Heel vreemd jaquote:Op maandag 27 augustus 2012 16:00 schreef WJCra het volgende:
Dat ook gelijk nagevraagd en het blijkt dat wanneer je nog geen recht hebt op stufi, ze niks met je wijzigingen doen.
Weet je dat heel zeker? Stuur ze een kopie van de rekeningafschriften.quote:Volgens de medewerker zou ik geld hebben ontvangen terwijl ik er geen recht op had in de maanden maart en april, wat totaal niet klopt. Laatste stufi dat ik kreeg was in Februari. Maar dat terzijde.
Maandje rood staan? Meer werken?quote:Dus in het kort: DUO maakt er een zooitje van. Nog een maand geen geld. Kan geen schoolboeken, huur of eten betalen. School begint aankomende woensdag.
Wat moet ik doen? Help.
Dan kan je nog beter een maand rood staan of je ouders om een lening vragen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:26 schreef Ultralaser het volgende:
Voorschotje.nl? welk 50% rente ofzo
Als ze niks met die wijzigingen doen, geef me dan ook niet de optie om een wijziging door te geven...quote:
Dat weet ik 100% zeker, net nog nagekeken. En als ze vragen of ik dat wil terugbetalen dan kan ik alsnog de afschriften opsturen. Daar maak ik me geen zorgen over.quote:[..]
Weet je dat heel zeker? Stuur ze een kopie van de rekeningafschriften.
Door verschillende redenen in mijn thuissituatie sta ik al rood. Meer werken is ook geen optie, heb op 10 augustus het werk laten vallen omdat dat niet werkte i.c.m. school. Moet mid-September ergens anders beginnen, maar dat helpt me nu dus niet.quote:[..]
Maandje rood staan? Meer werken?
Heb je toen je je studiefinanciering stopzette ook je studentenreisproduct stopgezet dan? Anders zou het daar misschien nog mee te maken kunnen hebben en dat zie je niet op afschriften terug natuurlijk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:31 schreef WJCra het volgende:
[..]
Als ze niks met die wijzigingen doen, geef me dan ook niet de optie om een wijziging door te geven...
[..]
Dat weet ik 100% zeker, net nog nagekeken. En als ze vragen of ik dat wil terugbetalen dan kan ik alsnog de afschriften opsturen. Daar maak ik me geen zorgen over.
[..]
Zoals ik aan het begin van mijn 1e post al zei: geen optie. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder verdient zelf net genoeg om zelf rond te komen met mijn kleinere broer.quote:
En je vader?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:35 schreef WJCra het volgende:
[..]
Zoals ik aan het begin van mijn 1e post al zei: geen optie. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder verdient zelf net genoeg om zelf rond te komen met mijn kleinere broer.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:35 schreef WJCra het volgende:
[..]
Zoals ik aan het begin van mijn 1e post al zei: geen optie. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder verdient zelf net genoeg om zelf rond te komen met mijn kleinere broer.
Nope. Ik heb eind februari mijn OV stopgezet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Heb je toen je je studiefinanciering stopzette ook je studentenreisproduct stopgezet dan? Anders zou het daar misschien nog mee te maken kunnen hebben en dat zie je niet op afschriften terug natuurlijk.
Geen contact mee. :/quote:
Dat is een idee. Daar ga ik wel achteraan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:39 schreef Peter het volgende:
Contacteer je decaan/begeleider. Elke school heeft een potje om studenten te helpen die het niet redden. Wordt niet breed mee geadverteerd maar bestaat overal..
die is wel financieel verantwoordleijk tot je 21ste.quote:
Verantwoordelijk om het kind naar vermogen financieel bij te staan idd.. Dat wil zeggen: als je ouders genoeg verdienen zijn ze 'verplicht' om jou financieel te helpen door bijvoorbeeld bij te dragen aan je huur of je een paar keer per week mee te laten eten etc..quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die is wel financieel verantwoordleijk tot je 21ste.
Maanvis verwees dan ook naar de vader.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Verantwoordelijk om het kind naar vermogen financieel bij te staan idd.. Dat wil zeggen: als je ouders genoeg verdienen zijn ze 'verplicht' om jou financieel te helpen door bijvoorbeeld bij te dragen aan je huur of je een paar keer per week mee te laten eten etc..
TS zegt dat z'n moeder het maar nét redt, ze heeft dus niet het vermogen om het kind financieel bij te staan, dus hoeft ze dat niet.
Als er iets niet goed is gegaan bij een actie die is uitgevoerd door een collega, dan kan de persoon in kwestie hier toch ook geen antwoord op geven? Of moet hij dan maar gaan gokken wat er precies wel of niet is gebeurd?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:15 schreef chrisje013 het volgende:
ach... wat klinkt dit toch bekend!
en de kut nederlandse mentaliteit van "daar kan ik geen antwoord op geven" is om van te kotsen...
Handig om gelijk zulke assumpties te maken en de situatie van degene in kwestie niet volledig te begrijpen. Door mijn thuissituatie ben ik vrijwel uit pure nood uit huis gegaan. Ik ga hier liever niet helemaal over in detail sinds dat hier niet toe doet. Maar laten we zeggen dat het niet mogelijk was om een financiële buffer op te bouwen. Ik heb het van Maart tot nu kunnen redden. Als ik nu nog niet naar school hoefde en nog steeds mijn fulltime baan had dan had ik nergens over te klagen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Je hebt dus van maart tot augustus geen financiële buffer op kunnen bouwen? Echt ik blijf dit altijd weer zulke kansloze verhalen vinden. 1-2 maand geen inkomen en direct geen rode cent meer om op te teren.
Ga dan eerst een jaartje werken ofzo als je 0,0 financiële buffer hebt.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:26 schreef Ryon het volgende:
Voor zover ik het zie heeft DUO er geen zooitje van gemaakt, maar jijzelf.
Het is gebruikelijk dat als je uitgeschreven bent en je weer voor een studie inschrijft je pas na 1 september (dus 24 sept) je eerste stufi krijgt. Tenzij je al reeds ingeschreven stond en je herinschrijft,dan krijg je het eerder. Maar jij hebt geen recht meer gehad op stufi. Jij bent niet de eerste die hier intrapt.
Allemaal leuk en aardig, ware het niet dat er in Mijn DUO een betaling klaarstaat voor Augustus. Welke ik nu dus pas in September tegelijk met de stufi van die maand uitbetaald krijg. En mijn OV-product heb ik op de 18e opgehaald.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het is alweer een tijd terug, maar volgens mij begint het collegejaar op 1 september, dus dan begint je stuffie. Je krijgt je stuffie altijd aan het eind van de maand, dus eind september.... zoals hierboven staat.
Jup,quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Je hebt dus van maart tot augustus geen financiële buffer op kunnen bouwen? Echt ik blijf dit altijd weer zulke kansloze verhalen vinden. 1-2 maand geen inkomen en direct geen rode cent meer om op te teren.
Ga dan eerst een jaartje werken ofzo als je 0,0 financiële buffer hebt.
Oh ok dan is het allemaal weer veranderd of die betaling, die je binnenkort krijgt is een lening, dat weet ik niet.quote:Allemaal leuk en aardig, ware het niet dat er in Mijn DUO een betaling klaarstaat voor Augustus. Welke ik nu dus pas in September tegelijk met de stufi van die maand uitbetaald krijg. En mijn OV-product heb ik op de 18e opgehaald.
Anyway, vandaag weer opgebeld en werd doorverbonden naar de 2e lijn. Blijkt dat die blokkade er helemaal niet op hoorde te zitten en per Juli eigenlijk al opgeheven zou moeten zijn. Verontschuldigingen aan mij geboden en verteld dat ik volgende week maandag in alle waarschijnlijkheid gewoon een spoedbetaling kan vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |