En als je het afzet tegen de kans dat je om het leven komt in een trein tegenover de kans in een vliegtuig wint het vliegtuigquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
etsc.eu/oldsite/statoverv.pdf
Beide vervoersmogelijkheden zaten in 2003 op 0.035 doden per 100 miljoen reizigers kilometers. Wanneer het afgezet wordt naar tijd die je in het verveorsmiddel doorbrengt wint de trein natuurlijk.
quote:KLM vlucht bijna-crashed bij St Petersburg
Noodlanding volgens boekje uitgevoerd aldus KLM woordvoerder.
ANP
Na het opstijgen vanmorgen had vlucht KL1313 van Petersburg naar Schiphol een motoruitval in beide motoren. Volgens de woordvoerder van de vereniging van verkeersvliegers dhr Baksteen is dit zo onwaarschijnlijk dat het eigenlijk niet had kunnen gebeuren.
Er was slechts 1 slachtoffer, een in tweed geklede Nederlander die op het toilet zat tijdens de noodlanding. Door het krachtige remmen schoot de inhoud van de toiletten door de valpijp omhoog. Daar de passagier de eerste was die op deze vlucht van het toilet gebruik maakte, betrof het slechts de bekende blauwe vloeistof. De identiteit van de passagier is nog onbekend, maar door het personeel van de reddingsdienten wordt hij "No Shit Sherlock" genoemd. Gezien zijn intens blauwe kleur kopte de Daily Mail "Smurflock Holmes".
De KLM heeft de ongelukkige passagier inmiddels een reclame contract aangeboden voor de nieuwe "Feelin' Blue" campagne.
KLM vliegt niet met zulke oude machinesquote:Op maandag 27 augustus 2012 09:28 schreef T42 het volgende:
ts weet je dat die vliegtuigen al 30 tot 40 jaar oud zijn...
vertel type eensquote:Op maandag 27 augustus 2012 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
KLM vliegt niet met zulke oude machines
Vertel, welk toestel van de KLM is 40 jaar oud?quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:40 schreef T42 het volgende:
[..]
vertel type eensook klm heeft 40jaar oude toestellen
Boeing 737 en 747 zijn vaak al oude toestellenquote:Op maandag 27 augustus 2012 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, welk toestel van de KLM is 40 jaar oud?
De oudste 747 van KLM komt uit 1989, de oudste 737 uit 1999. De gemiddelde leeftijd van de vloot is ongeveer 9 jaar.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:02 schreef T42 het volgende:
[..]
Boeing 737 en 747 zijn vaak al oude toestellen
ow dan mogen ze ook niet meer over utrecht vliegen binnenkortquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De oudste 747 van KLM komt uit 1989, de oudste 737 uit 1999. De gemiddelde leeftijd van de vloot is ongeveer 9 jaar.
On topic.
Als je als passagier toch een motor storing overkomt, dan kan het juist het beste net na de start gebeuren. Juist die gebeurtenis wordt elke simulatorbeurt (4 tot 5 keer per jaar) meerdere malen geoefend en is een onderdeel van het jaarlijkse brevet-examen.
De statistieken v.w.b. de kans op ongevallen zijn, zoals al gezegd, best multi interpretabel. Zo wordt er vaak gekeken naar het aantal (passagiers)kilometers, maar in tegenstelling tot een auto reis, waar de kans op een ongeluk toeneemt met het aantal gereden kilometers, zit het gevaar bij het vliegen juist in de periode van start en landing. De kans op een ongeval op een vlucht van 10 uur is nagenoeg gelijk aan die op een vlucht van 30 minuten.
Je zou dus voor vliegreizen naar het aantal vluchten moeten kijken. Voor de gemiddelde passagier is het dan nog bij verre het veiligste vervoersmiddel, maar ik las laatst een berekenijng waarbij de kans op een ongeval voor piloten en stewardessen, welke dus vak vliegen, redelijk dicht in de buurt komt van de kans tijdens autorijden.
Er lopen toch al geen aankomst/vertrek/over vlieg routes over Utrechtquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:52 schreef T42 het volgende:
[..]
ow dan mogen ze ook niet meer over utrecht vliegen binnenkort
Het "instructie boek" klopte wel, maar kan geen rekening houden met alle mogelijkheden. Door het loslaten van de motor werd er ook een hydraulische leiding doorgesneden waardoor er weer crucial controle vlakken ingetrokken werden. Dat laatste is niet standaard, en had niet moeten gebeuren.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
Gisteren nog op National Geografic.
Wel een crash net na de take off maar niet door een motorstoring; de motor viel er helemaal af omdat de monteurs 'm in de hangar met een heftruck aan het optillen waren geweest.
En de piloten waren zo getraind dat ze precies het instructieboek volgden. Dat helaas niet klopte waardoor de DC10 alsnog tegen de grond kletste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |