abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116111479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Typische manier van denken, dat je een reden nodig hebt om iets 'toe te staan' in plaats van dat dat de standaard is, en dat je een (hele goede) reden nodig hebt om iets te verbieden.

En verder vind ik je redenatie weinig principiëel, en daar heb ik een broertje dood aan.
De libertarische partij wil mensen het recht geven anderen te discrimineren dat houdt in dat anderen het recht om niet gediscrimineerd te worden verliezen. Ik denk daar principieel heel anders over.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:40:01 #177
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116111624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De libertarische partij wil mensen het recht geven anderen te discrimineren dat houdt in dat anderen het recht om niet gediscrimineerd te worden verliezen. Ik denk daar principieel heel anders over.
Net alsof je discriminatie met een wet kan voorkomen....
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_116111802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Volgens mij is het vrij aardig gelukt. Kijk, dat er nog discriminatie bestaat is geen bewijs dat de wet niet werkt.
pi_116111811
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat weer een domme redenatie. Moorden zijn ook vaak genoeg niet voorkomen, het verbod zegt niets over de kans dat iets voorkomen kan worden. Maar als de libertariers alleen willen verbieden als iets daarmee ook echt voorkomen wordt dan wens ik ze helemaal veel succes.
pi_116111824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is geen recht om niet gediscrimineerd te worden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_116111923
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is er zeker wel:
"Artikel 14 - Verbod van discriminatie

Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening, nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status."
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:48:27 #182
379943 Paper_Tiger
pi_116111929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij is het vrij aardig gelukt. Kijk, dat er nog discriminatie bestaat is geen bewijs dat de wet niet werkt.
Wat een giller. Discriminatie gebeurt de hele dag door. De wet maakt het strafbaar en mogelijk om mensen ervoor te veroordelen. Veel suc6 bij de rechter. Een typische flauwekul wet.
pi_116111957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is er zeker wel:
"Artikel 14 - Verbod van discriminatie

Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening, nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status."
Dat is een wettekst, geen recht.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:49:20 #184
379943 Paper_Tiger
pi_116111970
pi_116112017
Ik heb geen problemen met ladies day in de sauna, homobars waar geen hetero's in mogen etc., maar Wespensteek gaat al die bedrijven aanklagen!
pi_116112047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is een wettekst, geen recht.
Het is artikel 14 van het Europees verdrag rechten van de mens, wat zowel een recht is als ook juridisch wetgeving is.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:51:53 #187
379943 Paper_Tiger
pi_116112052
In Amerika hadden ze ook zo'n mooie anti discriminatie wet. Banken konden aangeklaagd worden als ze een hypotheek weigerde te verstrekken in bepaalde postcode gebieden..... The rest is history.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:52:48 #188
379943 Paper_Tiger
pi_116112083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:50 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb geen problemen met ladies day in de sauna, homobars waar geen hetero's in mogen etc., maar Wespensteek gaat al die bedrijven aanklagen!
Vergeet niet het zwemmen voor Moslim vrouwen....
pi_116112113
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
In Amerika hadden ze ook zo'n mooie anti discriminatie wet. Banken konden aangeklaagd worden als ze een hypotheek weigerde te verstrekken in bepaalde postcode gebieden..... The rest is history.
En zo gaat een discussie met libertariers weer de mist in omdat er geen zinnig argument meer uit hun komt.
pi_116112121
quote:
Die dingen bestaan ook niet, hoor. Een homobar mag -nooit- een hetero weigeren, en dingen zoals die verzekering voor vrouwen ook geen mannen.
pi_116112138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
In Nederland mag dat wel, trouwens. :)
pi_116112194
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Nouja, er is inderdaad geen niet-discriminatierecht maar wel een grondwettelijk discriminatieverbod.
pi_116112316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die dingen bestaan ook niet, hoor. Een homobar mag -nooit- een hetero weigeren, en dingen zoals die verzekering voor vrouwen ook geen mannen.
Hogere premie voor mannen of vrouwen bestaat wel, net als ladies day in de sauna. Leeftijdsdiscriminatie bij het wettelijk minimumloon, de AOW en diverse belastingregels en huurtoeslag en allerlei andere overheidsregels zijn zelfs beleid.
pi_116112397
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel hoor. Nouja, er is inderdaad geen niet-discriminatierecht maar wel een grondwettelijk discriminatieverbod.
De Nederlandse grondwet heb je niets aan in de rechtbank.

Maar ook al zou dat wel zo zijn, het blijven wetten en dat is iets anders dan de vraag wat jou rechten als mens zijn. Ze kunnen wel zo veel op papier zetten, in de meeste landen in homofilie verboden, dus hebben ze dan daar het recht niet om homo te zijn of zich ernaar te gedragen?

Gebakken lucht.

Rechten word je mee geboren, die 'krijg' je niet van de overheid.
pi_116112436
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar ook al zou dat wel zo zijn, het blijven wetten en dat is iets anders dan de vraag wat jou rechten als mens zijn. Ze kunnen wel zo veel op papier zetten, in de meeste landen in homofilie verboden, dus hebben ze dan daar het recht niet om homo te zijn of zich ernaar te gedragen?

Gebakken lucht.
En hoe zit dat dan met het EVRM waar ik je eerder op wees? Kom wees een grote jongen en geef je fout toe.
pi_116112450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hogere premie voor mannen of vrouwen bestaat wel, net als ladies day in de sauna. Leeftijdsdiscriminatie bij het wettelijk minimumloon, de AOW en diverse belastingregels en huurtoeslag en allerlei andere overheidsregels zijn zelfs beleid.
Hogere premie bij mannen of vrouwen? Doe maar eens een bron dan. Ik ben heel benieuwd.
pi_116112479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gebakken lucht.

Rechten word je mee geboren, die 'krijg' je niet van de overheid.
Nee, je mag de grondwet niet inroepen. Maar hij telt wel mee als basis van ons recht, en de verschillende Europese mensenrechtenverdragen (en dat zijn er nogal wat) mag je wél direct inroepen.
pi_116112484
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met het EVRM waar ik je eerder op wees? Kom wees een grote jongen en geef je fout toe.
Ik weet niet of je daar wat aan hebt in de rechtbank, maar dat vind ik niet zo relevant.
pi_116112495
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je daar wat aan hebt in de rechtbank, maar dat vind ik niet zo relevant.
Hoezo is dat niet relevant?
pi_116112705
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat jij dat niet weet is inderdaad niet zo relevant. Het is dus wel zo en dat komt overigens ook door de grondwet die dus een rol speelt:

"Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties. "

Feitelijk staat het EVRM dus boven al onze andere wetgeving en dat maakt dat de rechters er dus op toetsen. Als de libertariers dus discriminatie willen toestaan zullen ze artikel 14 van het EVRM moeten opzeggen en daarmee mensen het recht om niet gediscrimineerd te worden ontnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')