Ik had deze uitslag wel verwacht hoor... alleen niet zó overweldigend en afgetekend. Dat Samsom goed is in debatten, was me allang bekend. En dat de PvdA een prima programma heeft ook. Een simpele kwestie van 1 + 1 = 2.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe niet zo sneu.. Geen hond had deze uitslag verwacht.. Toch is ie er.. Dat zegt wel wat..
Kom op zeg, flauwekul, het gaat er om dat er weer meer werkgelegendheid is en Rutte ziet dat alleen door afbraak zodat ondernemerschap meer ruimte zou kunnen krijgen maar wat is bewezen met genoeg voorbeelden, bijna overal ter wereld, is dat dit juist averechts werkt. Het gaat er om dat er juist een gezonde koopkracht is, dat stimuleren betekent als gevolgd gezond ondernemerschap, en dat kan je prima bereiken met hoge belastingen onder meer (ik zeg onder meer).quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, maar hij snapt dat je bedrijven en mensen met kapitaal niet eindeloos kan doorbelasten. Het horrorscenario is natuurlijk dat bedrijven uit Nederland vertrekken of dat hardwerkende burgers dit land verlaten omdat ze elders meer geld kunnen verdienen.
En wat doet Samson voor mensen die voor hun huis of kinderen hebben gespaard? Boven de ¤100.000 nog een extra schijf voor vermogen en meer laten betalen voor de zorg. Ridicuul, want zo ontmoedig je het sparen voor een huis of voor de toekomst.
Onder box 3 vallen overigens ook beleggingen volgens mij.
Nou nog één keer dan, omdat je het zo graag hoort:quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet terecht was... DAT zei ik (je na), niet gaan liegen he??
quote:Het mooiste moment was dat Rutte dacht boven de rechtelijke macht te staan om de Minister van Justitie te ontslaan als Volkert van der G. vervroegd vrij zou kunnen komen.
Kun je begrijpend lezen?? Dat was en reactie op en onzinpost van jou.. Ik maakte jouw post belachelijk knul...quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:36 schreef DezeDokter het volgende:
[..]
Een electoraat van 75+ zetels. Gebaseerd op een internetpoll.
in de TK debatten legt Samsom het juist vaak af tegen Blok, Roemer, Pechtold, Wilders, etc.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had deze uitslag wel verwacht hoor... alleen niet zó overweldigend en afgetekend. Dat Samsom goed is in debatten, was me allang bekend. En dat de PvdA een prima programma heeft ook. Een simpele kwestie van 1 + 1 = 2.
Eens, en met een zeer daadkrachtige en competente MvFquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De PvdA heeft tussen 2002 en nu slechts één keer geregeerd. Dat was een nogal moeizaam kabinet met CDA en ChristenUnie. Een kabinet van partijen die tot elkaar waren veroordeeld, maar die overigens wel Nederland door de kredietcrisis hebben geleid op een verstandige manier, namelijk zonder meteen draconisch te gaan bezuinigen.
Ook daarop gaf Samsom trouwens weer een subliem antwoord. Overigens gaf Roemer een soortgelijk antwoord, maar dat kwam minder uit de verf.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:41 schreef betyar het volgende:
Het mooiste moment was dat Rutte dacht boven de rechtelijke macht te staan om de Minister van Justitie te ontslaan als Volkert van der G. vervroegd vrij zou kunnen komen.
Volkomen mee eens. Roemer kwam bij mensen zwak over, omdat hij gewoon beleefd debatteerde en de ander liet uitspreken i.t.t. Rutte die constant met een ontkennend gezicht "nee" zat te knikken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:35 schreef DeParo het volgende:
De hoge score voor Rutte is zwaar onterecht, duidelijk geprobeerd opmerkingen en vragen met terechte kritiek te vermijden om een riedeltje te houden wat hij twee jaar geleden ook al gaf en duidelijk gefaald heeft, Samsom van het debat (wat geen beleid is) terechte winnaar. Roemer verdient ook een hogere score, weliswaar achter Samsom, maar hoger.
Roemer en Samsom gaven daar inderdaad een verstandiger antwoord. Rutte ging iets te veel mee met z'n boezemvriendje Wilders.quote:
Ik wist dat je pissed zou wordenquote:
Mooie avaquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:43 schreef MrBaas het volgende:
Ik vond dit debat wel veel fijner dan zo'n debat met 8 deelnemers
Dat vond ik nou net andersom. Samsom praatte domweg Roemer na, terwijl Roemer juist een heel genuanceerd en correct antwoord gaf (ipv populistisch en ongeïnformeerd te gaan staan blaten)quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook daarop gaf Samsom trouwens weer een subliem antwoord. Overigens gaf Roemer een soortgelijk antwoord, maar dat kwam minder uit de verf.
Nee Samsom is vrij klein.. Kleiner dan ik.. Buma valt ook tegebn..quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:39 schreef Kenju het volgende:
Wel opvallend dat ze allemaal vrij lang zijn. Wilders is 1.95m, Rutte schijnt zelfs iets langer te zijn, en ROemer lijkt ook van diezelfde lengte te zijn. Samsom is iets kleiner, maar waarschijnlijk wel over de 1.90m.
Ik vind dit wel een raar streven. Zo lang er maar werkgelegenheid is, is het goed? Doet me een beetje denken aan The Broken Glass fallacy dit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kom op zeg, flauwekul, het gaat er om dat er weer meer werkgelegendheid is en Rutte ziet dat alleen door afbraak zodat ondernemerschap meer ruimte zou kunnen krijgen maar wat is bewezen met genoeg voorbeelden, bijna overal ter wereld, is dat dit juist averechts werkt. Het gaat er om dat er juist een gezonde koopkracht is, dat stimuleren betekent als gevolgd gezond ondernemerschap, en dat kan je prima bereiken met hoge belastingen onder meer (ik zeg onder meer).
Is ookquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:39 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Samsom lijkt een stuk kleiner te zijn.
Hoe klein ben jij dan ?quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee Samsom is vrij klein.. Kleiner dan ik.. Buma valt ook tegebn..
Rutte en Wilders weet ik niet, nooit IRL gezien..
En bij elk woord van Samsom voel je weer een hand in je portemonnee graaien...quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:43 schreef Ties02 het volgende:
Kan niet wachten op het volgende debat met Samsom, welke krachttermen we nu weer om de oren krijgen gegooid
Duidelijk. Vooruit. Eerlijk. Samen. Anders. Beter. Zuiniger. Duurzaam. Solidair. Groeien. Delen. BOUWEN!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |