FilmpjescollectieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
12:30 klopt, maar 14:30 of 16:30 zijn wel fijne tijden om te spelen. Avondwedstrijden zijn leuk op dinsdag of woensdag maar niet zaterdag vind ik zelf. Inderdaad vaker verjaardagen e.d. En al jaren heeft Ajax bekerwedstrijen en Europese wedstrijden dus waarom dit jaar ineens zoveel comp wedstrijden op zaterdag?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:12 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Avondwedstrijden zijn heerlijk. Vooraf kroeg / home en op het gemakkie de Arena in. I.p.v. kut m'n wekker. Filerijden rond Arena en om 12:30.uur spelen. We pakken zondag 12:30 uur ook minder punten.
Heeft natuurlijk met je beker en Europese programma te maken en wellicht het verzoek van supportersgroepen.
Ja, zal eerst even bij Jong Ajax meespelen lijkt me. Heeft al 2 maanden geen wedstrijd in de benen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Dus pas bij de thuiswedstrijd tegen RKC is Poulsen inzetbaar.
Na RKC thuis wordt het wel even lastig. Na de CL wedstrijd uit naar ADO. Dan een bekerwedstrijd tegen Utrecht uit, dan Twente thuis, weer een CL-Wedstrijd. Utrecht thuisquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:18 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ja, zal eerst even bij Jong Ajax meespelen lijkt me. Heeft al 2 maanden geen wedstrijd in de benen.
quote:Boccara scoort punten bij De Boer
In zijn eerste weken als Ajacied heeft de van Paris Saint-Germain overgenomen middenvelder Ilan Boccara (19) punten gescoord bij traienr Frank de Boer.
"Ik heb hem nu drie keer bij Jong Ajax aan het werk gezien en hij maakte een heel goede indruk”, zei de coach desgevraagd. "Hij heeft een bepaalde passie, gedrevenheid die niet veel spelers hebben. Hij heeft overal een teen tussen en trekt zijn been nooit terug.”
Toch is het niet waarschijnlijk dat Boccara op korte termijn definitief van Jong Ajax wordt overgeheveld naar het eerste. "We laten hem rustig acclimatiseren. Je ziet nu ook in de wedstrijden dat hij na een uur moe wordt. Maar zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Bepaalde trainingen zal Ilan er zeker bij komen.”
quote:Ebecilio gewild
SC Heerenveen en VVV Venlo hebben zich officieel bij Ajax gemeld om Lorenzo Ebecilio (20) op huurbasis over te nemen. De aanvaller, die een aandeel had in de kampioenschappen van 2011 en 2012, kreeg eerder van directeur voetbalzaken Marc Overmars al te horen dat hij mocht worden verhuurd of verkocht.
De oud-speler van Jong Oranje speelde 38 competitieduels in Ajax 1 en scoorde daarin negen keer. Voor het duel met NAC maakt Ebecilio geen deel meer uit van de slectie. Gisteren trainde hij met Jong Ajax mee.
quote:Janssen drie jaar Vitesse
Theo Janssen zet zijn loopbaan voort bij Vitesse. De Arnhemse club bereikte vrijdag mondeling overeenstemming met Ajax over een transfersom van 600.000 euro en wist de speler zelf voor drie jaar aan zich te binden. De transfer wordt na het weekeinde officieel afgerond.
Ajax-trainer Frank de Boer betreurt de keuze van Janssen. „Ik heb altijd gezegd dat Theo door zijn ervaring en kwaliteiten een heel goede speler voor ons is. Maar ik heb hem eerlijk gezegd dat hij niet onomstreden was, dat er meer goede voetballers waren, die ik ook speeltijd wilde geven. Hij vond dat een moeilijke situatie. Theo was in eerste instantie gehaald als verdedigende middenvelder, maar dat is niet geweest wat het moest zijn. Als aanvallende middenvelder heeft hij het heel goed gedaan."
"We kunnen terugkijken op een vruchtbare samenwerking. Of ik hem iets verwijt? Ik vind het jammer dat hij het gevecht niet aangaat. Maar als hij niet kan leven met de toegenomen concurrentie, heb ik liever iemand die dat wel kan.”
quote:Van der Wiel in etalage
Ajacied Gregory van der Wiel krijgt tegen NAC Breda als rechtsback de voorkeur boven Ricardo van Rhijn. Laatstgenoemde kreeg van trainer Frank de Boer te horen dat Van der Wiel tot 1 september (het sluiten van de transfermarkt) in de etalage wordt gezet.
Van der Wiel heeft nog een contract voor één jaar, dus als Ajax geld wil verdienen aan de international zal hij deze zomer moeten vertrekken.
quote:Alderweireld stijgt in hiërarchie
Doordat de twee reserve-aanvoerders Vurnon Anita en Theo Janssen Ajax de rug toekeerden, moest Ajax-trainer Frank de Boer op zoek naar een nieuwe stand-in voor captain Siem de Jong.
"Ik heb Toby Alderweireld vanochtend (gisteren, red.) gezegd dat hij de nieuwe reserve-aanvoerder is”, aldus De Boer. "Hij is in een fase van zijn carrière gekomen dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Dat is een natuurlijk proces. Toby speelt al heel lang in Ajax 1 en is onomstreden.”
Ad.nlquote:Clubliefde bracht Johan Cruijff terug bij Ajax, verzekert zijn aanhang. Maar er lopen zakelijke lijnen tussen Ajax en het Cruijff-imperium.
Dat schrijft Het Parool vandaag.
In een reconstructie van het vertrek van de medische staf eerder dit jaar, wordt de rol van looptrainer Ruben Jongkind belicht. Zo blijkt hij in opdracht van Cruijff ook werkzaamheden te verrichten voor de Mexicaanse club Chivas Guadalajara, waar de legendarische nummer 14 sinds februari adviseur is.
Jongkind was formeel tot oktober 2011 niet meer dan looptrainer bij Ajax. Maar in de praktijk deelde hij toen al de lakens uit op trainingscomplex De Toekomst. Als oogappel van Wim Jonk is hij de steunpilaar van het door Johan Cruijff naar voren geschoven 'technisch hart', dat Jonk vormt met de andere oud-voetballers Dennis Bergkamp en Frank de Boer. Jongkind is projectmanager, belast met invoering van het 'plan-Cruijff'. Dat voorziet onder meer in een vernieuwde jeugdopleiding.
Medische staf
In de schaduw van de machtsstrijd tussen Cruijff enerzijds en de commissarissen en directie van Ajax anderzijds legde dit jaar ook de medische staf van de club het loodje. Het Amsterdamse dagblad reconstrueerde de aftocht van de staf onder leiding van sportarts Edwin Goedhart (nu in dienst van het Nederlands elftal) en zijn collega's.
'Zij legden het uiteindelijk af tegen het zogenaamde technisch hart', schrijft de krant. Met name Jongkind vormde de reden voor de medische staf zijn biezen te pakken. De staf had grote bezwaren tegen de nieuwe machtsverhoudingen, waarbij het technisch hart - De Boer, Bergkamp en Jonk - besluiten kan nemen op medisch vlak.
Toen de medische staf begin dit jaar massaal ontslag nam, bleken de verhoudingen zo verziekt dat Ajax geen afscheid voor hen organiseerde. Zelfs niet voor Piet Bon, 23 jaar lang verbonden aan de club.
Cruyff Foundation
Er zouden ook lijnen te lopen van Ajax naar de Cruyff Foundation, de liefdadigheidsorganisatie van Cruijff. Jongkind spreekt woensdag op het Montessori Summer Seminar dat plaatsvindt op De Toekomst.
Volgens de aankondiging treedt hij op namens de Cruyff Foundation. Navraag bij de Montessori-organisatie leert dat ook Derk de Kloet zal spreken, 'procesbegeleider' bij de uitvoering van het plan-Cruijff. Ook namens de Cruyff Foundation. Ajax laat weten dat dit 'een foutieve weergave' is en dat het duo namens Ajax spreekt. 'De Cruyff Foundation heeft hier niets mee te maken.'
Nee hoor die speelt daar alles als hij geen blessures krijgt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:50 schreef Pedroso het volgende:
Theo denkt dus dat ie bij Vitesse wel onomstreden is en ten alle tijden een basisplek heeft.
Zal in de loop van het seizoen gewoon ook daar op de bank plaatsnemen, mocht ie daar nog oppassen.
Daar is hij te "groot" voor bij Vitesse en volgens mij spelen die met Hofs nu op het middenveld en die zal er dan wel uitvliegenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:57 schreef HeatWave het volgende:
Ja, die rare Russen hebben toch niets aan hem? Hij is geen doorverkoopmateriaal. Dus ik denk ook dat het zomaar kan gebeuren dat ze hem ernaast zetten als er een middenveldertje in de etalage moet...
Ach, we zullen het zienquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Daar is hij te "groot" voor bij Vitesse en volgens mij spelen die met Hofs nu op het middenveld en die zal er dan wel uitvliegen
Inderdaad toffe gast ook. Hopelijk voegt Poulsen wat karakter toe aan dit team anders ga je het gewoon niet redden als er geknokt moet worden tegen een Ado of Utrecht.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, we zullen het zien. Ik gun het hem opzich wel, hij komt er in ieder geval voor uit dat ie het bij Ajax etc voor het geld en de prijzen deed. Al die andere hypocriete spelers die de ene dag nog het shirt kussen en de dag erna voor 3 euro meer naar de concurrent stappen.
Hij kan toevallig leuk voetballen en maakt er gebruik van om geld mee te verdienen, en nu issie terug bij zijn nestje.
ja, daar ben ik dus ook bang voor. Deze selectie kan echt wel voetballen hoor, maar we hebben zoveel van die lichte ventjes, die krijgen echt beuk tegen vechtploegen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Inderdaad toffe gast ook. Hopelijk voegt Poulsen wat karakter toe aan dit team anders ga je het gewoon niet redden als er geknokt moet worden tegen een Ado of Utrecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |