abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17977162
Omdat er toch nog regelmatig gevraagd wordt naar hoe je de bekkenbodemspier traind toch alsnog maar een aperte topic erover.

Ik zal een stuk neerzetten met een trainings-uitleg.
Deze spier helpt mannen een orgasme uit te kunnen stellen, het intensiveert het sexleven, kortom naar mijn mening zou iedereen die zich met sex bezighoudt een goed getrainde bekkenbodemspier moeten hebben.

Voor de mensen die er al mee bezig zijn, of het gaan doen, merk je verschil op?
Heb je nog andere handigheidjes om die spier te trainen?

PC-spier oefeningen:

In je jaren 50 van de 20ste eeuw ontwikkelde de arts Arnold Kegel(note van doompje, kegel, die naam zal veel vrouwen die kinderen hebben wel bekend voorkomen, kegel-oefeningen) oefeningen voor de bekkenbodemspieren, maar eeuwen daarvoor gingen deskundige er vanuit dat de behhersing van de pc-spier een manier was om een orgasme te krijgen, te intensiveren, te verlengen en te beheersen.
Het samentrekken van de pc-spier en de anale spieren werd ook toegepast om het wegvloeien van energie uit het lichaam te stoppen.

Om uw pc-spier te trainen, begint u met het ritmisch samenspannen en ontspannen ervan.
Start met 2 maal daags 20 keer spannen en ontspannen van de spier.
U kunt dit liggens, staand of zittens doen, waar u ook bent en wat u ook aan het doen bent -schrijven, lezen, werken, tijdens het wachten op de bus, de trein of het vliegtuig- en het leukste is dat het een aangename bezigheid is. Zeer aangenaam!

Bouw geleidelijk het aantal samentrekkingen op, maar ovedrijf niet -voorkom irritatie of een pijnlijke spier.(note van doompje, ergens anders in het boek word het cijfer 75 genoemd met samentrekkingen, meer als dat doe ik ook niet).
U merkt misschien dat u door het spannen van uw pc-spier ook andere spieren spant, bv die van uw onderbuik, maar u zult de samentrekkingen al snel kunnen isoleren, zodat de rest van uw lichaam ontspannen blijft.

Als u gewend bent aan deze oefening, kunt u uw training uitbreiden met het zo lang mogelijk aanspannen van uw pc-spier, waarna u hen volledig ontspant.
Begin weer met ongeveer 20 keer en bouw het langzaam op.
Zorg steeds voor totale ontspanning tussen de samentrekkingen.
Richt uw aandacht op wat u voelt in uw geslachtsdelen en wees niet verrast door erotische gevoelens - geniet ervan.

Het combineren van adembeheersing met het spannen en ontspannen van uw pc-spier zal de beleving op een hoger plan brengen.
Adem in terwijl u de spier spant - blijf verder ontspannen- en neem het gevoel vanuit uw geslachtsdelen op in uw lichaam.
Adem uit, duw naar beneden(oefen enige druk uit) en ontspan al uw spieren voordat u de oefening herhaalt.

Het duurt ruim 2 maanden om de pc-spier te traien en te versterken -het resultaat dat u bemerkt tijdens het liefdesspel zal u inspireren om door te gaan met de oefeningen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 10:12:41 #2
47259 Antartic
Without the C
pi_17977338
ben benieuwd
pi_17977348
Gewoon aan je schoonmoeder denken dat help ook!!!
pi_17977559
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 10:13 schreef Nissanfreak het volgende:
Gewoon aan je schoonmoeder denken dat help ook!!!
Maar daar kan je geen orgasme mee oproepen, de pc spier is voor meer geschikt als alleen de ejaculatie van de man uitstellen...

En daarbij is met je pc spier werken een stuk aangenamer dan aan je schoonmoeder denken
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17978330
Train al jaren mijn bekkenbodemspier, niet altijd even trouw, maar ik hoor er alleen maar hele goede verhalen over van mijn bedpartner...dus dames, oefenen!
Like any young kid, I dreamed of world domination.
pi_17978366

[ Bericht 100% gewijzigd door Salem op 26-03-2004 11:06:57 (dubbel) ]
Like any young kid, I dreamed of world domination.
pi_17978590
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 10:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar daar kan je geen orgasme mee oproepen, de pc spier is voor meer geschikt als alleen de ejaculatie van de man uitstellen...

En daarbij is met je pc spier werken een stuk aangenamer dan aan je schoonmoeder denken
Dan moet ik maar beginnen met trainen als dat helpt
pi_17980504
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 11:04 schreef Salem het volgende:
Train al jaren mijn bekkenbodemspier, niet altijd even trouw, maar ik hoor er alleen maar hele goede verhalen over van mijn bedpartner...dus dames, oefenen!
Deze oefening was toch voor de mannen?
pi_17980641
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:38 schreef Bright het volgende:

[..]

Is anders een heerlijk gevoel als je als man stil in de vrouw ligt en zij spant die spieren aan
  vrijdag 26 maart 2004 @ 15:16:16 #10
72730 megajelquer
Live life aggresively!!
pi_17984506
Als man moet je het alleen doen als je soms moeite hebt om een erectie of een orgasme te krijgen. Er is een moment dat als je het teveel doet dat het dan voortijdige ejaculatie veroorzaakt. Dus als je geen problemen hebt om erecties of orgasmes te krijgen zou ik het niet doen.
Buck it
pi_17986226
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 12:38 schreef Bright het volgende:

[..]

Voor zowel man als vrouw....
  vrijdag 26 maart 2004 @ 16:35:41 #12
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_17986227
Kunnen mannen deze spieren ook aanspannen?? Wist ik helemaal niet.. Dacht dat vrouwen dat alleen konden.. Wel leuk als vrouw zijnde.. Dan heb jij de macht
Don't look at the past.. But live to the future...
pi_17986288
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 16:35 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Kunnen mannen deze spieren ook aanspannen?? Wist ik helemaal niet.. Dacht dat vrouwen dat alleen konden.. Wel leuk als vrouw zijnde.. Dan heb jij de macht
Gelukkig wel anders zou iedere man ze plas laten lopen
X
X
X
pi_17986308
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 15:16 schreef megajelquer het volgende:
Als man moet je het alleen doen als je soms moeite hebt om een erectie of een orgasme te krijgen. Er is een moment dat als je het teveel doet dat het dan voortijdige ejaculatie veroorzaakt. Dus als je geen problemen hebt om erecties of orgasmes te krijgen zou ik het niet doen.
Om eerlijk te zijn ben ik dat probleem nog nooit tegengekomen, alle mannen die ik heb gehad die de bekkenbodemspier hadden getraind waren betere minnaars dan degene met een ongetrainde spier, terwijl ik toch echt mannen heb gehad die daarvoor geen last van echt voortijdige ejaculatie's hadden(naar eigen zeggen dan).

Mijn eigen man traind die spier al jaren elke dag ongeveer, van hem weet ik dat hij niet een echt vroege klaarkomen is of ooit is geweest, nu houdt hij het nog langer vol(en dat vind ik helemaal niet erg) en de kwaliteit is er alleen maar beter op geworden .
  vrijdag 26 maart 2004 @ 16:40:56 #15
78627 _Vixion_
Konnichiwa!
pi_17986345
:S Ik oefen dus al ongemerkt een jaar of 3 me bekkenbodemspier :S Maja... als het goed is, wat dan nog.
Watashi wa Vixion desu. Nihon no rule!
  vrijdag 26 maart 2004 @ 16:47:59 #16
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_17986506
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 16:38 schreef Frasier het volgende:

[..]

Gelukkig wel anders zou iedere man ze plas laten lopen
Don't look at the past.. But live to the future...
  vrijdag 26 maart 2004 @ 17:56:50 #17
72730 megajelquer
Live life aggresively!!
pi_17987877
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 16:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn ben ik dat probleem nog nooit tegengekomen, alle mannen die ik heb gehad die de bekkenbodemspier hadden getraind waren betere minnaars dan degene met een ongetrainde spier, terwijl ik toch echt mannen heb gehad die daarvoor geen last van echt voortijdige ejaculatie's hadden(naar eigen zeggen dan).

Mijn eigen man traind die spier al jaren elke dag ongeveer, van hem weet ik dat hij niet een echt vroege klaarkomen is of ooit is geweest, nu houdt hij het nog langer vol(en dat vind ik helemaal niet erg) en de kwaliteit is er alleen maar beter op geworden .
Het is zonder twijfel goed voor een man om de spier tot een bepaalde mate te trainen. De kern zit hem dus in de woorden "tot een bepaalde mate".

Bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik na drie stoten al het orgasme op voelde komen, dit door het te intensief trainen van die spier. Ik deed het dan ook zo intensief dat ik die spier aanspande als uiting van opgewondenheid. Hierdoor wordt het een gewoonte om het te doen ook tijdens de sex. Hierdoor roepte ik een orgasme op vrijwel meteen tijdens de sex en voelde ik het orgasem opkomen. Het gevogl was dat ik me de hele tijd moest inhouden tijdens de sex om maar niet klaar te komen.

Ik dacht dat als ik de spier maar genoeg train dat de spier dan sterk genoeg wordt om het orgasme tegen te houden. Maar dat moment kwam dus niet en het werd alleen maar erger. Tot ik dus onlangs in een topic van een ander forum (met mensen die veel ervaring hiermee hebben) las dat het trainen van de spier er bij hen alleen maar voor zorgde dat ze eerder klaar kwamen.

moraal, het is goed om het even te doen, voor sterkere erecties en hardere orgasmes, maar doe het niet te vaak. Dan krijg je het tegenovergestelde effect.
Buck it
  vrijdag 26 maart 2004 @ 18:29:56 #18
78627 _Vixion_
Konnichiwa!
pi_17988436
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 17:56 schreef megajelquer het volgende:

[..]

Het is zonder twijfel goed voor een man om de spier tot een bepaalde mate te trainen. De kern zit hem dus in de woorden "tot een bepaalde mate".

Bij mij was het op een gegeven moment zo erg dat ik na drie stoten al het orgasme op voelde komen, dit door het te intensief trainen van die spier. Ik deed het dan ook zo intensief dat ik die spier aanspande als uiting van opgewondenheid. Hierdoor wordt het een gewoonte om het te doen ook tijdens de sex. Hierdoor roepte ik een orgasme op vrijwel meteen tijdens de sex en voelde ik het orgasem opkomen. Het gevogl was dat ik me de hele tijd moest inhouden tijdens de sex om maar niet klaar te komen.

Ik dacht dat als ik de spier maar genoeg train dat de spier dan sterk genoeg wordt om het orgasme tegen te houden. Maar dat moment kwam dus niet en het werd alleen maar erger. Tot ik dus onlangs in een topic van een ander forum (met mensen die veel ervaring hiermee hebben) las dat het trainen van de spier er bij hen alleen maar voor zorgde dat ze eerder klaar kwamen.

moraal, het is goed om het even te doen, voor sterkere erecties en hardere orgasmes, maar doe het niet te vaak. Dan krijg je het tegenovergestelde effect.
Dus het is zoals jij zegt het volgende;
Het is goed als je te snel een orgasme krijgt, of je hem niet snel genoeg stijf krijgt.
Maar het is slecht, als je door middel van het trainen van je bekkenbodemspier je orgasme al kan tegen houden, en de tijd tot een orgasme kan verlengen, om door te gaan met 't trainen.
pi_17992512
Dan word het dus hoog tijd om de ademhalingsoefeningen erbij te halen, want dan leer je pas echt met je bekkenbodemspier werken als man zijnde...

In tantra word de bekkenbodemspier constant getraind en die leren dus klaarkomen zonder te ejaculeren...
Dat brengt dus meerdere orgasme's in 1 sexbeurt met zich mee voor de man...
Op dat nivo zit je als je bekkenbodemspier mega getraind is.

Maar ik denk dat jouw probleem met dan juist te snel klaarkomen i de gewonte van het aanspannen van de bekkenbodemspier zat.
Je moet hem niet alleen erg sterk maken, dus aantrekken, je moet hem ook helemaal leren ontspannen.

Beide moet je even goed onder de knie hebben.

Dit geld ook voor vrouwen, een heel strak kutje is hartstikke leuk, maar je wil haar ook kunnen ontspannen omdat je anders tegen te nauw zijn aan kunt gaan lopen.

Het gaat om een spier, dus denk eraan hoe spieren werken.
Je kan bv je onderarmen trainen door in een balletje te knijpen, maar als je dat te intens doet kom je erachter dat de spieren daar heel kort en dik worden waardoor je aan soepelheid verliest.

Als je bovenop dat balletje knijpen ook strek oefeningen doet dan blijft het in balans en zal het sterk en soepel zijn.

zo is het dus ook met de bekkenbodemspier, hem aan leren spannen is 1 ding, hem leren ontspannen is het andere ding, samen maakt het een balans.

Het is ook erg leuk om daarmee te spelen tijdens de sex, want als beide een zeer goed getrainde bekkenbodemspier hebben dan kan je sex hebben zonder te bewegen, alleen door het aanspannen en ontspannen van de bekkenbodemspier.
pi_17992558
ik ben al bezig
je kan ook langer je plas ophouden
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17993373
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:39 schreef Caesu het volgende:
ik ben al bezig
Ja dat klopt, maar maak daar geen misbruik van, dat is slecht voor je blaas...

Je kan er ook je plas mee tegenhouden, dus gewoon gaan plassen en het dan stoppen tussendoor
  vrijdag 26 maart 2004 @ 22:58:58 #22
78627 _Vixion_
Konnichiwa!
pi_17994359
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:39 schreef Caesu het volgende:
ik ben al bezig
Dat kan ik al jaren meer als 16 uur.... 'toiletschuw'.

Maarja, het ophouden tijdens het plassen, gaat soms dan wel gepaart met geblunder
pi_17994625
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 22:58 schreef _Vixion_ het volgende:

[..]

Dat kan ik al jaren meer als 16 uur.... 'toiletschuw'.

Maarja, het ophouden tijdens het plassen, gaat soms dan wel gepaart met geblunder
niet tijdens het plassen...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_18083349
Hallo, met name erodome.

Het is me niet geheel duidelijk wat de ps spier is.
Hoe kan ik concreet als man trainen?
De anusspier aanspannen lukt me, is dit genoeg?

Ben zeer benieuwd omdat ik graag langer wil neuken.
  woensdag 31 maart 2004 @ 14:27:14 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18083797
De PC spier is die die je gebruikt om je plas op te houden. Zowel bij mannen als bij vrouwen.

Toch? Erodome?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')