abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115376716
Hey,

Nadat ik gister ben teruggekomen van vakantie zou ik vandaag weer beginnen met werken. Ik werk bij een bank/verzekeraar als partimer via een uitzendbureau. Ik ben student en doe dit ongeveer 1 dag per week als een bijbaan.

Nu heb ik mij vandaag voor de 2e keer in 3 weken verslapen. Ik zou in augustus wat meer werken en in september was mijn plan om te stoppen omdat ik me volledig wil concentreren op het afstuderen.

Nu zie ik het eigenlijk niet zitten om nog te werken in augustus omdat het werk niet leuk is en ik me schaam om weer op werk te verschijnen nadat ik me weer verslapen heb.

Ik wil dus 3 weken eerder ontslag nemen dan ik gepland had. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik
pi_115376745
Schopje WGR?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115376782
Je contract lezen en kijken wat de voorwaarden hiervoor zijn. En verkeerde subforum.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:05:01 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_115376876
Boeiend ik ben elke dag te laat :')
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_115376885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:02 schreef MeneerLogica het volgende:
Je contract lezen en kijken wat de voorwaarden hiervoor zijn. En verkeerde subforum.
In mijn contract staat dat elke partij op ieder moment de arbeidsovereenkomst kan opzeggen. Ik heb een 0 uren contract. Dit is het probleem niet.

Waar ik meer mee zit is de relatie met mijn collega's. Ik wil graag op een correcte manier afscheid nemen, alleen doordat ik het een beetje heb laten lopen voel ik me niet correct meer.
pi_115376973
Ik denk dat het beter is om nu afscheid te nemen aangezien ik de motivatie niet maar kan opbrengen om mijn bed uit te komen.

Als ik jou was zou ik gewoon nog ff doorwerken..
pi_115377099
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:05 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

In mijn contract staat dat elke partij op ieder moment de arbeidsovereenkomst kan opzeggen. Ik heb een 0 uren contract. Dit is het probleem niet.

Waar ik meer mee zit is de relatie met mijn collega's. Ik wil graag op een correcte manier afscheid nemen, alleen doordat ik het een beetje heb laten lopen voel ik me niet correct meer.
Weet je werkgever dat je in september wil stoppen?
Het is voor een werkgever natuurlijk niet prettig als iemand plotseling stopt. Hierdoor is er te weinig tijd om een vervanger voor je te zoeken die makkelijk ingewerkt kan worden om het verlies van jou als arbeidskracht op te vangen. Dus meteen stoppen is in ieder geval niet zo heel collegiaal naar je collega's toe. Twee keer verslapen is niet netjes, maar je wil ook wel netjes afscheid nemen. Zo kan je ook nog altijd op positieve reacties rekenen wanneer je een recommandatie nodig hebt in de toekomst..
pi_115377144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:11 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Weet je werkgever dat je in september wil stoppen?
Het is voor een werkgever natuurlijk niet prettig als iemand plotseling stopt. Hierdoor is er te weinig tijd om een vervanger voor je te zoeken die makkelijk ingewerkt kan worden om het verlies van jouw als arbeidskracht op te vangen. Dus meteen stoppen is in ieder geval niet zo heel collegiaal naar je collega's toe. Twee keer verslapen is niet netjes, maar je wil ook wel netjes afscheid nemen. Zo kan je ook nog altijd op positieve reacties rekenen wanneer je een recommandatie nodig hebt in de toekomst..
Dit ^O^
pi_115377247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:12 schreef MeneerLogica het volgende:

[..]

Dit ^O^
Nee ze weten dat nog niet. Maar het is niet zo dat ze een groot probleem hebben als ik stop. In totaal werken er 6 studenten, en wij worden vooral gebruikt om de vaste medewerkers te ontzien in de telefonische contacten met klanten. Hierdoor komen de vaste medewerkers meer toe aan de echte werkzaamheden.

Ik heb al een beetje het imago van een student die het allemaal niet zoveel uitmaakt, maar doordat ik me vandaag weer heb verslapen heb ik het een beetje verbruid denk ik. Ik wil zelf eigenlijk ook niet meer gaan. Ik wil alleen de beste manier weten om ontslag te nemen.
pi_115377315
Hmm

Ik zou er meer respect voor hebben als je doorzette, het is ook een leermoment voor de rest van je leven. Als je problemen hebt met je verslapen komt dit misschien ook naar voren in je 'echte baan' en dan kun je ook niet even ontslag nemen omdat je, je schaamt.

Je kunt leren van dit bijbaantje en er je voordeel mee doen :)
pi_115377320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:15 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

Nee ze weten dat nog niet. Maar het is niet zo dat ze een groot probleem hebben als ik stop. In totaal werken er 6 studenten, en wij worden vooral gebruikt om de vaste medewerkers te ontzien in de telefonische contacten met klanten. Hierdoor komen de vaste medewerkers meer toe aan de echte werkzaamheden.

Ik heb al een beetje het imago van een student die het allemaal niet zoveel uitmaakt, maar doordat ik me vandaag weer heb verslapen heb ik het een beetje verbruid denk ik. Ik wil zelf eigenlijk ook niet meer gaan. Ik wil alleen de beste manier weten om ontslag te nemen.
Stap op je baas af als een man, zegt dat je je ontslag wilt indienen en neem correct individueel afscheid van je collegas.
pi_115377520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:18 schreef lechat het volgende:
Hmm

Ik zou er meer respect voor hebben als je doorzette, het is ook een leermoment voor de rest van je leven. Als je problemen hebt met je verslapen komt dit misschien ook naar voren in je 'echte baan' en dan kun je ook niet even ontslag nemen omdat je, je schaamt.

Je kunt leren van dit bijbaantje en er je voordeel mee doen :)
Je hebt gelijk, wat je zegt is de beste manier. Ik ben ook niet blij hoe het gelopen is. Het liefst wil ik gewoon op een correcte manier stoppen.

Mijn baas is er vandaag niet, dus ik ben van plan om hem maandag te bellen en te vertellen dat ik stop.
pi_115377748
Is toch opvallend hoeveel studenten niet door hebben dat een stageplek of zelfs een bijbaan van invloed kan zijn bij het krijgen van een volgende baan.
Het gebeurt namelijk steeds meer dat je potentiele nieuwe werkgever een referentie gaat checken bij je stageplek of voormalig baantje.
Als je dan op een lullige manier daar afscheid hebt genomen, gaan ze dit uiteraard ook doorgeven als een referentie wordt gevraagd.

Zorg nou maar dat je op een correcte manier daar afscheid gaat nemen ipv zomaar te stoppen.
Every living creature on earth dies alone
pi_115377908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:28 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Is toch opvallend hoeveel studenten niet door hebben dat een stageplek of zelfs een bijbaan van invloed kan zijn bij het krijgen van een volgende baan.
Het gebeurt namelijk steeds meer dat je potentiele nieuwe werkgever een referentie gaat checken bij je stageplek of voormalig baantje.
Als je dan op een lullige manier daar afscheid hebt genomen, gaan ze dit uiteraard ook doorgeven als een referentie wordt gevraagd.

Zorg nou maar dat je op een correcte manier daar afscheid gaat nemen ipv zomaar te stoppen.
En wat is volgens jou de correcte manier?
pi_115377982
Praat met je leidinggevende.
Zeg dat je wil stoppen en vraag of dat al snel kan.
Maar dat je wel wil zorgen dat je collega's geen 'last' hebben van het feit dat je eerder stopt.
Oftewel in overleg bepalen wat de beste einddatum is.

Je zegt zelf al dat je een 0 uren contract hebt dus je zou eigenlijk morgen al kunnen stoppen.
Maar door ook nog even te checken bij je leidinggevende laat je wel je betrokkenheid zien.
En geloof me, als er nog genoeg studenten werken dan mag je toch heel snel stoppen.
Aan ongemotiveerde mensen heb je niks op de werkvloer en dat zal je leidinggevende ook heus wel weten.
Every living creature on earth dies alone
pi_115378050
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:33 schreef JohnDoe12 het volgende:

[..]

En wat is volgens jou de correcte manier?
Ik zou mijn excuses aanbieden voor het verslapen. Zeggen dat je graag op goede voet afscheid wil nemen, wel zo snel mogelijk maar daarvoor bereid bent om tot september door te werken. Dat je in september sowieso al wilde stoppen omdat je wil afstuderen (Wat een goede reden is!).
Als je werkgever dan zegt dat hij geen vertrouwen in heeft dat je het de komende twee weken netjes af kan sluiten dan zegt hij wel dat je beter nu kan stoppen. Als hij dat niet zegt, hoef je je ook niet meer te schamen en hoef je alleen maar 2 weken goed je werk uit te voeren en je niet verslapen..

Maar ik zou dus niet stoppen omdat ik me schaam voor het te laat komen. Het is vervelend maar het zegt ook iets over jezelf als je doorgaat..
pi_115378173
Of wat DonnieDarko zegt!

So, man up! Je zult je minder schamen als je het netjes afhandelt ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Markeerstift op 10-08-2012 14:03:33 ]
pi_115378975
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:41 schreef Markeerstift het volgende:
Of wat DonnieDarko zegt!

So, man up! Je zult je minder schamen als je het netjes afhandeld ^O^
Ja denk dat je gelijk hebt. Ik heb net gebeld dat ik me verslapen had, en ze waren kort gezegd niet blij. Heel begrijpelijk natuurlijk. Ik heb nog niks gezegd over stoppen, maar moet maandag weer werken. Denk dat ik het dan aankaart.
pi_115379304
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:35 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Praat met je leidinggevende.
Zeg dat je wil stoppen en vraag of dat al snel kan.
Maar dat je wel wil zorgen dat je collega's geen 'last' hebben van het feit dat je eerder stopt.
Oftewel in overleg bepalen wat de beste einddatum is.

Je zegt zelf al dat je een 0 uren contract hebt dus je zou eigenlijk morgen al kunnen stoppen.
Maar door ook nog even te checken bij je leidinggevende laat je wel je betrokkenheid zien.
En geloof me, als er nog genoeg studenten werken dan mag je toch heel snel stoppen.
Aan ongemotiveerde mensen heb je niks op de werkvloer en dat zal je leidinggevende ook heus wel weten.
Dit is volgens mij een van de beste manieren om het af te handelen. Komt heel betrokken over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')