Dat snap ik, maar wat maakt dat voor de vergelijking uit?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Ze bewerkstelligen wellicht allebei hetzelfde .., maar, zoals ik in mijn eerdere post beschreef komt de reactie niet uit hetzelfde voort, sta je zover van menselijke emoties af dat je dat niet begrijpt?
(kokend bloed, emotie ontbrande woede, de natuurlijke reactie van een vader wiens dochter is gemolesteerd!)
Dat je fel en volledig gekant kan zijn tegen de sharia maar volledig begrip kunt hebben voor een vader die het recht in eigen hand neemt omdat zijn dochter is gemolesteerd, zonder dat er sprake hoeft te zijn van een dubbele moraal!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar wat maakt dat voor de vergelijking uit?
Dus iemand dood slaan voor de lol of uit noodweer is hetzelfde? Ze bewerkstelligen immers hetzelfde!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze bewerkstelligen allebei namelijk notabene hetzelfde. En of dat nu vanuit jezelf of een bepaalde gemeenschapszin komt maakt dan verder niet zoveel uit; ze hebben hetzelfde doel voor ogen.
Prima, je reageert vanuit jouw referentiekader, iets dat je (als het goed is) de afgelopen 50 jaar hebt opgebouwd, een accumulatie van jaren ervaring, leren, lezen en god weet wat. Als jij dan niet verder komt dan vanuit jouw bekrompen wereldbeeld normaal en 'toegestaan' te verwarren en maar als een kip zonder kopt gaat blaten dat je dan 'niet gezond bent' , is dat voor mij een teken dat je allesbehalve wijzer bent.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:26 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Wel als je verkondigt dat geweld normaal is. Maar hee. Waar hebben we het over. Ik heb wat wel beters te doen.
Nee hoor, Bosniër.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wat ik trouwens niet snap is dat er "Turkse" vermeld wordt. Ik ben dan ook zeer benieuwd waar die geboren is. Als het blijkt dat hij in Nederland geboren is dan moet er gewoon Nederlandse staan.
Prima. Zoals ik al aangaf: kan je me nu met rust laten, zodat er niet elke keer een quote van jou in mijn scherm komt? Ik heb betere dingen te doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:34 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Prima, je reageert vanuit jouw referentiekader, iets dat je (als het goed is) de afgelopen 50 jaar hebt opgebouwd, een accumulatie van jaren ervaring, leren, lezen en god weet wat. Als jij dan niet verder komt dan vanuit jouw bekrompen wereldbeeld normaal en 'toegestaan' te verwarren en maar als een kip zonder kopt gaat blaten dat je dan 'niet gezond bent' , is dat voor mij een teken dat je allesbehalve wijzer bent.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:35 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Prima. Zoals ik al aangaf: kan je me nu met rust laten, zodat er niet elke keer een quote van jou in mijn scherm komt? Ik heb betere dingen te doen.
M.b.t het element bloedwraak zou dat wel het geval zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat je fel en volledig gekant kan zijn tegen de sharia maar volledig begrip kunt hebben voor een vader die het recht in eigen hand neemt omdat zijn dochter is gemolesteerd, zonder dat er sprake hoeft te zijn van een dubbele moraal!
Hey grote vriend!quote:
Oh, we gaan weer de grappige, domme oetlul uithangen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus iemand dood slaan voor de lol of uit noodweer is hetzelfde? Ze bewerkstelligen immers hetzelfde!
Doet het goed op verjaardag dat verhaaltje denk ik?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh als ik zie dat ze opeens uit alle hoeken en gaten komen, zelfs midden in de nacht, in een provinciestad om een dronken fietser van z'n fiets te halen denk ik dat het wel (brom) snor zit met die mankracht.
Of het capabele mankracht is kun je langzamerhand gaan afvragen.
Als het puur om het begrip bloedwraak gaat zoals dat is voorgeschreven, omdat het nu eenmaal zo hoort, ja eens!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
M.b.t het element bloedwraak zou dat wel het geval zijn.
Oh ja, ik was even vergeten dat je niks negatiefs over de politie mag zeggen, sssssssssssssssssssssssjt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Doet het goed op verjaardag dat verhaaltje denk ik?
Ah, uitgeluld zie ik. Logisch ook met zo'n dom verhaal.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, we gaan weer de grappige, domme oetlul uithangen.
Het verhaal dat de politie tot twee maal toe langs komt voor een auto inbraak zal het beter doen dunkt me...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Doet het goed op verjaardag dat verhaaltje denk ik?
Leg maar eens waarom het een voor de lol en het ander noodweer zou zijn dan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah, uitgeluld zie ik. Logisch ook met zo'n dom verhaal.
Maakt niet uit toch. Als je er gewoon bij zegt dat het altijd maar die kut allochtonen zijn dan is het al een top verhaal.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het verhaal dat de politie tot twee maal toe langs komt voor een auto inbraak zal het beter doen dunkt me...
Gestoord jij, een meisje hoor je niet in elkaar te slaan. Echt krankzinnig ben jij.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik weet niet op wat voor middelbare jij zat, maar daar waar ik zat brak elke week wel een opstootje uit. Hoort bij het opgroeien imho, niet dan?
QFTquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:56 schreef Individual het volgende:
Of het nu een Turk, Marokkaan, Fransman of zelfs een Nederlander was geweest moeten dit soort dingen worden bestraft. Een gevangenisstraf met rehabilitatie en een schadevergoeding aan het slachtoffer zijn gewenst. Laten we iedereen hetzelfde behandelen en de wet toepassen zonder discriminatie (ook positieve discriminatie is fout).
Afkomst maakt me niet uit en als er dan meer Turken de fout ingaan dan andere groepen zitten er meer Turken in de gevangenis. En elke keer dat je het doet en laat zien dat je er niet van leert wordt de straf hoger.
Dat hele buitenlander gezeur is flink schadelijk. Acties veroordelen, niet afkomst.
Als het waar is wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh ja, ik was even vergeten dat je niks negatiefs over de politie mag zeggen, sssssssssssssssssssssssjt.
Maar ik weet niet op wat soort verjaardagen jij komt hoor
Ik zeg toch ook niet dat ik het goedkeur?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:00 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Gestoord jij, een meisje hoor je niet in elkaar te slaan. Echt krankzinnig ben jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |