abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116104051
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als de piek is wanneer de VVD in de regering komt, dan betekent dat dus dat de VVD er is om telkens de puinhoop op te ruimen.
Het lijkt er meer op dat zodra ze in de regering komen de werkeloosheid als een gek omhoog schiet. En of werkeloosheid veroorzaken onder de noemer 'puinhoop opruimen' valt?
pi_116104076
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als de piek is wanneer de VVD in de regering komt, dan betekent dat dus dat de VVD er is om telkens de puinhoop op te ruimen.
Achja, toen Fortuyn kwam aanzetten dat Nederland op het randje van de afgrond stond werd Kok in Londen gefotografeerd voor The Economist omdat Nederland een van de meest welvarendste landen in de wereld was per inwoner. Uiteindelijk bleek Pimmetje geen gelijk te hebben want Nederland was Topnotch in de wereld qua geld en omgang met o.a werkeloosheid en betaalbare zorg.
Dit, dus.
pi_116104110
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt er meer op dat zodra ze in de regering komen de werkeloosheid als een gek omhoog schiet. En of werkeloosheid veroorzaken onder de noemer 'puinhoop opruimen' valt?
Dat zou best wel kunnen, net als faillisementen. Een 'crisis' is niet het probleem, maar een correctie van een bubbel. Maar ja, die harde realiteit kunnen mensen niet aan, en dus maar eindeloos pappen en nathouden totdat alles helemaal klapt. Inclusief de VVD natuurlijk, want dat is ook maar een belangenpartij en een stel huichelaars.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116104114
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook knap, je stapt in de regering en vrijwel meteen is de werkloosheid op zijn hoogtepunt (waarna het geleidelijk afzakt, oftewel puinhoop opruimen).
pi_116104184
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ook knap, je stapt in de regering en vrijwel meteen is de werkloosheid op zijn hoogtepunt (waarna het geleidelijk afzakt, oftewel puinhoop opruimen).
Nee je stapt er in en het begint als een gek op te lopen.
Zo ook nu weer, een recordstijging sinds het aantreden van Rutte.
pi_116104205
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee je stapt er in en het begint als een gek op te lopen.
Zo ook nu weer, een recordstijging sinds het aantreden van Rutte.
Het aantreden van Rutte zit niet in die grafiek :P
pi_116104218
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Opruimen? De werkeloosheid is historisch hoog...
Dit, dus.
pi_116104264
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Opruimen? De werkeloosheid is historisch hoog...
We hadden het niet over het heden maar over de grafiek die gepost was... daarnaast is de werkloosheid niet historisch hoog.
pi_116104270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het aantreden van Rutte zit niet in die grafiek :P
De verdubbeling sinds het einde van deze grafiek kregen ze niet geplot op de tekening.
pi_116104319
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De verdubbeling sinds het einde van deze grafiek kregen ze niet geplot op de tekening.
Kan kloppen, er zit ook nog een kabinet CDA-PvdA-CU die ontbreekt in de grafiek.
pi_116104321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

We hadden het niet over het heden maar over de grafiek die gepost was... daarnaast is de werkloosheid niet historisch hoog.
Jij reageer dat "de VVD er dus is om telkens de puinhopen op te ruimen". In dat geval voeren ze bijzonder slecht beleid, want de puin stapelt zich alleen maar op diverse gebieden op.
Dit, dus.
pi_116104404
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jij reageer dat "de VVD er dus is om telkens de puinhopen op te ruimen". In dat geval voeren ze bijzonder slecht beleid, want de puin stapelt zich alleen maar op diverse gebieden op.
Ik ga op een niet hele serieuze comment in met een niet hele serieuze reactie. Dit soort conclusies vallen niet echt te trekken met deze grafieken, of je moet serieus denken dat werklooheid en de partijen die in de regering zitten een direct causaal verband hebben.
pi_116104419
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:00 schreef robin007bond het volgende:
VVD, omdat ik het individu als uitgangspunt neem en niet het collectief.

De overheid moet mensen zo min mogelijk in de weg staan bij het pad naar succes. De overheid is geen geluksmachine die het geluk van ieder bevordert. Geluk zit in mensen zelf.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116104488
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2012/2012-049-pb.htm

quote:
De voor seizoeninvloeden gecorrigeerde werkloosheid liep in juli 2012 verder op tot 510 duizend personen.
Da grafiekje klopt inderdaad lang niet, maar het is wel jammer dat we de één na hoogste piek tot nu al hebben overtroffen.
pi_116104498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ga op een niet hele serieuze comment in met een niet hele serieuze reactie. Dit soort conclusies vallen niet echt te trekken met deze grafieken, of je moet serieus denken dat werklooheid en de partijen die in de regering zitten een direct causaal verband hebben.
Natuurlijk hebben die een causaal verband. De VVD voert beleid tijdens deze crisis. Zij bestellen bijvoorbeeld gevechtsvliegtuigen met de valse belofte dat het een heleboel werkgelegenheid zal brengen, maar de berekening van het CPB is helder; nauwelijks tot niet.
Dat soort beleid zorgt voor uitgaven die niet te verantwoorden zijn.
Dit, dus.
pi_116104591
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben die een causaal verband. De VVD voert beleid tijdens deze crisis. Zij bestellen bijvoorbeeld gevechtsvliegtuigen met de valse belofte dat het een heleboel werkgelegenheid zal brengen, maar de berekening van het CBS is helder; nauwelijks tot niet.
Dat soort beleid zorgt voor uitgaven die niet te verantwoorden zijn.
Een direct causaal verband en dan ook nog vrijwel meteen bij het aantreden/opstappen van een kabinet. Er zal ongetwijfeld een causaal verband zijn (in beide richtingen, het beleid heeft invloed op werkloosheid en de staat van de economie kan invloed hebben op het stemgedrag), maar daar zit wel de nodige tijdsvertragingen en ander ruis tussen.
pi_116104640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een direct causaal verband en dan ook nog vrijwel meteen bij het aantreden/opstappen van een kabinet. Er zal ongetwijfeld een causaal verband zijn (in beide richtingen, het beleid heeft invloed op werkloosheid en de staat van de economie kan invloed hebben op het stemgedrag), maar daar zit wel de nodige tijdsvertragingen en ander ruis tussen.
Een kabinet voert beleid wat effect heeft op de samenleving, directer dan dat ga je het niet krijgen.
Dit, dus.
pi_116104670
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een kabinet voert beleid wat effect heeft op de samenleving, directer dan dat ga je het niet krijgen.
En die kun je meteen terugzien in zo'n grafiekje bij het aantreden van het kabinet :Y
pi_116104708
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En die kun je meteen terugzien in zo'n grafiekje bij het aantreden van het kabinet :Y
Ik begrijp dat directe aantreden niet helemaal. De VVD heeft al een behoorlijke tijd zijn beleid kunnen voeren en de zooi van dit jaar is nog groter dan die van vorig jaar. Dus dat puinruimen en de VVD rijm ik niet helemaal.
Dit, dus.
pi_116104801
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik begrijp dat directe aantreden niet helemaal. De VVD heeft al een behoorlijke tijd zijn beleid kunnen voeren en de zooi van dit jaar is nog groter dan die van vorig jaar. Dus dat puinruimen en de VVD rijm ik niet helemaal.
Inderdaad, bovendien heeft de VVD met een tussenpoos van 4 jaar vanaf 1994 onophoudelijk onderdeel uitgemaakt van de diverse kabinetten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_116104829
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Mijn reactie, waar jij eerder op reageerde, was dan ook een (min of meer sarcastische) reactie op Du_ke 99.999. Niet zomaar een element er uithalen zonder de rest van de discussie te lezen :{
pi_116104874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Mijn reactie, waar jij eerder op reageerde, was dan ook een (min of meer sarcastische) reactie op Du_ke 99.999. Niet zomaar een element er uithalen zonder de rest van de discussie te lezen :{
:') hmmhmm.
Dit, dus.
pi_116105068
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:40 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Je avatar klopt niet. :D
pi_116109276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je avatar klopt niet. :D
Jawel, maar als ik uit die 2 partijen kan kiezen dan duidelijk VVD
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116109489
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:46 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Jawel, maar als ik uit die 2 partijen kan kiezen dan duidelijk VVD
Ah, ok. :)
pi_116113691
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:08 schreef Buitendam het volgende:
Het Neo-liberalisme heeft gezorgd voor een torenhoge werkeloosheid, schandalige rekeningen voor zorg en onderwijs om zich te richten op pietluttigheden als de HRA en om 130 te kunnen blazen op de snelweg. Nooit van mijn leven dat ik VVD ga stemmen, want ze hebben de afgelopen regeerperiode al aangetoond er niets van te kunnen bakken. Daarnaast hebben ze een kiezersbedrog gepleegd die zijn weerga niet kent door met de PVV in zee te gaan.
Het neoliberalisme is een nietszeggende term, een scheldwoord, geen officiele stroming binnen het liberalisme en ik ken ook niemand die zich zo noemt.

http://www.elsevier.nl/we(...)agenr=2&showall=true
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116115537
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het neoliberalisme is een nietszeggende term, een scheldwoord, geen officiele stroming binnen het liberalisme en ik ken ook niemand die zich zo noemt.

Jezelf neoliberaal noemen is wel altijd leuk om de linkserts te trollen.
pi_116123794
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

http://www.maartenonline.(...)-neoliberalisme.html

Deze baas legt het je uit, maar vooruit; in een notendop:

quote:
Niemand wil het kapitalisme afschaffen. Wat afgeschaft moet worden is de arrogante ideologie van de sacrosancte markt. De markt is prachtig, maar niet zonder behoorlijke regelgeving. Een markt die voortdurend leidt tot onverantwoordelijke speculatie, waarbij de incompetente speculanten zich ongeremd rijk stelen, is een disfunctionele markt.
Dit, dus.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:04:07 #269
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_116125167
Als ik per se tussen die twee moet kiezen VVD, maar het is allebei niet mijn partij.
pi_116126021
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

http://www.maartenonline.(...)-neoliberalisme.html

Deze baas legt het je uit, maar vooruit; in een notendop:

[..]

Hoe wordt onverantwoordelijke speculatie veroorzaakt? Door overvloedige liquiditeiten die gecreëerd worden... Dat heeft niks met het kapitalisme te maken maar met centrale banken die met lage rentes en quantitative easing de geldeconomie manipuleren.

Neoliberalisme heeft niks met een vrije markt te maken, maar juist met een extreme vervlechting van overheid en bedrijfsleven. In die zin is neoliberalisme fout ja.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')