abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115987379
Hoi mede fokkers...

De volgende situatie is van toepassing:

- per eerstvolgende salaris uitbetaling ga ik 120 netto meer verdienen (wegens genoten opleiding)
- Ik heb een lening met BKR registratie van 1200 euro (nog nooit in leven betaalachterstand gehad of wat, dus is ook een bewijs van goed gedrag)

Mijn auto is afgelopen week tatal loss verklaard.
Met de dagwaarde en wat thuisbankieren (ouders) kunnen we de lening van die auto afbetalen. (staat op naam van mijn vriendin)
Door 1200 euro te lenen van mijn werkgever kan ik mijn BKR geregistreerde lening ook aflossen.
Met werkgever wil ik overeenkomen de lening (voorschot op salaris) in 12 termijnen (100 euro per maand) te verrekenen. Per saldo zal ik dit door mijn loonsverhoging dus NIET merken in mijn te besteden budget ten opzichte van vandaag.

Door ook mijn lening van 1200 euro te voldoen ben ik mijn registratie bij BKR kwijt zodat wij een nieuwe financiering kunnen treffen voor een nieuwe auto. Mijn baan heeft namelijk aanvang en eindtijden waarbij ik niet meer per OV van/naar huis/werk kan.

Goed idee of slecht idee?

[ Bericht 1% gewijzigd door Belastinginspecteur op 25-08-2012 13:00:57 ]
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_115987438
Koop een goedkopere auto lenen voor een auto moet je nooit doen.
pi_115987479
Zelfs voor een goedkope auto zal ik toch ergens moeten lenen daar ik niet even vier tot zes duizend euro kan ophoesten.
pi_115987511
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:59 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Zelfs voor een goedkope auto zal ik toch ergens moeten lenen daar ik niet even vier tot zes duizend euro kan ophoesten.
Wat kun je wel ophoesten voor een auto dan?
4000-6000 euro is overkill voor een auto die enkel van a naar b moet.
Nood aan de man kan dat voor onder de 1000 euro.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_115987560
los je bkr af en leen 1200 van je baas voor die auto :) ondertussen heb je dan een jaar de tijd om voor eenbetere te sparen :)
pies on joe toe
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:05:52 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115987602
Is die BKR-registratie dan een probleem? Je zegt dat je die lening altijd op tijd hebt betaald?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115987608
Voor 1000 euro kan je ook een auto krijgen waar je weer even mee vooruit kan, dat hoeft niet perse 4000 - 6000 ¤ te zijn. Nooit lenen voor een auto.. niet verstandig!
pi_115987624
Geld lenen om een lening af te lossen. Geen wonder dat je bij het BKR bekent bent :')
pi_115987657
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:06 schreef Pakspul het volgende:
Geld lenen om een lening af te lossen. Geen wonder dat je bij het BKR bekent bent :')
Zelfs met een telefoon abonnement ben je bij BKR bekend hoor... dus dat slaat nergens op.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:08:08 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115987660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:06 schreef Pakspul het volgende:
Wacht even, hoor. Een lening wordt toch gewoon altijd bij het BKR geregistreerd? Dan ben je toch niet automatisch een wanbetaler?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:08:43 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115987677
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:07 schreef Belastinginspecteur het volgende:

[..]

Zelfs met een telefoon abonnement ben je bij BKR bekend hoor... dus dat slaat nergens op.
Daarom ook, waarom moet die ene lening dan per se versneld worden afgelost?
pi_115987689
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wacht even, hoor. Een lening wordt toch gewoon altijd bij het BKR geregistreerd? Dan ben je toch niet automatisch een wanbetaler?
Precies, tot nu toe altijd mijn rekeningen op tijd betaald.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:09:48 #13
189216 netolk
maar dan andersom
pi_115987707
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:

[..]

Precies, tot nu toe altijd mijn rekeningen op tijd betaald.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daarom ook, waarom moet die ene lening dan per se versneld worden afgelost?
Ik volg het niet helemaal TS
Beware of the Raping Zebra's
pi_115987708
Protip voor de TS:

Áls je al geld leent voor een auto; zorg dan altijd, ik herhaal, ALTIJD, ervoor dat dat ding allrisk verzekerd is.

Dat dus om te voorkomen dat je zonder auto en met schuld blijft zitten.

Maargoed, dat geld lenen voor een auto niet slim is had je zelf ook vast wel kunnen bedenken lijkt me.

:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:10:18 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_115987719
4 tot 6 duizend lijkt me royaal veel voor een auto. Als je alleen van A naar B en weer terug moet kan het ook voor minder dan 1000 euro.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_115987769
Mensen die hard roepen dat je nooit geld moet lenen voor een auto.. Niet dat ik er een voorstander van ben maar als je gewoon verstandig met geld omgaat kan het best een uitkomst bieden. Mijn ouders hebben ooit geld geleend voor een gloednieuwe auto (auto was nodig voor werk), toen wilden ze ook nog een huis kopen en hebben ze geld moeten lenen van 2 broers om de lening van de auto te kunnen afbetalen anders mochten ze geen hypotheek afsluiten. Toen hebben ze vervolgens 5 jaar op een houtje gebeten, keihard gewerkt en geen gordijnen in hun nieuwe huis gehad maar nu 30 jaar later evengoed alles netjes afgelost en ze zitten er warmpjes bij :)

Alles kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2012 13:13:22 ]
pi_115987810
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:10 schreef karr-1 het volgende:
4 tot 6 duizend lijkt me royaal veel voor een auto. Als je alleen van A naar B en weer terug moet kan het ook voor minder dan 1000 euro.
Denk dat het nog wel meevalt hoor. Onder de 4k is een auto kopen meer een gok dan dat je zeker weet dat je een goede auto koopt. Daarbij heeft TS hem nodig voor zijn werk dus een betrouwbare auto is noodzakelijk. Kan niet zo zijn dat TS bij het eerste winterse buitje stil staat met zijn auto.

Daarnaast is het onduidelijk hoeveel km's TS rijd op jaarbasis een oude auto gaat veel km's niet leuk meer vinden. De kans dat je dan halverwege stil komt te staan is groot.

Kortom moet ts 5-15km naar werk per keer. of is dit al snel 20 tot 1xxx km per keer.
pi_115987817
@heaven: onzin, dat geld had gewoon in het hypotheekbedrag meegenomen kunnen worden.
vosss is de naam,
pi_115987844
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:15 schreef vosss het volgende:
@heaven: onzin, dat geld had gewoon in het hypotheekbedrag meegenomen kunnen worden.
:') Ja want ik lul uit mn nek en stiekem is het helemaal niet gebeurd. Ik praat over 1979. Toen kon het blijkbaar niet of ze hadden al de max bereikt van wat ze konden aflossen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2012 13:17:37 ]
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:16:14 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_115987845
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:14 schreef practics het volgende:

[..]

Denk dat het nog wel meevalt hoor. Onder de 4k is een auto kopen meer een gok dan dat je zeker weet dat je een goede auto koopt. Daarbij heeft TS hem nodig voor zijn werk dus een betrouwbare auto is noodzakelijk. Kan niet zo zijn dat TS bij het eerste winterse buitje stil staat met zijn auto.

Daarnaast is het onduidelijk hoeveel km's TS rijd op jaarbasis een oude auto gaat veel km's niet leuk meer vinden. De kans dat je dan halverwege stil komt te staan is groot.

Kortom moet ts 5-15km naar werk per keer. of is dit al snel 20 tot 1xxx km per keer.
Ben ik geheel met je eens, maar als je al niet veel geld hebt lijkt het me overbodig om zoveel geld uit te geven voor een auto. Ik weet natuurlijk niet of TS een kantoorbaan heeft of bv ook materiaal etc in de auto mee moet nemen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_115987887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ben ik geheel met je eens, maar als je al niet veel geld hebt lijkt het me overbodig om zoveel geld uit te geven voor een auto. Ik weet natuurlijk niet of TS een kantoorbaan heeft of bv ook materiaal etc in de auto mee moet nemen.
Juist omdat ts niet veel geld heeft kan hij het beter in 1x goed doen dan straks 10x met een auto stil te komen staan met alle kosten van dien. ANWB laten komen voor enkel een lekke band kost je al 300 euro. Laat staan dat je werkelijk wat aan je auto mankeert.
pi_115987994
Wat een hoop onzin weer man.

Als je een lekke band rijdt dan stop je en dan leg je je thuiskomer (of reservewiel) erop.

De meeste lekke banden kun je gewoon een prop in laten knallen voor een appel en een ei.

En als je al een nieuwe band wilt kopen dan vraag ik me af hoe groot en breed je velgen zijn als je dat 300 euro per stuk gaat kosten :X
vosss is de naam,
pi_115988077
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:22 schreef vosss het volgende:
Wat een hoop onzin weer man.

Als je een lekke band rijdt dan stop je en dan leg je je thuiskomer (of reservewiel) erop.

De meeste lekke banden kun je gewoon een prop in laten knallen voor een appel en een ei.

En als je al een nieuwe band wilt kopen dan vraag ik me af hoe groot en breed je velgen zijn als je dat 300 euro per stuk gaat kosten :X
Lol smart ass een band laten vervangen voor een thuiskomertje door de anwb kost je a 300 euro. Kreeg je er maar een band bij dan viel het nog mee. (let op dit is prijs als niet lid)

Dit weet ik toevallig omdat mijn zus lekke band kreeg op de snelweg ik er heen had ze de juiste sleutel niet voor de bouten. Dus zei bellen voor prijs opgave vriendelijk bedankt, in mijn auto gestapt 5km gereden naar de eerste beste auto onderdelen zaak en juiste sleutel gekocht voor 10 euro.
pi_115988101
Als je geen lid bent moet je het ter plekke worden anders helpen ze je niet. En dat is duur.
pi_115988442
Moraalridderverhalen heb je natuurlijk niks aan maar al met al vind ik het wel glad ijs.
-Een lening van de baas om een andere lening af te lossen.
-Geld bij elkaar sprokkelen om de huidige autolening af te lossen.
-Een nieuwe lening voor een andere auto afsluiten.

De methode om van de twee bestaande leningen af te komen zijn in jouw situatie prima oplossingen maar ik zou even goed nadenken hoe je aan een andere auto komt.
Het genoemde bedrag van 4-6 k vind ik nogal riskant. Als je voor dat geld een mooie grote (en dus oude) auto koopt bestaat het risico dat de auto veel eerder op is dan je lening.
Als je lak hebt aan status en aan wat de buurman rijdt zou je voor dat geld ook een relatief nieuwe (maar kleine en impopulaire) auto kunnen kopen die nog jaren meegaat. Bovendien zijn je lasten bij zo'n auto lager en kun je misschien nog wat extra aflossen en/of sparen.

Ik zou gaan voor een van de twee uitersten.
Met eigen geld een 500 euro auto kopen en maar kijken hoe lang het gaat. Stel dat je er een jaar in rijdt dan heb je al een goede koop gehad.
Het andere uiterste is het lenen van een wat groter bedrag van 8-9k en daar een splinternieuwe kleine auto voor kopen. Daar kun je precies van uitrekenen wat deze je de eerste 5 jaar kost en veel financiele tegenslag kun je daar eigenlijk niet mee hebben.
-
pi_115988508
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:25 schreef practics het volgende:

[..]

Lol smart ass een band laten vervangen voor een thuiskomertje door de anwb kost je a 300 euro. Kreeg je er maar een band bij dan viel het nog mee. (let op dit is prijs als niet lid)

Dit weet ik toevallig omdat mijn zus lekke band kreeg op de snelweg ik er heen had ze de juiste sleutel niet voor de bouten. Dus zei bellen voor prijs opgave vriendelijk bedankt, in mijn auto gestapt 5km gereden naar de eerste beste auto onderdelen zaak en juiste sleutel gekocht voor 10 euro.
Als je niet de juiste sleutel bij je hebt om een band te wisselen (of je bent daar simpelweg te achterlijk voor) dan verdien je het ook om flink afgezet te worden _O_
vosss is de naam,
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:42:20 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115988510
Houd er trouwens rekening mee dat wanneer je bij deze baas weggaat, hij vrolijk in zijn afscheidsspeech kan melden dat je ooit nog eens een voorschot hebt gekregen om een lening af te betalen.

(Serieus een keer meegemaakt!)
pi_115988588
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Als je niet de juiste sleutel bij je hebt om een band te wisselen (of je bent daar simpelweg te achterlijk voor) dan verdien je het ook om flink afgezet te worden _O_
Hahaha de auto is van een vrouw, dus weet niet wat je verwacht. Ten slotte lagen er 2 sleutels in die beide er net overheen draaide. :7

Jij controleert dus of de sleutels die je bij je auto krijgt ook werkelijk werkt? :')
pi_115988733
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:45 schreef practics het volgende:
Jij controleert dus of de sleutels die je bij je auto krijgt ook werkelijk werkt? :')
Als ik er geen krik en bijpassende sleutel bij krijg dan laat ik die auto staan.
Dat lijkt me niet meer dan normaal :)
vosss is de naam,
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:53:46 #30
38148 crew  Innisdemon
pi_115988793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:07 schreef Belastinginspecteur het volgende:

[..]

Nee dat is niet meer het geval.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_115989129
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:39 schreef quo_ het volgende:
Moraalridderverhalen heb je natuurlijk niks aan maar al met al vind ik het wel glad ijs.
-Een lening van de baas om een andere lening af te lossen.
-Geld bij elkaar sprokkelen om de huidige autolening af te lossen.
-Een nieuwe lening voor een andere auto afsluiten.

De methode om van de twee bestaande leningen af te komen zijn in jouw situatie prima oplossingen maar ik zou even goed nadenken hoe je aan een andere auto komt.
Het genoemde bedrag van 4-6 k vind ik nogal riskant. Als je voor dat geld een mooie grote (en dus oude) auto koopt bestaat het risico dat de auto veel eerder op is dan je lening.
Als je lak hebt aan status en aan wat de buurman rijdt zou je voor dat geld ook een relatief nieuwe (maar kleine en impopulaire) auto kunnen kopen die nog jaren meegaat. Bovendien zijn je lasten bij zo'n auto lager en kun je misschien nog wat extra aflossen en/of sparen.

Ik zou gaan voor een van de twee uitersten.
Met eigen geld een 500 euro auto kopen en maar kijken hoe lang het gaat. Stel dat je er een jaar in rijdt dan heb je al een goede koop gehad.
Het andere uiterste is het lenen van een wat groter bedrag van 8-9k en daar een splinternieuwe kleine auto voor kopen. Daar kun je precies van uitrekenen wat deze je de eerste 5 jaar kost en veel financiele tegenslag kun je daar eigenlijk niet mee hebben.
Helemaal mee eens. Auto's van 4-6k zijn sowieso overrated wat betreft betrouwbaarheid. Een van 500 of eventueel uitloop tot 1000 euro kan ook best goed zijn als je maar kritisch bent bij aankoop.
pi_115992757
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Als ik er geen krik en bijpassende sleutel bij krijg dan laat ik die auto staan.
Dat lijkt me niet meer dan normaal :)
Volgens mij snap jij het niet helemaal krik zat er wel bij en ook 2 sleutels. Maar jij gaat dus eerst kijken of de sleutels passen op je bouten als je een auto koopt. :')
Daarnaast heb ik geen idee op wat voor een soort vrouwen jij valt/mee omgaat maar gemiddelde vrouw wat geen halve kerel is gaat niet echt zijn banden zelf wisselen op de vluchtstrook. :s)
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:32:31 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115993157
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:55 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Door ook mijn lening van 1200 euro te voldoen ben ik mijn registratie bij BKR kwijt zodat wij een nieuwe financiering kunnen treffen voor een nieuwe auto.
Goed idee of slecht idee?
Ik vind het geen goed idee, persoonlijk vind ik het prettig om werk en privé gescheiden te houden wat dat soort dingen betreft. Je baas heeft er niks mee te maken hoe je bij het BKR staat.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:18:39 #34
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_115997852
Als je geen negatieve registratie hebt bij het BKR moet het geen probleem zijn om een lening te krijgen bij de bank hoor.
Dus waarom zo moeilijk doen :?
zo goed..?
pi_115998235
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:15 schreef vosss het volgende:
Eh niet dus. Daar zijn banken niet zo happig op als je aanje max hyphotheek zit. Jij praat onzin dus.
pi_115998291
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:09 schreef vosss het volgende:
Protip voor de TS:

Áls je al geld leent voor een auto; zorg dan altijd, ik herhaal, ALTIJD, ervoor dat dat ding allrisk verzekerd is.

Dat dus om te voorkomen dat je zonder auto en met schuld blijft zitten.

Maargoed, dat geld lenen voor een auto niet slim is had je zelf ook vast wel kunnen bedenken lijkt me.

:')
Beter lezen zou je kunnen leten dat hij inderdaad voor de schade verzekerd was. Hij heeft immers de dagwaarde uitgekeerd gekregen. Hier kon hij echter maar net de lening mee aflossen die hij voor die auto had afgesloten.
pi_116007511
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Beter lezen zou je kunnen leten dat hij inderdaad voor de schade verzekerd was. Hij heeft immers de dagwaarde uitgekeerd gekregen. Hier kon hij echter maar net de lening mee aflossen die hij voor die auto had afgesloten.
Over beter lezen gesproken :)
TS krijgt de dagwaarde van de verzekering, maar er staat niet bij van welke. Kan dus net zo goed van een tegenpartij zijn die aansprakelijk is terwijl TS gewoon WA verzekerd is.
Tevens maak ik uit het verhaal op dat de uitgekeerde dagwaarde onvoldoende is voor het aflossen van de lening omdat er nog wat "thuisbankieren" van de ouders nodig is.
-
pi_116017811
Geld wat je niet hebt kan je niet uitgeven, er zijn ook prima's auto's verkrijgbaar voor 1000,-

Mensen die boven hun stand leven door leningen aan te gaan en zo speculeren op inkomsten die ze in de toekomsten (denken) te generen :')!
pi_116070314
Even voor de goede orde:

De nieuwe auto gaat naar alle waarschijnlijkheid een VW UP! worden. Richtprijs 11.500 en All risk verzekerd.

Vandaag van mijn werkgever (nee, niet de belastingdienst (voor hen die echt denken dat ik bij tie graftoko werk)) het groene licht gekregen en ik verwacht het "voorschot op salaris" dan ook met de volgende loon uitbetaling.

Gemiddeld houd uw belastinginspecteur 250 euro per maand over voor de leuke dingen (geld dat vrij te besteden is)

En ja, ik heb de auto nodig om op bepaalde tijden op mijn werk te komen, anders staan honderden andere in de kou, en zelfs uw inspecteur vind dat zielig.

Verder zijn wij van plan de UP! minstens vijf jaar te rijden (waarna die vrij is van financiering) waarna we misschien verder kijken.

Maar van gezinsuitbreiding is momenteel geen sprake, en mocht ie er wel komen dan is de UP! groot genoeg.
pi_116072839
5 jaar in een gepimpte invalideauto rijden, jij liever dan ik ;)
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:50:34 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116073675
Blijft nog steeds de vraag over die BKR-registratie.
pi_116074155
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:50 schreef Lienekien het volgende:
Blijft nog steeds de vraag over die BKR-registratie.
tja, daar kijkt een werkgever niet naar lijkt me.
pi_116074833
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Even voor de goede orde:

De nieuwe auto gaat naar alle waarschijnlijkheid een VW UP! worden. Richtprijs 11.500 en All risk verzekerd.

....

Verder zijn wij van plan de UP! minstens vijf jaar te rijden (waarna die vrij is van financiering) waarna we misschien verder kijken.
.....
Geen slechte keuze als je een economische en kwalitatieve afweging maakt. De 500 euro auto is minder geschikt als je voor dag en dauw al op pad moet en qua tijd weinig uitwijk hebt.
Ik zou zelf in dit geval een Aygo genomen hebben omdat je daar 2 a 3 k minder voor neertelt en dus sneller van je lening af bent, maar heel veel maakt dat ook niet uit.
-
pi_116076397
Een rede dat wij voor een VW willen gaan is dat mijn vriendin niet zo lang geleden levend en met slechts 1 blauwe plek uit onze vorige auto is gekomen na een flink ongeluk.

Vertrouwen in VolksWagen is gegroeid. En laten we eerlijk zijn, betrouwbaarheid en duurzaamheid spelen ook wel een rol tegenwoordig. Komt bij dat je er ook makkelijk mee op vakantie kan (met z'n twee-en) en dat doe je minder snel in een Aygo. En die 1 op 21 is ook wel leuk.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:16:01 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116076890
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:06 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

tja, daar kijkt een werkgever niet naar lijkt me.
Nee, waarom TS denkt dat er een noodzaak is om die lening af te lossen als het geen negatieve registratie is.
pi_116077870
Omdat iedere lening wel geregistreerd staat.
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:10:55 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116079543
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:36 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Omdat iedere lening wel geregistreerd staat.
Ja, en? Ik heb nog steeds het idee dat je daar iets negatiefs aan verbindt terwijl dat onterecht is.
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:12:02 #48
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116079590
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:05 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Een rede dat wij voor een VW willen gaan is dat mijn vriendin niet zo lang geleden levend en met slechts 1 blauwe plek uit onze vorige auto is gekomen na een flink ongeluk.
Bovendien smoelt een VW leuker dan een Aygo.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_116079613
Nee hoor, zoals ik al eerder schreef is het ook een bewijs van goed gedrag wanneer je altijd alles "keurig" volgens de afspraak aflost.

Feit is wel dat het financieren van een auto moeilijker is.
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:15:47 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116079731
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:12 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nee hoor, zoals ik al eerder schreef is het ook een bewijs van goed gedrag wanneer je altijd alles "keurig" volgens de afspraak aflost.

Feit is wel dat het financieren van een auto moeilijker is.
Hoe dan? Is dat je ervaring?
pi_116079804
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:05 schreef Belastinginspecteur het volgende:

Vertrouwen in VolksWagen is gegroeid. En laten we eerlijk zijn, betrouwbaarheid en duurzaamheid spelen ook wel een rol tegenwoordig. Komt bij dat je er ook makkelijk mee op vakantie kan (met z'n twee-en) en dat doe je minder snel in een Aygo. En die 1 op 21 is ook wel leuk.
Ik wil echt niet vervelend doen maar voor betrouwbaarheid hoef je al een jaar of 5 niet meer bij VW zijn. Collega's die VAG rijden klagen echt steen en been over de vele bezoekjes bij de dealer buiten het reguliere onderhoud. De service vannuit pon is helemaal om te janken.

De verstandig keuze in dit segment is de Kia Picanto met 7 jaar garantie ( de UP heeft 5 jaar minder garantie) . Dit is overigens nog steeds de benchmark in het A segment.
pi_116081283
quote:
Tegen gevoel valt niet op te rekenen. Als je vriendin zich beter voelt in een vw dan is dat ook wat waard.
quote:
In mijn beleving zijn het allebei miniatuurauto's die aantrekkelijk zijn vanwege hun lage kosten. En hoe lager hoe beter.
Maar inderdaad is de Up 13 cm groter dan de Aygo :)
-
pi_116081400
Nu wil ik niet lullig doen, maar voor zo'n lelijk ding ga ik niet betalen. Het oog wil ook wat, en een kermistractie hoef ik niet.
pi_116081875
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nu wil ik niet lullig doen, maar voor zo'n lelijk ding ga ik niet betalen gaat mijn baas niet betalen. Het oog wil ook wat, en een kermistractie hoef ik niet.
Correctie.

Als je verstandig geweest had je gewoon een netto occasion met onderhoudsgeschiedenis gekocht a 2000 euro. Had je 9000 euro minder hoeven lenen.
pi_116082075
Mijn baas voorziet mij al van goed vervoer, echter moet ik enkele malen per maand zo vroeg beginnen, of zo laat eindigen dat er geen OV beschikbaar is. En we willen de auto ook gebruiken voor de leuke dingen zoals vakantie e.d.

En in een Aygo ga ik niet naar de Alpen of Berlijn.
pi_116082235
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:00 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mijn baas voorziet mij al van goed vervoer, echter moet ik enkele malen per maand zo vroeg beginnen, of zo laat eindigen dat er geen OV beschikbaar is. En we willen de auto ook gebruiken voor de leuke dingen zoals vakantie e.d.

Lang lang geleden heb ik voor de vakantie een BMW 316 e30 gekocht voor 100 euro voor de vakantie naar kroatie, 100 aan verspijkerd en vervolgens 30.000km mee gereden. Ik moest wel de schakelaar van het nachtkastje mollen omdat de schakeling van de radiator fan stuk was :X. Verder geweldig veel plezier mee gehad. Mijn vriendin was er minder blij mee toen ik met mijn 100 euro BMW aan kwam rijden en vermelde dat we met het wrak naar Kroatie gingen :+

Verder ook een paar sunny's diesels versleten waar ik 50.000km mee heb gereden zonder noemenswaardig onderhoud. Bikkelharde auto's waren dat, maar ook de Suzuki Swift van mijn vriendin uit 1993 die we voor 500,- gekocht hebben gaat al ruim 4 jaar mee.

Ik ben ervan overtuigt dat een nette jap van 2000 euro met onderhoudsgeschiedenis bijna net zo betrouwbaar is als een golf karretje van 11k
pi_116087452
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:26 schreef quo_ het volgende:

[..]

Geen slechte keuze als je een economische en kwalitatieve afweging maakt. De 500 euro auto is minder geschikt als je voor dag en dauw al op pad moet en qua tijd weinig uitwijk hebt.
Ik zou zelf in dit geval een Aygo genomen hebben omdat je daar 2 a 3 k minder voor neertelt en dus sneller van je lening af bent, maar heel veel maakt dat ook niet uit.
in dit geval is een aygo goedkoop = duurkoop. Het model is al een jaar of 7 op de markt en heeft idioot weinig afgeschreven. Als er een nieuwe komt gaat dat pijlsnel naar beneden. De Up is er pas net en staat pas aan het begin van dezelfde cyclus dus zal ook wel lang hoog blijven hangen.
pi_116087966
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:31 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

in dit geval is een aygo goedkoop = duurkoop. Het model is al een jaar of 7 op de markt en heeft idioot weinig afgeschreven. Als er een nieuwe komt gaat dat pijlsnel naar beneden. De Up is er pas net en staat pas aan het begin van dezelfde cyclus dus zal ook wel lang hoog blijven hangen.
Daar kan je best wel eens gelijk in hebben.
Maar ik koop zelf geen auto voor de inruilwaarde. Ik wil zo veel mogelijk nieuwe auto voor zo weinig mogelijk geld en rij 'm dan zo ver mogelijk op. Dan maakt het niet zo gek veel meer uit.
Ik koop ook geen auto voor de bewonderende blikken van anderen. Mijn eerste eigen auto was een lada van nog geen 2 jaar oud. Cash betaald en jarenlang plezier van gehad :)
-
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:20:51 #59
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116099880
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:41 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik koop ook geen auto voor de bewonderende blikken van anderen. Mijn eerste eigen auto was een lada van nog geen 2 jaar oud. Cash betaald en jarenlang plezier van gehad :)
Dat is natuurlijk het verstandigst. TS wil ook een auto die een beetje leuk smoelt, en dus status geeft. Hij is bereid om daar een hogere lening voor af te sluiten.
pi_116104910
quote:

Vooral met dat ongeluk in het achterhoofd zou ik een iets grotere auto nemen. Mijn vriendin heeft ook een fors autoongeluk gehad. De politie dacht zelf al dat ze een lijk uit de auto konden halen. Dit was een lancia ypsilon. De airbags hebben hun werk uitermate goed gedaan en de gordelspanners. Bij een wat kleinere auto was dat waarschijnlijk een stuk minder geweest.

Zelf zou ik voor een auto van 2 jaar oud gaan en dan een stukje groter.
pi_116115078
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:17 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Gemiddeld houd uw belastinginspecteur 250 euro per maand over voor de leuke dingen (geld dat vrij te besteden is)
Als dat zo is, waarom moet je dan aan alle kanten lenen om je broek op te kunnen houden? Of geef je die 250 inderdaad volledig uit aan 'leuke dingen' en spaar je niks?

Wat je nu doet noemen we in goed Nederlands ook wel het ene gat met het andere vullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2012 18:15:39 ]
pi_116178083
Heb hier wel een leuk potje hoor, maar wil ook nog op vakantie kunnen. Met het werk dat ik doe MOET je er echt een paar keer per jaar uit om te herstellen en tot rust te komen.

Zag gisteren ook een leuke SAAB 900 S... Okee, het drinkt 1/9 maar wat een ruimte. Maar als we daarvan het verbruik en de wegenbelasting e.d. weer naast de UP! leggen, en dan heb ik het nog niet over APK en onderdelen vervangen gehad.... Denken we toch dat de UP een betere keuze is.
pi_116187141
Ongelovelijk dat er nog steeds van deze mensen zijn. Die perse consumptie goederen en vakanties moeten hebben al moeten ze er voor lenen. En niet genoegen nemen met een tweedehands exemplaar voor een paar jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_116187247
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:00 schreef Belastinginspecteur het volgende:

Een up is kwalitatief hetzelfde en net zo groot, het zijn beide golfkarretjes.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')