abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2012 @ 19:30:14 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117079391
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:45 schreef APK het volgende:
Op Koh Tao kun je toch ook gewoon met een SIM-card van DTAC oid voor zo'n 20 baht per minuut naar Nederland bellen?
Ik heb een TrueMove simcard waarmee bellen naar o.a. Nederland 1 baht per minuut is (vaste nummers). Moet je wel een prefix gebruiken (00600), want het is een VoIP service, met overigens een prima geluidskwaliteit.
  vrijdag 21 september 2012 @ 20:38:32 #252
6941 APK
Factual, I think.
pi_117082961
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:30 schreef Lemans24 het volgende:

Ik heb een TrueMove simcard waarmee bellen naar o.a. Nederland 1 baht per minuut is (vaste nummers). Moet je wel een prefix gebruiken (00600), want het is een VoIP service, met overigens een prima geluidskwaliteit.
Ah, dank voor de info, maar ik bedoel gewoon een Thaise SIM-card die je bij de 7/11 koopt.
Is niet voor mijzelf maar voor iemand die daar nu zit en beweert dat het ¤2.50 p/m kost ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 21 september 2012 @ 21:54:26 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117088359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:38 schreef APK het volgende:

[..]

Ah, dank voor de info, maar ik bedoel gewoon een Thaise SIM-card die je bij de 7/11 koopt.
Is niet voor mijzelf maar voor iemand die daar nu zit en beweert dat het ¤2.50 p/m kost ;)
Die TrueMove simcard heb ik ook bij 7/11 gekocht in Thailand :) Het is één van de grote telefoonmaatschappijen.
1 baht is maarliefst ¤0,025...
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:03:43 #254
6941 APK
Factual, I think.
pi_117089078
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 21:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Die TrueMove simcard heb ik ook bij 7/11 gekocht in Thailand :)
1 baht is maarliefst ¤0,025...
Okay, om het simpel te maken: Nederlands meisje zit op Koh Tao en zegt dat bellen 2.50¤ kost.
Ze is digibeet en weet niks, maar waarom denkt zij dat bellen vanaf Koh Tao 2.50¤ kost terwijl ze kan SMS'en vanaf die SIM :?

Dat klopt niet, toch :?
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:17:39 #255
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117090157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:03 schreef APK het volgende:

[..]

Okay, om het simpel te maken: Nederlands meisje zit op Koh Tao en zegt dat bellen 2.50¤ kost.
Ze is digibeet en weet niks, maar waarom denkt zij dat bellen vanaf Koh Tao 2.50¤ kost terwijl ze kan SMS'en vanaf die SIM :?

Dat klopt niet, toch :?
Nee, dat klopt niet.

Wellicht heeft ze de 'verkeerde' simkaart, er zijn er namelijk nogal wat. Ik heb een Truemove Inter Sim prepaid.

Bovendien is de meegeleverde informatie (over prefixes, SMS codes en tarieven) hoofdzakelijk in het Thais. Hulp van een Thaissprekende kan dus van pas komen, zeker bij de eerste keer opladen.

Engelstalige informatie staat op de website. Digibeet of niet, een website moet te doen zijn.

Vraag aan anderen, wat zij hebben. De betreffende TrueMove kaartjes worden regelmatig gratis uitgedeeld op vliegvelden, dus zijn vrij bekend.
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:57:32 #256
6941 APK
Factual, I think.
pi_117093500
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 22:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet.

Wellicht heeft ze de 'verkeerde' simkaart, er zijn er namelijk nogal wat. Ik heb een Truemove Inter Sim prepaid.

Bovendien is de meegeleverde informatie (over prefixes, SMS codes en tarieven) hoofdzakelijk in het Thais. Hulp van een Thaissprekende kan dus van pas komen, zeker bij de eerste keer opladen.

Engelstalige informatie staat op de website. Digibeet of niet, een website moet te doen zijn.

Vraag aan anderen, wat zij hebben. De betreffende TrueMove kaartjes worden regelmatig gratis uitgedeeld op vliegvelden, dus zijn vrij bekend.
Merci ^O^
Gewoon gelul dus, volgens mij is het bijna niet mogelijk om met een Thaise SIM voor ¤2.50 naar NL te bellen, zelfs vanaf Koh Tao :)
pi_117150700
Algemene vraag die niet zo zeer over Thailand gaat maar gewoon voor het hele aziatische gebied w.o. Thailand,Bali,Vietnam e.d. gaat.

Is het slim zo een buitenlandse simkaart die je hier in Nederland kunt kopen (lyca?) aan te schaffen,vol te gooien met beltegoed, en dan als telefoonnummer te gebruiken als je in eerder genoemde landen bent of kun je beter daar in zo een telefooncel(dumpzaakjes) goedkoop bellen?
  zondag 23 september 2012 @ 21:43:45 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117171566
quote:
6s.gif Op zondag 23 september 2012 15:10 schreef Iwanius het volgende:
Algemene vraag die niet zo zeer over Thailand gaat maar gewoon voor het hele aziatische gebied w.o. Thailand,Bali,Vietnam e.d. gaat.

Is het slim zo een buitenlandse simkaart die je hier in Nederland kunt kopen (lyca?) aan te schaffen,vol te gooien met beltegoed, en dan als telefoonnummer te gebruiken als je in eerder genoemde landen bent of kun je beter daar in zo een telefooncel(dumpzaakjes) goedkoop bellen?
Het is verstandiger ter plekke een lokale simkaart aan te schaffen, dat kost in Thailand, Indonesie, Maleisie en Vietnam echt geen drol.
Groot voordeel is dat je lokaal goedkoop kunt bellen, kan nog wel eens handig zijn als je een hotel wilt reserveren of de luchtvaartmaatschappij moet bellen, daarnaast kan je vanuit Nederland, als je het nummer hebt doorgegeven, goedkoop gebeld worden door de vele goedkope telecomaanbieders, bellen naar Azie kan tussen de 2 - 5 cent per minuut.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_117293642
http://www.bangkokpost.co(...)-brace-for-more-rain

:'(

Vorig jaar is Suvarnabhumi Airport toch nooit gesloten geweest vanwege de overstromingen? Zit een beetje te twijfelen over een eventuele annuleringsverzekering. Ik vertrek op 29 oktober.

[ Bericht 27% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 26-09-2012 22:35:08 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 01:53:58 #260
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117300893
Dinsdag was wel heel erg, ja :D Steeds als het rustiger leek te worden, begon het gewoon overnieuw.

Die heftige regens worden iig nog tot 2 oktober verwacht. Echter, dat water trekt op z'n slechtst binnen een paar uur weer weg, en dit soort overstrominkjes zijn regel, geen uitzondering. Waar we ons zorgen over maken is het water dat uit het noorden komt. En hoe dat gaat lopen is nu gewoon nog niet bekend, en ook niet puur af te lezen aan de regenval. Het is een combinatie van regenval, onderhoud aan drains e.d. en van het management van de stuwmeren upcountry.

En nee, Suvarnabhumi is vorig jaar niet gesloten geweest. Hoeveel je aan een annuleringsverzekering hebt in dit geval, weet ik niet. Als Suvarnabhumi gesloten wordt, wordt je reis gecancelled en krijg je je geld terug, zonder verzekering. Als het niet gesloten wordt en delen van BKK zijn nog begaanbaar zoals vorig jaar, kan ik me voorstellen dat je verzekering zegt 'joh, dan ga je toch lekker ergens anders heen?". Heeft iemand er vorig jaar ervaring mee opgedaan?
  donderdag 27 september 2012 @ 04:42:57 #261
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117301392
Ah tadaaa, van vorig jaar:

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:55 schreef oink_oink het volgende:
Situatie in Thailand en je reisverzekering: hoe zit het ?

Thailand wordt nu al enige tijd door ernstige overstromingen en wateroverlast geplaagd. Nu er ook enkele vliegvelden dicht zijn gegaan, komen er veel vragen bij ons binnen van mensen die zich afvragen of zij hun vakantie door kunnen laten gaan en hoe het dan met hun reisverzekering zit.

Als je op vakantie gaat (of bent) en er is iets aan de hand, kun je terecht bij je reisverzekering. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft over Thailand op haar website aan dat ‘niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden’. Ga je toch deze gebieden bezoeken, let er dan wel op dat je reisverzekering in bepaalde situaties geen vergoeding van schade biedt. Een reisverzekering gaat er vanuit dat je er alles aan zal doen om het risicogebied te vermijden. Informeer daarom voordat je de reis gaat maken bij je reisverzekering wat er wel en niet vergoed wordt. Wil je de gebieden vermijden? Informeer dan bij je reisbureau of je de reis eventueel kunt wijzigen. Heb je een reisverzekering met een annuleringsverzekering afgesloten, dan krijg je op dit moment nog niet je reiskosten vergoed als je de reis wilt annuleren. Pas bij een negatief reisadvies is het mogelijk om eventuele reiskosten vergoed te krijgen.

Daarnaast is er nog het Calamiteitenfonds. Als je bij een reisorganisatie hebt geboekt die bij het Calamiteitenfonds is aangesloten kun je hier terecht. Als je extra kosten hebt doordat je een reis moet aanpassen of afbreken, dan wordt dit door het Calamiteitenfonds vergoed. Op dit moment geeft het Calamiteitenfonds aan dat zij Nederlandse reizigers in Thailand nog niet schadeloos stellen. De internationale luchthaven is nog open en de toegangswegen en het centrum zijn nog droog. Omdat de regentijd en overstromingen in Thailand bekende verschijnselen zijn en nu al een tijdje aan de gang is, spreekt het Calamiteitenfonds niet van een calamiteit. Daarom keren ze ook niet uit. Dat standpunt kan elke dag veranderen, want de situatie in Thailand is ook niet stabiel.

bron
  donderdag 27 september 2012 @ 05:25:10 #262
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_117301415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:53 schreef Gaoxing het volgende:
Dinsdag was wel heel erg, ja :D Steeds als het rustiger leek te worden, begon het gewoon overnieuw.

Die heftige regens worden iig nog tot 2 oktober verwacht. Echter, dat water trekt op z'n slechtst binnen een paar uur weer weg, en dit soort overstrominkjes zijn regel, geen uitzondering. Waar we ons zorgen over maken is het water dat uit het noorden komt. En hoe dat gaat lopen is nu gewoon nog niet bekend, en ook niet puur af te lezen aan de regenval. Het is een combinatie van regenval, onderhoud aan drains e.d. en van het management van de stuwmeren upcountry.

En nee, Suvarnabhumi is vorig jaar niet gesloten geweest. Hoeveel je aan een annuleringsverzekering hebt in dit geval, weet ik niet. Als Suvarnabhumi gesloten wordt, wordt je reis gecancelled en krijg je je geld terug, zonder verzekering. Als het niet gesloten wordt en delen van BKK zijn nog begaanbaar zoals vorig jaar, kan ik me voorstellen dat je verzekering zegt 'joh, dan ga je toch lekker ergens anders heen?". Heeft iemand er vorig jaar ervaring mee opgedaan?
Wij zaten er precies toen alles zo heftig gebeurde, nou de resiverzekering wist zelf amper te handelen was de ervaring toen wij aan info probeerde te komen :o!
Ze waren niet eens goed op de hoogte :') redelijk maf was dat, en klm was super nuchtig, zolang wij erop vliegen, is er geen probleem gaven die aan _o-
En alles kwam goed *O* (top maand gehad daar alleen moesten we steeds de plannen wijzigen waar we heen wilde hehe)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_117305676
Ik ben bezig een visum voor Vietnam over land te regelen. Dat wil ik doen bij de Vietnamese mbassade in Den Haag. Nu las ik dat het ter plekke (die dag nog) geregeld kan worden als ik een letter of approval/autorisatiebrief meeneem. Maar overal wordt alleen een autorisatiebrief aangeboden icm een visum. En niet apart. Weet iemand waar ik een autorisatiebrief alleen kan aanvragen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chimpmunk op 27-09-2012 23:30:19 ]
pi_117321299
iemand ervaring met het boeken op tix.nl?
zag namelijk een mooie aanbieding voor thailand in juli,
rond welke prijs zit je 'normaal' rond die tijd??
pi_117321822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:32 schreef Thongkamma het volgende:
Je hebt een hele hoop van die tussenpersonen. Zijn allemaal prima. Je hebt er na het boeken van het ticket vrij weinig meer mee te maken...
  donderdag 27 september 2012 @ 21:29:32 #266
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117330448
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:02 schreef Chimpmunk het volgende:
Ik ben bezig een visum voor Vietnam over land te regelen. Dat wil ik doen bij de Thaise ambassade in Den Haag. Nu las ik dat het ter plekke (die dag nog) geregeld kan worden als ik een letter of approval/autorisatiebrief meeneem. Maar overal wordt alleen een autorisatiebrief aangeboden icm een visum. En niet apart. Weet iemand waar ik een autorisatiebrief alleen kan aanvragen?
Waarom kun je niet terecht bij de Vietnamese ambassade?
pi_117336956
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:29 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Waarom kun je niet terecht bij de Vietnamese ambassade?
Sorry. Typefout en hersteld ;). Weet jij waar ik aan de letter of approval kan komen, zodat ik daar terplekke het 'over land' visum kan regelen?
pi_117345863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:32 schreef Thongkamma het volgende:
Ik heb twee weken terug ongeveer 2100 betaald voor 2 volwassenen en een kind van 11. Heenreis Düsseldorf-Chiang Mai op 19 juli, 3 weken later terug vanaf Bangkok. Rechtstreeks bij Etihad geboekt.
pi_117349951
@heufje: bedankt! maar dit heb je ook via tix.nl gedaan?? en alles is netjes geregeld of kan
ik het beter niet doen en wat meer betalen bij bijv. d-reizen ofzo...
pi_117350033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:30 schreef Thongkamma het volgende:
@heufje: bedankt! maar dit heb je ook via tix.nl gedaan?? en alles is netjes geregeld of kan
ik het beter niet doen en wat meer betalen bij bijv. d-reizen ofzo...
Waarom boek je niet gewoon direct bij de vliegmaatschappij?
pi_117350150
heb gekeken maar daar is het nog duurder....
en aangezien we met z'n vijven zijn...

[ Bericht 33% gewijzigd door Thongkamma op 28-09-2012 13:40:39 ]
pi_117351031
Ik heb rechtstreeks bij Etihad geboekt.
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:06:08 #273
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_117355979
@ Heufje, als je begin juli bedoelt moet dat voor 600 per persoon wel lukken denk ik. Met Emirates vanaf Schiphol of Düsseldorf of Etihad inderdaad. KLM zal iets duurder zijn, maar wellicht dat de antwerpen-route daarin nog wat kan schelen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_117366691
Vorige week geboekt voor half oktober voor 671,- met China airlines, denk dat het wel een redelijke prijs is. Heb de tickets in ieder geval niet goedkoper gezien de laatste weken, las zojuist wel dat de verwachting is dat de regen rondom Bangkok tot de 3e week van oktober vrij heftig aanwezig zou blijven :)
Lach met een schone bips
  zaterdag 29 september 2012 @ 02:58:13 #275
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117380139
Voor wie op zoek is: volgens mij zag ik vorige week een deal met Lufthansa vanaf Rotterdam hier in de krant staan. Kan zijn dat het alleen goedkoop is wanneer geboekt vanuit Azie, maar misschien toch waard om naar te kijken...
pi_117408242
Ik wil deze zomer met een groep van 10 gasten rond de 25 naar Thailand. We hadden 2 weken in gedachten met een budget van 1500 tot 2000e. Beetje een mix van feesten en dingen zien/doen. We zijn van plan om naar Bangkok te gaan en daarna in ieder geval door naar Koh Chang.

Heeft iemand nog tips voor ons? Dingen die we echt moeten doen of zien, of plaatsen waar we heen moeten gaan?
  zondag 30 september 2012 @ 21:35:07 #277
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117441151
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 23:04 schreef HHaajee het volgende:
Ik wil deze zomer met een groep van 10 gasten rond de 25 naar Thailand. We hadden 2 weken in gedachten met een budget van 1500 tot 2000e. Beetje een mix van feesten en dingen zien/doen. We zijn van plan om naar Bangkok te gaan en daarna in ieder geval door naar Koh Chang.

Heeft iemand nog tips voor ons? Dingen die we echt moeten doen of zien, of plaatsen waar we heen moeten gaan?
RTFF of koop een Lonely Planet, kost dan ook maar een knaak per persoon.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
Vorige week geboekt voor half oktober voor 671,- met China airlines, denk dat het wel een redelijke prijs is. Heb de tickets in ieder geval niet goedkoper gezien de laatste weken, las zojuist wel dat de verwachting is dat de regen rondom Bangkok tot de 3e week van oktober vrij heftig aanwezig zou blijven :)
Dat is een beste prijs. Voor januari zijn ze momenteel ook de goedkoopste met 721 euro. Geen idee waarom Emirates momenteel zo duur is, met een 3 uurs overstap zelfs nog duurder dan een rechtstreekse vlucht met KLM. Ethiad en Qatar prijzen vanaf Dusseldorf en Brussel zijn daarentegen ook van het nivo van China Airlines maar niet direct en dus ook nog een gedoe als Schiphol naast de deur is. Ik kijk het nog even 2 weken aan.

[ Bericht 20% gewijzigd door buzz1291 op 30-09-2012 21:40:13 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117448295
Ik heb een vraagje, Hoe is de monsoon op Koh phangan? Is het tussen de buien door wel mogelijk op het strand te liggen etc ? Hoelang duren de regenbuien & is het uberhaupt aan te raden om van 20 okt. tot 10 november naar Koh Phangan of uberhaupt Thailand te gaan ? Merci!
2 x 11 is ook 22
pi_117456618
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:14 schreef Snaaaaiykie het volgende:
Ik heb een vraagje, Hoe is de monsoon op Koh phangan? Is het tussen de buien door wel mogelijk op het strand te liggen etc ? Hoelang duren de regenbuien & is het uberhaupt aan te raden om van 20 okt. tot 10 november naar Koh Phangan of uberhaupt Thailand te gaan ? Merci!
Van wat ik op internet tegenkwam is dat zeker niet de beste tijd om in het gebied van Koh Phangan te zitten. Sowieso als je wil duiken schijnt het onderwater niet best te zijn. Iig was het voor ons de reden om (welliswaar in november) richting de meest zuidelijke eilanden te vertrekken. Hopelijk een goede keuze :)
Too much is never enough!
pi_117457308
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:30 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Van wat ik op internet tegenkwam is dat zeker niet de beste tijd om in het gebied van Koh Phangan te zitten. Sowieso als je wil duiken schijnt het onderwater niet best te zijn. Iig was het voor ons de reden om (welliswaar in november) richting de meest zuidelijke eilanden te vertrekken. Hopelijk een goede keuze :)
Gelul. Je kunt prachtig duiken het hele jaar door.
pi_117457349
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja weet ik veel, ben er nog nooit geweest, maar kwam het regelmatig tegen toen ik ging zoeken naar invloeden van het regenseizoen.
Too much is never enough!
pi_117460099
Ik durf de vraag hier bijna niet te stellen maar hoe zit het met de lengte van daglicht in Azie en Thailand in het bijzonder? Ik bedoel in onze zomer is het lang licht en in de winter zijn de dagen kort, hoe werkt dat daar? :+

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2012 12:18:24 ]
pi_117460738
Je zit rond de evenaar, dus 's ochtends om een uur of 6 licht en 's avonds is het bam in 3 minuten donker :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_117461174
LOL, klopt precies wat Ener-G zegt... morgerns werd je al vroeg wakker.. en avonds ja.. zondr dat je het in de gaten had.. was het donker...
  maandag 1 oktober 2012 @ 13:48:23 #285
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117462594
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:17 schreef MCH het volgende:
Ik durf de vraag hier bijna niet te stellen maar hoe zit het met de lengte van daglicht in Azie en Thailand in het bijzonder? Ik bedoel in onze zomer is het lang licht en in de winter zijn de dagen kort, hoe werkt dat daar? :+
Er is wel verschil tussen 's zomers en 's avonds, maar dat is minimaal. In de zomer is het om 6 uur licht, en in de winter om 7 uur, zoiets...
pi_117469953
Ik las een paar dagen geleden een bericht dat het tot in de derde week van oktober nog volop blijft plenzen. Als ik zelf een beetje verwachtingen bekijk, valt dat allemaal wel mee. Deze week bijvoorbeeld niet heel veel regen ofzo...
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:27:02 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117475728
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 13:48 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Er is wel verschil tussen 's zomers en 's avonds, maar dat is minimaal. In de zomer is het om 6 uur licht, en in de winter om 7 uur, zoiets...
Het minimale verschil wat jij noemt is wel degelijk goed waarneembaar, juist omdat de tijd altijd relatief hetzelfde is qua zonsopgang en ondergang merk je dat zeker als het om 18.00 uur nog gewoon licht is, wel gaat het inderdaad supersnel van schemering tot donker.

Afhankelijk van de plek in Thailand, Hat Yai of Chiang Mai scheelt het nog enkele minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:56:13 #288
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_117477242
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

RTFF of koop een Lonely Planet, kost dan ook maar een knaak per persoon.

[..]

Dat is een beste prijs. Voor januari zijn ze momenteel ook de goedkoopste met 721 euro. Geen idee waarom Emirates momenteel zo duur is, met een 3 uurs overstap zelfs nog duurder dan een rechtstreekse vlucht met KLM. Ethiad en Qatar prijzen vanaf Dusseldorf en Brussel zijn daarentegen ook van het nivo van China Airlines maar niet direct en dus ook nog een gedoe als Schiphol naast de deur is. Ik kijk het nog even 2 weken aan.
Ga doorgaans 2x per jaar die kant op en heb gemerkt met China Airlines dat ze vaak 3 tot 4 weken voor het vertrek nog wat tickets dumpen, misschien een idee om daar op te wachten? Hoewel voor januari weet ik ook niet of ik zo lang zou wachten, is toch hoogseizoen en weet niet in hoeverre de vliegtuigen dan vol zitten.
Lach met een schone bips
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:08:55 #289
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117481823
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Ga doorgaans 2x per jaar die kant op en heb gemerkt met China Airlines dat ze vaak 3 tot 4 weken voor het vertrek nog wat tickets dumpen, misschien een idee om daar op te wachten? Hoewel voor januari weet ik ook niet of ik zo lang zou wachten, is toch hoogseizoen en weet niet in hoeverre de vliegtuigen dan vol zitten.
De rock bottom prijs van China Airlines is momenteel 686 euro voor vertrek in oktober. Dus zal het voor januari niet goedkoper worden schat ik zo in. Moet er maar rekening mee houden dat komende trips AMS-BKK niet meer ergens tussen de 550 en 650 zullen liggen maar veel waarschijnlijker ergens tussen de 750 en 850 euro. Alles wordt duurder, vliegen ook...... weer!

Maar vol zal het niet zitten nu KLM (777 versus 747 combi) en Emirates (A380 versus 777) hun capaciteit vanaf AMS drastisch uitgebreid hebben, want dat zijn bij elkaar toch gauw zo'n 300 stoelen meer per dag.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117482142
Ik ben een beetje aan het twijfelen hoe ik van Bangkok naar Chiang Mai ga.
Er zijn twee opties.

Van Bangkok naar Chiang Mai en terug naar Bangkok met het vliegtuig. Voordeel van deze optie lijkt mij dat je relatief weinig tijd kwijt bent aan het reizen zelf. Nadelen zijn dat je eigenlijk gebonden bent om al het interessante te zoeken in de buurt van Chiang Mai en dat je in principe minder kunt zien dan met de volgende optie.

Een andere mogelijkheid is om trein en vliegtuig te combineren. Op de route van Bangkok naar Chiang Mai liggen behoorlijk wat toffe dingen die ik zou willen zien: Ayuthaya, Lopburi (relatief dicht bij Bangkok) en Sukhothai bijvoorbeeld. Nadelen zijn uiteraard dat je relatief veel tijd kwijt bent aan het reizen zelf.

Heeft iemand tips voor mij? Ik ga een maand heen en ik wil sowieso een paar dagen in en rondom Chiang Mai zijn. Is het reizen naar Chiang Mai per trein, met tussenstops, aan te raden, of kost het erg veel tijd?
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:32:35 #291
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117483508
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:13 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

Heeft iemand tips voor mij? Ik ga een maand heen en ik wil sowieso een paar dagen in en rondom Chiang Mai zijn. Is het reizen naar Chiang Mai per trein, met tussenstops, aan te raden, of kost het erg veel tijd?
Zoveel tijd? Neem de bus en hop van plaats naar plaats op weg naar Chiang Mai. Dat is echt de snelste manier om veel te zien, en ben je niet al te lang, neem dan een minibus vanaf Victory Monument naar b.v. Ayutthaya of via Kanchanaburi weer naar Ayutthaya. Die minibusjes zijn sneller en wat flexibeler met reistijden. Mogelijkheden te over. En ben je het zat in CM, vandaag boeken en morgen ben je weer in BKK.
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:51:25 #292
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117484674
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De rock bottom prijs van China Airlines is momenteel 686 euro voor vertrek in oktober. Dus zal het voor januari niet goedkoper worden schat ik zo in. Moet er maar rekening mee houden dat komende trips AMS-BKK niet meer ergens tussen de 550 en 650 zullen liggen maar veel waarschijnlijker ergens tussen de 750 en 850 euro. Alles wordt duurder, vliegen ook...... weer!

Maar vol zal het niet zitten nu KLM (777 versus 747 combi) en Emirates (A380 versus 777) hun capaciteit vanaf AMS drastisch uitgebreid hebben, want dat zijn bij elkaar toch gauw zo'n 300 stoelen meer per dag.
Mwah, de stoelen in de KLM zullen best bezet zijn hoor, daar zorgt KLM wel voor. Probleem voor de KLM blijft nog steeds de prijsstelling van de vluchten met vertrek van Amsterdam, deze zijn relatief hoog waardoor andere maatschappijen met een tussenstop vaak aantrekkelijker zijn.

Met als gevolg dat er maar een beperkte groep mensen is die deze prijs wil betalen met vertrek uit Nederland en de rest van de zitplaatsen wordt gedumpt op de Engelse, Scandinavische en Belgische en Duitse markt, dit is vooral voor vluchten naar Bangkok en Hong Kong en andere Chinese bestemmingen het geval, een bestemming met een lage yield potentie door het type passagiers op deze vluchten.

Overigens jouw verwachting van ticketprijzen volg ik totaal niet, ik zie juist een neerwaartse tendens, vooral van de direct vluchten, deze zitten nu al tijden op hetzelfde tarief tussen de 650-750 euro, tarieven met overstappers zit al tijden tussen de 450 - 550 al moet je natuurlijk wel snel zijn met boeken als deze actietarieven beschikbaar komen, en niet specifiek op één bestemming fixeren, zo heeft de KLM ook nu weer vanaf Antwerpen tarieven van rond de 530 naar Hong Kong, dat is nog geen Thailand, maar een voorbeeld dat het algemene prijsbeeld richting ZO azie zeker niet hoog is.
Ik heb de laatste 7 jaren geen enkele keer meer dan 550 euro betaald.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_117484679
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zoveel tijd? Neem de bus en hop van plaats naar plaats op weg naar Chiang Mai. Dat is echt de snelste manier om veel te zien, en ben je niet al te lang, neem dan een minibus vanaf Victory Monument naar b.v. Ayutthaya of via Kanchanaburi weer naar Ayutthaya. Die minibusjes zijn sneller en wat flexibeler met reistijden. Mogelijkheden te over. En ben je het zat in CM, vandaag boeken en morgen ben je weer in BKK.
Bedankt voor je advies. Ik had het voornemen om voor vertrek reeds een vlucht te boeken naar Chiang Mai, maar ik denk dat ik dat maar laat zitten.
  maandag 1 oktober 2012 @ 22:17:23 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117486331
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:51 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah, de stoelen in de KLM zullen best bezet zijn hoor, daar zorgt KLM wel voor. Probleem voor de KLM blijft nog steeds de prijsstelling van de vluchten met vertrek van Amsterdam, deze zijn relatief hoog waardoor andere maatschappijen met een tussenstop vaak aantrekkelijker zijn.

Met als gevolg dat er maar een beperkte groep mensen is die deze prijs wil betalen met vertrek uit Nederland en de rest van de zitplaatsen wordt gedumpt op de Engelse, Scandinavische en Belgische en Duitse markt, dit is vooral voor vluchten naar Bangkok en Hong Kong en andere Chinese bestemmingen het geval, een bestemming met een lage yield potentie door het type passagiers op deze vluchten.

Overigens jouw verwachting van ticketprijzen volg ik totaal niet, ik zie juist een neerwaartse tendens, vooral van de direct vluchten, deze zitten nu al tijden op hetzelfde tarief tussen de 650-750 euro, tarieven met overstappers zit al tijden tussen de 450 - 550 al moet je natuurlijk wel snel zijn met boeken als deze actietarieven beschikbaar komen, en niet specifiek op één bestemming fixeren, zo heeft de KLM ook nu weer vanaf Antwerpen tarieven van rond de 530 naar Hong Kong, dat is nog geen Thailand, maar een voorbeeld dat het algemene prijsbeeld richting ZO azie zeker niet hoog is.
Ik heb de laatste 7 jaren geen enkele keer meer dan 550 euro betaald.
Ik ga van HKG niet lopen naar BKK dus wat is dan het voordeel als ik in BKK moet zijn. KUL, kan nog net maar dat kost dan ook vaker 100 euro voor een retourtje naar BKK op de dagen dat AMS-KUL goedkoper is (649 als ik me niet vergis). Maar Ozzie, jij ziet altijd die super voordeeltjes die ik nooit zie. Nou heb ik niet de flexibiliteit om te zeggen, goh leuke aanbieding ik ga over een week even 3 weken naar BKK, of nu plannen voor april - mei volgend jaar kan ik ook niet.

En zoals ik wel vaker gevraagd heb, laat nu eens 3 scan zien van retour tickets van Europa naar Azie waarvoor je minder dan 550 euro betaald hebt in de afgelopen 2 jaar. Dan wil ik je ongelofelijke tarieven wellicht eens voor waarheid aan gaan nemen. Daarnaast post je wel op hele rare tijden als je practisch continue in Azie zit..........

Maar als je een tarief kunt vinden voor AMS/DUS/BRU - BKK/SIN/KUL met vertrek 2/3/4 Jan en retour 26/27/28 JAN VOOR MINDER DAN 550 mag je me gerust PM en hoor. Moet natuurlijk geen 32 uur single trip duren hé!

[ Bericht 1% gewijzigd door buzz1291 op 01-10-2012 22:24:21 ]
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:48:24 #295
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_117490894
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Met meer capaciteit zou het dus kunnen betekenen dat budget airlines toch meer gaan stunten dichter tegen het vertrek aan, nogmaals ik weet niet of ik er in het hoogseizoen op zou gokken maar de kans is er dus wel.
Lach met een schone bips
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:28:50 #296
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_117492214
Royal Jordanian zou 552 zijn in november, volgens (en via) Killroy.
Oorpronkelijk gevonden via Skyscanner.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 01:29:47 #297
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117493209
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:27 schreef ozzietukker het volgende:
Het minimale verschil wat jij noemt is wel degelijk goed waarneembaar, juist omdat de tijd altijd relatief hetzelfde is qua zonsopgang en ondergang merk je dat zeker als het om 18.00 uur nog gewoon licht is, wel gaat het inderdaad supersnel van schemering tot donker.
Vertel mij wat :{ Om 18:00 moet de jongste naar binnen om te douchen. Mooi dat dat alleen maar in de winter lukt. In de zomer schijnt het iedere dag weer een verrassing te zijn :( ;)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:00:16 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_117494218
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik ga van HKG niet lopen naar BKK dus wat is dan het voordeel als ik in BKK moet zijn. KUL, kan nog net maar dat kost dan ook vaker 100 euro voor een retourtje naar BKK op de dagen dat AMS-KUL goedkoper is (649 als ik me niet vergis). Maar Ozzie, jij ziet altijd die super voordeeltjes die ik nooit zie. Nou heb ik niet de flexibiliteit om te zeggen, goh leuke aanbieding ik ga over een week even 3 weken naar BKK, of nu plannen voor april - mei volgend jaar kan ik ook niet.

En zoals ik wel vaker gevraagd heb, laat nu eens 3 scan zien van retour tickets van Europa naar Azie waarvoor je minder dan 550 euro betaald hebt in de afgelopen 2 jaar. Dan wil ik je ongelofelijke tarieven wellicht eens voor waarheid aan gaan nemen. Daarnaast post je wel op hele rare tijden als je practisch continue in Azie zit..........

Maar als je een tarief kunt vinden voor AMS/DUS/BRU - BKK/SIN/KUL met vertrek 2/3/4 Jan en retour 26/27/28 JAN VOOR MINDER DAN 550 mag je me gerust PM en hoor. Moet natuurlijk geen 32 uur single trip duren hé!
Het probleem is natuurlijk dat als je in een bepaalde periode weg wilt en op die periode zoekt je mogelijk geen goedkope tickets kunt vinden.
Wat je moet doen is de kans grijpen wanneer er een goede aanbieding is. En dat die er zijn weet jij ook wel, genoeg voorbeelden gegeven van tickets met vertrek uit Antwerpen met KLM, zelfs nu naar Hong Kong, of met Lufthansa vanaf Amsterdam bij actieperiodes. (En soms is dat inderdaad lang of juist kort voor vertrek).

Uiteraard is een ticket naar een andere bestemming dan Bangkok al gauw geen voordeel meer, niet alleen qua prijzen voor low cost airliners die tegen het normale tarief idd niet zo low cost zijn, (ook die moet je vooraf boeken bij acties), maar ook de extra tijd die je kwijt bent. Maar voor mij is een andere bestemming vaak wel handig als ik ook daar wil zijn, ik wil graag meerdere dingen doen dan voor 2 weken op een strand zitten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:12:30 #299
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_117543361
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:30 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ik ben net terug van Kho Phangan. Overdag hadden wij altijd stralend weer, wel met wat wolken, maar tegen 16:00 begon het meestal dicht te trekken en dan keihard te regenen. Dit hield meestal +- 1,5 uur aan waarna het weer droog werd.
pi_117548938
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nja als het net geregend heeft is het water wel iets meer troebel/je hebt minder zicht
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')