abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116071985
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:57 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen politicus, maar snijden is onvermijdelijk. Laten we dan iets doen wat ons helpt ipv een ander land.
Dat is maar 4,5 miljard. De rest haal je bij cultuur weg,
pi_116072016
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:47 schreef PKRChamp het volgende:
7 miljard kun je al schrappen op cultuur en ontwikkelingssamenwerking.
De EU afdrachten zitten ook al op 6.7 miljard en dat kan veel minder. Kortom waar een wil is is een weg.
En de rest? Hiermee kan je met heel veel geluk op een vijfde komen.
Daarnaast heb je nog 30 miljard nodig om de lopende rekening te saneren, want ik naam aan dat de lastenverhogingen van Rutte-1 en Kunduz ook uit den boze zijn?

Wil je dit er door krijgen dan moet je dus pakweg 80 miljard aan uitgaven schrappen of andere structurele inkomsten gaan versieren.

Vast een makkie maar ik ben benieuwd.
pi_116072042
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:57 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen politicus, maar snijden is onvermijdelijk. Laten we dan iets doen wat ons helpt ipv een ander land.
Je denkt veel te klein. Je moet echt astronomische bedragen gaan bezuinigen wil je dit voor elkaar krijgen :D
pi_116072378
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je denkt veel te klein. Je moet echt astronomische bedragen gaan bezuinigen wil je dit voor elkaar krijgen :D
Ik vind ook dat we dat moeten doen, sterker nog het is onvermijdelijk.
pi_116072433
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:10 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Nou, noem eens wat dan?
pi_116072446
http://www.libertarischep(...)-lijsttrekkersdebat/

Dit bevestigd trouwens wat ik al tijden aan het roepen ben, notabene de staatstelevisie die lijsttrekkers niet de kans geven om te debatteren op televisie.
Heel de democratie is een farce zodra je andere partijen geen eerlijke kans geeft om hun verhaal te doen.
pi_116072584
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:12 schreef PKRChamp het volgende:

Dit bevestigd trouwens wat ik al tijden aan het roepen ben, notabene de staatstelevisie die lijsttrekkers niet de kans geven om te debatteren op televisie.
Heel de democratie is een farce zodra je andere partijen geen eerlijke kans geeft om hun verhaal te doen.
Daarom moet je als partij jezelf profileren, en daar is zat ruimte voor. Wat is het probleem? Dat de Piraten Partij en LP niet aan het Premiersdebat op RTL mee mogen doen? :')
pi_116072617
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:10 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Hoe dan?
pi_116072676
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:12 schreef PKRChamp het volgende:

Je ziet debatten met 20 lijsttrekkers wel zitten? Hoe wou je daar een fatsoenlijk debat mee houden? iedereen een kwartier aan het woord en je bent al meer dan avondvullend bezig _O-
pi_116072793
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou, noem eens wat dan?
De WW bijvoorbeeld en de sociale werkplaatsen mag men ook wel opdoeken. Voor de huisarts gaan we voortaan zelf betalen enz.......
Kortom genoeg dingen om in te snijden, voor alles wat de burger terugkrijgt kun je weer wat schrappen. Waar een wil is is een weg.
pi_116073017
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:22 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De WW bijvoorbeeld en de sociale werkplaatsen mag men ook wel opdoeken. Voor de huisarts gaan we voortaan zelf betalen enz.......
Kortom genoeg dingen om in te snijden, voor alles wat de burger terugkrijgt kun je weer wat schrappen. Waar een wil is is een weg.
Paar miljoen hier, paar miljoen daar. Je komt zo nauwelijks op 8 miljard, laat staan tachtig,
pi_116073146
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ziet debatten met 20 lijsttrekkers wel zitten? Hoe wou je daar een fatsoenlijk debat mee houden? iedereen een kwartier aan het woord en je bent al meer dan avondvullend bezig _O-
Dus dan laten we de rest maar zitten en moeten we dus voortaan lekker naar Roemer en Rutte luisteren?
Vind jij dat democratisch?
pi_116073156
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:22 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

WW is van deze een grote klapper en wordt betaalt uit premies die buiten de belasting omgaan. Win je niks mee voor de begroting. Huisartsen is een leuke maar dat schiet niet echt op en je bent de winst weer kwijt omdat mensen dan te laat naar de dokter gaan (plus, dit gaat weer grotendeels buiten de belastingen om).
En de sociale werkplaatsen, wat ga je dan met die mensen doen? In een bedrijf komen die meestal niet zomaar aan de bak. Ben je aan de andere kant weer kwijt voor bijstand dus.

Saldo, miljardje of 2 geschrapt maar met een groot risico.
pi_116073195
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

WW is van deze een grote klapper en wordt betaalt uit premies die buiten de belasting omgaan. Win je niks mee voor de begroting. Huisartsen is een leuke maar dat schiet niet echt op en je bent de winst weer kwijt omdat mensen dan te laat naar de dokter gaan (plus, dit gaat weer grotendeels buiten de belastingen om).
En de sociale werkplaatsen, wat ga je dan met die mensen doen? In een bedrijf komen die meestal niet zomaar aan de bak. Ben je aan de andere kant weer kwijt voor bijstand dus.

Saldo, miljardje of 2 geschrapt maar met een groot risico.
Nogmaals hoe en wat we precies moeten doen laat ik graag aan de politici over, als ik dat allemaal wist dan was ik zelf wel de politiek in gegaan.
pi_116073211
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:33 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dus dan laten we de rest maar zitten en moeten we dus voortaan lekker naar Roemer en Rutte luisteren?
Je moet luisteren naar wie je wil maar ik vind het niet gek dat de media zich op de partijen richt die kans maken op een zetel en daarvan de grote jongens de meeste aandacht geeft. Daar is niks ondemocratisch aan. Dat wil het grootste deel van het publiek nu eenmaal. Een nieuwkomer moet meer zijn best doen om op te vallen.

Is bij marktwerking niet anders, om een markt open te breken moet je echt iets te bieden hebben.
pi_116073237
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:34 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Nogmaals hoe en wat we precies moeten doen laat ik graag aan de politici over, als ik dat allemaal wist dan was ik zelf wel de politiek in gegaan.
Nou ik wil vooral even aangeven dat het niet zo eenvoudig is als je hoopt. Je libertarische partij houdt geen erg realistisch verhaaltje al met al.
pi_116073281
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:33 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat democratisch. Democratie is nog altijd gebaseerd op de wil van de meerderheid. En aangezien de acht grootste partijen waarschijnlijk meer dan 95% van de stemmen gaan halen is het niet meer dan logisch dat ze meer op TV komen.

Maar dat wil niet zeggen dat de LP niet ook gewoon zendtijd krijgt, en de mogelijkheid een debat te starten zoals iedereen dat kan.
pi_116073299
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je moet luisteren naar wie je wil maar ik vind het niet gek dat de media zich op de partijen richt die kans maken op een zetel en daarvan de grote jongens de meeste aandacht geeft. Daar is niks ondemocratisch aan. Dat wil het grootste deel van het publiek nu eenmaal. Een nieuwkomer moet meer zijn best doen om op te vallen.

Is bij marktwerking niet anders, om een markt open te breken moet je echt iets te bieden hebben.
Dat doet niets af aan het feit dat de STAATSTELEVISIE kleine partijen gewoon een kans moeten geven.
pi_116073333
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:37 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan het feit dat de STAATSTELEVISIE kleine partijen gewoon een kans moeten geven.
Ze moeten zendtijd voor de politieke partijen aanbieden en dat doen ze. Verder moeten ze nieuws garen en dat lukt nu eenmaal beter bij een gevestigde of aankomende partij dan bij een kansloos clubje.
pi_116073337
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat democratisch. Democratie is nog altijd gebaseerd op de wil van de meerderheid. En aangezien de acht grootste partijen waarschijnlijk meer dan 95% van de stemmen gaan halen is het niet meer dan logisch dat ze meer op TV komen.

Maar dat wil niet zeggen dat de LP niet ook gewoon zendtijd krijgt, en de mogelijkheid een debat te starten zoals iedereen dat kan.
En vrijheid van keuze, hoe kun je anders kiezen als andere opties niet belicht worden?
pi_116073356
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:37 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De LP heeft gewoon een spotje gekregen hoor. Bovendien worden kleine partijen als PvdD en DPK gewoon uitgenodigd.
pi_116073388
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

De LP heeft gewoon een spotje gekregen hoor. Bovendien worden kleine partijen als PvdD en DPK gewoon uitgenodigd.
je hebt klein en je hebt micro :P.
pi_116073414
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

je hebt klein en je hebt micro :P.
Ik zie niet in hoe DPK groter is dan de LP. Tenzij groter 'marginaal beter uitvoerbaar partijprogramma' betekent.
pi_116073471
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een spotje maar vooralsnog geen debatten, het gaat trouwens niet alleen om de LP maar alle kleine partijen en de PvdD reken ik al niet meer mee aangezien die al in de kamer zitten.
DPK was wel uitgenodigd maar ook alleen omdat hij best wel een bekend figuur is, dat geeft wel een beetje aan wat er voor nodig is om uitgenodigd te worden. De SOPN heeft eigenlijk dezelfde status als het DPK qua naamsbekendheid, het is op het nieuws geweest en volgens mij ook nog bij P&W maar een uitnodiging ho maar.
Het geeft ook gelijk een goede reden om te stoppen met heel die staatstelevisie omdat de toegevoegde waarde werkelijk nihil is.
pi_116073485
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe DPK groter is dan de LP. Tenzij groter 'marginaal beter uitvoerbaar partijprogramma' betekent.
Die hebben nog raadsleden (overgenomen van Verdonk) e.d. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')