Wat kun je wel ophoesten voor een auto dan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:59 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Zelfs voor een goedkope auto zal ik toch ergens moeten lenen daar ik niet even vier tot zes duizend euro kan ophoesten.
Zelfs met een telefoon abonnement ben je bij BKR bekend hoor... dus dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:06 schreef Pakspul het volgende:
Geld lenen om een lening af te lossen. Geen wonder dat je bij het BKR bekent bent
Wacht even, hoor. Een lening wordt toch gewoon altijd bij het BKR geregistreerd? Dan ben je toch niet automatisch een wanbetaler?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:06 schreef Pakspul het volgende:
Geld lenen om een lening af te lossen. Geen wonder dat je bij het BKR bekent bent
Daarom ook, waarom moet die ene lening dan per se versneld worden afgelost?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:07 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Zelfs met een telefoon abonnement ben je bij BKR bekend hoor... dus dat slaat nergens op.
Precies, tot nu toe altijd mijn rekeningen op tijd betaald.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wacht even, hoor. Een lening wordt toch gewoon altijd bij het BKR geregistreerd? Dan ben je toch niet automatisch een wanbetaler?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Precies, tot nu toe altijd mijn rekeningen op tijd betaald.
Ik volg het niet helemaal TSquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daarom ook, waarom moet die ene lening dan per se versneld worden afgelost?
Denk dat het nog wel meevalt hoor. Onder de 4k is een auto kopen meer een gok dan dat je zeker weet dat je een goede auto koopt. Daarbij heeft TS hem nodig voor zijn werk dus een betrouwbare auto is noodzakelijk. Kan niet zo zijn dat TS bij het eerste winterse buitje stil staat met zijn auto.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:10 schreef karr-1 het volgende:
4 tot 6 duizend lijkt me royaal veel voor een auto. Als je alleen van A naar B en weer terug moet kan het ook voor minder dan 1000 euro.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:15 schreef vosss het volgende:
@heaven: onzin, dat geld had gewoon in het hypotheekbedrag meegenomen kunnen worden.
Ben ik geheel met je eens, maar als je al niet veel geld hebt lijkt het me overbodig om zoveel geld uit te geven voor een auto. Ik weet natuurlijk niet of TS een kantoorbaan heeft of bv ook materiaal etc in de auto mee moet nemen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:14 schreef practics het volgende:
[..]
Denk dat het nog wel meevalt hoor. Onder de 4k is een auto kopen meer een gok dan dat je zeker weet dat je een goede auto koopt. Daarbij heeft TS hem nodig voor zijn werk dus een betrouwbare auto is noodzakelijk. Kan niet zo zijn dat TS bij het eerste winterse buitje stil staat met zijn auto.
Daarnaast is het onduidelijk hoeveel km's TS rijd op jaarbasis een oude auto gaat veel km's niet leuk meer vinden. De kans dat je dan halverwege stil komt te staan is groot.
Kortom moet ts 5-15km naar werk per keer. of is dit al snel 20 tot 1xxx km per keer.
Juist omdat ts niet veel geld heeft kan hij het beter in 1x goed doen dan straks 10x met een auto stil te komen staan met alle kosten van dien. ANWB laten komen voor enkel een lekke band kost je al 300 euro. Laat staan dat je werkelijk wat aan je auto mankeert.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ben ik geheel met je eens, maar als je al niet veel geld hebt lijkt het me overbodig om zoveel geld uit te geven voor een auto. Ik weet natuurlijk niet of TS een kantoorbaan heeft of bv ook materiaal etc in de auto mee moet nemen.
Lol smart ass een band laten vervangen voor een thuiskomertje door de anwb kost je a 300 euro. Kreeg je er maar een band bij dan viel het nog mee. (let op dit is prijs als niet lid)quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:22 schreef vosss het volgende:
Wat een hoop onzin weer man.
Als je een lekke band rijdt dan stop je en dan leg je je thuiskomer (of reservewiel) erop.
De meeste lekke banden kun je gewoon een prop in laten knallen voor een appel en een ei.
En als je al een nieuwe band wilt kopen dan vraag ik me af hoe groot en breed je velgen zijn als je dat 300 euro per stuk gaat kosten
Als je niet de juiste sleutel bij je hebt om een band te wisselen (of je bent daar simpelweg te achterlijk voor) dan verdien je het ook om flink afgezet te wordenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:25 schreef practics het volgende:
[..]
Lol smart ass een band laten vervangen voor een thuiskomertje door de anwb kost je a 300 euro. Kreeg je er maar een band bij dan viel het nog mee. (let op dit is prijs als niet lid)
Dit weet ik toevallig omdat mijn zus lekke band kreeg op de snelweg ik er heen had ze de juiste sleutel niet voor de bouten. Dus zei bellen voor prijs opgave vriendelijk bedankt, in mijn auto gestapt 5km gereden naar de eerste beste auto onderdelen zaak en juiste sleutel gekocht voor 10 euro.
Hahaha de auto is van een vrouw, dus weet niet wat je verwacht. Ten slotte lagen er 2 sleutels in die beide er net overheen draaide.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je niet de juiste sleutel bij je hebt om een band te wisselen (of je bent daar simpelweg te achterlijk voor) dan verdien je het ook om flink afgezet te worden
Als ik er geen krik en bijpassende sleutel bij krijg dan laat ik die auto staan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:45 schreef practics het volgende:
Jij controleert dus of de sleutels die je bij je auto krijgt ook werkelijk werkt?
Nee dat is niet meer het geval.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:07 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Zelfs met een telefoon abonnement ben je bij BKR bekend hoor... dus dat slaat nergens op.
Helemaal mee eens. Auto's van 4-6k zijn sowieso overrated wat betreft betrouwbaarheid. Een van 500 of eventueel uitloop tot 1000 euro kan ook best goed zijn als je maar kritisch bent bij aankoop.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:39 schreef quo_ het volgende:
Moraalridderverhalen heb je natuurlijk niks aan maar al met al vind ik het wel glad ijs.
-Een lening van de baas om een andere lening af te lossen.
-Geld bij elkaar sprokkelen om de huidige autolening af te lossen.
-Een nieuwe lening voor een andere auto afsluiten.
De methode om van de twee bestaande leningen af te komen zijn in jouw situatie prima oplossingen maar ik zou even goed nadenken hoe je aan een andere auto komt.
Het genoemde bedrag van 4-6 k vind ik nogal riskant. Als je voor dat geld een mooie grote (en dus oude) auto koopt bestaat het risico dat de auto veel eerder op is dan je lening.
Als je lak hebt aan status en aan wat de buurman rijdt zou je voor dat geld ook een relatief nieuwe (maar kleine en impopulaire) auto kunnen kopen die nog jaren meegaat. Bovendien zijn je lasten bij zo'n auto lager en kun je misschien nog wat extra aflossen en/of sparen.
Ik zou gaan voor een van de twee uitersten.
Met eigen geld een 500 euro auto kopen en maar kijken hoe lang het gaat. Stel dat je er een jaar in rijdt dan heb je al een goede koop gehad.
Het andere uiterste is het lenen van een wat groter bedrag van 8-9k en daar een splinternieuwe kleine auto voor kopen. Daar kun je precies van uitrekenen wat deze je de eerste 5 jaar kost en veel financiele tegenslag kun je daar eigenlijk niet mee hebben.
Volgens mij snap jij het niet helemaal krik zat er wel bij en ook 2 sleutels. Maar jij gaat dus eerst kijken of de sleutels passen op je bouten als je een auto koopt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ik er geen krik en bijpassende sleutel bij krijg dan laat ik die auto staan.
Dat lijkt me niet meer dan normaal
Ik vind het geen goed idee, persoonlijk vind ik het prettig om werk en privé gescheiden te houden wat dat soort dingen betreft. Je baas heeft er niks mee te maken hoe je bij het BKR staat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:55 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Door ook mijn lening van 1200 euro te voldoen ben ik mijn registratie bij BKR kwijt zodat wij een nieuwe financiering kunnen treffen voor een nieuwe auto.
Goed idee of slecht idee?
Eh niet dus. Daar zijn banken niet zo happig op als je aanje max hyphotheek zit. Jij praat onzin dus.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:15 schreef vosss het volgende:
@heaven: onzin, dat geld had gewoon in het hypotheekbedrag meegenomen kunnen worden.
Beter lezen zou je kunnen leten dat hij inderdaad voor de schade verzekerd was. Hij heeft immers de dagwaarde uitgekeerd gekregen. Hier kon hij echter maar net de lening mee aflossen die hij voor die auto had afgesloten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:09 schreef vosss het volgende:
Protip voor de TS:
Áls je al geld leent voor een auto; zorg dan altijd, ik herhaal, ALTIJD, ervoor dat dat ding allrisk verzekerd is.
Dat dus om te voorkomen dat je zonder auto en met schuld blijft zitten.
Maargoed, dat geld lenen voor een auto niet slim is had je zelf ook vast wel kunnen bedenken lijkt me.
Over beter lezen gesprokenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Beter lezen zou je kunnen leten dat hij inderdaad voor de schade verzekerd was. Hij heeft immers de dagwaarde uitgekeerd gekregen. Hier kon hij echter maar net de lening mee aflossen die hij voor die auto had afgesloten.
tja, daar kijkt een werkgever niet naar lijkt me.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:50 schreef Lienekien het volgende:
Blijft nog steeds de vraag over die BKR-registratie.
Geen slechte keuze als je een economische en kwalitatieve afweging maakt. De 500 euro auto is minder geschikt als je voor dag en dauw al op pad moet en qua tijd weinig uitwijk hebt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Even voor de goede orde:
De nieuwe auto gaat naar alle waarschijnlijkheid een VW UP! worden. Richtprijs 11.500 en All risk verzekerd.
....
Verder zijn wij van plan de UP! minstens vijf jaar te rijden (waarna die vrij is van financiering) waarna we misschien verder kijken.
.....
Nee, waarom TS denkt dat er een noodzaak is om die lening af te lossen als het geen negatieve registratie is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:06 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
tja, daar kijkt een werkgever niet naar lijkt me.
Ja, en? Ik heb nog steeds het idee dat je daar iets negatiefs aan verbindt terwijl dat onterecht is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:36 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Omdat iedere lening wel geregistreerd staat.
Bovendien smoelt een VW leuker dan een Aygo.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:05 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Een rede dat wij voor een VW willen gaan is dat mijn vriendin niet zo lang geleden levend en met slechts 1 blauwe plek uit onze vorige auto is gekomen na een flink ongeluk.
Hoe dan? Is dat je ervaring?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:12 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nee hoor, zoals ik al eerder schreef is het ook een bewijs van goed gedrag wanneer je altijd alles "keurig" volgens de afspraak aflost.
Feit is wel dat het financieren van een auto moeilijker is.
Ik wil echt niet vervelend doen maar voor betrouwbaarheid hoef je al een jaar of 5 niet meer bij VW zijn. Collega's die VAG rijden klagen echt steen en been over de vele bezoekjes bij de dealer buiten het reguliere onderhoud. De service vannuit pon is helemaal om te janken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:05 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Een rede dat wij voor een VW willen gaan is dat mijn vriendin niet zo lang geleden levend en met slechts 1 blauwe plek uit onze vorige auto is gekomen na een flink ongeluk.
Vertrouwen in VolksWagen is gegroeid. En laten we eerlijk zijn, betrouwbaarheid en duurzaamheid spelen ook wel een rol tegenwoordig. Komt bij dat je er ook makkelijk mee op vakantie kan (met z'n twee-en) en dat doe je minder snel in een Aygo. En die 1 op 21 is ook wel leuk.
Tegen gevoel valt niet op te rekenen. Als je vriendin zich beter voelt in een vw dan is dat ook wat waard.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:05 schreef Belastinginspecteur het volgende:
In mijn beleving zijn het allebei miniatuurauto's die aantrekkelijk zijn vanwege hun lage kosten. En hoe lager hoe beter.quote:Vertrouwen in VolksWagen is gegroeid. En laten we eerlijk zijn, betrouwbaarheid en duurzaamheid spelen ook wel een rol tegenwoordig. Komt bij dat je er ook makkelijk mee op vakantie kan (met z'n twee-en) en dat doe je minder snel in een Aygo. En die 1 op 21 is ook wel leuk.
Correctie.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nu wil ik niet lullig doen, maar voor zo'n lelijk ding ga ik niet betalen gaat mijn baas niet betalen. Het oog wil ook wat, en een kermistractie hoef ik niet.
Lang lang geleden heb ik voor de vakantie een BMW 316 e30 gekocht voor 100 euro voor de vakantie naar kroatie, 100 aan verspijkerd en vervolgens 30.000km mee gereden. Ik moest wel de schakelaar van het nachtkastje mollen omdat de schakeling van de radiator fan stuk wasquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:00 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mijn baas voorziet mij al van goed vervoer, echter moet ik enkele malen per maand zo vroeg beginnen, of zo laat eindigen dat er geen OV beschikbaar is. En we willen de auto ook gebruiken voor de leuke dingen zoals vakantie e.d.
En in een Aygo ga ik niet naar de Alpen of Berlijn.
in dit geval is een aygo goedkoop = duurkoop. Het model is al een jaar of 7 op de markt en heeft idioot weinig afgeschreven. Als er een nieuwe komt gaat dat pijlsnel naar beneden. De Up is er pas net en staat pas aan het begin van dezelfde cyclus dus zal ook wel lang hoog blijven hangen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Geen slechte keuze als je een economische en kwalitatieve afweging maakt. De 500 euro auto is minder geschikt als je voor dag en dauw al op pad moet en qua tijd weinig uitwijk hebt.
Ik zou zelf in dit geval een Aygo genomen hebben omdat je daar 2 a 3 k minder voor neertelt en dus sneller van je lening af bent, maar heel veel maakt dat ook niet uit.
Daar kan je best wel eens gelijk in hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
in dit geval is een aygo goedkoop = duurkoop. Het model is al een jaar of 7 op de markt en heeft idioot weinig afgeschreven. Als er een nieuwe komt gaat dat pijlsnel naar beneden. De Up is er pas net en staat pas aan het begin van dezelfde cyclus dus zal ook wel lang hoog blijven hangen.
Dat is natuurlijk het verstandigst. TS wil ook een auto die een beetje leuk smoelt, en dus status geeft. Hij is bereid om daar een hogere lening voor af te sluiten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik koop ook geen auto voor de bewonderende blikken van anderen. Mijn eerste eigen auto was een lada van nog geen 2 jaar oud. Cash betaald en jarenlang plezier van gehad
Vooral met dat ongeluk in het achterhoofd zou ik een iets grotere auto nemen. Mijn vriendin heeft ook een fors autoongeluk gehad. De politie dacht zelf al dat ze een lijk uit de auto konden halen. Dit was een lancia ypsilon. De airbags hebben hun werk uitermate goed gedaan en de gordelspanners. Bij een wat kleinere auto was dat waarschijnlijk een stuk minder geweest.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:05 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Vertrouwen in VolksWagen is gegroeid. En laten we eerlijk zijn, betrouwbaarheid en duurzaamheid spelen ook wel een rol tegenwoordig. Komt bij dat je er ook makkelijk mee op vakantie kan (met z'n twee-en) en dat doe je minder snel in een Aygo. En die 1 op 21 is ook wel leuk.
Als dat zo is, waarom moet je dan aan alle kanten lenen om je broek op te kunnen houden? Of geef je die 250 inderdaad volledig uit aan 'leuke dingen' en spaar je niks?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Gemiddeld houd uw belastinginspecteur 250 euro per maand over voor de leuke dingen (geld dat vrij te besteden is)
Een up is kwalitatief hetzelfde en net zo groot, het zijn beide golfkarretjes.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:00 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mijn baas voorziet mij al van goed vervoer, echter moet ik enkele malen per maand zo vroeg beginnen, of zo laat eindigen dat er geen OV beschikbaar is. En we willen de auto ook gebruiken voor de leuke dingen zoals vakantie e.d.
En in een Aygo ga ik niet naar de Alpen of Berlijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |