Ik wist niet waar ik mijn vraag moest plaatsen, het leek me echter het meest geschikt om het hier te doen.
Wat is namelijk theoretisch gezien de maximale grootte wat een penis kan hebben? Ik weet dat de gemiddelde hoeveelheid bloed die een mens in zich heeft rond de 5 à 6 liter is, wat kan dan theoretisch gezien de maximale grootte van een penis zijn om een erectie te kunnen krijgen zonder dat er té veel bloed aan het lichaam wordt ontrokken?
Ik heb het voor het gemak over een gemiddelde Nederlandse man van 1.8m die 80 KG weegt.
Hoeveelheid bloed in een menselijk lichaam is meestal 1/13 van het gewicht, dus bij 80 KG gaat het om een hoeveelheid van ongeveer 6 liter. Als een persoon meer dan 40% van zijn bloed verliest dan is er sprake van een gevaarlijke hoeveelheid bloedverlies. Dus laten we aannemen dat de hoeveelheid bloed die er in de penis kan worden gepompt niet meer mag zijn dan 40% van de 6 L, in dit geval dus 2,4 L.
Ik neem de gemiddelde diameter van de penis van een Nederlandse man eerst, in dit geval is dat 4,1 CM. We weten nu dus de volume van de penis (2.4L) en de diameter (4,1 CM). Ik neem voor het gemak de wiskundige formule om de inhoud van een cylinder te bepalen aangezien deze geometrische vorm het meest op de vorm van een penis lijkt.
De formule is dus als volgt: 3.14 × 4,1
2 × h = 2400CM
3 (want 1L = 1000CM
3). Dus 12.874 x h = 2400, oftewel 2400/12.874 = h wat betekent dat h dus ongeveer rond de 186 is. Dit houdt dus in dat een gemiddelde Nederlandse man van 80 KG maximaal een penis kan hebben van 186 CM als de diameter 4,1CM is.
Als we in plaats van de gemiddelde diameter de gemiddelde lengte (13CM) zouden nemen dan komen we uit tot een maximale diameter van ( 3.14 x r
2 x 13 = 2400) 57 CM bij een lengte van 13CM.
Dus bij dezen
Edit: berekening aangepast na opmerking Ferry_76, waarvoor dank
[ Bericht 2% gewijzigd door MrMonkeyman op 25-08-2012 21:21:29 ]