abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2012 @ 02:38:50 #91
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116055939
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:53 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wat stoer!

Hoe lang mag je daar nou voor zijn?
Nou, ze moeten 'kind' spelen, en in de kostuums passen, vandaar dat ze niet te lang mogen zijn. Maar het is wel grappig: ze vragen om kinderen van 10 tot 14 jaar, die 1.52 tot 1.64 zijn. Oudste is dus 10, maar we zijn bang dat ze over de hoogste grens heen gaat. Jongste, van 8, haalt die 152 misschien net, en danst ook (en ook goed), en zou het erg tof vinden, maar geeft toch aanmerkelijk minder om het geheel dan zijn zus. Die denkt stiekem toch een beetje aan professioneel dansen, later...

En het is niets groots hoor, alleen een 'walk-on part' en de 'crowd scene' in de proloog (oudste zag zichzelf volgens mij al in een leuk pas-de-deuxtje met de witte zwaan :D ). En alleen voor twee uitvoeringen hier in BKK. Maar wel op een heul groot podium, met allerlei hoogwaardigheidsbekleders.

Mijn buurvrouw is ex-ballerina en geeft ze allebei les. Haar man werkt bij de Duitse ambassade, die de productie sponsort. En zo is het balletje gaan rollen.... Ze dansen ieder jaar met hun 'normale' balletschool een grote productie, dus ze zijn van haar leerlingen verreweg het meest gewend aan het podium, het wachten (en wachten... en wachten...), en alles eromheen.

Nou ja, vanmiddag maar tegen 't meetlint. En als ze het haalt een maand geen eten ;)
pi_116056625
Heel veel succes met de Meting vandaag Gaoxing. Ik duim dat ze Het haalt!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116056803
Wat een geduld zeg, wachten tot vanmiddag.
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:57:53 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116058358
Zo, nieuwe wasmachine besteld, kan hem morgen ophalen.
De oude viel langzaamaan uit elkaar en herkent nu niet meer dat de deur dicht zit en doet dus niks meer. Best lastig. :')
Nu meteen eentje met een grotere trommel, want er zal de komende jaren genoeg te wassen zijn. :+
Morgen even ophalen en klaar zijn we weer. :)

/dagboek :@
pi_116058397
laten bezorgen en plaatsen ftw!
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:01:45 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116058428
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:00 schreef Nielsch het volgende:
laten bezorgen en plaatsen ftw!
:N Moet ik erop gaan zitten wachten, ik plan liever mijn eigen tijd in. ;)
Nu haal ik hem vanuit mijn werk op, rij door naar huis, en zet hem samen met F. in de schuur... Hij hoeft niet de trap op oid.
pi_116058797
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:01 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:N Moet ik erop gaan zitten wachten, ik plan liever mijn eigen tijd in. ;)
Nu haal ik hem vanuit mijn werk op, rij door naar huis, en zet hem samen met F. in de schuur... Hij hoeft niet de trap op oid.
Da's wel handig idd. Die van ons is een paar weken geleden stuk gegaan, maar die moest echt 2 trappen op (en de oude dus naar beneden). Daar heb ik maar even 15 euro extra voor gelapt, sluiten ze 'm nog aan ook. En ze nemen de bende mee enzo, ideaal.
pi_116058847
Ik breng mn was gewoon nog steeds bij mn moeder :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116058868
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben liever zelfstandig.
pi_116058890
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:21 schreef Ticootje het volgende:
je daalt nu wel heel erg in mijn achting...
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:23:52 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116058902
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

Da's wel handig idd. Die van ons is een paar weken geleden stuk gegaan, maar die moest echt 2 trappen op (en de oude dus naar beneden). Daar heb ik maar even 15 euro extra voor gelapt, sluiten ze 'm nog aan ook. En ze nemen de bende mee enzo, ideaal.
Ja, dat zou ik dan ook gedaan hebben. Maar hij kan bij ons zo de poort door, de tuin in en hup de bijkeuken/schuur in en ik haat het om te gaan zitten wachten, daar heb ik deze week niet echt tijd voor, dus dit is dan het snelste. Ik dacht nooit zo'n neuroot te zijn, maar ik baal er nu gewoon van dat ik sinds zaterdag nog niks heb kunnen wassen. :+
pi_116058905
Jullie mogen uiteraard helpen om mn wasmachine naar boven te tillen... Zorg ik voor bier.
pi_116058947
het is maar 4 trappen ? 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116058965
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:25 schreef Joene het volgende:
het is maar 4 trappen ? 8-)
Plus de trap in huis.
pi_116058979
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik dan ook gedaan hebben. Maar hij kan bij ons zo de poort door, de tuin in en hup de bijkeuken/schuur in en ik haat het om te gaan zitten wachten, daar heb ik deze week niet echt tijd voor, dus dit is dan het snelste. Ik dacht nooit zo'n neuroot te zijn, maar ik baal er nu gewoon van dat ik sinds zaterdag nog niks heb kunnen wassen. :+
Niet kunnen wassen is echt ruk. Moet wel zeggen dat we nu heel blij zijn met zo'n grote trommel (8 kilo kan er in ofzo). Voorheen stond dat ding elke dag aan, nu kunnen we af met 4x per week gemiddeld. Erg fijn. Plus het is een A+++ ofzo en ik stel 'm in dat -ie in het daltarief wast, moet duiten gaan schelen strakjes!
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:28:17 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116059021
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Niet kunnen wassen is echt ruk. Moet wel zeggen dat we nu heel blij zijn met zo'n grote trommel (8 kilo kan er in ofzo). Voorheen stond dat ding elke dag aan, nu kunnen we af met 4x per week gemiddeld. Erg fijn. Plus het is een A+++ ofzo en ik stel 'm in dat -ie in het daltarief wast, moet duiten gaan schelen strakjes!
Wij hebben voor een 7 gekozen, maar dat is al vooruitgang tov wat we nu hebben, en idd met timer zodat je hem in kan stellen, ideaal. :Y
pi_116059083
Sinds ik alleen nog mezelf en de meisjes heb, scheelt dat behoorlijk in was. Ik hoorde van mn ex dat bij heb de washel dezelfde hoeveelheden is gebleven... Ik heb 3 wasjes in de week ofzo.
pi_116059131
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wij hebben voor een 7 gekozen, maar dat is al vooruitgang tov wat we nu hebben, en idd met timer zodat je hem in kan stellen, ideaal. :Y
Sowieso zit ik helemaal op de bespaartour (en ik ben er stiekum best een beetje trots op ook). De BSO hebben we afgeschaft, de 2e koelkast in de schuur staat definitief uit (onzin), nieuwe zuinige wasmachine die ook nog eens minder vaak draait, vaatwasser alleen nog maar 's nachts aan en minder vaak, boodschappen uitgaven bijna gehalveerd (echt schunnig wat we daar aan uitgaven :@ ) en van energie leverancier geswitched... Het kost even wat moeite en georganiseer maar het scheelt bij elkaar écht serieus geld dus. Ook de kleine dingen als de onzin zenders uit je Ziggo pakket gooien enzo.
pi_116059172
En straks in december je zorgverzekering weer uitpluizen.. Dat wil soms ook wel schelen. Sowieso, af en toe al je verzekeringen eens nakijken en kijken of overstappen niet scheelt is wel aan te raden.
pi_116059190
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:30 schreef Ticootje het volgende:
Sinds ik alleen nog mezelf en de meisjes heb, scheelt dat behoorlijk in was. Ik hoorde van mn ex dat bij heb de washel dezelfde hoeveelheden is gebleven... Ik heb 3 wasjes in de week ofzo.
Weet je iig aan wie t lag dat je zoveel was had ;)

Wij zitten denk ik op een was of 5 per week. Kan minder zijn als k de kinderkleding niet apart zou wassen :')
Merk dat k nu wel wat meer heb. Baby maakt best veel vies, peuter valt mee :D
pi_116059217
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:33 schreef Ticootje het volgende:
En straks in december je zorgverzekering weer uitpluizen.. Dat wil soms ook wel schelen. Sowieso, af en toe al je verzekeringen eens nakijken en kijken of overstappen niet scheelt is wel aan te raden.
Verzekeringen staan nog op mijn wishlist maar vind ik echt wel lastige shit, maar goed, moet er eens voor gaan zitten. Zorgverzekering is door het collectief van m'n werkgever echt heel concurrerend ivm de andere aanbieders (ook omdat het uit bruto loon wordt betaald) dus daar is switchen niet heel lonend.
pi_116059258
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:35 schreef Luigi het volgende:

[..]

Verzekeringen staan nog op mijn wishlist maar vind ik echt wel lastige shit, maar goed, moet er eens voor gaan zitten. Zorgverzekering is door het collectief van m'n werkgever echt heel concurrerend ivm de andere aanbieders (ook omdat het uit bruto loon wordt betaald) dus daar is switchen niet heel lonend.
Doorlopende reisverzekering... Weeg af hoevaak je op vakantie gaat en of het dan niet voordeliger is om voor die paar dagen er 1 aan te schaffen..

Woonhuisverzekeringen zijn gewoon van die vergelijkingssites voor, net als inboedel, wa enz.
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:37:47 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116059279
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:33 schreef Ticootje het volgende:
Wij denken erover om in het najaar iemand van de Vereniging Eigen Huis langs te laten komen om eens samen met ons te kijken naar alle verzekeringen en uitgaven die we hebben.

We zijn 2 jaar terug overgestapt van energie-leverancier via een collectieve inkoop actie van VEH, dat scheelde enorm en idd doen we tegenwoordig wat rustiger aan met boodschappen, hoewel ik me vrijdag echt het apelazarus schrok van wat ik uitgaf voor een weekboodschappen incl. verjaardagsfeest. :o :@
Maar het gewone leven is nu weer begonnen, dus dat budgetteren moet gaan lukken. Als ik zie wat anderen hier uitgeven kan er bij ons nog wel wat vanaf vlgs mij.

Gek genoeg, sinds we iets anders zijn gaan eten is er ook een enorm verschil in de hoeveelheid afval die we hebben. :o Ineens hebben we ruimte over in de container ipv dat het er allemaal maar net in paste.
pi_116059319
Gister voor de hele week boodschappen gedaan, en zelfs nog extra voorraad.. 61 eu. Volgens mij ben ik een keer niet de helft vergeten, dus ik vond het best netjes.
pi_116059438
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Gister voor de hele week boodschappen gedaan, en zelfs nog extra voorraad.. 61 eu. Volgens mij ben ik een keer niet de helft vergeten, dus ik vond het best netjes.
Mijn 'streef' is wekelijks onder de 100 euro te blijven (dus dat is incl. incidentele bezoekjes aan de lokale super én de wekelijkse boodschappen). De wekelijkse boodschappen doe ik gewoon bij de Appie en dan probeer ik onder de 75 euro te blijven. En de incidentele boodschappen worden ook steeds minder.

Voorheen keek ik echt nergens naar en zat ik alleen al voor de wekelijkse boodschappen op de 120 - 130 euro :@. Echt heel erg. Voor 2 volwassen, een kleuter en een kat dus. Nergens voor nodig.
pi_116059482
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mijn 'streef' is wekelijks onder de 100 euro te blijven (dus dat is incl. incidentele bezoekjes aan de lokale super én de wekelijkse boodschappen). De wekelijkse boodschappen doe ik gewoon bij de Appie en dan probeer ik onder de 75 euro te blijven. En de incidentele boodschappen worden ook steeds minder.

Voorheen keek ik echt nergens naar en zat ik alleen al voor de wekelijkse boodschappen op de 120 - 130 euro :@. Echt heel erg. Voor 2 volwassen, een kleuter en een kat dus. Nergens voor nodig.
Bekende bedragen.. Maar dan voor 3 volwassen en 2 kinderen. En dan tussendoor nog tig keer bijhalen.
Nu ik het gewoon zelf in de hand heb scheelt het behoorlijk.
pi_116059498
Enige wat we nog wel is bijhalen is brood en of melk eigenlijk ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116059506
Wij hebben vorig jaar ledlampen in de woonkamer, badkamer, toilet gedaan (ipv halogeen spots nu dus led spots). Het licht is even wennen, maar daar ben ik wel aan gewend ondertussen. En tis best bizar wat we daarmee.besparen.
We kregen dit jaar geld terug ipv dat we extra moesten betalen (iets van 500 euro dacht ik).
Met boodschappen zouden we ook een hoop kunnen besparen idd. Gewoon al door weekboodschappen te doen. Nu kopen we iedere dag eten of.soms.voor 2 dagen.
pi_116059527
Son, je hebt geen meisje meer in je buik.
pi_116059532
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:45 schreef Joene het volgende:
Enige wat we nog wel is bijhalen is brood en of melk eigenlijk ?
Verse dingen haal ik op woensdag (mijn vrije dag) idd nog wel eens bij. Ook omdat ik dan vrij ben en wat uitgebreider (verser) kan koken. En ff brood bijhalen idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')