Doelde met die zin niet zo zeer op jou. Maar ik kreeg het idee in het vorige topic dat sommigen wel wilden werken, maar het financieel niet loont. Daarom mijn oplossingen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:41 schreef simmu het volgende:
[..]
op het moment heb ik voltijd (24/7) eentje van 2 en eentje van 4 helemaal voor mij om voor te zorgen![]()
en die beledigde toon zo van "voor elk idee wat ik aandraag zeg je wel iets om niet te hoeven werken" hoeft niet hoor.wij hebben deze keuze jaren geleden welbewust gemaakt toen we de kans kregen om hier te gaan wonen
Ik heb nog nooit agenda's of schriften zelf gekocht (toen ik jong was). Dat betaalden mijn ouders altijd. Wat bedoel je met anders geworden?quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:04 schreef Luchtbel het volgende:
Even een hele andere vraag. In mijn herinnering moest je agenda´s, schriften en andere spullen zelf betalen. Maar ik lees dat mensen het kopen voor hun kinderen, dat is dus anders geworden?
zal ik doen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou ga het komende jaar dat eens bij houden dan. Ik vond het tegenvallen. Vooral speelgoed passend bij de leeftijd steeds.
Nou ja, als ik mijn kind zakgeld geef waar hij het van moet betalen betaal ik t ook. Wij kozen voor een constructie waar ik schoolspullen en kleding betaal en hij 7,50 zakgeld krijgt per maand en 20 euro in de 3 maanden voor beltegoed. (minimum volgens Nibud)quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:04 schreef Luchtbel het volgende:
Even een hele andere vraag. In mijn herinnering moest je agenda´s, schriften en andere spullen zelf betalen. Maar ik lees dat mensen het kopen voor hun kinderen, dat is dus anders geworden?
Als eerste investering zou je hun boek over de kosten van kinderen kunnen aanschaffen. Of goedkoper misschien: in de bibliotheek lenen.quote:Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) heeft berekend dat één kind gemiddeld 17% van het besteedbaar (gezins)inkomen kost. Twee kinderen kosten gemiddeld 26% van het inkomen, drie kinderen 33% en vier kinderen 40%. Voor de bepaling van het besteedbaar (gezins)inkomen, neemt u alle inkomstenbronnen mee, dus ook vakantiegeld, kinderbijslag en dergelijke.
Dat is je eigen keus wat je wel en niet koopt. Daar zijn geen regels voor.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:22 schreef Luchtbel het volgende:
Ik kan niet quoten She-Wolf. Maar ik bedoelde dat inderdaad. Dat het nu was dat ouders dat kopen maar vroeger niet. Dat het anders was geworden. Maar misschien was dat gewoon bij ons zo. Dat weet ik verder niet.
Ik denk dat het bij iedereen anders is/was. Ik had ook geen bijbaantje ofzo toen ik op school zat, dus moest het doen met het kleed/zakgeld wat ik van m'n ouders kreeg. Maar dat vond ik ook prima, had niet meer nodig dan dat.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:22 schreef Luchtbel het volgende:
Ik kan niet quoten She-Wolf. Maar ik bedoelde dat inderdaad. Dat het nu was dat ouders dat kopen maar vroeger niet. Dat het anders was geworden. Maar misschien was dat gewoon bij ons zo. Dat weet ik verder niet.
En ja dat kan natuurlijk ook zo debuurvrouw, ik weet het verder ook niet en heb er geen mening over maar vroeg het me af. Misschien was het eerder ook wel zo, ben ik dat vergeten.
ik betaalde het zelf. Maar vanaf de tweede klas. En ik kreeg meer zakgeld. Ik ben het met je eens hoor. T lastige is dat mijn kind heel jong is (vandaag 13) en naar de 3e klas (middelbare school) gaat volgende week. T is dus sowieso schipperen met wat t nibud geschikt vind voor zijn leeftijd, en wat de uitgaven zijn. Ik heb t met betreffende kind besproken en met de site van t Nibud en wat kinderen uit zijn klas krijgen tot deze compromis gekomen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:22 schreef Luchtbel het volgende:
En ja dat kan natuurlijk ook zo debuurvrouw, ik weet het verder ook niet en heb er geen mening over maar vroeg het me af. Misschien was het eerder ook wel zo, ben ik dat vergeten.
luxepaardquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb nog nooit een bijbaantje naast mijn school gehad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |