quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:02 schreef Morera het volgende:
Verder mag Halbe de VVD van mij in de fik en aan de hoogste boom.
Dit dusquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:02 schreef Morera het volgende:
Ik geef de hoop op, de eerste termijn staat op mijn rekening en ik wacht tot ze het afschrijven. Dat zal deze week gebeuren. Dat gehakketak ben ik nu beu, ik betaal wel gewoon en ga me op mijn studie concentreren ipv op die idioten uit de politiek.
Mocht het ineens worden afgeschaft dan zal het een leuke meevaller zijn, maar reken er maar gewoon niet meer op. Laat je stem ook niet van de grootste schreeuwerd afhangen, maar van de inhoudelijke punten van de partij waar je op gaat stemmen.
Verder mag Halbe van mij in de fik en aan de hoogste boom.
Echter op de site van DUO staat:quote:- Je kunt een hoger collegegeldkrediet krijgen om de 4.713 euro te betalen, maar het totale bedrag dat je in een jaar mag lenen gaat niet omhoog. Het bedrag dat je maandelijks kunt lenen gaat dus omlaag wanneer je de collegegeldkredietfaciliteit gebruikt.
quote:Hoeveel kun je lenen?
Hoeveel collegegeldkrediet je kunt aanvragen, hangt af van het soort collegegeld dat je moet betalen. Als je wettelijk collegegeld moet betalen, kun je voor studiejaar 2011-2012 tot en met augustus maximaal ¤ 142,75 per maand lenen. Voor studiejaar 2012-2013 is dit maximaal ¤ 147,58 per maand. Als het instellingscollegegeld hoger is dan het wettelijk collegegeld, kun je meer lenen.
Dus... Waar is de bewering uit de OP op gebaseerd?quote:Wil je meer lenen?
Je kunt nooit meer lenen dan je aan collegegeld moet betalen.
Inschrijven per 1 oktober kan niet altijd, dat moet vaak per 1 september.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:53 schreef koentjuh18 het volgende:
Is deze regel niet heel makkelijk te omzeilen door je pas per 1 oktober in te schrijven in studiejaar 2 en 3 enz. Kost je maand stufi maar levert 1 inschrijving minder op! Dus geen uitloop?
Wat een bullshit he, terwijl je alleen nog maar met DigiD + SMS kan inloggen moet je ondertussen dingen lopen uitprinten en met de post gaan opsturen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:03 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Moet je dan echt alles uitprinten ofzo? What the fuck...
De wetsgeschiedenis. Ik kan het nu niet meer terugvinden dus zal het weghalen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:15 schreef BradleyQ het volgende:
In de OP staat:
[..]
Echter op de site van DUO staat:
[..]
[..]
Dus... Waar is de bewering uit de OP op gebaseerd?
Je begrijpt toch dat het CDA net zo schuldig is als de VVD?quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:02 schreef Morera het volgende:
Ik geef de hoop op, de eerste termijn staat op mijn rekening en ik wacht tot ze het afschrijven. Dat zal deze week gebeuren. Dat gehakketak ben ik nu beu, ik betaal wel gewoon en ga me op mijn studie concentreren ipv op die idioten uit de politiek.
Mocht het ineens worden afgeschaft dan zal het een leuke meevaller zijn, maar reken er maar gewoon niet meer op. Laat je stem ook niet van de grootste schreeuwerd afhangen, maar van de inhoudelijke punten van de partij waar je op gaat stemmen.
Verder mag Halbe van mij in de fik en aan de hoogste boom.
Dat begrijp ik, ik begrijp alleen niet waarom je die vraag aan mij steltquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je begrijpt toch dat het CDA net zo schuldig is als de VVD?
Het is maar dat je het weet voordat je eventueel over twee weken stemt.
Op regelgeving die herzien is. Maar de OP zelf dus blijkbaar nog nietquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:15 schreef BradleyQ het volgende:
In de OP staat:
[..]
Echter op de site van DUO staat:
[..]
[..]
Dus... Waar is de bewering uit de OP op gebaseerd?
Je krijgt naast het krediet voor je normale collegegeld nog meer geld om de boete te betalen. Ik heb ook collegegeld krediet, maar moest toch met een formulier krediet voor die boete aanvragen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:36 schreef Morera het volgende:
[..]
Bij mij was dat niet nodig aangezien ik al collegegeldcrediet kreeg. Na een jaar gestopt te zijn is het nu vanzelf weer geactiveerd, of krijg je dan NOG meer dan het normale maximale collegegeldcrediet?
Ik vraag mij dan toch af wat het maximale bedrag is dat je krijgt als de situatie als volgt is:quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:34 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Je krijgt naast het krediet voor je normale collegegeld nog meer geld om de boete te betalen. Ik heb ook collegegeld krediet, maar moest toch met een formulier krediet voor die boete aanvragen.
Maar jij hebt het over termijn. Duo heeft tegen mij gezegd dat het hele bedrag gelijk wordt gestort..quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:50 schreef Mss het volgende:
Je kunt de boete gewoon bijlenen. Blijkbaar is het alleen zo dat je de eerste termijn pas bij de stufi van september ontvangt.
Wat valt er niet te begrijpen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:36 schreef Morera het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik begrijp alleen niet waarom je die vraag aan mij stelt
Dat is een aanname van jou? Ik laat simpel weten dat Halbe van mij de boom in kan, en wijs mijn medefokkers er juist op om niet domweg op een partij te stemmen zonder dat ik daar namen bij noem? Ik vind je een toffe gozer hoor maar dit zijn toch echt aannames van jou die echt helemaal niet nodig zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 01:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat valt er niet te begrijpen?
Jij uit jouw woede richting Zijlstra en de VVD zonder woede te uiten richting het CDA. Dan lijkt het er op dat je niet begrijpt dat die langstudeerboete een CDA-plan was. De VVD en het CDA zijn evenveel verantwoordelijk.
Ja tegen mij hebben ze dus gezegd dat je het in termijnen krijgt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:54 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Maar jij hebt het over termijn. Duo heeft tegen mij gezegd dat het hele bedrag gelijk wordt gestort..
tegen mij ook dat het in een keer wordt gestortquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 07:22 schreef Mss het volgende:
[..]
Ja tegen mij hebben ze dus gezegd dat je het in termijnen krijgt.
Die langstudeerboete is dan ook echt de meest disproportionele maatregel ooit. Ga maar eventjes 3000 EUR ophoesten. We weten dat je het van te voren niet had kunnen weten, maar doe het toch maar want anders kan je niet verder met je opleiding. Je hebt geen keus, betalen. Snap niet dat iemand hier ook maar voor kan zijn. Zelfs als deze maatregel je niet raakt, zoals bij mij, snap ik niet dat je hier voorstander van kan zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:21 schreef stoeltafel het volgende:
Betaal zelf de boete in termijnen ben over 3 maanden klaar dus mag nog even 400 * 3 collegegeld betalen
Ik moet hem betalen, maar ik vind dat echt 100% overdreven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:53 schreef soklos het volgende:
[..]
Die langstudeerboete is dan ook echt de meest disproportionele maatregel ooit. Ga maar eventjes 3000 EUR ophoesten. We weten dat je het van te voren niet had kunnen weten, maar doe het toch maar want anders kan je niet verder met je opleiding. Je hebt geen keus, betalen. Snap niet dat iemand hier ook maar voor kan zijn. Zelfs als deze maatregel je niet raakt, zoals bij mij, snap ik niet dat je hier voorstander van kan zijn. Dan moet je wel een ambitieloze tegelzetter zijn met de hersenen van een pinda. Niets tegen dat soort mensen overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |