abonnement bol.com Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 september 2000 @ 20:15:13 #1
862 Arcee
Look closer
pi_343522
Big Brother van 1 jaar geleden was ontzèttend leuk. Ik kijk heel weinig TV en was absoluut niet van plan het te gaan volgen, maar toen ik een keer zapte (na een dag of 10) bleef ik er in hangen en ben ik tot de laatste dag blijven kijken. Prachtige televisie en één van de beste en meest originele programma's ooit gemaakt. De disussies hier op Fok! hadden een erg leuke toegevoegde waarde.

Na het enorme succes van BB kwam De Bus. Een slap aftreksel van BB en in het begin vond ik het rete-irritant. Ik ben toch wel wat blijven kijken en het begon toch te boeien. Zeker de heftige discussies met Seki maakten het interessant. Het was al met al weer mensen-kijken, net zoals in Big Brother. Het was allemaal wel minder dan BB, maar op zich wel leuk. Overigens heb ik weken lang niet gekeken tot ik tegen het eind weer ben ingehaakt.

Goed, een tweede serie BB en De Bus kondigden zich aan. Ik was naar beiden uiteraard best benieuwd. De Bus 2 is inmiddels begonnen en ik vind het leuk. Het zijn normale mensen die normale gesprekken voeren. Zoë, Aminata en Katty, het klinkt al net zo bekend als Sabine, Ruud, Aziz of Esmeralda. Het Fok!forum van De Bus 2 leek en lijkt niet echt populair te worden. Er zijn niet echt veel reacties. Kan ik me best voorstellen...

Echter... des te dichter de tweede serie BB bijkwam, des te drukker werd het BB2-forum. Het leek dat vele Fok!kers er erg naar uitkeken. Ja, deel 1 heeft Fok! groot gemaakt en was bijzonder leuk, maar 1 BB en 2 Bussen verder kan ik me het enthousiasme eigenlijk niet zo goed voorstellen. Ik was helemaal niet zo benieuwd naar BB2. Natuurlijk, ik kijk wel, maar ik begrijp niet waarom zo veel mensen erg met BB2 lijken bezig te zijn en helemaal niet met De Bus 2.

Nou, BB2 is 2 dagen bezig en het valt me behoorlijk tegen. De eerste indruk van de mensen is dat het geflopte artiesten zijn die BB2 als een zetje in de rug voor hun carrière zien (wat Mohammed Gordon Ali ook daadwerkelijk vertelde). Het is bepaald geen doorsnee van de Nederlandse samenleving. De mensen uit BB waren zo veel gewoner. De nieuwe BB-ers lijken allemaal media-geil. Allemaal popiejopies. Ho, nee, niet allemaal. Koos, Kim, Desiree, Hieke, er zitten ook nog gewone mensen in. Maar over het algemeen zijn het allemaal van die schreeuwerige types waar ik (nog) niet echt veel sympathie voor op kan brengen (wat Verbal ook zegt in zijn topic dus).

En waar is de heerlijke verveling gebleven? Ruud die languit op de bank ligt en Willem die er naast komt liggen. PURE verveling en héérlijke televisie. Nu moeten ze zelf hun jam maken... nou, wat een lol zeg! Ik vind al die opdrachten en toestanden absoluut niet boeiend. Het is wel logisch dat de bewoners een beetje bezig gehouden moeten worden, maar het gaat toch vooral om het mensen-kijken in hun normale doen. Gewoon hun dagelijkse ditjes-en-datjes. Voor De Bus geldt overigens hetzelfde, maar daar gaat het er best naturel aan toe.

BB1 was erg origineel, maar ik zie eigenlijk geen verschil meer tussen BB2 en De Bus 2. Het nieuwe van het "big brother is watching you" is er af en het is nu gewoon mensen-kijken geworden, alleen minder spontaan dan in BB1. Vooralsnog benadert De Bus 2 het nog het best en lijkt BB2 meer een poppenkast te worden. Ik zat net naar BB2 te kijken en flitste naar De Bus 2. Was al begonnen dus. Tijdens de commercials besefte ik pas dat ik niet eens meer teruggezapt had naar BB2...

Ik ga BB2 zeker blijven volgen, maar vooralsnog vind ik De Bus 2 zeker leuker.

pi_343526
persoonlijk vindt ik BB veel leuker dan de Bus 2
pi_343647
Ik snap niet dat mensen het geduld hebben om zo lang naar zulke simpele mensen te kijken die absoluut niets nuttigs te zeggen hebben. De discussies gaan echt nergens over. Te triest voor woorden...
Het is minder erg met me gesteld dan het lijkt...
  vrijdag 15 september 2000 @ 21:29:39 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_343650
quote:
Op 15 september 2000 20:15 schreef Arcee het volgende:
De nieuwe BB-ers lijken allemaal media-geil. Allemaal popiejopies. Ho, nee, niet allemaal. Koos, Kim, Desiree, Hieke, er zitten ook nog gewone mensen in. Maar over het algemeen zijn het allemaal van die schreeuwerige types waar ik (nog) niet echt veel sympathie voor op kan brengen (wat Verbal ook zegt in zijn topic dus).
De Bus heb ik nooit gevolgd, dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar met het bovenstaande ben ik het zeker eens. De oudere bewoners komen nog wel naturel over, maar het lijkt, na twee afleveringen, alsof de jongere bewoners allemaal geselecteerd zijn op hun stereotype Veronica-uitstraling. Er zitten geen excentrieke figuren meer tussen, zoals bijv. Bianca uit BB1, omdat de ervaring van het vorige seizoen leert dat dergelijke types meestal snel weer vertrokken zijn.

En ook allemaal jonge deelnemers zonder relatie, zodat wij als kijkers weer kunnen 'genieten' van eventuele opbloeiende romances. Ik vind het gewoon tot nu toe allemaal te 'gemaakt' overkomen.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 15 september 2000 @ 21:30:54 #5
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_343652
quote:
Op 15 september 2000 21:28 schreef DeadlyMeat het volgende:
Ik snap niet dat mensen het geduld hebben om zo lang naar zulke simpele mensen te kijken die absoluut niets nuttigs te zeggen hebben. De discussies gaan echt nergens over. Te triest voor woorden...
Kwestie van uithoudingsvermogen.

Ik kan ook moeiteloos anderhalf uur kijken naar een voetbalwedstrijd waarvan het al bij voorbaat vaststaat dat ie in 0-0 eindigt. Maar je hebt altijd de hoop dat er wordt gescoord, en je bent bang dat dat net gebeurt als jij niet kijkt. Zoiets.

[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 21:31]

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 september 2000 @ 21:43:09 #6
862 Arcee
Look closer
pi_343668
quote:
Op 15 september 2000 21:29 schreef Zanderrr het volgende:
En ook allemaal jonge deelnemers zonder relatie, zodat wij als kijkers weer kunnen 'genieten' van eventuele opbloeiende romances. Ik vind het gewoon tot nu toe allemaal te 'gemaakt' overkomen.
Exact. De personen zijn zich nu veel te bewust van het effect van het programma. Ze weten hoe ze zich moeten gedragen en zijn halve acteurs geworden. Da's een beetje te kort door de bocht, maar van het spontane van de 1e Big Brother is maar weinig meer terug te vinden.
  vrijdag 15 september 2000 @ 21:45:14 #7
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_343670
Is dat nou echt zo'n verrassing? Vind van niet. Zoals de 1e keer wordt het toch nooit meer, en da's maar goed ook, anders kenden we de afloop al. Nieuwe ronden nieuwe kansen!
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 september 2000 @ 21:48:48 #8
862 Arcee
Look closer
pi_343674
quote:
Op 15 september 2000 21:45 schreef PingPong het volgende:
Is dat nou echt zo'n verrassing? Vind van niet. Zoals de 1e keer wordt het toch nooit meer, en da's maar goed ook, anders kenden we de afloop al.
Nee, dat is zeker geen verrassing. Maar wat ik dus niet begrijp (zie topic) is waarom mensen wel naar BB2 kijken en niet naar De Bus 2. Althans, zeker hier op Fok! lijkt BB2 aanzienlijk populairder. Ik zie geen verschil tussen beide programma's. De essentie (mensen-kijken) is gelijk en het verschil wordt eigenlijk alleen door de mensen die er aan mee doen bepaald, vind ik. Tot nog toe bevallen mij de mensen van De Bus 2 beter dan die van BB2.
pi_343677
Arcee, ik ben het niet helemaal met je eens.

Kijk, BB1 was natuurlijk toptelevisie, daarover zijn we het eens, en ik geloof niet dat er ooit een RL programma zal komen dat BB1 zal overtreffen. De eerste is immers (bijna) altijd de beste.

De bus 1 heb ik ook redelijk gevolgd, maar minder intensief dan BB1. Maar ik vond het wel een leuk programma, en ook met een aantal sympathieke mensen.

Vorige week dan de start van de Bus 2. Ik was er wel een beetje benieuwd naar, en moet zeggen dat mijn eerste indruk best positief was. Het leek me een leuke, gezellige groep, op enkele uitzonderingen na dan.
Maar nu, een week verder, moet ik zeggen dat ik het programma echt de kans heb gegeven, maar er vooralsnog geen f*ck aan vindt.
Ik zat vandaag te bedenken wie ik nu WEL aardig/sympathiek vind, en ik kon niemand bedenken, helemaal niemand. Over iedereen heb ik een negatief beeld. Ik denk ook niet dat ik nog erg lang naar de bus ga kijken.

En ja, dan nu BB2. Ik had me er echt ontzettend op verheugd (tja, ik weet ook niet waarom, misschien omdat ik het "terug naar die goeie ouwe tijd idee" had?!) en vond de opening van gisteren best leuk. En de aflevering van vandaag, ach ja, weinig spanning nog, maar zoals eerder gezegd, ik denk echt dat de groep daarvoor nog te groot is. Maar ik heb pas 1 irritatie, in de vorm van de persoon Leo. De rest van de mensen vind ik vooralsnog wel OK. Natuurlijk zitten er mediageile mensen in, maar ik denk dat dit langzaamaan wel minder wordt. Ze zitten immers toch compleet afgesloten en zijn erg op elkaar aangewezen.

Ik zal daarom BB voorlopig zeker nog wel blijven volgen. De bus krijgt van mij nog 1 weekje de kans en dan heb ik dat wel weer gezien.

  vrijdag 15 september 2000 @ 21:51:42 #10
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_343678
quote:
Nee, dat is zeker geen verrassing. Maar wat ik dus niet begrijp (zie topic) is waarom mensen wel naar BB2 kijken en niet naar De Bus 2. Althans, zeker hier op Fok! lijkt BB2 aanzienlijk populairder. Ik zie geen verschil tussen beide programma's. De essentie (mensen-kijken) is gelijk en het verschil wordt eigenlijk alleen door de mensen die er aan mee doen bepaald, vind ik. Tot nog toe bevallen mij de mensen van De Bus 2 beter dan die van BB2.
Ben ik 't wel mee eens, maar de mensen van De Bus ken je nu al 2 weken en die van BB net 2 dagen. Vergelijken is daarom moeilijk, maar ik vind wel dat de Vlamingen een zeer positieve bijdrage leveren aan De Bus. Wat minder gebral dan in BB en zo. Geef ze nog even de tijd... :}

[Dit bericht is gewijzigd door PingPong op 15-09-2000 21:54]

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_343698
quote:
Op 15 september 2000 21:29 schreef Zanderrr het volgende:
Er zitten geen excentrieke figuren meer tussen, zoals bijv. Bianca uit BB1, omdat de ervaring van het vorige seizoen leert dat dergelijke types meestal snel weer vertrokken zijn.
Ik vond Bianca nauwelijks excentriek te noemen, hooguit gerelateerd aan de andere bewoners toen. Ik neem aan dat ze voor die rol nu die Jolanda ingehuurd hebben. Echt van dat Veronica-excentriek: in alle opzichten keurig maatschappelijk aangepast maar wel een voorkeur voor leren jurkjes of een lollige tattoo... shocking!
Of ze zo snel vertrokken zijn lijkt me ook te betwijfelen, volgens mij houden ze het juist best een aardige tijd vol, maar winnen nooit.

Enne... naar de Bus 1 heb ik ook niet gekeken. Ik werd claustrofobisch van de groothoek-busbeelden.

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 september 2000 @ 22:21:16 #12
862 Arcee
Look closer
pi_343718
Fannetje,
quote:
Arcee, ik ben het niet helemaal met je eens.
Dat we niet over alle mensen uit BB en De Bus dezelfde mening hebben, okee, maar wat vind jij van mijn stelling dat BB en De Bus nu inwezen hetzelfde zijn en hoe verklaar je dat BB2 zo veel populairer is? Ja, omdat we dan nog aan het origineel denken, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat mensen er nog zo enthousiast naar uitkeken, omdat het voor de hand lag dat het een stuk minder spannend zou zijn dan het origineel. En nu vallen, voor mij, ook de mensen nog 's tegen.
quote:
Maar nu, een week verder, moet ik zeggen dat ik het programma echt de kans heb gegeven, maar er vooralsnog geen f*ck aan vindt.
Goed, ik zeg verder niks
quote:
Ik zat vandaag te bedenken wie ik nu WEL aardig/sympathiek vind, en ik kon niemand bedenken, helemaal niemand.
Op Mariska na is er niet een die ik niet mag. Ik vind in ieder geval Zoë, Katty, Paulus, Aminata en Hans sympathiek. En ook Ruth, Koen en Sandra mag ik wel.
quote:
En ja, dan nu BB2. Ik had me er echt ontzettend op verheugd
Tja, dat begrijp ik dus niet. Ik was ook wel nieuwsgierig, maar ik had me er absoluut niet op verheugd in de zin van: "Leuk! Lekker weer Big Brother net zoals vorig jaar!". Meer in de zin van: "Leuk, nog een Bus erbij". Oftewel: nog een programma waarin we lekker mensen-kijken kunnen erbij.
quote:
Ik zal daarom BB voorlopig zeker nog wel blijven volgen.
Ik ook, al was het alleen al om mee te kunnen praten. Maar bij De Bus ben ik echt benieuwd naar de volgende dag. De mensen boeien me gewoon (de nachtelijke 8-plakken-brood-actie van Koen van vandaag vond ik prachtig!).
quote:
Op 15 september 2000 21:51 schreef PingPong het volgende:
ik vind wel dat de Vlamingen een zeer positieve bijdrage leveren aan De Bus.
Precies, ik vind het erg prettige lui, die Belgen. Al was het alleen al om hun héérlijke Vlaamse accent. Ik vind de Belgen lekker normaal. Gewoon down-to-earth. Of "naar-den-aarde-toegekeerd", zoals ze zelf misschien zeggen

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 15-09-2000 22:28]

pi_343736
quote:
Op 15 september 2000 22:21 schreef Arcee het volgende:
Fannetje,Precies, ik vind het erg prettige lui, die Belgen. Al was het alleen al om hun héérlijke Vlaamse accent. Ik vind de Belgen lekker normaal. Gewoon down-to-earth. Of "naar-den-aarde-toegekeerd", zoals ze zelf misschien zeggen
P A R DO N????? Die vuile gore smerige KOEN???? Prettig?? Wat een achterbakse hondelul door de groep te naaien en z´n maag te vullen van de groep z´n eten terwijl iedereen ligt te pitten.

eehhhh overigens vind ik BB toch wel leuker op een een of andere manier. Het kost allemaal effe tijd voordat er wat gaat gebeuren. Maarrre die Leo begint nu toch wel te vertellen dat ie Jolanda errug leuk vindt (lees een geil wijffie).....Koos gaat binnenkort Mohammed Ali op z´n bek rammen...Zo van ik haat rasisten en irritante Ali´s....

Kortom het begint te lopen binnen BB!!!YEEAAHHHHH!!!

Begin bij het begin en eindig nooit!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 september 2000 @ 22:43:44 #14
862 Arcee
Look closer
pi_343751
quote:
Op 15 september 2000 22:33 schreef Letterman het volgende:
P A R DO N????? Die vuile gore smerige KOEN???? Prettig??
Dat zei ik dus ook niet. Ik zei in het algemeen. Maar ja, ik mag Koen wel. Meer dan in het begin in elk geval.
quote:
Wat een achterbakse hondelul door de groep te naaien en z´n maag te vullen van de groep z´n eten terwijl iedereen ligt te pitten.
Wat een ontzettend strakke actie vond ik dat! Niet ff een beschuitje, nee, gewoon ACHT vèt belegde boterhammen!
quote:
Maarrre die Leo begint nu toch wel te vertellen dat ie Jolanda errug leuk vindt (lees een geil wijffie).....
Dat ligt er toch allemaal veel te dik bovenop man. Lekker spontaan
quote:
Koos gaat binnenkort Mohammed Ali op z´n bek rammen...Zo van ik haat rasisten en irritante Ali´s....
LOL! Ja, Koos gaat een keer helemaal doorslaan
pi_343768
Waarom ik wel naar bb2 kijk en niet naar bus2? Eh, omdat ik wel naar bb1 keek en niet naar bus1?

Ik vind de bus veel minder aantrekkelijk, oa omdat dat ding rijdt en omdat ze steeds ergens anders zijn en omdat ze contact met de buitenwereld hebben. Daarom.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 september 2000 @ 23:06:47 #16
862 Arcee
Look closer
pi_343793
quote:
Op 15 september 2000 22:50 schreef Isabeau het volgende:
oa omdat dat ding rijdt
Wat maakt dat nou uit? Daar merk je niets van. De beelden zijn altijd van een stilstaande bus.
quote:
omdat ze contact met de buitenwereld hebben.
Dat was in De Bus 1 zo, nu niet meer.

Ik begrijp gewoon niet wat er zo verschillend aan is. Ik zie echt geen verschil (meer).

pi_343926
Isabeau, dat is de reden dat ik voor BB2 kies.
  zaterdag 16 september 2000 @ 00:48:40 #18
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_343954
Arcee soms rijdt ie wel de enige x dat ik een paar minuten keek reed het bussie echt

Ik kijk niet naar de bus2 omdat ie ten eerste te snel na de 2e kwam en ik t ook een te grote groep voor zo'n bus vind en dan ook nog eens belgen en nederlanders toch een beetje de Belgen tegen de Nederlanders idee en ohja 1 rl-soap vind ik wel genoeg hoor.

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  Redactie Frontpage zaterdag 16 september 2000 @ 04:17:04 #19
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_344092
Ik ga ook voor BB2, de Bus heeft me nooit kunnen boeien. Het enige wat me nu boeit van BB2 is Kim, omdat ze zo lekker is... BB2 wordt pas interessanter als er een paar mensen weg is, zodat de groep closer wordt, die is nu nog te groot. Een groep van 5 of 6 vrouwtjes, dat is leuker!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_344128
De bus vind ik geen ene moer aan. Veel te kleine ruimte en dus veel geschreeuw. Daarbij hebben de passagiers in de bus te veel contact met de buitenwereld waardoor het een hoog schoolreisje-gehalte heeft.

Bij BB zijn de bewoners afgeschermd van de buitenwereld en dat kan voor sommige bewoners behoorlijk op de zenuwen gaan werken. Waardoor het voor mij leuker wordt.
Bovendien is BB gewoon orgineel.

pi_344170
de bus met die belgen is onverstaanbaar vind ik en na vorige bus heb ik een zeer slechte indruk van de bus : vorige keer mocht het publiek kiezen en dan werden ook alle schoffies gekozen en dus ook (vind ik)
de slechtste alleen omdat zij zoveel vrienden gek konden maken om te bellen.
BB is anders daar hebben ze wekenlang gezocht naar een perfecte groep en wat zien wij daar: een groep die goed fit is gezellig is echt goed kan samenwerken enzo......
i rest my case
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  zaterdag 16 september 2000 @ 11:31:32 #22
3878 Vork
Manisch creatief
pi_344281
vin aan beide programma's eigulluk niet zoveel nog... Misshcien kotm dat nog hoor.. De bus is eventjes leuk geweest toen met die seki enzo.. en Big Brother was na 'n paar weken ook wel over....
  zaterdag 16 september 2000 @ 11:35:49 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_344285
quote:
Op 15 september 2000 22:09 schreef Patsy het volgende:
Of ze zo snel vertrokken zijn lijkt me ook te betwijfelen, volgens mij houden ze het juist best een aardige tijd vol, maar winnen nooit.
Voor Bianca uit BB1 gold dat inderdaad, maar denk eens aan Cyrille, ook een extravert type. Binnen drie dagen waren de andere bewoners (en vooral ook de kijkers) haar vorig jaar meer dan zat..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_345392
Kijk ze geen van tweeen die onzin
pi_345401
De bewoners van BB2 kunnen nu wel heel fake overkomen, maar daar komt wel verandering in Ze worden zich steeds minder bewust van de camera's en de irritatie's lopen nu al op. Dan komt toch de ware aard van die persoon boven tafel. Ik weet zeker dat ze niet 100 dagen kunnen "acteren".

Gewoon ff afwachten dus

blabla
pi_345992
Ik blijf het voorlopig alle twee de programma's kijken omdat de beiden concepten mij wel wel aanspreken. Het begon natuurlijk allemaal met BB1 , waar ik echt alles van volgde , zo fanatiek als ik dat volgde zal ik waarschijnlijk we nooit meer een programma van 3 maanden volgen.
Ik moet zeggen dat het concept van BB mij meer aanspreekt dan de bus , ik verheugde mij dan ook meer op op BB dan op de bus , maar omdat het vooral om de mensen gaat en de verhoudingen onderling volg ik , tot mijn eigen verbazing , de bus iets beter , waarschijnlijk omdat die nu eenmaal langer onderweg zijn.
Ook zijn er een paar verbeteringen tov bus1 (bv minder contact met de buitenwereld , geen roddelbladen meer en het belangrijkste minder censuur).
Maar ik zal zeker ook BB2 weer gaan volgen en ik sluit zeker niet uit dat als ze daar een tijdje onderweg zijn en het "gemaakte" er een beetje afgaat ik dan BB weer iets fanatieker ga volgen.
Ik zal dus voorlopig alletwee de programmas wel blijven volgen en ben blij dat als ik weer eens even de streams wil kijken en ze zitten zich bij het ene programma stierlijk te vervelen , ik dan gewoon even naar het andere programma kan switchen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 december 2000 @ 14:54:04 #27
862 Arcee
Look closer
pi_546971
quote:
Op 13 december 2000 14:38 schreef Havoc het volgende:
oh hier is nog de link waar het in gekund had

http://www.fokforum.nl/showtopic/16526


Of beter in deze nog, Havoc.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')