Heb ook al even niet meer zo gedronken dag ik er zat van was, komt eigenlijk ook bijna nooit voor, maar voor nu vind ik dat het mag.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Zuipen vermeed ik in die tijd juist, alleen als ik met vrienden was, elke breuk overigens.
Maar die zelftwijfel, heel herkenbaar... Blijven rationaliseren helpt, en gewoon op een gegeven moment jezelf uitdagen, flirten met de buschauffeur en de dame in de rij voor de kassa: laat jezelf zien en horen, goed voor je ego en voor je toekomst. Later flirt je dan wat steviger en komt de rest vanzelf wel weer op je pad. Maar nu voel je je gewoon kut en dat is ook prima.
Ja ik snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Ze zei dat we in zo'n verschillende situatie zitten nu dat het niet meer te doen is. Zij is anderhalf jaar ouder en woont en werkt al op zichzelf, terwijl ik (in een andere stad) nog minstens 2 jaar aan het studeren ben. Ze wil niet meer elkaar alleen in het weekend kunnen zien. Eerder dit jaar vroeg ze of we niet konden gaan samenwonen maar ik vind mezelf daar nog te jong voor (23) en bovendien woon en studeer ik dus in een andere stad waar zij geen familie/vrienden heeft dus het leek me geen goede optie.quote:
Mja, ik heb nu nog wel het idee dat ik er mee om kan gaan. Maar ik ben bang dat ik me later enorm slecht ga voelen. Na 8 jaar zijn onze levens zo enorm verweven en ik heb ook nog steeds het gevoel dat ik wel verder met haar kan gaan.quote:Op zondag 2 september 2012 00:00 schreef Charcot het volgende:
Als het goed is zou je daar echt wel mee om moeten kunnen gaan.
Even heel praktisch: hoeveel uur reisafstand?
Dat is het inderdaad. in het begin zijn we echt naar elkaar toe gegroeid maar nu zijn onze doordeweekse dagen gewoon heel verschillend en los van elkaar. En dat wou ze niet meer.quote:Op zondag 2 september 2012 00:00 schreef Skull-splitter het volgende:
En vanaf jong samen, terwijl je wel groeit, los van elkaar. Kan ook voor problemen zorgen.
Ik bedoelde meer te zeggen dat zoiets niet hoort uit te groeien tot zo'n probleem. Kan jij niet op wat doordeweekse dagen naar haar en dan iets eerder opstaan om naar je college te gaan? Of andersom afwisselen..quote:Op zondag 2 september 2012 00:06 schreef Salmiak het volgende:
[..]
Mja, ik heb nu nog wel het idee dat ik er mee om kan gaan. Maar ik ben bang dat ik me later enorm slecht ga voelen. Na 8 jaar zijn onze levens zo enorm verweven en ik heb ook nog steeds het gevoel dat ik wel verder met haar kan gaan.
Reisafstand is met de trein 1,5 uur. Ik heb zelf nog geen auto (student he)
[..]
Dat is het inderdaad. in het begin zijn we echt naar elkaar toe gegroeid maar nu zijn onze doordeweekse dagen gewoon heel verschillend en los van elkaar. En dat wou ze niet meer.
Ik zou wel op wat doordeweekse dagen bij haar kunnen slapen (andersom niet want zij heeft geen OV meer) maar dat is slechts een deel van het probleem. Ze had het gevoel dat ze haar leven moest stilzetten omdat ik nog niet klaar was met studeren. Ik heb gezegd dat dat onzin is, dat ik haar niet wil beperken en dat ze mag doen wat ze wil maar ze voelde het toch als een barriere. En ook het hele praatje dat ze zichzelf niet meer kende en moest uitvogelen wat ze nu zelf wilde kwam voorbij. Dat ze altijd in haar achterhoofd rekening met mij houdt (terwijl ik zeg dat dat helemaal niet hoeft als ze daar zo'n last van heeft). En dat ze bang is dat haar gevoel tegenover mij veranderd is daardoor.quote:Op zondag 2 september 2012 00:10 schreef Charcot het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer te zeggen dat zoiets niet hoort uit te groeien tot zo'n probleem. Kan jij niet op wat doordeweekse dagen naar haar en dan iets eerder opstaan om naar je college te gaan? Of andersom afwisselen..
Nu ik het zo nalees klinkt het misschien een beetje verwarrend maar het is voor mij ook nogal verwarrend en onrealistisch allemaal op dit momentquote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef Salmiak het volgende:
[..]
Ik zou wel op wat doordeweekse dagen bij haar kunnen slapen (andersom niet want zij heeft geen OV meer) maar dat is slechts een deel van het probleem. Ze had het gevoel dat ze haar leven moest stilzetten omdat ik nog niet klaar was met studeren. Ik heb gezegd dat dat onzin is, dat ik haar niet wil beperken en dat ze mag doen wat ze wil maar ze voelde het toch als een barriere. En ook het hele praatje dat ze zichzelf niet meer kende en moest uitvogelen wat ze nu zelf wilde kwam voorbij. Dat ze altijd in haar achterhoofd rekening met mij houdt (terwijl ik zeg dat dat helemaal niet hoeft als ze daar zo'n last van heeft). En dat ze bang is dat haar gevoel tegenover mij veranderd is daardoor.
Wat verwacht ze dan precies? Wat zet zij precies stil? Jullie houden van elkaar, vinden het fijn om bij elkaar te zijn, samenwonen komt wel. Ik snap niet waarom zoiets lulligs tot een pauze moet leiden. Klinkt alsof zij zelf die twijfels actief aan het voeden is ook. Nu weer die pauze, en dan ziet ze stelletjes om zivh heen die hebben wat zij eigenlijk graag heeft en wordt ze er weer in bevestigd en dat gaat maar zo door.quote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef Salmiak het volgende:
[..]
Ik zou wel op wat doordeweekse dagen bij haar kunnen slapen (andersom niet want zij heeft geen OV meer) maar dat is slechts een deel van het probleem. Ze had het gevoel dat ze haar leven moest stilzetten omdat ik nog niet klaar was met studeren. Ik heb gezegd dat dat onzin is, dat ik haar niet wil beperken en dat ze mag doen wat ze wil maar ze voelde het toch als een barriere. En ook het hele praatje dat ze zichzelf niet meer kende en moest uitvogelen wat ze nu zelf wilde kwam voorbij. Dat ze altijd in haar achterhoofd rekening met mij houdt (terwijl ik zeg dat dat helemaal niet hoeft als ze daar zo'n last van heeft). En dat ze bang is dat haar gevoel tegenover mij veranderd is daardoor.
Ik heb tig keer gevraagd om het concreet te benoemen. Ik heb zelf ook gezegd dat ze teveel piekert, dat het gras altijd groener is aan de overkant en dat het er echt nog wel van komt. Maar ze had haar besluit eigenlijk al genomen voordat we net het gesprek hadden. Misschien is het ook gewoon een seven year itch en zegt ze dit maar om mijn gevoelens te besparen ofzo, weet ik veel.quote:Op zondag 2 september 2012 00:26 schreef Charcot het volgende:
Laat haar die dingen eens concreet benoemen zodat het tenminste opgelost kan worden of in ieder geval geprobeerd. Ik had absoluut geen genoegen genomen met 'een gevoel'.
Hoe vullen jullie die pauze dan in? Nog wel daten met anderen of dat niet?quote:Op zondag 2 september 2012 00:32 schreef Salmiak het volgende:
[..]
Ik heb tig keer gevraagd om het concreet te benoemen. Ik heb zelf ook gezegd dat ze teveel piekert, dat het gras altijd groener is aan de overkant en dat het er echt nog wel van komt. Maar ze had haar besluit eigenlijk al genomen voordat we net het gesprek hadden. Misschien is het ook gewoon een seven year itch en zegt ze dit maar om mijn gevoelens te besparen ofzo, weet ik veel.
Ik heb nu eigenlijk het idee dat ik niks fout heb gedaan en alles bij haar ligt (dit beaamde ze ook wel) maar daar kan ik dus geen flikker aan doen. Ze zei dat ze nu gewoon niet gelukkig is en liever even afstand neemt in plaats van het uitrekken en steeds een beetje somber te voelen.
We bellen nog voor precieze afspraken maar waarschijnlijk is het gewoon alsof de relatie verbroken is dus everything goes. Maar ik moet zeggen dat ik nu echt totaal geen behoefte heb aan daten en me nog niet kan voorstellen dat dat de komende tijd veranderd.quote:Op zondag 2 september 2012 00:36 schreef Charcot het volgende:
[..]
Hoe vullen jullie die pauze dan in? Nog wel daten met anderen of dat niet?
Dat is begrijpelijk. Ik hoop voor je dat het goedkomt, maar verwacht er niet veel van zou ik zeggen. Het is wel mogelijk natuurlijk maar kijk meer naar gedrag in plaats van woorden. Dat zegt echt zoveel meer. Als het te veel uit elkaar ligt is dat zo verwarrend, iets wat je nu niet kunt gebruiken, dus hou dat aan.quote:Op zondag 2 september 2012 00:40 schreef Salmiak het volgende:
[..]
We bellen nog voor precieze afspraken maar waarschijnlijk is het gewoon alsof de relatie verbroken is dus everything goes. Maar ik moet zeggen dat ik nu echt totaal geen behoefte heb aan daten en me nog niet kan voorstellen dat dat de komende tijd veranderd.
Ik had inderdaad ook een beetje naar gedrag gekeken. Tijdens het gesprek bracht ik naar voren dat ík misschien na de pauze wel helemaal geen zin meer zou hebben om verder te gaan, en hier keek ze dacht ik een beetje opgelucht bij. Daardoor kreeg ik het idee dat ze vooral probeerde om mij te sparen maar dat ze het eigenlijk gewoon uit wil maken maar misschien verbeeld ik me wel dingen.quote:Op zondag 2 september 2012 00:45 schreef Charcot het volgende:
[..]
Dat is begrijpelijk. Ik hoop voor je dat het goedkomt, maar verwacht er niet veel van zou ik zeggen. Het is wel mogelijk natuurlijk maar kijk meer naar gedrag in plaats van woorden. Dat zegt echt zoveel meer. Als het te veel uit elkaar ligt is dat zo verwarrend, iets wat je nu niet kunt gebruiken, dus hou dat aan.
Sterkte.
Wat wil je doen dan, haar onder schot houden?quote:Op zondag 2 september 2012 00:26 schreef Charcot het volgende:
Laat haar die dingen eens concreet benoemen zodat het tenminste opgelost kan worden of in ieder geval geprobeerd. Ik had absoluut geen genoegen genomen met 'een gevoel'.
Wist niet dat hij het haar al tig keer gevraagd had. Concreet zou het in ieder geval eventueel opgelost kunnen worden. Een gevoel..? Tja, wat moet de ander daar nou mee? Ik snap wel dat ze die gevoelens ook met hem deelt maar nogal lullig om er meteen een pauze aan vast te plakken. Dan weet je dat diegene het gewoon aan het rekken is. Bedenk dan tenminste voor jezelf, vooral na 7 jaar, hoe respectloos het is als je je partner zo met onduidelijkheid achterlaat. Maar ik ben dan ook iemand die daar een spuughekel aan heeft en altijd wel veel moeite doet om de ander duidelijkheid te geven.quote:Op zondag 2 september 2012 00:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wat wil je doen dan, haar onder schot houden?
My bad, ik was stoned toen ik dat schreef.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:19 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Not sure if serious... trololoMaar zit je er echt zo mee gozert?
Zo ging het bij mij ook, binnen een week had ze afgesproken en anderhalve week later waren ze officiëel.. :/ Dag 4 jaar in 3 weken ofzo. Sterkte.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:41 schreef DolOpKoekjes het volgende:
'ik wil gewoon even geen relatie meer. met niemand.'
nog geen week later was ie bezig met haar en nog geen anderhalf maand later is het officieel. stomme idioot.
Echt, zo krom gewoon... Bedankt, jij ookquote:Op zondag 2 september 2012 08:24 schreef killeroy_nl het volgende:
[..]
Zo ging het bij mij ook, binnen een week had ze afgesproken en anderhalve week later waren ze officiëel.. :/ Dag 4 jaar in 3 weken ofzo. Sterkte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |