abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115959442
Toen ik zojuist op mijn bankrekening keek (sinds lange tijd) stond er 1086 euro teveel op. Van een instelling die ik hier verder niet ga noemen.
Wat moet ik doen met dit geld? Heb het nu op mijn spaarrekening gezet en was zelf van plan om gewoon een X aantal maanden te wachten en als ik dan nog niks had gehoord zou het 'van mij' zijn. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en enig idee heeft hoelang ik dan moet wachten?

Al het advies is welkom *O*
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:46:47 #2
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115959547
Misschien je fatsoen aanspreken en deze stichting melden dat je ten onrechte geld van ze hebt ontvangen?

En ondertussen wachten op een reactie. Laten ze niets horen, dan hou je het. Laten ze wel wat horen, dan betaal je terug.
Ook hoi !
pi_115959689
Inderdaad gewoon lekker storten op je spaar rekening.
Als ze er terug vragen is dat altijd mogelijk .
pi_115959731
Inderdaad. Op je spaarrekening zetten, bedrijf of instelling aanspreken en afwachten.
pi_115959758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:46 schreef Inlognaam het volgende:
Misschien je fatsoen aanspreken en deze stichting melden dat je ten onrechte geld van ze hebt ontvangen?

En ondertussen wachten op een reactie. Laten ze niets horen, dan hou je het. Laten ze wel wat horen, dan betaal je terug.
Je gaat er wel vanuit dat ik fatsoen heb. Maar misschien is dit wel het beste ja, maar is voor iemand als mij (19 jaar ) toch wel veel geld en erg aantrekkelijk om het te houden, hoe dan ook ik kan ze in ieder geval even een mailtje sturen.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_115959800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:53 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Je gaat er wel vanuit dat ik fatsoen heb. Maar misschien is dit wel het beste ja, maar is voor iemand als mij (19 jaar ) toch wel veel geld en erg aantrekkelijk om het te houden, hoe dan ook ik kan ze in ieder geval even een mailtje sturen.
Ik zou het houden, en in acht nemen dat ze het nog wel binnen bepaalde tijd terug kunnen vragen. Wanneer ze dat doen moet je wel in de gelegenheid zijn alles terug te storten. Ik zou er in ieder geval zelf niet over beginnen. Het is niet jouw fout, maar die van hun.
pi_115959821
Ik zou het bewaren, 6 tot 12 maanden lang. Als je dan nog steeds niks hoort. Geef het lekker uit.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_115959823
DUO (want daar zal het wel over gaan) schijnt wel vaker van die fuck-ups te maken. Houd er maar rekening mee dat ze er wel op terug zullen komen dus ik zal het nog maar even niet verbrassen.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:58:47 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_115959914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:43 schreef Kamikazie het volgende:
Toen ik zojuist op mijn bankrekening keek (sinds lange tijd) stond er 1086 euro teveel op. Van een instelling die ik hier verder niet ga noemen.
Wat moet ik doen met dit geld? Heb het nu op mijn spaarrekening gezet en was zelf van plan om gewoon een X aantal maanden 5 jaar te wachten en als ik dan nog niks had gehoord zou het 'van mij' zijn. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en enig idee heeft hoelang ik dan moet wachten?

Fixed
Dum de dum
pi_115960066
lol, dus over drieën een half jaar krijgt TS een briefje even 1086 euri over wil maken :P

En goed fatsoen heeft niets met het feit te maken of je het geld kan gebruiken :{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115960336
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:43 schreef Kamikazie het volgende:
Wat moet ik doen met dit geld? Heb het nu op mijn spaarrekening gezet en was zelf van plan om gewoon een X aantal maanden te wachten en als ik dan nog niks had gehoord zou het 'van mij' zijn. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en enig idee heeft hoelang ik dan moet wachten?

Je moet het teruggeven als ze erom vragen. Is ook strafbaar anders. Ben wel benieuwd wat voor organisatie het is eigenlijk. Begrijp het dilemma wel..is veel geld natuurlijk. Zolang je niets hoort kan je doen alsof je neus bloedt natuurlijk, maar ja..dat is ook zoiets :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_115960351
Heb even zitten googlen en de verjaringstermijn is inderdaad 5 jaar c_/ maar als ik er over twee jaar nog niks van heb gehoord zal het wel goed zijn, tot die tijd beetje rente erover vangen :7 .
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:11:10 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_115960397
In theorie is 1000 eur nu meer als 1000 eur over 5 jaar, je kan de gok nemen.

Kun je niet zo 1 2 3 1000 eur terugbetalen dan zou ik toch 5 jaar wachten.
Dum de dum
pi_115960447
Maar TS wil nu geld hebben, hij is 19 en komt geld tekort...
pi_115960472
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:09 schreef Kamikazie het volgende:
Heb even zitten googlen en de verjaringstermijn is inderdaad 5 jaar c_/ maar als ik er over twee jaar nog niks van heb gehoord zal het wel goed zijn, tot die tijd beetje rente erover vangen :7 .
:') Dat zou heel debiel zijn. Niet alleen kun je het dan nog terug moeten betalen, maar ook is het strafbaar om het uit te geven.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:13:32 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115960493
quote:
tot die tijd beetje rente erover vangen :7 .
Jij loopt binnen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_115960541
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:13 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij loopt binnen!
Financieel onafhankelijk!
Je kunt me over 2 jaar ook wel vinden op : http://richkidsofinstagram.tumblr.com/
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:15:43 #18
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115960592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:53 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Ja, daar ga ik vanuit.Je opent dit topic met een doel en er is dus een stukje fatsoen aanwezig. Ergens zit je in dubio wat te doen.

Ik zou zeggen stort het terug, maar anderzijds denk ik ook dat als zij zo dom zijn om verkeerd over te maken dat ze ook wel iets mogen doen om het geld terug te krijgen. En leg je dus de bal bij hen, door te melden dat je geld van ze hebt ontvangen en laat je het verder aan hen over.

Reageren ze niet? Snel verdient. Reageren ze wel, kun je alsnog besluiten het terug te storten. Reageren ze niet naar je zin; dan doen ze maar extra moeite.
Ook hoi !
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:17:57 #19
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115960675
quote:
Whoehoe!! Met een beetje geluk wel 2% op jaarbasis :+
Ook hoi !
pi_115960698
Ohey, TS, de grap is nog beter _O_ Ik heb het even opgezocht:

Als je het geld ter kwader trouw ontvangen hebt (en dat is zo, want je hebt het gezien en bent je er bewust van dat het niet van jou is), ben je in verzuim, en ben je verschuldigd rente over het bedrag te betalen als ze het terugvorderen. Artikel 6:205 jo. 6:119 BW _O_

edit: En als die rente dus hoger is dan die van je bank (wat ik wel denk) ga je er op achteruit _O-
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:20:22 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115960766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:18 schreef Tchock het volgende:
Ohey, TS, de grap is nog beter _O_ Ik heb het even opgezocht:

Als je het geld ter kwader trouw ontvangen hebt (en dat is zo, want je hebt het gezien en bent je er bewust van dat het niet van jou is), ben je in verzuim, en ben je verschuldigd rente over het bedrag te betalen als ze het terugvorderen. Artikel 6:205 jo. 6:119 BW _O_

edit: En als die rente dus hoger is dan die van je bank (wat ik wel denk) ga je er op achteruit _O-
En TS dacht de jackpot te hebben gewonnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:26:13 #22
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115960977
Als..als..

Als ze erachterkomen en als ze 'm erop aanspreken en het geld terugvragen. En als ie dat dan niet doet, dan zullen ze naar de rechter moeten stappen. En mag ie die kosten ook betalen waarschijnlijk.

Mijn oma en opa hadden op het toilet een tegeltje hangen. Eigenlijk twee:
1- Heren doe de bril omhoog, de dames zitten ook graag droog.
2- Wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet. Die lijkt me wel van toepassing.

Beide tegeltjes hebben diepe indruk achtergelaten. Wijze woorden, en dat bij opa en oma op het toilet!
Ook hoi !
pi_115961038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:26 schreef Inlognaam het volgende:
Als..als..

Als ze erachterkomen en als ze 'm erop aanspreken en het geld terugvragen. En als ie dat dan niet doet, dan zullen ze naar de rechter moeten stappen. En mag ie die kosten ook betalen waarschijnlijk.

Mijn oma en opa hadden op het toilet een tegeltje hangen. Eigenlijk twee:
1- Heren doe de bril omhoog, de dames zitten ook graag droog. Die is niet van toepassing, maar de tweede wel:

2- Wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet. Die lijkt me wel van toepassing.

Beide tegeltjes hebben diepe indruk achtergelaten. Wijze woorden, en dat bij opa en oma op het toilet!
Hulde voor deze post, dat eerst _O_

Maar inderdaad, als TS het gewoon terugbetaalt zal het wel met een sisser aflopen. Iets met gelijk hebben en gelijk krijgen, maar dan voor de andere partij ;(
pi_115961078
Wat een leedvermaak :( Maar die gok wil ik wel nemen voor maximaal 54 euro als ik het de volle 5 jaar in mijn bezit heb (ik ga ervan uit dat het verschil in rente maximaal 1% is).
Waarschijnlijk krijg ik binnen nu en een paar weken gewoon een brief of ik het even wil terugboeken. Als dat niet het geval is schrijf ik nog even een mailtje en als ze dan nog niks laten weten mogen ze het lekker zelf uitzoeken en blijf ik die dikke rente (1,8% maar bij het ING spaarrekeningetje van TS) vangen als een baas.
Toch bedankt voor de reacties ^O^
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_115961141
Denk dat je de meeste reacties te danken hebt aan je eigen woordkeus ;)
pi_115961207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Denk dat je de meeste reacties te danken hebt aan je eigen woordkeus ;)
Waarschijnlijk heb je gelijk :)
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_115961222
Oh TS, ik moest hier aan denken:

http://www.metronieuws.nl(...)rZlhx!WksOvvBr36OjY/
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:32:37 #28
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115961248
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:28 schreef Kamikazie het volgende:
Wat een leedvermaak :( Maar die gok wil ik wel nemen voor maximaal 54 euro als ik het de volle 5 jaar in mijn bezit heb (ik ga ervan uit dat het verschil in rente maximaal 1% is).
Waarschijnlijk krijg ik binnen nu en een paar weken gewoon een brief of ik het even wil terugboeken. Als dat niet het geval is schrijf ik nog even een mailtje en als ze dan nog niks laten weten mogen ze het lekker zelf uitzoeken en blijf ik die dikke rente (1,8% maar bij het ING spaarrekeningetje van TS) vangen als een baas.
Toch bedankt voor de reacties ^O^
Gekke jongen :D

Dit is geen gratis geld, maar gewoon het geld van iemand anders dat per ongeluk op jouw rekening terecht is gekomen. Doe een béétje volwassen en stort dat geld gewoon terug naar de rekening waar het vandaan komt. Bij het betalingskenmerk schrijf je dan 'onverschuldigde betaling en geen dank!'.

Zo heb je een goede daad gedaan en kun je met een gerust geweten het weekend in :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:37:01 #29
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_115961455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:32 schreef Tchock het volgende:
Oh TS, ik moest hier aan denken:

http://www.metronieuws.nl(...)rZlhx!WksOvvBr36OjY/
Haha, maar dit ligt wel iets anders. :P
pi_115961607
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Gekke jongen :D

Dit is geen gratis geld, maar gewoon het geld van iemand anders dat per ongeluk op jouw rekening terecht is gekomen. Doe een béétje volwassen en stort dat geld gewoon terug naar de rekening waar het vandaan komt. Bij het betalingskenmerk schrijf je dan 'onverschuldigde betaling en geen dank!'.

Zo heb je een goede daad gedaan en kun je met een gerust geweten het weekend in :)
Dat snapte ik ook wel, TT was een verkeerde woordkeuze maar dacht dat het uit de OP wel duidelijk was dat ik het niet als 'mijn' geld beschouwde (niet uitgeven dit dat).
Maar ja, ik wacht het gewoon even af. Heb niet zon geweten zoals sommige van jullie hier dat wel hebben :P.
Wel fijn dat ik nu weet hoe het juridisch zit en ik dus niet de benen kan nemen zoals die nieuw zeelander en met mijn 1086 kei harde euro's op vakantie kan gaan.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:45:39 #31
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115961874
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:40 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Dat snapte ik ook wel, TT was een verkeerde woordkeuze maar dacht dat het uit de OP wel duidelijk was dat ik het niet als 'mijn' geld beschouwde (niet uitgeven dit dat).
Maar ja, ik wacht het gewoon even af. Heb niet zon geweten zoals sommige van jullie hier dat wel hebben :P.
Wel fijn dat ik nu weet hoe het juridisch zit en ik dus niet de benen kan nemen zoals die nieuw zeelander en met mijn 1086 kei harde euro's op vakantie kan gaan.
Je kan het best doen, maar de kans is best aanwezig dat iemand binnenkort om zijn geld komt. En dan is 'sorry, ben ervan op vakantie geweest' waarschijnlijk niet iets dat geaccepteerd wordt :{

Overigens heeft dit imho weinig met geweten te maken eigenlijk. Want met je geweten zal weinig mis zijn; het schort een beetje aan fatsoen.

Ben je er ook zo eentje die wel héél hard gaat huilen als iemand iets heeft dat eigenlijk van jou is? Of als een cassiere een duppie te weinig teruggeeft? Of als DUO een keer per ongeluk te weinig overmaakt?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:47:03 #32
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_115961945
Heey TS! Zullen we over 5 jaar samen wat leuks doen als je het geld nog hebt? :Y :s)
pi_115962081
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:47 schreef Grijsbaard het volgende:
Heey TS! Zullen we over 5 jaar samen wat leuks doen als je het geld nog hebt? :Y :s)
Bier voor iedereen die in dit topic gereageerd heeft!.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:51:10 #34
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_115962122
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:50 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Sportief. Wie weet studeer je ook wel in dezelfde plaats als mij. Dan kunnen we wel even gezellig naar het studentencafé.
pi_115962143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:50 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Kan nog wel even duren hè. Max 20 jaar.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:52:06 #36
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_115962161
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het was toch 5 jr?
pi_115962169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

5 jaar lees ik overal op internet.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_115962192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:52 schreef Grijsbaard het volgende:

[..]

Het was toch 5 jr?
Als je maar de helft van de regels leest wel ja :') Het is inderdaad 5 jaar, maar die gaan pas in als -onbekende organisatie- weet dat er 1000 euro mist en óók als ze weten dat het bij TS is. Zonder die beide dingen gaat er geen verjaring lopen, behoudens een maximumtijd van 20 jaar.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:53:58 #39
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_115962218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je maar de helft van de regels leest wel ja :') Het is inderdaad 5 jaar, maar die gaan pas in als -onbekende organisatie- weet dat er 1000 euro mist en óók als ze weten dat het bij TS is. Zonder die beide dingen gaat er geen verjaring lopen, behoudens een maximumtijd van 20 jaar.
Ik heb geen 1 regel gelezen, alleen dit topic, dus.. ;)
pi_115962234
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

O oke, ja ik heb er totaal geen verstand van. Maar neem aan dat ik er tegen die tijd echt al wel iets van gehoord heb hoor. En anders betaal ik het over 5 jaar wel uit eigen zak :P
Gul van me he!!!
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_115962269
Zo gul, TS. Niet te geloven. Ik ben blij dat niet iedereen als jij is.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:56:51 #42
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_115962333
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:46 schreef Inlognaam het volgende:

Lazer op joh, moraalridder. Ik zou het in 1 avond opzuipen.
pi_115962377
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 18:56 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dan kan jij potjandorie goed zuipen en ga ik dus ook niet jou biertjes betalen over 5 jaar he!
Moet wel aan de kosten denken!
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_115962379
quote:

[..]

Mensen als jij zijn de reden dat er geen wereldvrede bestaat
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:57:55 #45
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_115962384
quote:

[..]

1 avond zou ik ook weer niet doen. Ik vrees dat je er dan niet levend vanaf komt.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:06:35 #46
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_115962708
ddos op hun mail server, daarna pas email sturen met het verhaal incl contactgegevens en bewaren(geprinte mail + printscreen verzonden items) als bewijs.

:p
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:07:15 #47
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115962726
quote:

[..]

Liever moraalridder, dan een gewetenloze egoist :)

Nu kun ie ook een avondje zuipen en de rest terugstorten. Misschien is dat wel de gulden middenweg. Het bedrag minus 25 euro terugstorten en als betaalkernmerk: overschuldige betaling minus bedankbiertjes :Y
Ook hoi !
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:26:18 #48
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_115963354
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:07 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Liever moraalridder, dan een gewetenloze egoist :)

Nu kun ie ook een avondje zuipen en de rest terugstorten. Misschien is dat wel de gulden middenweg. Het bedrag minus 25 euro terugstorten en als betaalkernmerk: overschuldige betaling minus bedankbiertjes :Y
Oké. Dit vind ik wel een leuke. :P Overigens zou ik dit dan weer niet doen. :P
pi_115963992
En zie hier. Het gros wat een Nederlander heet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115964481
quote:

[..]

En dan twee keer een kater krijgen. _O_
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')