abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116104321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

We hadden het niet over het heden maar over de grafiek die gepost was... daarnaast is de werkloosheid niet historisch hoog.
Jij reageer dat "de VVD er dus is om telkens de puinhopen op te ruimen". In dat geval voeren ze bijzonder slecht beleid, want de puin stapelt zich alleen maar op diverse gebieden op.
Dit, dus.
pi_116104404
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jij reageer dat "de VVD er dus is om telkens de puinhopen op te ruimen". In dat geval voeren ze bijzonder slecht beleid, want de puin stapelt zich alleen maar op diverse gebieden op.
Ik ga op een niet hele serieuze comment in met een niet hele serieuze reactie. Dit soort conclusies vallen niet echt te trekken met deze grafieken, of je moet serieus denken dat werklooheid en de partijen die in de regering zitten een direct causaal verband hebben.
pi_116104419
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:00 schreef robin007bond het volgende:
VVD, omdat ik het individu als uitgangspunt neem en niet het collectief.

De overheid moet mensen zo min mogelijk in de weg staan bij het pad naar succes. De overheid is geen geluksmachine die het geluk van ieder bevordert. Geluk zit in mensen zelf.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116104488
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2012/2012-049-pb.htm

quote:
De voor seizoeninvloeden gecorrigeerde werkloosheid liep in juli 2012 verder op tot 510 duizend personen.
Da grafiekje klopt inderdaad lang niet, maar het is wel jammer dat we de één na hoogste piek tot nu al hebben overtroffen.
pi_116104498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik ga op een niet hele serieuze comment in met een niet hele serieuze reactie. Dit soort conclusies vallen niet echt te trekken met deze grafieken, of je moet serieus denken dat werklooheid en de partijen die in de regering zitten een direct causaal verband hebben.
Natuurlijk hebben die een causaal verband. De VVD voert beleid tijdens deze crisis. Zij bestellen bijvoorbeeld gevechtsvliegtuigen met de valse belofte dat het een heleboel werkgelegenheid zal brengen, maar de berekening van het CPB is helder; nauwelijks tot niet.
Dat soort beleid zorgt voor uitgaven die niet te verantwoorden zijn.
Dit, dus.
pi_116104591
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben die een causaal verband. De VVD voert beleid tijdens deze crisis. Zij bestellen bijvoorbeeld gevechtsvliegtuigen met de valse belofte dat het een heleboel werkgelegenheid zal brengen, maar de berekening van het CBS is helder; nauwelijks tot niet.
Dat soort beleid zorgt voor uitgaven die niet te verantwoorden zijn.
Een direct causaal verband en dan ook nog vrijwel meteen bij het aantreden/opstappen van een kabinet. Er zal ongetwijfeld een causaal verband zijn (in beide richtingen, het beleid heeft invloed op werkloosheid en de staat van de economie kan invloed hebben op het stemgedrag), maar daar zit wel de nodige tijdsvertragingen en ander ruis tussen.
pi_116104640
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een direct causaal verband en dan ook nog vrijwel meteen bij het aantreden/opstappen van een kabinet. Er zal ongetwijfeld een causaal verband zijn (in beide richtingen, het beleid heeft invloed op werkloosheid en de staat van de economie kan invloed hebben op het stemgedrag), maar daar zit wel de nodige tijdsvertragingen en ander ruis tussen.
Een kabinet voert beleid wat effect heeft op de samenleving, directer dan dat ga je het niet krijgen.
Dit, dus.
pi_116104670
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een kabinet voert beleid wat effect heeft op de samenleving, directer dan dat ga je het niet krijgen.
En die kun je meteen terugzien in zo'n grafiekje bij het aantreden van het kabinet :Y
pi_116104708
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En die kun je meteen terugzien in zo'n grafiekje bij het aantreden van het kabinet :Y
Ik begrijp dat directe aantreden niet helemaal. De VVD heeft al een behoorlijke tijd zijn beleid kunnen voeren en de zooi van dit jaar is nog groter dan die van vorig jaar. Dus dat puinruimen en de VVD rijm ik niet helemaal.
Dit, dus.
pi_116104801
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik begrijp dat directe aantreden niet helemaal. De VVD heeft al een behoorlijke tijd zijn beleid kunnen voeren en de zooi van dit jaar is nog groter dan die van vorig jaar. Dus dat puinruimen en de VVD rijm ik niet helemaal.
Inderdaad, bovendien heeft de VVD met een tussenpoos van 4 jaar vanaf 1994 onophoudelijk onderdeel uitgemaakt van de diverse kabinetten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_116104829
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:48 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Mijn reactie, waar jij eerder op reageerde, was dan ook een (min of meer sarcastische) reactie op Du_ke 99.999. Niet zomaar een element er uithalen zonder de rest van de discussie te lezen :{
pi_116104874
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Mijn reactie, waar jij eerder op reageerde, was dan ook een (min of meer sarcastische) reactie op Du_ke 99.999. Niet zomaar een element er uithalen zonder de rest van de discussie te lezen :{
:') hmmhmm.
Dit, dus.
pi_116105068
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:40 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Je avatar klopt niet. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116109276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je avatar klopt niet. :D
Jawel, maar als ik uit die 2 partijen kan kiezen dan duidelijk VVD
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116109489
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:46 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Jawel, maar als ik uit die 2 partijen kan kiezen dan duidelijk VVD
Ah, ok. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116113691
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:08 schreef Buitendam het volgende:
Het Neo-liberalisme heeft gezorgd voor een torenhoge werkeloosheid, schandalige rekeningen voor zorg en onderwijs om zich te richten op pietluttigheden als de HRA en om 130 te kunnen blazen op de snelweg. Nooit van mijn leven dat ik VVD ga stemmen, want ze hebben de afgelopen regeerperiode al aangetoond er niets van te kunnen bakken. Daarnaast hebben ze een kiezersbedrog gepleegd die zijn weerga niet kent door met de PVV in zee te gaan.
Het neoliberalisme is een nietszeggende term, een scheldwoord, geen officiele stroming binnen het liberalisme en ik ken ook niemand die zich zo noemt.

http://www.elsevier.nl/we(...)agenr=2&showall=true
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116115537
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het neoliberalisme is een nietszeggende term, een scheldwoord, geen officiele stroming binnen het liberalisme en ik ken ook niemand die zich zo noemt.

Jezelf neoliberaal noemen is wel altijd leuk om de linkserts te trollen.
pi_116123794
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

http://www.maartenonline.(...)-neoliberalisme.html

Deze baas legt het je uit, maar vooruit; in een notendop:

quote:
Niemand wil het kapitalisme afschaffen. Wat afgeschaft moet worden is de arrogante ideologie van de sacrosancte markt. De markt is prachtig, maar niet zonder behoorlijke regelgeving. Een markt die voortdurend leidt tot onverantwoordelijke speculatie, waarbij de incompetente speculanten zich ongeremd rijk stelen, is een disfunctionele markt.
Dit, dus.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:04:07 #269
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_116125167
Als ik per se tussen die twee moet kiezen VVD, maar het is allebei niet mijn partij.
pi_116126021
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Hoe wordt onverantwoordelijke speculatie veroorzaakt? Door overvloedige liquiditeiten die gecreëerd worden... Dat heeft niks met het kapitalisme te maken maar met centrale banken die met lage rentes en quantitative easing de geldeconomie manipuleren.

Neoliberalisme heeft niks met een vrije markt te maken, maar juist met een extreme vervlechting van overheid en bedrijfsleven. In die zin is neoliberalisme fout ja.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_116126189
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:39 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Heb je er trouwens zelf ook een mening over i.p.v. clown Maarten van Rossem te citeren?
pi_116126605
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:21 schreef teknomist het volgende:

[..]

Heb je er trouwens zelf ook een mening over i.p.v. clown Maarten van Rossem te citeren?
Zeker, zeker. Goed het topic doorlezen, ik heb mijn mening al eerder geformuleerd. Daarnaast stel ik dat het stukje in een notendop dus hetgeen is wat ik bedoel. :) Wel blijven opletten, pik.
Dit, dus.
pi_116126706
VVD
pi_116127201
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zeker, zeker. Goed het topic doorlezen, ik heb mijn mening al eerder geformuleerd. Daarnaast stel ik dat het stukje in een notendop dus hetgeen is wat ik bedoel. :) Wel blijven opletten, pik.
Ik heb het stukje even doorgelezen en ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien.

quote:
De laatste jaren heeft het ongeremde marktdenken in tal van sectoren negatieve effecten gehad, of dat nu de Nederlandse thuiszorg betreft of de internationale financiële wereld.
Er is nooit sprake geweest van ongeremd marktdenken, wel van half werk; geprust door overheden door te denken dat liberalisering iets is wat wat werkt als het je het maar half doet, zie bijvoorbeeld de NS.

"Neoliberalisme is een term verzonnen door statisten om alle problemen die de overheid veroorzaakt in de schoenen te schuiven van de vrije markt.

quote:
De claim van de neoliberalen was sedert de late jaren zeventig dat de markt onder alle denkbare omstandigheden het beste allocatiemechanisme is en dat de overheid geen oplossingen biedt voor maatschappelijke problemen, maar juist de hoofdoorzaak is van die problemen
Wie zijn neoliberalen? Nogmaals, dat zijn fictieve personen.

quote:
Ondertussen is duidelijk geworden dat de markt lang niet altijd de perfecte resultaten genereert die waren voorspeld, en dat de overheid niet gemist kan worden.
Dat is hetzelfde als een maaltijd bereiden met een wokpan, de wokpan maar half gebruiken en vervolgens op de helft ermee stoppen en dan de schuld geven aan de wokpan. :') Je kunt niet iets de schuld geven wat niet bestaan heeft.

quote:
De kredietcrisis, grotendeels een gevolg van de ideologisch bepaalde, lakse houding van de Amerikaanse toezichthouders en het explosief gegroeide internationale financiële verkeer waarin vrijwel elke regelgeving heeft ontbroken
Je zou denken dat een historicus als Maarten wel beter zou weten. Het begin van de kredietcrisis is juist een gevolg van dwingende regelgeving door de overheid; de Community Reinvestment Act i.c.m. het gedrag van de centrale banken zijn de oorzaken van de kredietcrisis; niet de toezichthouders.

Graag hier een reactie op. :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:38:19 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_116127297
Zonder twijfel VVD, maar ze mogen van mij wel iets aan die hypotheekrente doen
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:39:57 #276
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_116127430
Als het maar links is.
pi_116127814
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:37 schreef teknomist het volgende:

Graag hier een reactie op. :)
quote:
Ik heb het stukje even doorgelezen en ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien.
Vooral dat stukje over die wokpan en de toezichthouders :')
Dit, dus.
pi_116128011
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Vooral dat stukje over die wokpan en de toezichthouders :')
Heb je ook een inhoudelijke reactie? Of ben je nu Maarten aan het bellen of -ie even mee kan lezen en kan reageren?

Je laat jezelf wel enorm kennen nu in ieder geval.
pi_116128115
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:48 schreef teknomist het volgende:

[..]

Heb je ook een inhoudelijke reactie? Of je nu Maarten aan het bellen of -ie even mee kan lezen en kan reageren?
Dat is een inhoudelijke reactie. Ik vind het volstrekte nonsens waar ik hardop om heb gelachen en jij gelooft er blijkbaar in. Mijn eerder geformuleerde mening over de algemene vraag van het topic dekt de lading op jouw stukje ook wel, mijns inziens.
Dit, dus.
pi_116128446
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is een inhoudelijke reactie. Ik vind het volstrekte waar ik hardop om heb gelachen en jij gelooft er blijkbaar in. Mijn eerder geformuleerde mening over de algemene vraag van het topic dekt de lading op jouw stukje ook wel, mijns inziens.
Nogmaals, ik weerspreek op essentiële punten het stukje van Maarten waar jezelf mee aankomt en vervolgens wil je er niet verder op ingaan op mijn repliek. En maak je je af met een flauwe zin en dat noem je een inhoudelijke reactie? _O-

En jouw eerder geformuleerde mening is niet anders dan een paar one-liners gebaseerd op valse, onbewezen causale verbanden. Als ik links zou zijn, zou ik mij schamen voor een dergelijke intellectuele armoede.
pi_116128541
Maar goed, dit is eik mijn energie ook niet waard. Ciao.
pi_116128713
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:54 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nogmaals, ik weerspreek op essentiële punten het stukje van Maarten waar jezelf mee aankomt en vervolgens wil je er niet verder op ingaan op mijn repliek. En maak je je af met een flauwe zin en dat noem je een inhoudelijke reactie? _O-

En jouw eerder geformuleerde mening is niet anders dan een paar one-liners gebaseerd op valse, onbewezen causale verbanden. Als ik links zou zijn, zou ik mij schamen voor een dergelijke intellectuele armoede.
Mwa. Beetje onzin.

Ik geef eerder in het topic tekst en uitleg over mijn mening. Waar ik mij onder andere aan stoor is de invulling van neoliberale partijen zoals de VVD en het stukje van Maarten v. Rossem geeft aan dat hun idee over marktwerking ook niet helemaal mijn kopje thee is. Dus inderdaad, ik denk dat mijn mening dat stukje wel dekt. Maar je irritatie werkt wel op mijn lachspieren. :D

Eik? :') Ik ben met een VMBO'rt bezig ;(
Dit, dus.
pi_116129035
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Mwa. Beetje onzin.

Ik geef eerder in het topic tekst en uitleg over mijn mening. Waar ik mij onder andere aan stoor is de invulling van neoliberale partijen zoals de VVD en het stukje van Maarten v. Rossem geeft aan dat hun idee over marktwerking ook niet helemaal mijn kopje thee is. Dus inderdaad, ik denk dat mijn mening dat stukje wel dekt. Maar je irritatie werkt wel op mijn lachspieren. :D

Eik? :') Ik ben met een VMBO'rt bezig ;(
Ik ben niet geïrriteerd. :)

Waarom ga je niet gewoon in op wat mijn kritiek is op het stukje van van Maarten? Voornamelijk over de betekenis van de term 'neoliberalisme' en de oorzaak van de kredietcrisis?
pi_116129347
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:01 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik ben niet geïrriteerd. :)

Waarom ga je niet gewoon in op wat mijn kritiek is op het stukje van van Maarten? Voornamelijk over de betekenis van de term 'neoliberalisme' en de oorzaak van de kredietcrisis?
Omdat ik met dat stukje niet veel kan, je hebt het over een wokpan en stellingen dat neo-liberalen fictieve personen zijn etc. :? Ik ga gewoon rustig in op de TT en dat doe ik door onder andere kritiek te uiten op bijvoorbeeld de VVD die ik aanduidt met neoliberalen.
Dit, dus.
pi_116129934
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Omdat ik met dat stukje niet veel kan, je hebt het over een wokpan en stellingen dat neo-liberalen fictieve personen zijn etc. :? Ik ga gewoon rustig in op de TT en dat doe ik door onder andere kritiek te uiten op bijvoorbeeld de VVD die ik aanduidt met neoliberalen.
Als je het niet snapt dan houd het gewoon op natuurlijk. Blijf lekker Maarten van Rossem lezen als hij je confirmation bias lekker voedt.
pi_116130060
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 23:14 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als je het niet snapt dan houd het gewoon op natuurlijk. Blijf lekker Maarten van Rossem lezen als hij je confirmation bias lekker voedt.
Ik snap het helemaal, maar toch bedankt pikkie!
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')