mee te vreten van de feesttafel vol met openstaande schulden :X

En de scheefhuurder maar afschilderen als een verdorven parasiet... het is werkelijk onbestaanbaar :{
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_117270645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je vergelijkt een kortdurende (4 jaar) piek met de bubbel van de 30 jaar daarna?
Als je toen geleefd had dan wist je zelf ook wel hoe zo'n groot drama die kort durende piek was.
Mensen gingen gewoon failliet en de schuldsanering in, heel wat meer dan nu.
Komt omdat het aantal schuldslaven toen nog geen kritische massa bereikt had en er nog genoeg mensen waren die de waanzin een halt toe konden roepen.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:32:47 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117270834
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als je toen geleefd had dan wist je zelf ook wel hoe zo'n groot drama die kort durende piek was.
Mensen gingen gewoon failliet en de schuldsanering in, heel wat meer dan nu.
Komt omdat het aantal schuldslaven toen nog geen kritische massa bereikt had en er nog genoeg mensen waren die de waanzin een halt toe konden roepen.
Mijn ouders kochten in 1980 een ander huis, ik was toen 14 dus ik weet hoe het toen was.
En nee, ik ken niemand die toen de schuldsanering inging of failliet ging... ik weet wel dat 12,8 % rente op een hypotheek van ƒ 320.000 een heel hoge maandlast met zich meebracht.
Mijn moeder ging dan ook werken om net zo riant te kunnen blijven eten als we voorheen deden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117271537
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:32 schreef Leandra het volgende:

Mijn ouders kochten in 1980 een ander huis, ik was toen 14 dus ik weet hoe het toen was.
En nee, ik ken niemand die toen de schuldsanering inging of failliet ging... ik weet wel dat 12,8 % rente op een hypotheek van ƒ 320.000 een heel hoge maandlast met zich meebracht.
Mijn moeder ging dan ook werken om net zo riant te kunnen blijven eten als we voorheen deden.
Als jouw ouders in 1980 een hypotheek van Fl. 320.000,- konden veroorloven dan woonde jullie vast niet in een gemiddelde buurt in Nederland. Dan denk ik eerder aan een royale vrijstaande woning in een elite buurtje.
pi_117271733
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als jouw ouders in 1980 een hypotheek van Fl. 320.000,- konden veroorloven dan woonde jullie vast niet in een gemiddelde buurt in Nederland. Dan denk ik eerder aan een royale vrijstaande woning in een elite buurtje.
Zelfs een nieuwbouw 2 onder 1 kap in roermond koste in die tijd 240.000 gulden, in die tijd hebben mijn ouders toen daar dat type huis voor dat geld gekocht. :D
  woensdag 26 september 2012 @ 13:57:43 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117271830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

2-onder-1-kap.... wel aan de goudkust idd.
Maar dat moet die collega van je vader ook zo ongeveer hebben kunnen bereiken met z'n winsten op weg naar de piek.
Voor ƒ 10.000 winst was het de moeite van het verhuizen niet waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 26 september 2012 @ 14:19:08 #292
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117272590
quote:

[..]

mijn oudste zus kocht toen een vrijstaande bungalow voor 250.000 gulden , die nu 700.000 euro doet
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_117272863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelfs een nieuwbouw 2 onder 1 kap in roermond koste in die tijd 240.000 gulden, in die tijd hebben mijn ouders toen daar dat type huis voor dat geld gekocht. :D
Dat verklaard dus een hoop :')
  woensdag 26 september 2012 @ 14:34:56 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117273045
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:19 schreef HD9 het volgende:

[..]

mijn oudste zus kocht toen een vrijstaande bungalow voor 250.000 gulden , die nu 700.000 euro doet
Dat is een leuk prijsverschil, het huis van mijn ouders doet nu ongeveer tussen de 350k en 370k.

Het is dus niet allemaal 5 keer over de kop gegaan sinds 1980.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117273198
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is een leuk prijsverschil, het huis van mijn ouders doet nu ongeveer tussen de 350k en 370k.

Het is dus niet allemaal 5 keer over de kop gegaan sinds 1980.
En het voorbeeld huis van mij in roermond doen nu ¤ 198.000 dus nog niet eens verdubbeld.

Juist de onderklasse huizen en de huizen in het topsegment hebben volgens mij de meest extreme sprongen gemaakt.
  woensdag 26 september 2012 @ 14:43:27 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117273297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En het voorbeeld huis van mij in roermond doen nu ¤ 198.000 dus nog niet eens verdubbeld.

Juist de onderklasse huizen en de huizen in het topsegment hebben volgens mij de meest extreme sprongen gemaakt.
Dat zou heel goed kunnen, de onderklasse omdat ze te goedkoop verkocht werden als premie A of premie B woning, en het topsegment omdat die over het algemeen een enorme lap grond hebben, en dus privacy en de mogelijheid tot uitbreiden met zich meebrengen.

En doordat het hogere segment met de hypotheken op 2 inkomens ineens voor een grotere groep bereikbaar werd, zeker na de invoering van de stufi, en de toename van hoogopgeleide vrouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117273449
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, de onderklasse omdat ze te goedkoop verkocht werden als premie A of premie B woning, en het topsegment omdat die over het algemeen een enorme lap grond hebben, en dus privacy en de mogelijheid tot uitbreiden met zich meebrengen.
De stijging in onderklasse volgens mij niet alleen omdat ze te goedkoop verkocht werden, maar ook door de dubbele financierbaarheid waardoor opeens 2 verdieners met relatief gezien lage lonen ook konden gaan kopen.
  woensdag 26 september 2012 @ 14:49:14 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117273483
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De stijging in onderklasse volgens mij niet alleen omdat ze te goedkoop verkocht werden, maar ook door de dubbele financierbaarheid waardoor opeens 2 verdieners met relatief gezien lage lonen ook konden gaan kopen.
Ja, dat had ik er voor het hogere segment ook nog even bijgeëdit als reden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 oktober 2012 @ 02:20:35 #299
372108 FredericBastiat
Idioten zijn van alle tijden.
pi_117453213
266.231 huizen te koop
Blanco search: 267.071

Op naar nieuwe records!
pi_117465830
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 02:20 schreef FredericBastiat het volgende:
266.231 huizen te koop
Blanco search: 267.071