Dus, wat is het precies? Toelichting aub aan de hand van voorbeelden (dus geen wazige, cliche defenities)!
quote:
Tantra is een oude, nog altijd levende traditie die ernaar streeft de seksuele kracht te gebruiken om het bewustzijn te verruimen.
In de matriarchale samenleving van het Stenen Tijdperk kende men reeds op Tantra lijkende opvattingen zoals de verbondenheid van seksualiteit en het Sacrale.
De kerngedachte daarbij was: "De vrouw (Oermoeder) als verbinding met het Goddelijke."
quote:Wat vraag ik nou: GEEN wazige, cliche defenities!!!
Op woensdag 14 augustus 2002 21:27 schreef mr_FOK het volgende:
Zie: http://www.innerned.com/tantra.html
[..]
quote:zullen we ?
Op woensdag 14 augustus 2002 21:55 schreef PuinzOOi het volgende:[..]
Wat vraag ik nou: GEEN wazige, cliche defenities!!!
Maar bedankt voor de moeite in iedergeval
quote:zullen we wat
Op woensdag 14 augustus 2002 21:57 schreef Mrln het volgende:[..]
zullen we ?
quote:wie post de meest wazige uitleg over tantra?
Op woensdag 14 augustus 2002 23:00 schreef PuinzOOi het volgende:[..]
zullen we wat
Basisidee is geloof ik dat je datgene wat 'ki', 'chi' of 'levensenergie' ofzoiets wordt genoemd leert beheersen. Dat 'energie'-idee is volgens mij wat je ook tegenkomt als je reiki gaat doen of bij het soort hekserij/magie als wiccans beoefenen (dat was een kromme zin).
Door die beheersing kan je dan tijdens seks een langdurige staat van verrukking/extase te bereiken en houden. Er is daarbij ook sprake van een 'droog orgasme' dus zonder ejaculatie.
-----------------
disclaimer: in bovenstaande staan de 'volgens mij's en 'geloof ik's er niet voor niets. Het is lang geleden dat ik erover las (volgens mij heette de auteur(v) Margot Anand).
--------
edit:
Maarre, er zijn toch vast wel mensen hier die dit beoefenen? Come on, don't be shy!
[Dit bericht is gewijzigd door Lorax op 15-08-2002 16:41]
Waarom kijk je anders niet bij de plaatselijke bieb in spiritualiteits hoek? Daar zal vast wel wat staan.
quote:(*roep roep Erodome)
Op vrijdag 28 maart 2003 12:42 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik denk dat je Erodome daar even voor moet roepen, ik geloof dat zij zich daar heel erg in verdiept.Waarom kijk je anders niet bij de plaatselijke bieb in spiritualiteits hoek? Daar zal vast wel wat staan.
We vroegen ons eigenlijk af hoe je het best met zn tweeen kan ademen als je in elkaar zit...
dus zij in en ik tegelijkertijd uit of beide tegelijk in en uit...
Ik heb me er wel in verdiept, maar ik ben geen echte kenner hoor, ik ben ook maar een beginner met tantra, maar het is erg ok, sex word er toch wel uitgebreider van...
quote:Oe Oe
Op zaterdag 29 maart 2003 12:29 schreef erodome het volgende:
Ik heb vandaag niet zoveel tijd, maar ik wil wel wat technieken vanuit tantra op gaan schrijven(wat makkelijke technieken die ieder kan doen).Ik heb me er wel in verdiept, maar ik ben geen echte kenner hoor, ik ben ook maar een beginner met tantra, maar het is erg ok, sex word er toch wel uitgebreider van...
http://www.dirah.dds.nl/godin3.htm
http://groups.msn.com/Tantragroep/_homepage.msnw?pgmarket=nl-nl
http://www.pleasure.nl/kamasutra.htm
Deze is eigenlijk vooral leuk om de standjes die erin staan, verder is het niet zo interresant, is ook geen tantra-link, maar astrologie&kamasutra(niet diep erop in gaand).
Ik ga ff opzoek in mijn boeken, kom er later nog op terug.........
Ik zal er een tijdje lang elke dag 1 ingooien, het is teveel werk om het ineens te doen....
We beginnen bij de pc-spier(bekkenbodemspier), dit is het eerste wat je moet kunne wil je als man kunnen klaarkomen zonder te spuiten en bij vrouwe intesiveerd dit het genot en maakt dat vrouwen die moeilijk of niet kunnen klaakomen dit beter gaan kunnen.
Ik ga gewoon stukjes tekst uit een beginnersboek overnemen, dat is wel zo makkelijk....
De spier die je traint is de spier die je bv gebruikt om je plas op te houden, om goed te weten over welke spieren het gaat, stop tijdens het plassen eens je plas, dit is de pc-spier, dit is dus degene die je moet gaan trainen.
Goed hier gaan we!!!!!!!!!!
PC-spier oefeningen:
In je jaren 50 van de 20ste eeuw ontwikkelde de arts Arnold Kegel(note van doompje, kegel, die naam zal veel vrouwen die kinderen hebben wel bekend voorkomen, kegel-oefeningen) oefeningen voor de bekkenbodemspieren, maar eeuwen daarvoor gingen deskundige er vanuit dat de behhersing van de pc-spier een manier was om een orgasme te krijgen, te intensiveren, te verlengen en te beheersen.
Het samentrekken van de pc-spier en de anale spieren werd ook toegepast om het wegvloeien van energie uit het lichaam te stoppen.
Om uw pc-spier te trainen, begint u met het ritmisch samenspannen en ontspannen ervan.
Start met 2 maal daags 20 keer spannen en ontspannen van de spier.
U kunt dit liggens, staand of zittens doen, waar u ook bent en wat u ook aan het doen bent -schrijven, lezen, werken, tijdens het wachten op de bus, de trein of het vliegtuig- en het leukste is dat het een aangename bezigheid is. Zeer aangenaam!
Bouw geleidelijk het aantal samentrekkingen op, maar ovedrijf niet -voorkom irritatie of een pijnlijke spier.(note van doompje, ergens anders in het boek word het cijfer 75 genoemd met samentrekkingen, meer als dat doe ik ook niet).
U merkt misschien dat u door het spannen van uw pc-spier ook andere spieren spant, bv die van uw onderbuik, maar u zult de samentrekkingen al snel kunnen isoleren, zodat de rest van uw lichaam ontspannen blijft.
Als u gewend bent aan deze oefening, kunt u uw training uitbreiden met het zo lang mogelijk aanspannen van uw pc-spier, waarna u hen volledig ontspant.
Begin weer met ongeveer 20 keer en bouw het langzaam op.
Zorg steeds voor totale ontspanning tussen de samentrekkingen.
Richt uw aandacht op wat u voelt in uw geslachtsdelen en wees niet verrast door erotische gevoelens - geniet ervan.
Het combineren van adembeheersing met het spannen en ontspannen van uw pc-spier zal de beleving op een hoger plan brengen.
Adem in terwijl u de spier spant - blijf verder ontspannen- en neem het gevoel vanuit uw geslachtsdelen op in uw lichaam.
Adem uit, duw naar beneden(oefen enige druk uit) en ontspan al uw spieren voordat u de oefening herhaalt.
Het duurt ruim 2 maanden om de pc-spier te traien en te versterken -het resultaat dat u bemerkt tijdens het liefdesspel zal u inspireren om door te gaan met de oefeningen.
Als je deze spieren getraind hebt dan kan je sex hebben zonder te bewegen........
De vrouw spant de spieren aan in een ritme wat haar past en masseerd zo haar partner, als haar partner dan ook tegelijk met zijn spieren daar speelt kan je neuken zonder te bewegen.
quote:geinige links! vooral die TANTRISTISCHE OEFENINGEN van de eerste link...komt er eigelijk op neer om lekker van elkaar te kunnen genieten maardan op een heel bewuste wijze! mjammie!!
Op maandag 31 maart 2003 09:25 schreef erodome het volgende:
Ik zal eerst eens wat links erin gooien mbt tantra(+oefeningen).............http://www.dirah.dds.nl/godin3.htm
Ik ga ff opzoek in mijn boeken, kom er later nog op terug.........
2 erodome: iig leuk dat je dingetjes post hierover...
Ga achter je computer vandaan, fiets naar het winkelcentrum en koop een.... tromgeroffel BOEK !!!!
Jawel, zo'n ding van papier, met bladzijden.
quote:
Op woensdag 2 april 2003 14:36 schreef Roellio het volgende:
Doe eens iets heel geks en engs:Ga achter je computer vandaan, fiets naar het winkelcentrum en koop een.... tromgeroffel BOEK !!!!
ik zou eerder zeggen dan:
quote:waarom 1 boek kopen als je op internet een hoop kan vinden vanuit verschillende hoeken gezien? ipv een eenzijdige behandeling van een onderwerp door 1 iemand?
Ga achter je computer vandaan, trek je kleren uit en geniet van tromgeroffel ELKAAR !!!!
Jawel, van die menselijke dingentjes...
quote:Boeken... tsja, ik kan het niet echt uitleggen. Maar als ik heb liever een flinke boekenkast vol boeken dan internet.
Op woensdag 2 april 2003 15:19 schreef MurW het volgende:waarom 1 boek kopen als je op internet een hoop kan vinden vanuit verschillende hoeken gezien? ipv een eenzijdige behandeling van een onderwerp door 1 iemand?
Zowieso kun je een persoon voor een deel beoordelen aan de hand van de boeken die diegene in de kast heeft staan, erg interessant als je voor het eerst bij mensen thuiskomt.
* Roellio checkt altijd het cd-rek en de boekenkast.
quote:Amen to that!!!!!!
Op woensdag 2 april 2003 14:36 schreef Roellio het volgende:
Doe eens iets heel geks en engs:Ga achter je computer vandaan, fiets naar het winkelcentrum en koop een.... tromgeroffel BOEK !!!!
Boeken zijn fantastisch, ben dan ook een boekenfreak....
Het onternet kan nooit voldoen aan de voldoening die boeken je kunnen brengen, het lezen van boeken maakt het levend waar internet het toch wel doods houdt.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
We beginnen met de 9 bewegingen van de man....
Weer gebruik ik hiervoor het beginnersboek(die zal ik de hele tijd gebruiken, zo nu hoef ik het niet steeds te melden).
De kamasutra beschrijft negen bewegingen van de man, die zo bewust mogelijk moeten worden uitgevoerd tijdens het liefdesspel.
Het maken van deze bewegingen geeft de man de mogelijkheid om zijn partner te observeren gedurende verschillende stadia.
De kamasutra steld dat hij zich moet concentreren op de lichaamsdelen waar de vrouw haar ogen op richt en dat hij zich bewust moet zijn van haar geluiden en handelingen tijdens het liefdesspel, omdat daaruit haar opwinding en genot kunne worden afgeleid.
De vrouw kan ook de mannelijke rol spelen en de bijbehorende bewegingen toepassen.
De 9 bewegingen van de man die in de kamasutra bescheven zijn:
1: Naar voren brengen:
Wanneer de organen op de gewone manier worden verenigd.
2: Rondraaien of karnen
Wanneer de lingam(penis) met de hand word vastgehouden en in de yoni(vulva) wordt rondgedraaid
3: Boren
Wanneer de yoni omlaag word gebracht en het bovendeel door de lingam wordt getroffen
4: Wrijven
Wannneer hetzelfde tegen het onderste deel van de yoni wordt gedaan
5: Persen
Wanneer de yoni lange tijd tegen de lingam word gedrukt
6: Een stoot geven
Wanneer de lingam uit de yoni word gehaald en deze van enige afstand raakt.
7: De stoot van een ever
Wanneer slechts 1 deel van de yoni met de lingam word geraakt
8: De stoot van een stier
Wanneer beide zijden op deze wijze worden geraakt, heet dat "de stoot van een stier"
9: Het spel van de mus
Wanneer de lingam zich in de yoni bevindt en snel op en neer word bewogen zonde reruit te worden gehaalt.
Dit vind plaats aan het eind van de eenwording.
De 10 stadia
Het eenvoudige meisje, Su Nu, was in China 1 van de 3 meisje die de Gele Keizer onderricht gaf in seks.
Ze beschreef de 10 stadia van de liefde, die de bewegingen van de vrouw tijdens het liefdesspel beschrijven en uitleggen hoe deze het nivo van haar hartstocht en opwinding tonen.
De bewegingen geven aan waar ze aangeraakt wil worden en hoe de man moet bewegen.
Volgens het eenvoudige meisje zijn de 10 stadia van een vrouw:
1: Ze houdt de man me beide handen vast, waarmee ze aangeeft dat ze nauwer lichaamscontact wenst.
2: Ze brengt haar benen omhoog, waarmee ze laat zien dat ze verlangt dat haar clitoris wordt gestimuleerd.
3: Ze strekt haar onderbuik, waarmee ze aangeeft dat ze ondiepere stoten wil.
4: Ze beweegt haar dijen, waarmee ze laat zien dat ze geniet.
5: Ze trekt de man verder naar zich toe met haar voeten, om aan te geven dat ze diepere stoten wil.
6: Ze kruis haar benen over zijn rug, wat betekend da ze meer wil
7: Ze schud heen en weer, waarmee ze aangeeft dat ze wil dat de man diepe stoten geeft naar beide kanten.
8: Ze brengt haar lichaam omhoog, wat betekend dat ze intens geniet
9: Ze ontspand haar lichaam, waarmee ze laat weten dat ze bevredigd is
10: Haar vulva vloeit, haar getij van yin is gekomen, ze is gelukkig
Series van 9
In taotische teksten is de populairste methode om te stoten gebaseerd op het getal 9, een getal dat de krachtige yang-energie zou vertegenwoordigen.
Het ritme, negen ondiepe stoten en 1 diepe stoot vergroot het genot, voorkomt te snelle ejaculatie en houdt oplettendheid en concentratie in stand; vrouwen vinden het verrukkelijk.
De diepe stoot prikkelt en drijft lucht uit de vagina.
Dit creeert een gedeeltelijk vacuum in de vagina tijdens de ondiepe stoten, waardoor de vrouw zich eerst opgewonden en daarna bevredigd voelt.
De man moet langzaam, zacht en liefdevol stoten.
Bij de eerste 9 stoten moet alleen het uiteinde van de penis in de vagina verdwijnen; bij de volgende stoot moet de gehele penis worden ingebracht.
Bij het stoten mag hij zich nooit helemaal terugtrekken.
Series van 9
Een serie van 9 bestaat uit 9 ondiepe en 1 diepe stoot, dan 8 ondiepe en 2 diepe stoten, gevolgd door 7 ondiepe en 3 diepe stoten-enzovoort.
Tot u bij 9 diepe en 1 ondiepe stootbeweging bent:
1: 9 ondiep, 1 diep
2: 8 ondiep, 2 diep
3: 7 ondiep, 3 diep
4: 6 ondiep, 4 diep
5: 5 ondiep, 5 diep
6: 4 ondiep, 6 diep
7: 3 ondiep, 7 diep
8: 2 ondiep, 8 diep
9: 1 ondiep, 9 diep
De bedoeling is zoveel mogelijk serie van 9 te voltooien zonder te ejaculeren.
Mannen raken hierdoor meestal snel opgewonden, dus is het belangerijk het aantal series en het tempo te varieren.
Zo dit is het weer voor vandaag, have fun met uitproberen
Groetjes,
Doompje
quote:ja dat vind ik dus ook!!!
Op donderdag 3 april 2003 11:17 schreef cppjs het volgende:
Heel erg leuk dat je dit allemaal wilt posten erodome! Ik ga het ook allemaal uitproberen met mijn vriendin
quote:in de praktijk leer je toch 't meeste
Op donderdag 3 april 2003 19:27 schreef MurW het volgende:[..]
ja dat vind ik dus ook!!!
(waarom dan dat gezeur over die boekenblabla ook...)
maareh Erodome ... die serie van 9 is wel een goeie, thanks voor de tip, moeite, tijd, en ik ben benieuwd naar meer
Fantastisch wa je allemaal meldt, maarre kan je ook vertellen welk boek je hiervoor gebruikt?
quote:Ja natuurlijk kan dat....
Op vrijdag 4 april 2003 13:57 schreef sunpost het volgende:
erodomeFantastisch wa je allemaal meldt, maarre kan je ook vertellen welk boek je hiervoor gebruikt?
Zoals ik al heb gezegd, het is een beginnersboekje, 1 van mijn eerste aankopen op dit gebied.
Een heel goedkoop boekje(gewoon in een witte boekenwinkel gekocht), maar leuk zat om mee te beginnen...
Het is spirituele sex; tantrisme, taoisme en de kunst van het liefdesspel door caroline aldred.
En leuke ervaringen opdoen
[Dit bericht is gewijzigd door sunpost op 08-04-2003 09:55]
Goed daar gaan we
Beheersing van de ejaculatie.
Het beheersen van de ejaculatie is niet simpelweg het stoppen van de ejaculatie, hoewel dat een belangerijk aspect ervan is.
Het gaat erom dat een man zijn ching of sexuele energie transformeert en in zijn lichaam laat circuleren, zodat hij lichamelijk en spiritueel gevoed wordt.
Wanneer hij de energiestromen in zijn lichaam voelt, kan hij die langs zijn ruggegraat vanuit zijn geslachtsstreek omhoog laten gaan en uit de voorzijde van zijn lichaam "duwen" om tijdens het liefdesspel de energie te laten circuleren tussen hemzelf en zijn partner.
Zo word een energiekringloop gecreeerd waarin de negatieve en positieve krachten, yin en yang, worden uitgewisseld en individuele mensen een zijn in perfecte balans en harmonie.
Een ander voordeel van het tegenhouden van de ejaculatie is dat een man wanneer hij zijn sexuele vloeistoffen binnenhoudt en opneemt in zijn lichaam, zijn sexuele identiteit vasthoudt en intensiveert.
Als dit gebeurt, zal hij een groter en langduriger verlangen naar zijn partner ervaren en ontstaat er meer intimiteit.
Dit zorgt weer voor een verhoogde intensiteit van het genot, voor versterking van de gezondheid en een spirituele groei.
Als u deze uitwerkingen wilt voelen, zult u het moeten proberen.
Hoe een man zijn ejaculatie zou kunnen leren beheersen, is afhankelijk van zijn leeftijd, gezondheid en levensstijl.
Vermenigvuldig uw leeftijd met 2 en deel het getal door 10.
Als u bv 30 jaar bent, rekent u als volgt: 30*2:10=6.
Dit is het minimun aantal dagen tussen 2 ejaculatie's; zo behoudt u uw levenskracht zonder dat uw sexleven erdoor word beperkt.
Als u meer gevoel ontwikkelt voor uw eigen energie en uw persoonlijke behoeften, kunt u w eigen ritme bepalen.
Door beheersing van de ejaculatie en het stimuleren van de energiestroom zult u merken dat uw lichaam krachtiger word en meer openstaat voor ervaringen.
Bovendien kunt u met een langer liefdesspel beter aan de verlangens van een vrouw beantwoorden- het sexueel bevredigen van de vrouw is een belangerijk aspect van de tao van liefde.
Zo de technieken zet ik in een nieuw berichtje hieronder, anders worden het zulke lappen tekst...
Er zijn verschillende methoden en technieken om de ejaculatie te beheersen, het zaad vast te houden en sexuele energie op te bouwen.
Deze kunnen u hepen om het liefdesspel te verlengen door u ejaculatie uit te stellen.
Als u er bedreven in raakt kunt u orgasmen hebben die voelen als een lange reeks langzame, aangename golven en een stroom van energie- zonder te ejaculeren.
De basistechnieken kunt u afzonderlijk of in combinatie gebruiken, afhankelijk van uw individuele behoeften en mogelijkheden.
Als u prostaatproblemen hebt, moet u eerst een arts raadplegen voordat u oefeningen gaat doen om zaad binnen te houden.
Ademen en stoten
Een van de fysiologische effecten die worden geassocieerd met ejaculatie is een versnelling van de hartslag.
Als u uw hartslag dicht bij normaal kunt houden tijdens de geslachtsdaad, zult u de neiging om te ejaculeren kunnen beheersen.
Een goede manier om uw hartslag te reguleren wanneer u de liefde bedrijft, is door diep en ritmisch adem te halen, waardoor u vermijdt dat uw hartstocht met u op de loop gaat.
Adembeheersing is nog effectiever als u deze techniek combineert met het frequente gebruik van mula bandha, een ademtechniek waarbij de anale sluitspier word samengetrokken.
U kunt uw adembeheersing nog effectiever maken door deze te combineren met de beheersing van uw stoten.
Een kenmerk van de mannelijke ejaculatie is dat de snelheid en de diepte van de stoten toenemen als de ejaculatie nadert.
Wanneer u voelt dat de ejaculatie zich bijna aandient, kunt u beter langzaam en ondiep stoten.
Deze manier van stoten heeft het bijkomende voordeel dat u zo kunt bewegen dat het wat minder gevoelige bovenste oppervlak van uw penis de meeste wrijving ondervindt.
Houd contact met de zeer gevoelige clitoris van uw partner, zodat u haar opwinding vergroot en die van uzelf vermindert.
Als het ondiepe stoten de neiging tot ejaculatie onvoldoende onderdrukt, kunt u uw penis gedeeltelijk of geheel terugtrekken totdat de opwinding enigzins gezakt is.
Blijf uw partner met de hand prikkelen tot u de geslachtsdaad kunt hervatten.
Druk- of knijptechniek
Een traditionele taoistische methode is het gelijktijdig samentrekken van de pc-spier en de anale sluitspier.
Als dit u niet lukt kunt u proberen de wijsvinger en de middelvinger van 1 hand tegen het perineum te drukken, op het punt dat halverwege tussen de anus en het scrotum ligt(zoek dit punt voordat je de techniek toepast).
Dit voorkomt dat sperma de urinebuis ingaat, zodat er geen zaadlozing plaatsvind.
Ok als aanvulling zet ik er een paar stukje over ademhaling en bandha's(mula bandha dan er zijn er 3, maar ik beperk me tot deze) bij, dit worden kleine stukjes om even duidelijk te maken wat het is, dus niet zo letterlijk overgenomen(ja toch wel, maar dan net wat anders, een beetje van mij een beetje van maggie, oh nee caroline... ).
Voor een goede ademhaling moet je wat basisdingen weten en doen.......
Je ademd altijd door je neus in, uitademen verschilt een beetje van oefening tot oefening, maar mag door neus en door mond.
Bij sex adem in en uit door je neus(foutje is echt niet erg).
In gecontroleerde ademhaling gebruiken we de techniek die je als baby ook gebruikte.
Niet gewoon vast aan elkaar ademen, volwassen mensen ademen in/uit in/uit, baby's ademen in-pauze-uit-pauze-in-pauze-uit enz. enz. enz.
Er zijn verschillende ritme's beschreven, dit boek wat ik hier gebruik gaat uit van de verhouding 1:4:2(oftwel in 1 tel inademen, 4 tellen vasthouden, in 2 tellen uitademen).
2 andere boeken gaan uit van 2:4:2.
Het maakt niet zoveel uit, hoe lang een tel duurt ligt toch aan het persoon zelf.
Belangerijk om te weten is dat het niet onprettig moet zijn, als je het gevoel hebt dat je blauw aanloopt van een zuurstoftekort is niet ok
Vind zelf een ritme wat lekker voelt.
Goed de mula bandha...
De mula bandha voorkomt dat apana(een van de levensenergieen) aan het onderlichaam worden onttrokken.
Daarnaast word het basischakra gestimuleerd en maakt de bandha het tegenhouden van de ejaculatie gemakkelijker.
Voer de mula bandha als volgt uit: span uw anale sluitspier en dan uw buikspieren.
Houdt na het inademen uw adem vast.
Goed aanvulling van mij hierop, hou je adem dus zo lang mogelijk vast(niet blauw aanlopen!!!), geloof me dit is makkelijker gezegd als gedaan als je niet gewend bent je spieren daar aan te spannen en tegelijk niet te ademen...
Ik ken dit systeem vooral erg goed van de reiki-inwijdingen.....
Met de inwijdingen is het al verdomde lastig om het vol te houden, laat staan tijdens de sex....
Oefen dit dus....
Van daar uit kan ik hier ook een hele leuke aanvulling geven.
Houdt het puntje van je tong net achter je tanden tegen je verhemelte, dan laat je de energie nog verder doorstromen....
Ok dit was het voor deze keer..........
Lijkt me leuk om samen met m'n vriendin mee te beginnen, helemaal als ik die text van jou al zo lees..
Zal vast beginnen met jouw oefeningen, heb ik vast een voorsprongetje
erodrome ruled het seksualiteitforum
quote:Nee door alleen de spieren in de kruis-streek te spannen en ontspannen. Er word dus wel een beetje bewogen, maar niet zoveel als normaal.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:01 schreef DemonRage het volgende:
Een orgasme opwekken zonder te bewegen? (op gedachten dus)
Overigens wel handig als je bed enorm kraakt bedenk ik me net.
quote:dus jochies van 16 ruk nog lekker door nu het nog kan!
Hoe een man zijn ejaculatie zou kunnen leren beheersen, is afhankelijk van zijn leeftijd, gezondheid en levensstijl.
Vermenigvuldig uw leeftijd met 2 en deel het getal door 10.
Als u bv 30 jaar bent, rekent u als volgt: 30*2:10=6.
Dit is het minimun aantal dagen tussen 2 ejaculatie's; zo behoudt u uw levenskracht zonder dat uw sexleven erdoor word beperkt.
Ik zal van de week eens zien wat ik nog meer kan overtypen vanuit tantra, zijn er verzoeken?
quote:Bijna helemaal goed.... om precies te zijn lijkt het ' van buiten af' of er inderdaad helemaal niet wordt bewogen.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:04 schreef Kluk_Kluk het volgende:[..]
Nee door alleen de spieren in de kruis-streek te spannen en ontspannen. Er word dus wel een beetje bewogen, maar niet zoveel als normaal.
Overigens wel handig als je bed enorm kraakt bedenk ik me net.
Mijn vriendin is hier best wel goed in, maar heeft op een gegeven moment niet meer het geduld (lees; wordt zelf te opgewonden ) om hiermee door te gaan en gaat toch weer bewegen.
Mijn vorige vriendin was echt in staat om mij op die manier klaar te laten komen. We hebben wel eens op een feestje met een hoop lui in 1 ruimte en enkel aan mijn adem halen had men ietts kunnen merken, maar verder toch echt niets
quote:En dan zijn er nog mensen die zeggen dat van achter de PC zitten de jeugd niks leert
Op dinsdag 27 mei 2003 16:46 schreef Sony het volgende:[..]
Bijna helemaal goed.... om precies te zijn lijkt het ' van buiten af' of er inderdaad helemaal niet wordt bewogen.
Doordat alleen de spieren aan- en ontspannen worden voelt dit anders dan je 'normaal' kent; echter ik vind dit best wel intens.Mijn vriendin is hier best wel goed in, maar heeft op een gegeven moment niet meer het geduld (lees; wordt zelf te opgewonden
) om hiermee door te gaan en gaat toch weer bewegen.
Mijn vorige vriendin was echt in staat om mij op die manier klaar te laten komen. We hebben wel eens op een feestje met een hoop lui in 1 ruimte en enkel aan mijn adem halen had men ietts kunnen merken, maar verder toch echt niets
![]()
Ik moet zeggen dat ik hier toch uitermate veel van opsteek. Wel cool dat ik er zo dichtbij zat. Met andere woorden, goede uitleg dus
quote:[fluitermodus]
Op dinsdag 27 mei 2003 16:49 schreef Kluk_Kluk het volgende:[..]
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat van achter de PC zitten de jeugd niks leert
![]()
Ik moet zeggen dat ik hier toch uitermate veel van opsteek. Wel cool dat ik er zo dichtbij zat. Met andere woorden, goede uitleg dus
wij wachten met spanning op een vervolg.
aangezien dit we zeer interrusante kost is.
verlicht ons
Eerst even nog wat anders....
Zijn er al mensen die bezig zijn gegaan met hetgene wat hier geschreven is en zo ja.... VERTEL!!!!!!
We gaan het deze keer over standjes hebben(ik moet een nieuwe nickname aannemen, juf erodome, sorry ben melig ).
Ik zal dus nu het internet als bron gaan nemen, want er moeten wel begeleidende plaatjes bij, ik heb geen scanner geinstaleerd staan.
Mods, maak je geen zorgen en perverselingen maak je niet te blij, ik zal de plaatjes zo netjes mogelijk houden
Wacht wacht wacht, eerst nog een stukje tekst.....
Uit het boek Tantra; een weg naar intimiteit en extase door Margot Anand een hele mooie oefening.
Zorg voor een lekkere sfeer in jullie kamer. Zet zachte sensuele muziek op en leg een deken op de grond. Vraag je partner om op de grond te gaan liggen. Wrijf vervolgens je handen stevig over elkaar om ze warm te maken, want ja, koude handen zijn niet echt opwindend. Raak met je vingertoppen het lichaam van je partner aan. Die aanraking moet heel subtiel zijn, je mag de huid nauwelijks voelen. Je kunt kleine cirkeltjes of lange halen over het huidoppervlak maken. Volg met je vingers het ritme van de reactie van je geliefde zodat zijn lichaam geleidelijk aan begint te gloeien. Raak alle erotische delen van het lichaam aan:
achter de oren, op de oogleden, boven en onder de ogen, de lippen, binnenkant van de ellebogen en polsen, de palm van de hand, op en om de tepels en de navel, onderbuik, binnenkant van de dijen, achterkant van de knieën, de binnenkant van de enkels, onder de voeten en andere gevoelige plekjes die je zelf gaandeweg ontdekt.
Daarna ga je ter hoogte van de taille, met je gezicht naar zijn hoofd gekeerd, wijdbeens boven je partner staan en buig je voorover. Je strijkt met beide handen in gelijkmatige vloeiende bewegingen krachtig van de navel naar borst en schouders. En daarna weer naar beneden langs de armen waarbij je goed in- en uitademt. Herhaal deze bewegingen een keer of drie. Doe dan een paar stapjes terug en ga met gespreide benen boven de onderbenen van je partner staan en maak dezelfde lichte bewegingen. Maar dit keer van de navel over de bekken naar de dijen, benen en voeten. Gun je partner een paar minuten rust en geef elkaar een innige omhelzing.
Ga dan tegenover elkaar zitten en laat hem vertellen waarvan hij het meest genoten heeft. Goed om te weten wat hij/zij lekker vindt voor de volgende keer. En nu is het jouw beurt om verwend te worden!
Goed standjes!!!!!!!!
Ik gebruik een engelse bron(bij de eerste 2 standjes dan), dus de bijbehorende teksten zijn in het engels, maar dat zal geen problemen opleveren neem ik aan.
We beginnen deze keer met 5 standjes, dat is meer dan genoeg tekst enzo
Tantric philosophy says that the search for knowledge is in everything you do, see, and experience. That is why sensuality and sexuality are such important components of the Tantric path. Being aware of your body, and all that it is capable of, teaches you exquisite lessons.
Spring is the time of ancient Beltane rituals, the annual rites of renewal, procreation, and sensual activities. Our early forefathers and foremothers celebrated fertility rituals in cultures all over the world just a few generations ago. If spring has got you a little "all shook-up" you may want to consider creating a ritual or ceremony of your own to celebrate spring.
Consider adding a couple of new Kama Sutra positions to an evening, or afternoon, of sensual fun. You can get very creative by planning ahead and pre-learning some new positions to try with your beloved. You'll find some ideas here to get you thinking.
Couples practicing the ancient arts of the Kama Sutra often used pillows that were shaped to fit under the buttocks. Bolsters and pillows were also used to lean on as aids to help the couple create the positions they were exploring. There are some unique modern versions of those accoutrements available that you can use to your own advantage in the quest to deepen your sexual exploration.
Woman superior positions are thrilling for the powerful place that women find themselves in when they are on top. They can control thrusting, depth, G-spot stimulation, and rhythm from these positions. Often a woman's G-spot will be very slightly to one side or another. She can subtly adjust herself when on top to create just the right contact.
In woman superior positions the woman can be of great help for facilitating ejaculation mastery in her partner. She must examine and put aside her ego of "getting him off" and then she'll be able to help him ride the subtle edges of this realm. When a couple gets really good at this they can go and go and both will have more opportunity to move into the realm of ecstatic multiple orgasms.
In the two pictures you can see some of the possible positions that can be created with a little help from furniture. Notice that the woman has her feet on the floor. This is a powerful position because she can really use her legs to glide up and down and even churn her hips and rock. Her knees aren't confined to the bed and she doesn't need to have super strong thighs, either. This is a good position for her to use her "Pompoir" skills and to eye gaze in.
With his feet on the ground, he can rock and lift his pelvis to help create the dance of love. Their hands are free to caress and add to the stimulation of breasts, scrotum, faces, clitoris, and heart. She can put her feet up to his sides to move into the "Bee" position or wrap her legs around him for the Yab/Yum position. They are mobile, fluid, and well supported. He's comfortable and she's comfortable, too.
What other positions can you imagine would be possible with the use of furniture? Have you and your lover ever tried any? This spring may be the time for you to try!
==================================================
Names like "Donkeys in the Third Moon of Spring" and the "Wheelbarrow" have been used to describe some of the variations to this group of positions. I've only recently discovered this category of positions myself. They're very exciting and you don't have to be a Yogi for some of the variations. For the woman they are G-spot stimulating and, surprisingly, she has quite a bit of control. This position is also very erotic to the man as he has a birds-eye view of gorgeous buttocks and the pelvic freedom to thrust effortlessly. It's also known that inversion is quite good for the health when taken in moderation!
I know some of you will be immediately turned off by this position because you think it's too difficult. Don't talk yourself out of it until you read further. Remember, most positions we use we don't stay in for very long - we shift and change and adapt them to our comfort levels. Keep that in mind when trying these variations.
As you can see from the picture the woman is upside down. She is holding herself comfortably with head resting on her crossed arms so that they form a pillow and support her without having to crook her neck too much. She could easily have a pillow or two under her arms if she needed --as can you. A variation on this theme is to have the woman resting on a hassock or footstool so that she is a little higher up in relationship to her partner. Make sure the stool won't slip out from under the woman.
I like the modified position of leaning over the edge of the bed with the man behind. The woman then puts one of her legs up to be held onto by her partner (or both if she is smaller than her partner and can be held up by him). This creates the same effect on the Yoni (Sanskrit for Vagina) and G-spot that both legs in the up position create in the full wheelbarrow. The woman can also kneel on the bed on all fours, with her partner also kneeling, and lift one of her legs up. The partner then holds that leg in the air to create the G-spot effect.
Movement for the woman is relatively free in that she can still move her hips subtly and, especially in the modified position of one leg up, she can raise that leg higher or lower depending on the G-spot contact she desires. The holding of the legs and hips and ankles affords the man good control in the lovemaking act. Remember to breathe together and, when you get into the desired position, to focus your attention for a few minutes to just being in the perfection of the moment. You can then begin your movement and thrusting techniques, moans and sighs. Periodically come back to the focus of perfection by slowing down, breathing and acknowledging your partner.
TIPS:
Put a mirror in front of the woman so the two of you can have eye contact and she can see the action too!
Men - bend your knees to protect your back. Practice undulating your pelvis in a soft movement as prep for these positions.
If the man holds her thighs rather than her feet it will afford more support for the woman but give her less freedom of movement.
Try the different variations to see what fits best for you and your partner.
===================================================
Kluwen:
Zij ligt op haar rug en haar benen houdt ze om zijn bips gevouwen.
Terwijl hij haar penetreert, plooit hij zijn linkerbeen en legt deze aan de buitenkant van haar gestrekte been.
Dit veroorzaakt meer wrijving en vergroot het genot voor hem en haar.
Moeilijkheidsgraad: 8 (grote mikvaardigheid vereist)
Voordeel: Ideale positie om onbezorgd te vrijen en toch opwindend.
Nadeel: Niet veel bewegingsvrijheid, want penis kan gaan wandelen.
Tip: Zet de penis vast!
==================================================
Kruiwagen:
Zij ligt op haar rug. Ze richt zich vanuit deze positie lichtjes op en houdt de benen om zijn middel.
Hij omvat met beide handen haar middel waardoor zij achterover kan leunen en knielt tussen haar benen in.
De opwaartse bewegingen die hij maakt stimuleren naast haar vagina ook haar clitoris.
Moeilijkheidsgraad: 4
Voordeel: Comfortabele houding waarbij de man met zijn hand de borst van zijn partner kan strelen, masseren, ...
Nadeel: Weinig bewegingsvrijheid op vlak van hipshake.
===================================================
Terwijl hij knielt en zijn benen spreidt, gaat zij op haar rug liggen en neemt zijn benen vast.
Zij trekt haar gevouwen benen naar haar borsten toe en hij penetreert haar wijdbeens of vouwt zijn benen om haar billen heen.
Moeilijkheidsgraad: 7 (wegens eventuele neveneffecten)
Voordeel: Diepgaande penetratie en hevige stimulatie via vagina en onderbuik.
Nadeel: Pijnlijke knieën, platgedrukte borsten, kramp en zweetvoeten moet je er eventueel wel bij nemen.
het stoppen een ejaculatie is wat lastiger toe noemen. ik kan nu al zeggen dat dit toch wel erg veel training vergt.
handmatig stoppen door op het perineum te drukken is geen probleem vrij simpel zelfs. dat is niet de bedoeling vind ik dan. het moet ook kunnen door het spannen van spieren zelf. wat dit betrefd ben ik zelf aan het stoeien met een combinatie van het gebruik van de PC-spier en de mula bandha techniek (als ik het goed heb ). hiermee lukt ut me in middels om opt moment van orgasme de ejaculatie een seconde of 30 - 40 uit te stellen. maar tegen houden is nog ff te hoog gegrepen
dat was ut wel zo'n beetje voor ut moment. is dit wat je bedoelde "JUF-erodome
(w00h00 een geheel on-topic en serieuze reply)
(ik leer ut nog wel een keertje
quote:Dankjewel leerling Wh33L
Op donderdag 19 juni 2003 22:16 schreef Wh33L het volgende:
ok, je wil ook wat feed-back. nou dat kan geregeld worden.
mijn partner en ik zijn inmiddels begonnen met het trainen van de PC-spier. ik ben opt moment daarmee zover dat langdurig trainen. geen vermoeien effect meer heeft. maar we hebben ut nog niet echt in de praktijk toegepast.het stoppen een ejaculatie is wat lastiger toe noemen. ik kan nu al zeggen dat dit toch wel erg veel training vergt.
handmatig stoppen door op het perineum te drukken is geen probleem vrij simpel zelfs. dat is niet de bedoeling vind ik dan. het moet ook kunnen door het spannen van spieren zelf. wat dit betrefd ben ik zelf aan het stoeien met een combinatie van het gebruik van de PC-spier en de mula bandha techniek (als ik het goed heb
). hiermee lukt ut me in middels om opt moment van orgasme de ejaculatie een seconde of 30 - 40 uit te stellen. maar tegen houden is nog ff te hoog gegrepen
dat was ut wel zo'n beetje voor ut moment. is dit wat je bedoelde "JUF-erodome
(w00h00 een geheel on-topic en serieuze reply)
(ik leer ut nog wel een keertje
Nee serieus ik vind dit erg leuk om te doen, ik kom ook weer vanalles tegen waarvan ik denk ohhhh jaaa dat was ik vergeten en natuurlijk ook wel wat nieuwe dingen, het is dus voor mij net zo leerzaam als voor ieder.
Zoals ik al heb gezegd vaker ben ik ook maar beginnend wat tantra betrefd.
Het kost idd vrij veel oefening om het helemaal onder de knie te krijgen, makkelijk is anders, maar aangezien de oefeningen niet al te veel moeite koste is het wel goed vol te houden en je zal zien dat het steeds beter gaat, dus dat is dan wel erg leuk, je merkt langzaam maar zeker steeds meer resultaat.
(heeft vaag ut vermoeden dat een hoop anonieme usertjes daar ook zo over denken )
quote:Ja dat is hem, je kan je pc spier ook trainer door er een washandje op te leggen en dan je penis stijf te houden, lukt dat dan een nat washandje, lukt dat dan een gastenhanddoekje, dan een natte, enz enz enz, totdat je een badlaken over je penis heen kan hangen en hem stijf kan houden.
Op maandag 14 juli 2003 22:13 schreef SomeDude het volgende:
Ik heb t nergens kunnen terug vinden, maar is die PC-spier dezelfde spier die ik gebruik om mn penis te "bewegen".
Waar ik hem dus lichtelijk mee naar boven en beneden kan laten gaan?
Maar dat heen en weer bewegen is voldoende, als je daar een paar keer per dag een serie van doet zal je zien dat je pc spier snel getraind word.
quote:Erodome... deze kan ik nergens vinden... heb je een isbn nummer voor me?
Op vrijdag 4 april 2003 23:58 schreef erodome het volgende:[..]
Ja natuurlijk kan dat....
Zoals ik al heb gezegd, het is een beginnersboekje, 1 van mijn eerste aankopen op dit gebied.
Een heel goedkoop boekje(gewoon in een witte boekenwinkel gekocht), maar leuk zat om mee te beginnen...Het is spirituele sex; tantrisme, taoisme en de kunst van het liefdesspel door caroline aldred.
quote:ISBN: 90-5764-095-3
Op woensdag 12 november 2003 07:54 schreef Represent het volgende:[..]
Erodome... deze kan ik nergens vinden... heb je een isbn nummer voor me?
quote:Via bol.com niet te bestellen maar wel via proxis.nl voor geintresseerden... 'k moest namelijk effe zoeken...
Op woensdag 12 november 2003 18:59 schreef erodome het volgende:[..]
ISBN: 90-5764-095-3
quote:Graag gedaan hoor, tis geen moeite...
Op maandag 19 januari 2004 22:49 schreef ilony het volgende:
Superbedankt voor de info erodome..
[Dit bericht is gewijzigd door sjeedie op 21-01-2004 08:21]
quote:Door Metrolike:
Een goed boek is tantra een andere visie op leven en sex. van andre van lysebeth.
Hierin wordt duidelijk vermeld wat tantra is en welke oefeningen je kan doen om je orgasme uit te stellen.
TIP. als je aan tantra doet neem er dan je tijd voor en zet de teleoon uit!!
quote:Door:Prupke:
9069634228 Anand, M. De magie van tantra / druk Herdruk Gottmer Uitgevers Groep b.v. CB
ING ¤23,90 A
9069635461 Anand, M. Intimiteit en extase / druk 1 Gottmer Uitgevers Groep b.v. CB
ING ¤10,90 A
9069633590 Anand, M. Tantra, een weg naar intimiteit en extase / druk 5 Gottmer Uitgevers Groep b.v. CB
ING ¤23,90 A
9020252399 Lysebeth, A. van Tantra / druk 1 Ankh-Hermes, Uitgeverij CB
GEB ¤29,50
9071985733 Osho Tantra - leven in vrijheid / druk 1 Osho Publikaties V.O.F. CB
GEB ¤19,95 A
9071985660 Osho Tantra, het allerhoogste inzicht / druk 7 Osho Publikaties V.O.F. CB
ING ¤15,50 A
9071985180 Osho Tantra, spiritualiteit & seks / druk 2 Osho Publikaties V.O.F. CB
ING ¤8,95 A
9071886247 Thubten Yeshe De groene tara / druk 1 Maitreya, Uitgeverij CB
ING ¤21,50 O
9020200984 Ubben, G. Van seks naar tantra / druk 1 Ankh-Hermes, Uitgeverij CB
ING ¤4,95
dit is wat er te krijgen is op gebied van tantra (nederlandstalig dan wel en leverbaar bij elke boekhandel)
*grin*quote:Op maandag 19 april 2004 22:16 schreef erodome het volgende:
Voor een vrouw zit er dus zeker net zoveel nut aan als voor de man, misschien zelfs nog wel meer(sorry mannen, vrouwen zijn nu eenmaal als geavanceerde sexmachine's gebouwd)
Waar??quote:Op maandag 10 mei 2004 21:22 schreef erodome het volgende:
3de chakra(zonnevlecht, solar plexus, waar je ribben samenkomen, dat gevoelige plekje): geel
Waar je je hand legt als je maag pijn doet.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:26 schreef ParanoidEv het volgende:
Waar??
Bij je maag, volg je ribben maar omhoog en waar ze samenkomen(dus net dat driehoekje waar ze samenkomen) is de solar plexus...quote:Op maandag 10 mei 2004 21:26 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Waar??
Hm nee mijn interesse is bij deze eigenlijk gestopt, bijna heel dat stuk staat me vreselijk tegen, vooral dat groetenquote:Op maandag 10 mei 2004 21:26 schreef erodome het volgende:
Zo, nu kunnen jullie wel weer even vooruit, vergeten jullie niet te melden hoe de dingen bevielen???????
Morgen zal ik jullie weer vervelen met watnieuwe tantra dingetjes
Waarom zou je zo tegen elkaar spreken als je niets met dat 'Indiase goddelijke gedoe' hebt?quote:bla bla... brengen we elkaar de Indiase groet en zeggen beiden: "Ik dank jou
voor deze Goddelijke ervaring" .
Dat klopt ook zeker!! Is Erodome kennelijk per ongeluk vergeten. Je mag elk woordje/gebaar vervangen door iets anders of des noods weglaten. Als je de essentie ermaar uithaaltquote:Op maandag 10 mei 2004 21:51 schreef dafjedaf het volgende:
Ik krijg dat ook niet uit mn mond hoor, je moet er gewoon uithalen wat je er mooi aan vind, dus je kunt bijvorbeeld dat voeren en dat masseren enzovoort wel doen, en dan zou je bijvoorbeeld dat begroeten van die lichaamsdelen kunnen vervangen door er complimentjes over te maken of er een kus op te geven ofzo. Naar mijn idee ben je vrij om het ritueel zo aan te passen dat jullie je er alletwee prettig bij voelen.
Tja dan moet dat persoon me maar niet in de positie brengen dat ik mezelf moet verdedigen op een manier waar snel uitschakelen nodig is(denk aan verkrachter, aanrander e.d.).quote:Op maandag 10 mei 2004 21:39 schreef dafjedaf het volgende:
En als je dat echt fijn doet rag je zn neusbotje mooi zn hersens in, doei!![]()
Idd dat pas je dan gewoon aan naar wat jijzelf prettig vind, het gaat erom dat je met volle onvoorwaardelijke liefde en respect elkaar benadert.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:51 schreef dafjedaf het volgende:
Ik krijg dat ook niet uit mn mond hoor, je moet er gewoon uithalen wat je er mooi aan vind, dus je kunt bijvorbeeld dat voeren en dat masseren enzovoort wel doen, en dan zou je bijvoorbeeld dat begroeten van die lichaamsdelen kunnen vervangen door er complimentjes over te maken of er een kus op te geven ofzo. Naar mijn idee ben je vrij om het ritueel zo aan te passen dat jullie je er alletwee prettig bij voelen.
Nee nog niet gedaan....quote:Op maandag 10 mei 2004 21:39 schreef merino het volgende:
Leuk topic dit!!
Overigens is Tantra nog veel meer dan alleen de sexuele handelingen. Het is een van de meest spirituele filosofien ter wereld. De Boeddhistische Tanta (Je hebt ook nog Hindoeïstische Tantra) is de meest belangrijke en moeilijke filosofie van het Tibetaans Boeddhisme.
In principe draait het erom dat je een God van jezelf maakt door het ontwikkelen van de totale mens (ipv het Zen Boeddhisme wat draait om een direct bewust worden). Het is daarmee ook de meest moeilijke stroming van het Tibetaans Boeddhisme
Erodome, heb jij al eens het Panchattattva ritueel gedaan? Zo ja, hoe was het??
Jepquote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:30 schreef erodome het volgende:
Tja dan moet dat persoon me maar niet in de positie brengen dat ik mezelf moet verdedigen op een manier waar snel uitschakelen nodig is(denk aan verkrachter, aanrander e.d.).
Om het neusbotje iemands hersenen in te jagen moet je trouwens een hele harde klap op de neus geven van onderaf, iemand met zijn hoofd op je knie zitten veroorzaakt als je het hard genoeg doet een gebroken neus, dat is alles...
uhmz het is nogal groot stuk tekst wat ik eigenlijk niet gedeeltijk durf over te typen. Het is een geheim Bengaals ritueel.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee nog niet gedaan....
Ben nu wel erg nieuwschierig, voel je vrij om dat ritueel te plaatsen hier(hint hint)
Pas je wel een beetje op? Toen ik m net ontdekt had heb ik gelijk ook in totaal een uur getraind, en daar heb ik echt drie dagen vette spierpijn aan overgehouden - op een hele onprettige plek....quote:Op vrijdag 14 mei 2004 13:28 schreef Gamejunky het volgende:
IK zit nu achter mijn buro op mijn werk de hele tijd m'n PC spier te trainen.
Ah, wat mooi allemaal!quote:
quote:Tantrische Seks - een spirituele belevenis
Als je de basisprincipes van tantrische seks eenmaal kent, ervaar je een groter plezier en een intiemere relatie met je geliefde. Tantrische seks leert je de natuurlijke kracht van seksualiteit te gebruiken om jouw seksuele ervaringen te verbeteren. Je doet dit op twee manieren.
Ten eerste verbeter je jouw bekwaamheid om liefde te bedrijven, omdat je de verrichtingen die erbij horen beter leert begrijpen en beheersen.
Ten tweede leer je die controle zo te gebruiken, dat het je magische kracht geeft. Bij tantrische seks heeft geen van de partners het overwicht.
Experimenteer alleen met tantrische seks als jouw partner er ook voor openstaat. Als jouw partner zich er ongemakkelijk bij voelt, accepteer dan zijn of haar wensen en probeer iets anders. Bij tantrische seks gaat het om wederzijds respect en begrip tussen twee personen. Bij tantrische oefeningen heb je alleen controle over jezelf en jouw eigen lichaam.
Mannelijke en Vrouwelijke Verbintenis
Tantra ziet de vrouw en de man als twee helften van een eenheid. Kundalini is één ding: niet mannelijk en niet vrouwelijk. Maar de combinatie van twee Kundalini's is groter dan de optelsom van de twee delen. Als je geen partner hebt, kun je de rituelen in je eentje oefenen. Zo ben je beter voorbereid op de nacht dat je wel een partner zult hebben. Onthoud dat tantra veel meer is dan alleen seks. Dus op zoek gaan naar iemand om mee te oefenen, leidt niet tot de beste resultaten. Het is niet alleen een ontmoeting tussen lichamen, maar vooral een ontmoeting tussen geesten.
Lichamelijke Voordelen
Tantrische seks geeft je zelfcontrole en biedt lichamelijke voordelen:
* stimuleert de bloedcirculatie;
* verbrandt calorieën;
* reinigt doordat je giftige stoffen uitzweet;
* vergroot het uithoudingsvermogen;
* vergroot het vermogen om seks langer te laten duren. Je zult langer kunnen toewerken naar een orgasme en een geheel nieuw plezier halen uit het proces.
Genieten van Tantrische Seks
Tantrische seks is een mystieke oosterse traditie die geliefden naar hogere sferen van passie en sensualiteit leidt. Het is beminnen door meditatie en aanraking. Het stelt de geslachtsgemeenschap uit en besteedt meer tijd aan voorspel, zodat een grotere sensuele extase wordt bereikt.
Alle oude religies wijzen erop dat seks de kracht heeft om gedachten en geest in hemelse sferen te brengen.
De yoga-meesters ontwikkelden een serie rituelen om seksuele energie op te wekken en deze naar hogere sferen te leiden, wat men dus tantrische seks noemt.
Tantrische seks geeft toegang tot volledig seksueel genot en tot magische kracht. Deze gaan samen omdat het onderbewustzijn zich verbindt met seksuele energiestromen.
Tantrische seks laat je meer genieten van het liefdesspel.
Het is gebaseerd op een oeroude traditie van sensualiteit en lichamelijk genot. Het verbindt geliefden met het goddelijke.
De Kracht van Kundalini
Tantra is de kracht van een natuurlijke energie die yogabeoefenaars kundalini noemen. Dit is de 'elektriciteit' die je voelt als je seksueel opgewonden bent. Natuurlijk is het fijn om opgewonden te zijn, maar als je tantra eenmaal beheerst, kan dit veel meer genoegen geven. Kundalini is in perfecte overeenstemming met het lichaam, omdat het door het lichaam wordt opgewekt. Het begint onderaan de ruggengraat en verspreidt zich over aangrenzende lichaamsdelen. Door rituelen kun je echter zorgen dat het langs jouw ruggengraat omhoog gaat en de kracht gebruikt in de hersenen. Hierdoor ontstaat een 'orgasme van de geest'. Zo'n orgasme wekt ook een lichamelijk orgasme op.
Het Prikkelen van de Zintuigen
Tantra concentreert zich op lichamelijke sensaties en verhoogde sensualiteit. Om dit te bereiken, begint tantra met de vijf zintuigen:
1. Zien: Zien is het eerste zintuig. Tantra kan worden beoefend met het licht aan om de visuele schoonheid niet te hinderen. Maar een goede manier op op de andere zintuigen te focussen, is de partner te blinddoeken om non-visuele sensaties te verhogen.
2. Proeven: Het tweede zintuig is proeven. In een tantrisch ritueel wordt altijd voedsel gebruikt, variërend van een feestmaal tot een enkel hapje, maar smaak moet gestimuleerd worden. Gewoonlijk wordt voor kaas en wijn gekozen. Dit wordt bij voorkeur alleen tijdens het ritueel genuttigd.
3. Aanraken: Aanraken is het derde zintuig. Bij tantrische aanrakingsrituelen gebruik je vaak de duim en wijsvinger van beide handen. In overgeleverde teksten staat dat je de nagels kort moet afknippen voor een zachte aanraking. Massageolie hoort niet bij tantrische seks, omdat hierdoor een snellere climax gestimuleerd wordt. Dit gaat voorbij aan het doel van het ritueel.
4. Ruiken: Zintuig vier is ruiken. Het gaat om algemene hygiëne en de unieke geur van de partners. Hygiëne is een goede eigenschap en moet bij iedere tantrabeoefenaar aanwezig zijn. Toch creëert het wassen van jouw partner met jouw handen en een warm, nat washandjes een dieper bewustzijn van elkaars seksualiteit. Het sensuele genot kan versterkt worden door wierook of geurkaarsen. Dit soort toevoegingen moet echter de stemming stimuleren, niet de drang naar een orgasme.
5. Horen: Het vijfde zintuig is horen. Een tantrabeoefenaar moet luisteren naar instemming en overgaven van de partner. Geen enkele partner wordt ooit gedomineerd. Bij tantra gaat het om bereidwillige partners. Als jouw partner in in de stemming is, doe het ritueel dan alleen. Het sensuele genot kan verder gestimuleerd worden door achtergrondmuziek of door het geluid van belletjes of windgongen.
De Regel van één Uur
De tantrameesters begrepen dat beginners soms te kort bezig zijn om tantra te leren beheersen en voor directe bevrediging kiezen. Daarom introduceerden zij de 'regel van 1 uur''. Deze regel houdt in dat je geen geslachtsgemeenschap mag hebben ( inclusief masturbatie) een uur voor of na een tantrisch ritueel. De geest focust zich hierdoor op een speciale tijd en voorkomt dat het een gewone lichamelijke bevrediging wordt. De geest concentreert zich op de opbouwende energie tijdens het uur voordat deze gebruikt kan worden. Als de energie tijdens het ritueel gecontroleerd wordt, blijft ook de geest geconcentreerd tijdens het uur erna.
Beginnen met Tantrische Seks
Met tantrische seks leer je dat de weg naar bevrediging prettiger kan zijn dan het eindpunt. Deze vorm van seks is een kunstvorm. Het gaat niet om mooie technieken, ingewikkelde standjes of om een bepaald eindpunt te bereiken. Paradoxaal genoeg kan je liefdesleven veel bevredigender worden door 'niet te doen'.
Tantra viert seks en seksualiteit. Het leert dat lichamelijk genot in jezelf en jouw partner de sleutel is tot eindeloos levensgenot en een hoger bewustzijn. Bij tantra draait het om het zijn, om het moment. Het gaat niet om het doel zo snel mogelijk een climax te bereiken. Je zult ervaren dat het krijgen van een orgasme minder belangrijk is dat de harmonie tussen de mannelijke en vrouwelijke energieën. Omdat de effecten van tantra langduriger zijn, is een vluchtig moment van voldoening niet het uiteindelijke doel.
Iedereen verlangt naar intimiteit, eenheid en harmonie met zijn/haar partner. Met tantra kun je dit doel bereiken. Het is dus belangrijk dat je allebei in de stemming bent en ruim de tijd en ruimte hebt voor het ritueel. Creëer een plek die alle zintuigen behaagt en waar je je ontspannen en gelukkig voelt. Maak eventueel ook gebruik van exotische stoffen, kussens of gordijnen om het bed. Een tantrisch ritueel heeft als doel elkaar door ademhaling en sensueel contact meer te vertrouwen en te waarderen. Onthoud dat de climax niet het doel is.
Eer de Partner
Ga iets uit elkaar staan. Buig naar elkaar toe en staar elkaar in de ogen. Als je inademt, beeld je dan in dat de energie naar het hart wordt getrokken. Als je uitademt, leg je de voorhoofden tegen elkaar. Ruim eventuele misverstanden en irritaties tussen jullie beiden uit de weg voor je verder gaat.
Hart-naar-Hart Ademhaling
Staar je partner in de ogen. Leg je rechterhand op zijn/haar hart. Als je uitademt, stel je dan voor dat je energie in zijn/haar hart blaast.
Erotische Aanrakingen
Ontdek de buitengewone sensualiteit van aanraking. Gebruik sensuele stoffen, veertjes, de vingertoppen en je adem. Streel eerst zachtjes je partners naakte lichaam met een veertje of met een zijden sjaaltje. Ga van de nek langzaam naar de voeten. Doet hetzelfde met de vingertoppen en de adem. Dit is geen voorspel, het is een geven-en-ontvangen-oefening.
Eer Yoni en Linga
Zorg ervoor dat je je op jouw gemak voelt voor deze oefening. Neem de tijd en bewonder de geslachtsdelen: yoni ( vrouwelijke) en linga (mannelijke). Hierdoor wordt het vertrouwen en het gevoel van eenheid vergroot.
Zielen Verbinden
Je hebt het genot van aanraking en de verbintenis van yoni en linga ervaren, Nu stel je je open voor de prachtige ervaring van voortdurend genot. Ga in de yab-yom positie zitten: elkaar aankijkend, ruggengraten en harten op één lijn, seksueel verbonden zonder beweging. Blijf oogcontact houden en focus je op alle zintuigen. Je voelt dat seks je verbindt met hart, ziel en lichaam.
Gelijkwaardigheid
Bevrijd je van elk gevoel van ongelijkwaardigheid in je relatie. Een tantrische relatie is gebaseerd op gelijkwaardigheid, waarbij mannelijke en vrouwelijke energieën samenkomen. Deze worden gebruikt om optimaal te genieten.
Geven en Ontvangen
Onthoud dat bij tantrische seks niet één partner actie onderneemt. Het gaat om wederzijdse verering, geven en ontvangen, het zijn en waar dit zijn je brengt.
Afwisselen
Om een relatie in balans te houden, organiseer je om de beurt een tantra-sessie, en beslis je welke oefeningen je gaat doen.
Meditatie
Meditatie is een krachtig middel in tantra. Je wordt niet afgeleid en je opent je geest voor tantrische energie. Creëer allereerst een rustige sfeer; zet bijv. een favoriete cd op of brand wierook. Vaak wordt het beeld van vuur gebruikt in tantra, omdat het afleiding en negativiteit letterlijk verbrandt. Ga bij een vuurmeditatie rechtop staan en stel je voor dat er een vlam door alle energiecentra gaat. De vlam kleurt van rood naar wit na elke chakra die gereinigd en in balans is gebracht.
Lepeltje-Lepeltje
Lepeltje-lepeltje liggen is een goede manier om verbinding met de partner te krijgen voordat je de liefde gaat bedrijven. Het maakt niet uit wie voor of achter ligt. Je moet wel allebei op de linkzijde liggen, zodat de chakra's overeenkomen. Probeer gelijktijdig te ademen. Degene die achter ligt, bepaalt het ritme en stelt zich voor dat zijn of haar energie in het hart van de partner stroomt. Daarna moeten beide partners bij elke chakra in- en uitademen tot ze bij de kruinchakra zijn.
De Vlinder
Bij de vlinderoefening richt je je op de energie in het bekken en de geslachtsdelen. Ga op je rug liggen. Buig de knieën en laat ze open vallen. Ontspan als je kleine trillingen in je dijen voelt. Laat de energie vanuit het bekken en geslachtsdelen naar je hart stromen. Maak met een gebaar duidelijk dat je deze energie aanbiedt aan je partner.
Ademen
Door beurtelings adem te halen circuleert de energie tussen jou en je partner. Door deze oefening kan de liefde voor de partner toenemen. Ga tegenover de partner zitten, adem in door yoni (vrouwelijke geslachtsdeel) en wieg het bekken langzaam heen en weer. Laat de adem naar het hart stromen en zend die adem dan naar jouw partners hart. Jouw partner inhaleert jouw adem door zijn hart, laat het door zijn energiekanalen stromen en blaast het ten slotten uit door zijn linga (mannelijk geslachtsdeel).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |