Je gaat er wel vanuit dat ik fatsoen heb. Maar misschien is dit wel het beste ja, maar is voor iemand als mij (19 jaar ) toch wel veel geld en erg aantrekkelijk om het te houden, hoe dan ook ik kan ze in ieder geval even een mailtje sturen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:46 schreef Inlognaam het volgende:
Misschien je fatsoen aanspreken en deze stichting melden dat je ten onrechte geld van ze hebt ontvangen?
En ondertussen wachten op een reactie. Laten ze niets horen, dan hou je het. Laten ze wel wat horen, dan betaal je terug.
Ik zou het houden, en in acht nemen dat ze het nog wel binnen bepaalde tijd terug kunnen vragen. Wanneer ze dat doen moet je wel in de gelegenheid zijn alles terug te storten. Ik zou er in ieder geval zelf niet over beginnen. Het is niet jouw fout, maar die van hun.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:53 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Je gaat er wel vanuit dat ik fatsoen heb. Maar misschien is dit wel het beste ja, maar is voor iemand als mij (19 jaar ) toch wel veel geld en erg aantrekkelijk om het te houden, hoe dan ook ik kan ze in ieder geval even een mailtje sturen.
Fixedquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:43 schreef Kamikazie het volgende:
Toen ik zojuist op mijn bankrekening keek (sinds lange tijd) stond er 1086 euro teveel op. Van een instelling die ik hier verder niet ga noemen.
Wat moet ik doen met dit geld? Heb het nu op mijn spaarrekening gezet en was zelf van plan om gewoon een X aantal maanden 5 jaar te wachten en als ik dan nog niks had gehoord zou het 'van mij' zijn. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en enig idee heeft hoelang ik dan moet wachten?
Al het advies is welkom
Je moet het teruggeven als ze erom vragen. Is ook strafbaar anders. Ben wel benieuwd wat voor organisatie het is eigenlijk. Begrijp het dilemma wel..is veel geld natuurlijk. Zolang je niets hoort kan je doen alsof je neus bloedt natuurlijk, maar ja..dat is ook zoietsquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:43 schreef Kamikazie het volgende:
Toen ik zojuist op mijn bankrekening keek (sinds lange tijd) stond er 1086 euro teveel op. Van een instelling die ik hier verder niet ga noemen.
Wat moet ik doen met dit geld? Heb het nu op mijn spaarrekening gezet en was zelf van plan om gewoon een X aantal maanden te wachten en als ik dan nog niks had gehoord zou het 'van mij' zijn. Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en enig idee heeft hoelang ik dan moet wachten?
Al het advies is welkom
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:09 schreef Kamikazie het volgende:
Heb even zitten googlen en de verjaringstermijn is inderdaad 5 jaarmaar als ik er over twee jaar nog niks van heb gehoord zal het wel goed zijn, tot die tijd beetje rente erover vangen
.
Jij loopt binnen!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:09 schreef Kamikazie het volgende:
tot die tijd beetje rente erover vangen.
Financieel onafhankelijk!quote:
Ja, daar ga ik vanuit.Je opent dit topic met een doel en er is dus een stukje fatsoen aanwezig. Ergens zit je in dubio wat te doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:53 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Je gaat er wel vanuit dat ik fatsoen heb. Maar misschien is dit wel het beste ja, maar is voor iemand als mij (19 jaar ) toch wel veel geld en erg aantrekkelijk om het te houden, hoe dan ook ik kan ze in ieder geval even een mailtje sturen.
Whoehoe!! Met een beetje geluk wel 2% op jaarbasisquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:09 schreef Kamikazie het volgende:
Heb even zitten googlen en de verjaringstermijn is inderdaad 5 jaarmaar als ik er over twee jaar nog niks van heb gehoord zal het wel goed zijn, tot die tijd beetje rente erover vangen
.
En TS dacht de jackpot te hebben gewonnen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:18 schreef Tchock het volgende:
Ohey, TS, de grap is nog beterIk heb het even opgezocht:
Als je het geld ter kwader trouw ontvangen hebt (en dat is zo, want je hebt het gezien en bent je er bewust van dat het niet van jou is), ben je in verzuim, en ben je verschuldigd rente over het bedrag te betalen als ze het terugvorderen. Artikel 6:205 jo. 6:119 BW
edit: En als die rente dus hoger is dan die van je bank (wat ik wel denk) ga je er op achteruit
Hulde voor deze post, dat eerstquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:26 schreef Inlognaam het volgende:
Als..als..
Als ze erachterkomen en als ze 'm erop aanspreken en het geld terugvragen. En als ie dat dan niet doet, dan zullen ze naar de rechter moeten stappen. En mag ie die kosten ook betalen waarschijnlijk.
Mijn oma en opa hadden op het toilet een tegeltje hangen. Eigenlijk twee:
1- Heren doe de bril omhoog, de dames zitten ook graag droog. Die is niet van toepassing, maar de tweede wel:
2- Wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet. Die lijkt me wel van toepassing.
Beide tegeltjes hebben diepe indruk achtergelaten. Wijze woorden, en dat bij opa en oma op het toilet!
Waarschijnlijk heb je gelijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Denk dat je de meeste reacties te danken hebt aan je eigen woordkeus
Gekke jongenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:28 schreef Kamikazie het volgende:
Wat een leedvermaakMaar die gok wil ik wel nemen voor maximaal 54 euro als ik het de volle 5 jaar in mijn bezit heb (ik ga ervan uit dat het verschil in rente maximaal 1% is).
Waarschijnlijk krijg ik binnen nu en een paar weken gewoon een brief of ik het even wil terugboeken. Als dat niet het geval is schrijf ik nog even een mailtje en als ze dan nog niks laten weten mogen ze het lekker zelf uitzoeken en blijf ik die dikke rente (1,8% maar bij het ING spaarrekeningetje van TS) vangen als een baas.
Toch bedankt voor de reacties
Haha, maar dit ligt wel iets anders.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:32 schreef Tchock het volgende:
Oh TS, ik moest hier aan denken:
http://www.metronieuws.nl(...)rZlhx!WksOvvBr36OjY/
Dat snapte ik ook wel, TT was een verkeerde woordkeuze maar dacht dat het uit de OP wel duidelijk was dat ik het niet als 'mijn' geld beschouwde (niet uitgeven dit dat).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gekke jongen
Dit is geen gratis geld, maar gewoon het geld van iemand anders dat per ongeluk op jouw rekening terecht is gekomen. Doe een béétje volwassen en stort dat geld gewoon terug naar de rekening waar het vandaan komt. Bij het betalingskenmerk schrijf je dan 'onverschuldigde betaling en geen dank!'.
Zo heb je een goede daad gedaan en kun je met een gerust geweten het weekend in
Je kan het best doen, maar de kans is best aanwezig dat iemand binnenkort om zijn geld komt. En dan is 'sorry, ben ervan op vakantie geweest' waarschijnlijk niet iets dat geaccepteerd wordtquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:40 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook wel, TT was een verkeerde woordkeuze maar dacht dat het uit de OP wel duidelijk was dat ik het niet als 'mijn' geld beschouwde (niet uitgeven dit dat).
Maar ja, ik wacht het gewoon even af. Heb niet zon geweten zoals sommige van jullie hier dat wel hebben.
Wel fijn dat ik nu weet hoe het juridisch zit en ik dus niet de benen kan nemen zoals die nieuw zeelander en met mijn 1086 kei harde euro's op vakantie kan gaan.
Bier voor iedereen die in dit topic gereageerd heeft!.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:47 schreef Grijsbaard het volgende:
Heey TS! Zullen we over 5 jaar samen wat leuks doen als je het geld nog hebt?![]()
Sportief. Wie weet studeer je ook wel in dezelfde plaats als mij. Dan kunnen we wel even gezellig naar het studentencafé.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:50 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Bier voor iedereen die in dit topic gereageerd heeft!.
Kan nog wel even duren hè. Max 20 jaar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:50 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Bier voor iedereen die in dit topic gereageerd heeft!.
Het was toch 5 jr?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan nog wel even duren hè. Max 20 jaar.
5 jaar lees ik overal op internet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan nog wel even duren hè. Max 20 jaar.
Als je maar de helft van de regels leest wel jaquote:
Ik heb geen 1 regel gelezen, alleen dit topic, dus..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je maar de helft van de regels leest wel jaHet is inderdaad 5 jaar, maar die gaan pas in als -onbekende organisatie- weet dat er 1000 euro mist en óók als ze weten dat het bij TS is. Zonder die beide dingen gaat er geen verjaring lopen, behoudens een maximumtijd van 20 jaar.
O oke, ja ik heb er totaal geen verstand van. Maar neem aan dat ik er tegen die tijd echt al wel iets van gehoord heb hoor. En anders betaal ik het over 5 jaar wel uit eigen zakquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je maar de helft van de regels leest wel jaHet is inderdaad 5 jaar, maar die gaan pas in als -onbekende organisatie- weet dat er 1000 euro mist en óók als ze weten dat het bij TS is. Zonder die beide dingen gaat er geen verjaring lopen, behoudens een maximumtijd van 20 jaar.
Lazer op joh, moraalridder. Ik zou het in 1 avond opzuipen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:46 schreef Inlognaam het volgende:
Misschien je fatsoen aanspreken en deze stichting melden dat je ten onrechte geld van ze hebt ontvangen?
Dan kan jij potjandorie goed zuipen en ga ik dus ook niet jou biertjes betalen over 5 jaar he!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Lazer op joh, moraalridder. Ik zou het in 1 avond opzuipen.
Mensen als jij zijn de reden dat er geen wereldvrede bestaatquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
1 avond zou ik ook weer niet doen. Ik vrees dat je er dan niet levend vanaf komt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Liever moraalridder, dan een gewetenloze egoistquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Oké. Dit vind ik wel een leuke.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:07 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Liever moraalridder, dan een gewetenloze egoist
Nu kun ie ook een avondje zuipen en de rest terugstorten. Misschien is dat wel de gulden middenweg. Het bedrag minus 25 euro terugstorten en als betaalkernmerk: overschuldige betaling minus bedankbiertjes
En dan twee keer een kater krijgen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Sorryquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |