abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:44:02 #1
381420 dare_tobedifferent
Live like you die tomorrow
pi_115922990
Ik ga nu mijn tweede jaar in en ik wil heel graag op kamers. Ik krijg indien ik op kamers ga 260 euro studiefinanciering per maand. Ik kan bij een vriend een verdieping krijgen voor 200 per maand, veel beter dus als een studentenkamer. Alleen geeft hij niet aan dat hij de helft van de woning verhuurt. Ik moet echter wel het adres opgeven waar ik ga wonen wil ik de studiefinanciering ontvangen.
Weet iemand of dit nog grote gevolgen kan hebben als hij niet aangeeft dat hij verhuurt. Hij huurt het huis zelf ook weer.
En heeft dit verder gevolgen voor mij mocht dit bekend worden?
Ik dacht sowieso dat indien je studiefinanciering aanvraagt ze alleen maar kijken of je echt op dat adres zit, niet of het allemaal legaal gebeurd, klopt dit ook?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:48:50 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_115923276
Schopje wgr?
So we just called him Fred
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:49:57 #3
pi_115923346
Ik zit net op deze site, geen idee wat je bedoeld?
pi_115923668
Je moet je inschrijven bij de gemeente (en dat gaat je dus waarsch niet lukken) op het adres waar jij je uitwonende stufi voor wilt aanvragen.
Doe je dat niet dan pakken ze je.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:56:47 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_115923692
Dat dit topic beter past in het forum Werk, Geldzaken & Recht
pi_115923732
Ontvangt die vriend van jou van wie je het ook wil huren ook stufi op dat adres?
pi_115923815
Als hij niet mag onderverhuren dat kan dat inderdaad gevolgen voor jullie beiden hebben en om het bij jou te houden: je kunt meteen vertrekken als de verhuurder erachter komt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:00:13 #8
pi_115923895
nee hij ontvangt geen studiefinanciering. het appartement word eigenlijk verhuurt aan zijn ouders, maar die zitten er niet meer in. dus hij maakt er nu gebruik van. En ik kan het zonder studiefinanciering niet betalen
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:01:11 #9
pi_115923944
Maar wat zijn dan de gevolgen voor mij? ik betaal gewoon aan zijn ouders dan
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:05:11 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_115924181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:00 schreef dare_tobedifferent het volgende:
nee hij ontvangt geen studiefinanciering. het appartement word eigenlijk verhuurt aan zijn ouders, maar die zitten er niet meer in. dus hij maakt er nu gebruik van. En ik kan het zonder studiefinanciering niet betalen
Indien het geen sociale huurwoning is, lijkt mij het geen probleem.
Als het wel sociale huur is, dan zit je vriend sowieso fout.
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 21:15:42 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_115924808
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:56 schreef FredvZ het volgende:
Dat dit topic beter past in het forum Werk, Geldzaken & Recht
Ik schop hem wel even die kant op :) daar past het topic idd. veel beter.

K&W --> WGR
pi_115925064
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Indien het geen sociale huurwoning is, lijkt mij het geen probleem.
Als het wel sociale huur is, dan zit je vriend sowieso fout.
En die ouders ook. :P
Optimist tot in de kist
pi_115926067
Kijk, als jij je ingeschreven laat bij je ouders, krijg je geen uitwonende beurs. Bovendien is het wel handig met de post als je op je juiste adres inschrijft.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:49:40 #14
pi_115926731
ja maar ik heb die uitwonende beurs juist nodig, anders gaat het hele feest niet door. daarom moet ik me ook inschrijven op dat adres. maar gaan ze dat allemaal zo goed controleren dan? ik dacht juist dat ze alleen maar af en toe controleren of je ook echt op het opgegeven adres woont. niet of het verder legaal is of iets dergelijks. sowieso lijkt het me voor mij verder niet veel problemen kunnen opleveren. Zij onderhuren het aan mij, dus dan kan het voor mij toch geen grote gevolgen hebben?
pi_115926971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:49 schreef dare_tobedifferent het volgende:
ja maar ik heb die uitwonende beurs juist nodig, anders gaat het hele feest niet door. daarom moet ik me ook inschrijven op dat adres. maar gaan ze dat allemaal zo goed controleren dan? ik dacht juist dat ze alleen maar af en toe controleren of je ook echt op het opgegeven adres woont. niet of het verder legaal is of iets dergelijks. sowieso lijkt het me voor mij verder niet veel problemen kunnen opleveren. Zij onderhuren het aan mij, dus dan kan het voor mij toch geen grote gevolgen hebben?
Natuurlijk wel. Indien ze niet mogen onderverhuren en men ontdekt het sta jij als eerste op straat....lekker onder de brug slapen of in een kartonnen doos. :P
Optimist tot in de kist
pi_115927989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:49 schreef dare_tobedifferent het volgende:
Is het huis gewoon van de ouders van de vriend (koop?) en vinden hun het prima als jij je vriend elke maand zwart 200 overmaakt?
pi_115928194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:00 schreef dare_tobedifferent het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:08 schreef Pokervriend het volgende:

[..]

Is het huis gewoon van de ouders van de vriend (koop?) en vinden hun het prima als jij je vriend elke maand zwart 200 overmaakt?
:N , ouders huren het en zoon woont er dus of die ouders ook niet fout zijn is ook maar de vraag. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:12:18 #18
pi_115928210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Indien ze niet mogen onderverhuren en men ontdekt het sta jij als eerste op straat....lekker onder de brug slapen of in een kartonnen doos. :P
nee dat is geen probleem, dan kan ik terug naar mijn ouders. die houden me sws liever thuis:p ben meer bang dat ik dan een boete of iets dergelijks kan krijgen en daar zit ik niet op te wachten
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:13:19 #19
pi_115928280
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:11 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

:N , ouders huren het en zoon woont er.
ja die ouders huren het van 1 of andere vereniging. en inmiddels woont hun zoon er dus, wat overigens ook niet is aangegeven bij die huurvereniging
pi_115928615
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:13 schreef dare_tobedifferent het volgende:

[..]

ja die ouders huren het van 1 of andere vereniging. en inmiddels woont hun zoon er dus, wat overigens ook niet is aangegeven bij die huurvereniging
Dan is het in principe niet echt jouw probleem. Je betaald dan zwart huur en moet hopen. Want áls ze de ouders betrappen, word jij er per direct uitgekickt. Die kans is niet zo groot, zo lang jullie niet voor overlast of iets dergelijks zorgen. Jij geeft aan dat je dan terug kan naar je ouders. Ik zou het gewoon doen. 200 euro is weinig geld en als student moet je creatief zijn. Wel zou ik me inschrijven bij huursites, zodat je in elk geval (als je eruit moet) wat meer kans hebt op die manier snel wat nieuws te vinden.

Succes!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:30:38 #21
pi_115929321
ja maar alsnog zit ik met het probleem hoe ik dat moet regelen met mijn stufi. weet iemand hoe ik dat dan moet doen? gewoon inschrijven dus toch op dat adres?
mag je sws niet gewoon mensen in je huis laten wonen? Dan kan ik me toch inschrijven op dat adres, zeggen dat ik daar gratis woon en vervolgens hun zwart betalen?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:39:16 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115929798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:30 schreef dare_tobedifferent het volgende:
ja maar alsnog zit ik met het probleem hoe ik dat moet regelen met mijn stufi. weet iemand hoe ik dat dan moet doen? gewoon inschrijven dus toch op dat adres?
mag je sws niet gewoon mensen in je huis laten wonen? Dan kan ik me toch inschrijven op dat adres, zeggen dat ik daar gratis woon en vervolgens hun zwart betalen?
Voor de stufi is je huur toch niet van belang?
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:42:48 #23
pi_115930007
dat bedoel ik niet. de stufi heb ik nodig om die verdieping te kunnen betalen. maar om die stufi te kunnen krijgen moet ik me dus op een ander adres inschrijven. zou dat dan op dat adres kunnen, of levert dat gelijk problemen op. als zij er zo problemen mee krijgen dan zullen ze het ook niet willen dat ik daar kom wonen.
dus hoe word het precies gecontroleerd als ik me aanmeld voor stufi op dat adres?
pi_115930120
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:30 schreef dare_tobedifferent het volgende:
Kijk, dat maakt in principe niet uit. Ik kan jou in huis nemen en je hier gratis laten wonen (of doen alsof en je 200 zwart laten betalen). Je mag gratis mensen in je huis laten wonen. Ze zullen er ook nooit achter kunnen komen als jij je vriend zwart betaald. Maar; je hebt natuurlijk kans dat je gemeente denkt; 'apart, daar woont een andere familie volgens onze administratie' en even gaat kijken. Ik denk dat die kans vrij klein is hoor, maar hou hier rekening mee.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:44:59 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115930133
Maar eh, misschien moet je even informeren wat er voor nodig is om je op dat adres in te kunnen schrijven. Je hebt bijv. een huurcontract nodig of toestemming van de eigenaar of verhuurder van het pand om je in te mogen schrijven op dat adres.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')