abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116146034
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:30 schreef Bowny het volgende:
Ik betaalde 300 baht o.i.d......voor de farang lag het 3x zo hoog meen ik.
Ja, bij ons begon het bij 1100 en uiteindelijk wilden ze ons wel voor 800 binnenlaten. Vond ik nog teveel.
Ja, ik generaliseer.
pi_116146123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:29 schreef kalinhos het volgende:
Overigens, deze automaten:

[ afbeelding ]

hebben geen 150THB fee, maar zijn dus gratis (los van je eigen bank-kosten uiteraard). Ik heb er 1 gevonden in Bangkok op 2 minuutjes van KSR en ook in CM kom je ze tegen.
Je herkent ze ook makkelijk doordat ze op hun kant liggen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:02:19 #28
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116147036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:36 schreef Devz het volgende:

[..]

Je herkent ze ook makkelijk doordat ze op hun kant liggen.
Ja vreemd, is dat niet erg onhandig bij het pinnen?
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_116151757
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:02 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja vreemd, is dat niet erg onhandig bij het pinnen?
Ik denk dat er zo'n matje voor ligt waardoor je liggend kunt pinnen.
pi_116161886
Ik zal jullie nog eens helpen :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:58:35 #31
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116206841
http://www.cnngo.com/expl(...)er-vang-vieng-965782

Anyway, ik vraag toch maar die Visa aan. Scheelt gedoe, want ik lees dat je niet bij alle grensovergangen Visa kunt halen.
pi_116225919
quote:
11s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:58 schreef Illiberal het volgende:

Anyway, ik vraag toch maar die Visa aan. Scheelt gedoe, want ik lees dat je niet bij alle grensovergangen Visa kunt halen.
Was er nog een maandje geleden. Toch best leip daar in het regenseizoen. Moet nog zien dat die tenten echt gesloten worden daar. Het dorpje leeft daar zowat op Vang Vieng tubing toeristen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:03:17 #33
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116227392
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Was er nog een maandje geleden. Toch best leip daar in het regenseizoen. Moet nog zien dat die tenten echt gesloten worden daar. Het dorpje leeft daar zowat op Vang Vieng tubing toeristen.
Not, de westerse eigenaren van al die vage pizza tenten misschien, maar de paar goede hotels met terras aan de rivier moeten het toch echt hebben van alle toeristen op doorreis van en naar Luang Prabang die wat meer te besteden hebben dan die dronken of stoned backpackers. Gelukkig maar dat er eindelijk eens actie genomen wordt. ik was er 8 jaar geleden voor het eerst, en vorig jaar voor het laatst, maar wat een bende was het geworden zeg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116229708
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Not, de westerse eigenaren van al die vage pizza tenten misschien, maar de paar goede hotels met terras aan de rivier moeten het toch echt hebben van alle toeristen op doorreis van en naar Luang Prabang die wat meer te besteden hebben dan die dronken of stoned backpackers. Gelukkig maar dat er eindelijk eens actie genomen wordt. ik was er 8 jaar geleden voor het eerst, en vorig jaar voor het laatst, maar wat een bende was het geworden zeg.
Wat maakt het nou weer uit dat het er een bende is? Ik vind het wel prettig dat er voor de leeftijd 20-30 een mooie plaats is waar je prima feest kunt vieren. Maar blijkbaar moet alles volgens dezelfde standaarden gaan waarbij dit dus niet mogelijk mag zijn?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:01:42 #35
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116232050
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat maakt het nou weer uit dat het er een bende is? Ik vind het wel prettig dat er voor de leeftijd 20-30 een mooie plaats is waar je prima feest kunt vieren. Maar blijkbaar moet alles volgens dezelfde standaarden gaan waarbij dit dus niet mogelijk mag zijn?
Ach ik denk maar zo: je gaat ergens aan de andere kant van de wereld naar toe om de oorspronkelijke cultuur te leren kennen of er voor de zoveelste keer van te gaan genieten, zoals ik op dit moment doe. En dan is het huidige Vang Vien een redelijke dompert. Net zoals Pai niet meer is wat het 10 jaar geleden was. En vergeet niet waarom VV zo populair geworden is bij al die backpackers.... goedkoop dronken en stoned. Hebben een paar westerlingen ook in Nong Khai proberen na te bootsen, alleen hadden de autoriteiten dat daar (gelukkig) op tijd in de gaten en zijn er een paar mooie, maar helaas door backpackers verziekte, guesthouses gesloten. Feesten als een backpacker doe je maar op Koh Phanan. Val je er ook niemand verder mee lastig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:31:25 #36
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116233350
Sowieso, hoe dom moet je zijn om je bezig te houden met drugs in landen waar de doodstraf, dan wel middeleeuwse gevangenissen, nog bestaan?
pi_116233687
Vorig jaar ook in Thailand, allerlei mensen die zodra ze erachter kwamen dat we uit Nederland kwamen (dat is integenstelling tot sommige luidruchtige andere landgenoten wat moeilijk te peilen :P) meteen over drugs begonnen, of we het bij ons hadden danwel wat nodig hadden.. hadden we een mooi excuus voor: We komen uit Nederland, waar het min of meer legaal is dus als we het willen doen dan doen we het thuis wel :7
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_116235502
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ach ik denk maar zo: je gaat ergens aan de andere kant van de wereld naar toe om de oorspronkelijke cultuur te leren kennen of er voor de zoveelste keer van te gaan genieten, zoals ik op dit moment doe. En dan is het huidige Vang Vien een redelijke dompert. Net zoals Pai niet meer is wat het 10 jaar geleden was. En vergeet niet waarom VV zo populair geworden is bij al die backpackers.... goedkoop dronken en stoned. Hebben een paar westerlingen ook in Nong Khai proberen na te bootsen, alleen hadden de autoriteiten dat daar (gelukkig) op tijd in de gaten en zijn er een paar mooie, maar helaas door backpackers verziekte, guesthouses gesloten. Feesten als een backpacker doe je maar op Koh Phanan. Val je er ook niemand verder mee lastig.
Dat eerste doe ik ook zeker, maar dat doe ik dan bijvoorbeeld wel in zuid Laos of noord Thailand. Ik vind dat er niks mis mee is dat ze een plaats hebben gemaakt waar feesten centraal staat. Ik houd in Nederland ook van feesten, waarom zou ik dan op een maandenlange vakantie geen trek hebben in een goed feest?

Als je het zo verschrikkelijk vindt, dan vlieg je toch van Luang Prabang naar Vientiane en ga je vanuit daar weer verder. Heb je er ook mooi geen last van.

De feesten op Vang Vieng zijn overigens ook echt veel toffer dan op Koh Phangan, maar dat ter zijde.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:27:29 #39
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116237878
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:38 schreef Ener-G het volgende:
Vorig jaar ook in Thailand, allerlei mensen die zodra ze erachter kwamen dat we uit Nederland kwamen (dat is integenstelling tot sommige luidruchtige andere landgenoten wat moeilijk te peilen :P) meteen over drugs begonnen, of we het bij ons hadden danwel wat nodig hadden.. hadden we een mooi excuus voor: We komen uit Nederland, waar het min of meer legaal is dus als we het willen doen dan doen we het thuis wel :7
Dat zeg ik inderdaad ook altijd. Zijn ze meteen stil :)
pi_116261488
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:31 schreef Lemans24 het volgende:
Sowieso, hoe dom moet je zijn om je bezig te houden met drugs in landen waar de doodstraf, dan wel middeleeuwse gevangenissen, nog bestaan?
Dit. Ik vind het ook van een ongekende domheid zeker als je weet dat de Thai vaak onder een hoedje spelen met de politie.

Omgeving Pai werd mij toen overal opium aangeboden door de locals daar. Ik begreep dat het wel illegaal is om opium te verbouwen.
pi_116266932
quote:
11s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:58 schreef Illiberal het volgende:

dat ze nog fijn 2 weekjes wachten! Ik ga er woensdag heen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116268094
Een vraag aan Thailand kenners.

Als ik medio oktober naar Thailand wil las ik dat het de regen periode is.
Daar ik puur en alleen voor de zon en alles wat erbij hoort ga,wil ik weten
in hoeverre ik regen krijg i.p.v. zon. Ik ga voor +/- 2 1/2 week.
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:38:59 #43
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116268143
Ligt grotendeels aan de regio waar je heen gaat.
pi_116276230
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ligt grotendeels aan de regio waar je heen gaat.
Thailand gaat er alles aan doen om overstromingen tegen te gaan.

http://www.nu.nl/buitenla(...)ingen-voorkomen.html

Ik hoop het wel, want Air Asia gaat vanaf 1 oktober vliegen vanaf Don Muang, het zal een niet te overkomen blamage zijn als dit vliegveld weer onder water zou komen te staan.
Ik ben benieuwd, want vorig jaar had ik zelf niet zoveel last van de regen, maar bij het vliegen vanaf de noordelijke provincies naar Bangkok zag ik veel water, en waren ze in allerijl dammen aan het opwerpen bij Suvarnabhumi en konden ze Don Muang onder water laten lopen om wat druk weg te nemen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:48:38 #45
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116277394
Een buurman van me, die aardig wat over water weet, was wel te spreken over de plannen. Het is natuurlijk afwachten in hoeverre die ook uitgevoerd worden, we zullen zien.....

Verder lijkt het er, zo 'op 't zicht' op dat het aanmerkelijk minder regent dan vorig jaar. Toen hadden we het een tijd voor de overstromingen al over dat het vaak hele dagen regende, in plaats van alleen een uurtje ofzo. Maar we moeten september nog door.....
pi_116278401
Is zo'n pingpong show de moeite waard of is het gewoon een tourist trap?
pi_116278733
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:48 schreef Gaoxing het volgende:
Een buurman van me, die aardig wat over water weet, was wel te spreken over de plannen. Het is natuurlijk afwachten in hoeverre die ook uitgevoerd worden, we zullen zien.....

Verder lijkt het er, zo 'op 't zicht' op dat het aanmerkelijk minder regent dan vorig jaar. Toen hadden we het een tijd voor de overstromingen al over dat het vaak hele dagen regende, in plaats van alleen een uurtje ofzo. Maar we moeten september nog door.....
Toen ik er vorig jaar was heb ik zelf niet zoveel regen meegemaakt, sterker nog, eigenlijk alleen maar zon meegemaakt op een enkele bui in de avond.
Echter het water komt vaak uit het Noorden en moet allemaal door 1 rivier, wellicht dat met de plannen nu e.e.a. beter in banen kan worden geleid, want vorig jaar werden alleen noodmaatregelen doorgevoerd door gebieden voor Bangkok onder water te laten lopen, en ja, dat lost eigenlijk het probleem niet echt op, de aanvoer van water blijft die je in een steeds maar groter wordende buffer moet opvangen.

Ik maak mij overigens niet echt zorgen over het water, een tweede blamage zal koste wat het kost voorkomen moeten worden.
Maar goed, komende oktober zit ik in Hong Kong, Kuala Lumpur en Sydney, en maar een kleine kans voor Bangkok dus zal ik er niet veel last van gaan krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:30:37 #48
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_116289653
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:54 schreef kalinhos het volgende:

[..]

dat ze nog fijn 2 weekjes wachten! Ik ga er woensdag heen
Ik ben er in november.

Maargoed, ben wel benieuwd, maar ik moet zeggen dat ik geen behoefte heb om met mijn dronken harses mijn schedel te breken op de rivier. Tenminste, als ik dat zo lees / zie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 2 september 2012 @ 03:25:48 #49
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116295819
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 september 2012 23:30 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Ik ben er in november.

Maargoed, ben wel benieuwd, maar ik moet zeggen dat ik geen behoefte heb om met mijn dronken harses mijn schedel te breken op de rivier. Tenminste, als ik dat zo lees / zie...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omg...
Ik ben hier altijd al te oud voor geweest, denk ik. In zo'n ondiep kutriviertje springen met je dronken harses; kun je niet beter een wat meer ontwikkeld land uitzoeken voor dat soort acties?
pi_116296900
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 03:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Omg...
Ik ben hier altijd al te oud voor geweest, denk ik. In zo'n ondiep kutriviertje springen met je dronken harses; kun je niet beter een wat meer ontwikkeld land uitzoeken voor dat soort acties?
Nee, ook in minder ontwikkelde landen kun je prima feesten. Kom op zeg. En met een beetje verstand weet je, net als in Nederland, wat wel en wat niet kan. Pech kan natuurlijk altijd, maar de rivier is op de meeste plekken diep genoeg om gek in te doen.

Het is een geweldig feest met echt een hele relaxte sfeer. Iedereen is ontspannen, aardig en wil er het mooiste feest van maken.

Ik heb tijdens het tuben alleen iemand een beenwond zien oplopen. Maar als je het risico niet aan wil of durft, dan ga je toch lekker niet. Misschien kun je beter helemaal thuis blijven ipv nog ooit op stap te gaan. Wel zo veilig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')