Indien het geen sociale huurwoning is, lijkt mij het geen probleem.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:00 schreef dare_tobedifferent het volgende:
nee hij ontvangt geen studiefinanciering. het appartement word eigenlijk verhuurt aan zijn ouders, maar die zitten er niet meer in. dus hij maakt er nu gebruik van. En ik kan het zonder studiefinanciering niet betalen
Ik schop hem wel even die kant opquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:56 schreef FredvZ het volgende:
Dat dit topic beter past in het forum Werk, Geldzaken & Recht
En die ouders ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Indien het geen sociale huurwoning is, lijkt mij het geen probleem.
Als het wel sociale huur is, dan zit je vriend sowieso fout.
Natuurlijk wel. Indien ze niet mogen onderverhuren en men ontdekt het sta jij als eerste op straat....lekker onder de brug slapen of in een kartonnen doos.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:49 schreef dare_tobedifferent het volgende:
ja maar ik heb die uitwonende beurs juist nodig, anders gaat het hele feest niet door. daarom moet ik me ook inschrijven op dat adres. maar gaan ze dat allemaal zo goed controleren dan? ik dacht juist dat ze alleen maar af en toe controleren of je ook echt op het opgegeven adres woont. niet of het verder legaal is of iets dergelijks. sowieso lijkt het me voor mij verder niet veel problemen kunnen opleveren. Zij onderhuren het aan mij, dus dan kan het voor mij toch geen grote gevolgen hebben?
Is het huis gewoon van de ouders van de vriend (koop?) en vinden hun het prima als jij je vriend elke maand zwart 200 overmaakt?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:49 schreef dare_tobedifferent het volgende:
ja maar ik heb die uitwonende beurs juist nodig, anders gaat het hele feest niet door. daarom moet ik me ook inschrijven op dat adres. maar gaan ze dat allemaal zo goed controleren dan? ik dacht juist dat ze alleen maar af en toe controleren of je ook echt op het opgegeven adres woont. niet of het verder legaal is of iets dergelijks. sowieso lijkt het me voor mij verder niet veel problemen kunnen opleveren. Zij onderhuren het aan mij, dus dan kan het voor mij toch geen grote gevolgen hebben?
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:00 schreef dare_tobedifferent het volgende:
nee hij ontvangt geen studiefinanciering. het appartement word eigenlijk verhuurt aan zijn ouders, maar die zitten er niet meer in. dus hij maakt er nu gebruik van. En ik kan het zonder studiefinanciering niet betalen
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:08 schreef Pokervriend het volgende:
[..]
Is het huis gewoon van de ouders van de vriend (koop?) en vinden hun het prima als jij je vriend elke maand zwart 200 overmaakt?
nee dat is geen probleem, dan kan ik terug naar mijn ouders. die houden me sws liever thuis:p ben meer bang dat ik dan een boete of iets dergelijks kan krijgen en daar zit ik niet op te wachtenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:52 schreef trovey het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Indien ze niet mogen onderverhuren en men ontdekt het sta jij als eerste op straat....lekker onder de brug slapen of in een kartonnen doos.
ja die ouders huren het van 1 of andere vereniging. en inmiddels woont hun zoon er dus, wat overigens ook niet is aangegeven bij die huurverenigingquote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:11 schreef trovey het volgende:
[..]
[..], ouders huren het en zoon woont er.
Dan is het in principe niet echt jouw probleem. Je betaald dan zwart huur en moet hopen. Want áls ze de ouders betrappen, word jij er per direct uitgekickt. Die kans is niet zo groot, zo lang jullie niet voor overlast of iets dergelijks zorgen. Jij geeft aan dat je dan terug kan naar je ouders. Ik zou het gewoon doen. 200 euro is weinig geld en als student moet je creatief zijn. Wel zou ik me inschrijven bij huursites, zodat je in elk geval (als je eruit moet) wat meer kans hebt op die manier snel wat nieuws te vinden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:13 schreef dare_tobedifferent het volgende:
[..]
ja die ouders huren het van 1 of andere vereniging. en inmiddels woont hun zoon er dus, wat overigens ook niet is aangegeven bij die huurvereniging
Voor de stufi is je huur toch niet van belang?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:30 schreef dare_tobedifferent het volgende:
ja maar alsnog zit ik met het probleem hoe ik dat moet regelen met mijn stufi. weet iemand hoe ik dat dan moet doen? gewoon inschrijven dus toch op dat adres?
mag je sws niet gewoon mensen in je huis laten wonen? Dan kan ik me toch inschrijven op dat adres, zeggen dat ik daar gratis woon en vervolgens hun zwart betalen?
Kijk, dat maakt in principe niet uit. Ik kan jou in huis nemen en je hier gratis laten wonen (of doen alsof en je 200 zwart laten betalen). Je mag gratis mensen in je huis laten wonen. Ze zullen er ook nooit achter kunnen komen als jij je vriend zwart betaald. Maar; je hebt natuurlijk kans dat je gemeente denkt; 'apart, daar woont een andere familie volgens onze administratie' en even gaat kijken. Ik denk dat die kans vrij klein is hoor, maar hou hier rekening mee.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:30 schreef dare_tobedifferent het volgende:
ja maar alsnog zit ik met het probleem hoe ik dat moet regelen met mijn stufi. weet iemand hoe ik dat dan moet doen? gewoon inschrijven dus toch op dat adres?
mag je sws niet gewoon mensen in je huis laten wonen? Dan kan ik me toch inschrijven op dat adres, zeggen dat ik daar gratis woon en vervolgens hun zwart betalen?
Nee, op zo'n basis krijg je geen GBA-inschrijving en die heb je voor je uitwonende beurs wel nodig.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:12 schreef dare_tobedifferent het volgende:
het gaat om de gemeente zeist (utrecht). maar stel ik geef aan dat ik ruzie heb en dat ik daar een tijdje blijf slapen blablabla, kan ik dan alsnog stufi aanvragen voor daar?
sws gaan we het eerst een maand proberen, werkt het niet dan stoppen we er ook mee
Dat is niet helemaal waar, lijkt me. Als jij 'gratis' 40 Polen bij je in laat wonen - ik chargeer uiteraard - dan zal dat echt niet mogen van de corporatie.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:44 schreef Pokervriend het volgende:
Kijk, dat maakt in principe niet uit. Ik kan jou in huis nemen en je hier gratis laten wonen (of doen alsof en je 200 zwart laten betalen). Je mag gratis mensen in je huis laten wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |