Omdat het een variabel deel van mijn salaris is. Alleen het moment van uitkeren is na 250 uur. Maar als ik stop, dan blijf ik recht houden op dat geld lijkt mij. Het is ten slotte gewoon salaris.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:30 schreef Sjacq het volgende:
Als er staat dat je NA 250 uur werk een deel van je uurloon krijgt, hoezo zou je dan aanspraak hierop maken als je VOOR 250 uur werk stopt?
Om je te stimuleren om zo veel mogelijk te werken. Aan elk uur dat ik werk verdienen zij goud geld. Me medecollega's zeggen dat ik het gewoon naar rato uitbetaald moet krijgen. Maar nu begin ik te twijfelen. Ik vind het in ieder geval niet netjes, ik heb het gewoon eerlijk verdiend.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:35 schreef drijfhout het volgende:
Wat zou, naar jouw eigen wijze inzicht, de reden kunnen zijn dat ze een deel van de beloning betalen na 250 uur werken? Dat zou toch een volkomen loze regel zijn als het al voor die tijd wordt uitgekeerd?
Eigenaardige constructie, maar je bent er zelf mee akkoord gegaan. En je bent zelf degene die stopt voordat er 250 uur gewerkt zijn, dus ik geef je weinig kans om dit bedrag te innen.
Zou die hele regel ueberhaupt enig nut, effect of gedachte hebben, als ze jou deze nu zouden uitbetalen, vind je?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:38 schreef JohnDoe12 het volgende:
[..]
Om je te stimuleren om zo veel mogelijk te werken. Aan elk uur dat ik werk verdienen zij goud geld. Me medecollega's zeggen dat ik het gewoon naar rato uitbetaald moet krijgen. Maar nu begin ik te twijfelen. Ik vind het in ieder geval niet netjes, ik heb het gewoon eerlijk verdiend.
Een deel van de beloning met een voorwaarde. Hij heeft niet aan de voorwaarde voldaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een deel van z'n uurloon.
Daar heeft hij gewoon recht op hoor.
Als dat stuk van zijn verhaal klopt is het ook geen bonus.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een deel van z'n uurloon.
Daar heeft hij gewoon recht op hoor.
Zijn verhaal vind ik idd beetje verwarrend, zoals waaghals al aangeeft.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een deel van de beloning met een voorwaarde. Hij heeft niet aan de voorwaarde voldaan.
Zoiets als 'als je je target haalt, krijg je x' (maar je krijgt x - of een deel van x - niet als je onder de target blijft).
Niet zo moeilijk te snappen toch
Volgens mij kan het zelfs gewoon een deel van het uurloon zijn. Als het uitbetaalde maar niet in strijd is met de wet, dan mag de werkgever voor het meerdere aanvullende voorwaarden stellen (in dit geval: minimaal 250 uur gewerkt). Of eigenlijk: ik zou niet weten waarom niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:43 schreef Waaghals het volgende:
Als dat stuk van zijn verhaal klopt is het ook geen bonus.
TT is misleidend.
Grapjas. En dan nog de bonus willen innen ook. Geen enkel respect voor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:00 schreef JohnDoe12 het volgende:
Hey,
Nadat ik gister ben teruggekomen van vakantie zou ik vandaag weer beginnen met werken. Ik werk bij een bank/verzekeraar als partimer via een uitzendbureau. Ik ben student en doe dit ongeveer 1 dag per week als een bijbaan.
Nu heb ik mij vandaag voor de 2e keer in 3 weken verslapen. Ik zou in augustus wat meer werken en in september was mijn plan om te stoppen omdat ik me volledig wil concentreren op het afstuderen.
Nu zie ik het eigenlijk niet zitten om nog te werken in augustus omdat het werk niet leuk is en ik me schaam om weer op werk te verschijnen nadat ik me weer verslapen heb.
Ik wil dus 3 weken eerder ontslag nemen dan ik gepland had. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik
Nu heb je 'm weggejaagdquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:52 schreef drijfhout het volgende:
De OP van je vorige topic:
[..]
Grapjas. En dan nog de bonus willen innen ook. Geen enkel respect voor.
Ik ben niet weggejaagd hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nu heb je 'm weggejaagd
Iemand de OP nog onder de knop misschien
Privacy redenenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Waarom had je de OP dan kwijtgemaakt?
Lees: ik was betrapt?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |