abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 05:30:21 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_116095849

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    _  _ | |                                     | | _  _
   | || || |                                     | || || |
 =H| || || |========nnnn=============nnnn========| || || |H=
   |_||_|| |        |  |             |  |        | ||_||_|
         |_|        /  |             |  \        |_|
                   |   |             |   |
                   \   (_   /~~~\   _)   /
                    \    \ ( '_' ) /    /
                     \    )\  =  /(    /
                      \   (_)   (_)   /
                       \ /   ~~~   \ /
                       (             )
                        \           /
                         \         /
                          )==(O)==(
                         /         \
                        /____/ \____\
                        /   /   \   \
                       /   /     \   \
                      (   )      (   )
                      |   |      |   |
                      |   |      |   |
                      |___|      |___|
                      (___)      (___)
============================================================
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 05:30:45 #2
77130 star_gazer
pi_116095850
:+
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 05:31:41 #3
77130 star_gazer
pi_116095851
Laatste drie posts vorige deel:

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 04:39 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Gewoon rijst met kip of tartaar ofzo meenemen in bakjes en bij de uni in de magnetron doen. _O_
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 04:40 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

12kg kwijt en krachtgains gemaakt in 4 maanden op een junk dieet, come@me
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 05:28 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit. Er is vast wel een studievereniging met een magnetron.

Brood :N
-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:50:04 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116096285
Ben komende november 3jr bezig, en inmiddels 28kg zwaarder dan toen ik begon met praktisch het zelfde bf%.

En dat op brood overdag. Dus dat brood per definitie onzin is is onzin.

Oke, er zit wel dik 200gram kipfilet en 100gram kaas op dat brood, maar ik heb m'n punt gemaakt.

Wordt een beetje moe van al die IF, 6% doelen, en anorexia stories hier. :+ :X
Zijn er nog mensen hier die echt eten? Gewoon keihard elke 3 uur, en dus keurig 5/6x per dag? :Y) w/

Sorry, moest het even kwijt. o|O

[ Bericht 11% gewijzigd door RaymondK op 28-08-2012 08:19:43 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:51:35 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116096866
Misschien kennen jullie deze site al?

http://www.leefbewust.com/

De site heeft niet direct met BB-en te maken, en op het eerste gezicht een beetje geitenwollensokken uitstraling, en verder zijn veel artikelen een beetje zweverig van aard, maar vond er wel een aantal interessante dingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door RaymondK op 28-08-2012 09:04:06 ]
pi_116097102
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:50 schreef RaymondK het volgende:
Ben komende november 3jr bezig, en inmiddels 28kg zwaarder dan toen ik begon met praktisch het zelfde bf%.

Oke, er zit wel dik 200gram kipfilet en 100gram kaas op dat brood, maar ik heb m'n punt gemaakt.

Zijn er nog mensen hier die echt eten? Gewoon keihard elke 3 uur, en dus keurig 5/6x per dag? :Y) w/

6x hier. En eet ook nog eens brood.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:08:05 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116097323
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:08 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ooeh, is niet goed hoor brood :X :+
Ik weet het. Eet een brood per dag. Een wonder dat ik nog niet dood ben.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:22:39 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116097394
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:19 schreef Push. het volgende:

[..]

Ik weet het. Eet een brood per dag. Een wonder dat ik nog niet dood ben.
De tering.Eerlijk? Een heel brood! haha. _O_
ik eet ca 6 plakken zelf gebakken boterhamen, die ongeveer even zwaar zijn als 12 bakkersbroodplakken. })
extra olijfolie d'r in, gekrushde walnootjes, zadenmix en what not.
pi_116097399
Zondag gedeadlift, nu nog steeds spierpijn in de benen _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:27:46 #11
77130 star_gazer
pi_116097515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:22 schreef robuust89 het volgende:
Zondag gedeadlift, nu nog steeds spierpijn in de benen _O_
Lekker die hams pakken
-
pi_116097604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

De tering.Eerlijk? Een heel brood! haha. _O_
ik eet ca 6 plakken zelf gebakken boterhamen, die ongeveer even zwaar zijn als 12 bakkersbroodplakken. })
extra olijfolie d'r in, gekrushde walnootjes, zadenmix en what not.
Lekker, eet zelf grof volkoren of volkoren van de AH. 86 kcal per plak. En ja, eerlijk. Gister 22 sneeën met pindakaas en kipfilet en twee bolletjes met ham omdat m'n lunch brood op was. Daarnaast nog een liter melk, avond eten en fruit.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:34:10 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116097643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:32 schreef Push. het volgende:

[..]

Lekker, eet zelf grof volkoren of volkoren van de AH. 86 kcal per plak. En ja, eerlijk. Gister 22 sneeën met pindakaas en kipfilet en twee bolletjes met ham omdat m'n lunch brood op was. Daarnaast nog een liter melk, avond eten en fruit.
Netjes hoor.
Dus je ontbijt zit ook in dat hele brood begrijp ik.
Dan lukt het wel idd.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:52:59 #14
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116097955
quote:

Ik heb hetzelfde maar dan tegenovergesteld :P Gezeur over moeilijk doen met eten meenemen omdat je 6x per dag moet eten, of melk wel goed blijft, welke kwark je eet en hoeveel etc etc

en zo heeft iedereen zn dingen hier
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_116097971
De hoeveelheid kcals aan voedzame bouwstoffen die je opneemt moet wel evenredig zijn aan je ervaring en vetvrij lichaamsgewicht. Althans dat is mijn mening, het heeft weinig zin om als beginneling 1000kcals boven onderhoud te gaan eten, zeker als je dan ook nog zooi aan het eten bent.

Het enige wat je ermee bereikt is het vervetten van je ingewanden. Eet gezond en eet vooral de heledag door maar het is echt niet nodig om 6x een 600kcal maaltijd te eten als je een onderhoud verbruik hebt van 1600kcals.

Cutten en Bulken is leuk en mischien effectief maar wanneer je dit als hobby doet en er vooral ook goed uit wil zien dan heb ik liever constant een vet percentage van < 9.

Ben benieuwd wie van de grote eters hier nou daadwerkelijk 100kg+ weegt met een vetpercentage van < 12. Hoeveel wedstrijd bb'ers posten hier eigenlijk?
pi_116097977
gewoon IF doen en nooit eten meenemen

nergens voor nodig die zes maaltijden, zwaar achterhaalde shit

maar hee, blijf vooral lekker je 'metabolisme stimuleren' en je lichaam 'constant van voldoende eiwitten voorzien.'

[ Bericht 18% gewijzigd door 16meter op 28-08-2012 10:00:58 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:57:20 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116098045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:53 schreef Mithras82 het volgende:
De hoeveelheid kcals aan voedzame bouwstoffen die je opneemt moet wel evenredig zijn aan je ervaring en vetvrij lichaamsgewicht. Althans dat is mijn mening, het heeft weinig zin om als beginneling 1000kcals boven onderhoud te gaan eten, zeker als je dan ook nog zooi aan het eten bent.

Het enige wat je ermee bereikt is het vervetten van je ingewanden. Eet gezond en eet vooral de heledag door maar het is echt niet nodig om 6x een 600kcal maaltijd te eten als je een onderhoud verbruik hebt van 1600kcals.

Cutten en Bulken is leuk en mischien effectief maar wanneer je dit als hobby doet en er vooral ook goed uit wil zien dan heb ik liever constant een vet percentage van < 9.

Ben benieuwd wie van de grote eters hier nou daadwerkelijk 100kg+ weegt met een vetpercentage van < 12. Hoeveel wedstrijd bb'ers posten hier eigenlijk?
nou wedstrijd zal ik nooit van m'n leven gaan doen. Niet omdat ik het niet in me zou hebben, maar puur omdat ik het belachlijk vind om in een slip op een podium te staan en je muscles te showen. In mijn ogen heb je dan echt te weinig aandacht gekregen ooit ergens een keer :')
Niet persoonlijk aantrekken voor degene die dat dreigen te doen nu :+

Maar het betekend niet dat als je geen wedstrijden doet, je niet net zo goed bezig kunt zijn.

Duurt niet heel lang meer, ca 2,5kg nog, en dan ben ik wel 100kg. Hopelijk rond het eind v.h. jaar, maar waarschijnlijk iets langer :P @ ca 15%
En dan voor eind volgend jaar wil ik 105kg @12% zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door RaymondK op 28-08-2012 10:02:54 ]
pi_116098177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:57 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nou wedstrijd zal ik nooit van m'n leven gaan doen. Niet omdat ik het niet in me zou hebben, maar puur omdat ik het belachlijk vind om in een slip op een podium te staan en je muscles te showen. In mijn ogen heb je dan te weinig aandacht gekregen ooit ergens een keer :')
Niet persoonlijk aantrekken voor degene die dat dreigen te doen nu :+

Maar het betekend niet dat als je geen wedstrijden doet, je niet net zo goed bezig kunt zijn.

Duurt niet heel lang meer, ca 2,5kg nog, en dan ben ik wel 100kg. Hopelijk rond het eind v.h. jaar, maar waarschijnlijk iets langer :P @ ca 15%
En dan voor eind volgend jaar wil ik 105kg @12% zijn.
Natuurlijk mag je best goed bezig zijn het is ook meer een lifestyle dan een sport uiteindelijk. Maar om nou 4 liter melk per dag te gaan drinken (overdreven voorbeeld) terwijl je pas 2 weken weet wat een deadlift is dat is het andere uiterste.

ps. hoelang ben je?
pi_116098214
quote:

Ik vind dat gegraas elke 3 uur juist geen echt eten. Geef mij maar 1-2 enorme maaltijden per dag, das pas echt eten :D
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:05:17 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116098218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:03 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je best goed bezig zijn het is ook meer een lifestyle dan een sport uiteindelijk. Maar om nou 4 liter melk per dag te gaan drinken (overdreven voorbeeld) terwijl je pas 2 weken weet wat een deadlift is dat is het andere uiterste.

ps. hoelang ben je?
186cm

das overdreven idd. 4l melk als je 65kg weegt. :+
Als het goed is voer je het tijdens je groeien ook rustig op.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:09:58 #21
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116098308
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Ik vind dat gegraas elke 3 uur juist geen echt eten. Geef mij maar 1-2 enorme maaltijden per dag, das pas echt eten :D
Ik moet er serieus niet meer aan denken, heb dat ook een aantal jaar gedaan maar wat een gezeik zeg. Eten klaarmaken savonds, in bakjes doen, bakjes meenemen, bakjes afwassen etc etc

Oh en de paniek en stress als je 2 a 3 maaltijden vergeet door omstandigheden |:(

Zo blij dat ik dat niet meer heb, gisteren na het trainen lekker 2 bananen en een shake, uurtje later 500 gr kipgehakt en 300 gram aardappels als hoofdmaaltijd

jum jum
Luck is for losers
pi_116098422
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:59 schreef MrGuma het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het kijken naar hartslagmonitors; hebben jullie toevallig ervaring met de website van polar? De weergave van je hartslag en dergelijke. Wil dit namelijk in o.a. grafieken en dergelijke gaan bijhouden.

Als je een polar hebt, welke heb je?
Ik heb een Garmin 305, top apparaat!

quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:56 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Wijsneus :)
Dag 3:
SQ/Lunges/Calve Raises
MP/Rear Delt Raise/Lateral Raise/Front Raise
Waarom maar 1x per week?

Ik wil met IF beginnen alleen heb ik geen mogelijkheid om te trainen in fasted state. Ik wil mijn eetwindow van 13-21 doen en dan om eten om 13, 16/17, 20/21. En dan tussen de laatste twee een workout doen.

Hoe pass jullie IF toe?
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_116098453
IF is wel gebaseerd op 'supercompensatie', de eerste 8-12 uur na krachttraining is de eiwitsynthese het hoogste, en dus is het handig om dan het grootste deel van je eten te eten. Je zou je window wat kunnen verkorten, of je laatste maaltijd het grootste maken (dat lijkt mij in jouw geval het handigst).
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:30:23 #24
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_116098730
IF is redelijk makkelijk samen te vatten (althans mijn variant)

Je eet 12-16 uur na je laatste maaltijd niets
Dan eet je kleine hapjes van alleen eiwit en (groene) groentes van max rond de 20 gr eiwit (blikje tonijn ligt op mn werk altijd in mn la bv)
en savonds eet je de rest van je behoefte en het maakt opzich niet echt uit wat je eet, low carb op niet trainingsdagen (groentes tellen niet mee) en high carb (als in 300-500 gr) op trainingsdagen en de carbs eet je pas NA het krachttrainen
Luck is for losers
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:42:26 #25
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116098947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:16 schreef Autobandje het volgende:
IF is wel gebaseerd op 'supercompensatie', de eerste 8-12 uur na krachttraining is de eiwitsynthese het hoogste, en dus is het handig om dan het grootste deel van je eten te eten. Je zou je window wat kunnen verkorten, of je laatste maaltijd het grootste maken (dat lijkt mij in jouw geval het handigst).
Verschillende studies geven een verschillende indicatie aan voor verhoogde netto eiwitsynthese, en da's prima, net als verschillende whey pre/peri/post-workout studies iets anders aangeven en dat de conclusie 'whey rondom je training' goed genoeg is.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8563679 (MacDougall 1995) geeft bijvoorbeeld aan, dat op zijn meetpunten de spiersynthese het hoogst is 24 uur na je training. En dat het doorgaat tot aan 36 uur na training.

Had het al eerder gezegd, maar zoals Leangains het op z'n website zet denk ik dat er een denkfout zit, en dat je de ochtend na je training juist NIET moet IF'en. En dat een betere methode om te denken is: trainingsdag - hersteldag - rustdag - rustdag etc. Op je hersteldag, en sowieso als er nog significante spiermodellering plaatsvindt door de trainingsprikkel - zou je moeten eten voor maximaal spieranabolisme, niet anti-catabolisme zoals op de rustdagen waar geen spiersynthese van training plaatsvindt. IF op een trainingsdag of rustdag kan prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 28-08-2012 10:50:37 ]
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')