abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115963264

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort
Selestha bezorger in Amersfoort

De OP is hier te vinden.
pi_115963282
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:36 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ja, dat zei mijn vader ook al. Sneu is dat.
Ja, dat speelt ook mee.
Alle wijken moeten zoveel mogelijk door pbzers worden ingevuld. Wanneer er geen postbezorgers beschikbaar zijn zetten ze zdwers in of vaste krachten. Maar liefst niet natuurlijk, want die kosten meer... Triest beleid ja. Volgens mij zetten ze nog liever iemand in die de wijk helemaal niet kent, dan een ervaren kracht.

Gelukkig mogen op ons VBG zaterdagwerkers nog wel gewoon doordeweeks werken :) Alhoewel dat voorgaande jaren ook wel meer was hoor. Nu komen de fulltime postbodes bijna niet meer aan hun uren (rara... daldagen...), dus krijgen zij 'voorrang' op openstaande wijken.

----

Blijft er nog een beetje post over voor morgen? Geen Makro, geen stempassen..... vandaag extreme daldag. Zal wel weer alleen HAH worden :P
pi_115968016
Vandaag voor een blok huizen in totaal 1 brief. Gisteren kon ik die bundel voor dat stuk amper vasthouden.
pi_115968192
Ik hoop dat het morgen een beetje rustig is... Donderdag was het echt extreem druk.
Kon pas om 13.45 de deur uit om twee wijken te lopen :')
Was om half 5 pas terug.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_115968362
Ik hoop vooral dat het morgen niet té hard regent. :')

Vandaag weinig post, maar m'n tweede wijk duurde alsnog lang doordat de zetter er een zooitje van had gemaakt. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_115968499
En ik hoop idd dat het niet gaat regenen, morgen
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_115969500
TC belde vanmorgen, of ik morgen een wijk wilde wegbrengen...
Uhm...nou ik heb afspraken staan smiddags. Ik ging er tot slot van rekening vanuit dat ik alleen maar hoefde te sorteren van 8 tot max. 12.
Maar nu mag ik dus sorteren om 8 uur en dan gelijk de wijk wegbrengen die ik moet sorteren.
Ik kan niet een dag van te voren zeg maar afspraken afzeggen.
pi_115977629
Ik heb vooral geen zin in regen morgen. Echt druk zal het toch niet zijn :P
pi_115982684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb vooral geen zin in regen morgen. Echt druk zal het toch niet zijn :P
Niet?

Ik ben blij dat het regent, eindelijk dat ellendige broeierige warme weer weg :)
pi_115985886
Ik dacht dat het nogal hevig zou regenen, maar volgens de buienradar valt dat allemaal reuze mee. De zon schijnt zelfs momenteel.
pi_115986125
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 07:24 schreef Selestha het volgende:

[..]

Niet?

Ik ben blij dat het regent, eindelijk dat ellendige broeierige warme weer weg :)
Nou ja, ik vind regen tijdens het lopen irritant ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:03:42 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115986232
het is een rustige dag vandaag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115986305
http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/22/het-gaat-weer-mis-ook-drukfouten-in-duizenden-stempassen-in-zwolle/

Ik dacht dat wij ze alleen bezorgden, maar kennelijk drukken wij ook de adressen er op. :?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_115987112
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:50 schreef sqdtnz het volgende:
Ik dacht dat het nogal hevig zou regenen, maar volgens de buienradar valt dat allemaal reuze mee. De zon schijnt zelfs momenteel.
En kijk nu nog eens?

Hier komt het momenteel met bakken naar beneden. Ik ben maar naar huis gegaan, ik loop de rest van de post straks wel.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_115987329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/22/het-gaat-weer-mis-ook-drukfouten-in-duizenden-stempassen-in-zwolle/

Ik dacht dat wij ze alleen bezorgden, maar kennelijk drukken wij ook de adressen er op. :?
Dat doet Cendris / BDS volgens mij, zijn dochterbedrijven van PostNL.
lama
pi_115989085
Na vandaag weet ik trouwens ook dat ook de nieuwe PostNL-fietstassen NIET waterdicht zijn, en ook NIET kleurecht.

(Goedkope "made in Malaysia" rommel...)
pi_115990801
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
het is een rustige dag vandaag
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doen :')

Ten eerste waren ze mijn HaH vergeten dus kon ik daar 45 minuten op wachten, en verder was ik toch al kapot van de hele week slecht slapen door de hitte (restless legs syndrome) dus ik kwam als een slak vooruit vandaag :{
pi_115990925
Helemaal doorweekt geregend :')
pi_115991721
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ten eerste waren ze mijn HaH vergeten dus kon ik daar 45 minuten op wachten, en verder was ik toch al kapot van de hele week slecht slapen door de hitte (restless legs syndrome) dus ik kwam als een slak vooruit vandaag :{
Ik leef met je mee....Ik was vannacht ziek en vanmorgen toch maar gaan werken.
Moest voor het eerst een andere wijk lopen....halverwege toch maar even naar huis gegaan...moest echt nodig en mijn huis licht ineens echt rete ver....maar goed, 3 kwartier langer over gedaan dan dat er voor staat, voor de eerste keer die wijk lopen....
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:01:14 #20
Maffe Fries
pi_115992024
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:49 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Ik leef met je mee....Ik was vannacht ziek en vanmorgen toch maar gaan werken.
Moest voor het eerst een andere wijk lopen....halverwege toch maar even naar huis gegaan...moest echt nodig en mijn huis licht ineens echt rete ver....maar goed, 3 kwartier langer over gedaan dan dat er voor staat, voor de eerste keer die wijk lopen....
Beterschap beiden
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:02:04 #21
Maffe Fries
pi_115992044
Heb het zelf net niet droog kunnen houden. Ben na twee zware buien op weg naar mijn wijk gegaan en die heb ik onder droge omstandigheden bezorgd. Alleen op weg naar huis kwam ik nog een bui tegen :')
pi_115992062
Maar eventjes een bui gehad, verder droog. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_115992490
Hier maar een paar druppeltjes. Jas aan de binnenkant weer natter dan aan de buitenkant.
pi_115992563
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Heb het zelf net niet droog kunnen houden.
Ik wel, totdat ik thuis kwam en een folder van PostNL in mijn bus vond met de titel "Veelgestelde vragen over uren, looptijden, uitbetaling en meer..."

Na lezing van dit schrijfsel hield ik het toch niet meer droog. Het is geschreven in een Q en A-vorm, en bevat oa de volgende punten:

quote:
Q: Wanneer kan ik de planning voor de nieuwe week inzien?
A: Op donderdagmiddag wordt de planning voor de nieuwe week gemaakt. Uiterlijk vrijdagmorgen is de planning voor de nieuwe week bekend.
Dus niet! De planning wordt hier meestal veel later gemaakt, en uitgezonderd degenen die een vaste wijk hebben krijg je vaak pas op de dag zelf te horen wat je moet lopen.

quote:
Q: Worden alle uren die ik werk, betaald?
A: Ja, alle uren die je hebt gewerkt krijg je uitbetaald.
Als je tenminste iedere week je uren goed noteert en controleert in de uitdraai (als je die al kunt vinden), want zodra wij merken dat je er blind op vertrouwt dat wij je uren goed boeken, of je je er uit gemakzucht nooit in verdiept, zullen wij je hard en diep naaien waar je bij staat.
pi_115992878
Hier kwam ik een tegen die de stempassen rondbracht,en het ging al gauw helemaal mis,
de mensen kwamen al naar buiten toe.(een extern bedrijf,geen Sandd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')